Rlund

R&A - 13.08.16 - Hilsen fra USA

80 indlæg i dette emne

Jeg kan godt forstå at du er helt vild med blondekjolen, det er jeg også efter at have set den. Samtidig synes jeg også at den klædte din krop super godt! Men det skal selvfølgelig rettes til ved barmen. Men den faldt super godt med A-line og knapperne på ryggen var super smukke.

Blondekjolen er også praktisk ved at den er knap så lang når i vil vies udenfor. (Det kunne jo være regnvejr, let mudret jord eller andet på selve dagen som man ikke kan planlægge sig fra.

Vi håber selv på at blive viet udendørs, og med udendørs reception, og derfor går jeg nok selv efter en knælang kjole og flade sandaler.

Det handler dog om at vælge den kjole hvor du føler dig bedt tilpas i!

Tak :lol: Vi overvejer at købe en rød (eller hvid) løber eller noget, som jeg skal gå op af. Det fjerner lidt det hyggelige af skoven, men jeg tror godt, det kan blive fint. Og det er smart i forhold til både sko og kjole.

Har I fundet én, der vil vie jer udenfor? Det er noget, vi har kæmpet en del med. Vi tror dog muligvis, vi har fundet én :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tekst til invitationer

Vi er ved at gøre klar til at lave invitationerne. Vi har købt al kartonen, og Anders er ved at 3D-printe et segl med vores monogram på :thumbsupsmileyanim: (de kære ingeniører!)

Vi har planer om at lave en variant af de populære pocket-invitationer a la dem her (bare i grønne nuancer).

post-81042-0-73942600-1446208831_thumb.j post-81042-0-57751700-1446208927_thumb.p

Vi har tænkt os, at selve teksten i invitationen skal være en omskrevet version af "Sensommervise" (det er jo næsten i slutningen af sommeren :rolleyes:), og jeg elsker den sang. Jeg har prøvet at bikse noget sammen, hvor hvert vers inviterer til en ny del af brylluppet. Første vers er invitation til vielsen (som forhåbentlig kommer til at foregå under blodbøgen ved feststedet), næste vers er invitation til reception, og sidste vers er invitation til festmiddag.

På den måde kan vi sende en invitation med kun to vers til dem, der skal til vielse og reception, og tre vers til dem, der skal med til det hele. I selve lommen skal der være 2-3 ark med praktiske informationer som adresse (og DATO), tidsplan, navne på toastmaster og andre vigtige personer, osv.

Mit problem er så, at jeg har lidt svært ved at lave det sidste vers i invitationen. Jeg synes, de første to er blevet ret gode (selvom I endelig må komme med forslag). Dog er det ikke alle steder, det rimer eller passer helt med rytmen. Jeg kunne derfor godt bruge lidt kreativ hjælp fra mine med-brude :blush:

Her er teksten:

Kære

Når æbler lyser rødt på træernes grene og høsten går ind

Går vi gennem skoven for at forene, glade af sind

Gyldne farver og sensommerlykke fylder hjertet med romantisk musik

Kom til vielse ved blodbøgens skygge, fjernt fra byens larmende trafik

Sommerbrisen danner krusning på fjorden, mystisk og sort

Stæreflokke svæver over Jomfrubakken, snart ta’r de bort

Gyldne farver og sensommerdage fylder hjertet med romantisk musik

Kom til reception og spis bryllupskage, fjernt fra byens larmende trafik

Vi har pyntet salen op med stor glæde til vor bryllupsfest

Rammen er sat, vi skal hygge og danse, kom vær vor gæst!

Gyldne farver og sensommerbrise fylder hjertet med romantisk musik

Kom til middag med sensommerspise, fjernt fra byens larmende trafik

Kærlig hilsen Rikke og Anders

Egentlig kunne jeg godt tænke mig, at sidste vers mindede lidt mere om den originale. Den får I lige her:

1 Æbler lyser rødt på træernes grene, høsten går ind.

Går igennem skoven ganske alene, stille i sind.

Gyldne farver og sensommerbrise - fylder hjertet med vemodig musik

- går og nynner en sensommervise- fjernt fra byens larmende trafik.

2 Sommerbrisen danner krusning på søen, mystisk og sort.

Stæreflokke svæver højt over øen, snart ta'r de bort.

3 Duft af brænderøg blandt brunlige bregner, blåsorte bær.

Stille summen mellem blade, som blegner, aft'nen er nær.

4 Modne rønnebær bag dyb grønne grene, rødt titter frem.

Går igennem skoven ganske alene, nu må jeg hjem!

Håber nogle kan hjælpe med at få det sidste vers til at "spille" :help:

Redigeret af Rlund
0

Del dette indlæg

Jeg er smadder spændt på at se vinflaskerne, når de er smeltet om til tallerkener! Det har jeg aldrig set før.

(jeg har "tegnet" mig et billede inde i hovedet, og det vil være alletiders til sensommer skoven)

0

Del dette indlæg

Jeg er smadder spændt på at se vinflaskerne, når de er smeltet om til tallerkener! Det har jeg aldrig set før.

(jeg har "tegnet" mig et billede inde i hovedet, og det vil være alletiders til sensommer skoven)

Du kan lige få et "sneak-peek" :wink: Min mor har samlet en masse flasker, som hun gør rene :)

post-81042-0-59896400-1446466686_thumb.p

De skal smeltes ved meget høje temperaturer i en særlig ovn.

post-81042-0-24652500-1446466713_thumb.p

Sender lige lidt flere billeder i næste indlæg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Præst

Det er endelig lykkedes os at finde en præst, der gider vie os udenfor! :thumbsupsmileyanim: Jeg er mega begejstret!

Vi fik ham anbefalet af Gitte fra Jomfrubakken, da vi havde store problemer med at finde en selv.. Han kommer desværre fra et andet sogn end, vi selv gør, og et andet sogn end Jomfrubakken er i. Så vi skal løse sognebånd til ham for at undgå, at nogle af hans sognebørn ville blive irriterede eller vrede over, at vi har hugget deres præst en dato, hvor de måske ville bruge ham. Det lyder måske lidt voldsomt, men så vidt jeg kan forstå, er det mest en formalitet, som man i princippet kan 'afbryde' så snart, man ikke ønsker det længere.

Så nu har vi en præst! Og jeg glæder mig! :lol: Vi skal mødes med ham d. 3. december for at snakke forventninger til vielsen, og når vi kommer hjem fra USA, skal vi mødes på Jomfrubakken og snakke de sidste detaljer som salmer og andet.

0

Del dette indlæg

Det ser bare super fedt ud med flaskerne, virkelig god idé!

Skønt at I har fundet en præst :) Er det ikke ret tidligt at mødes med præsten? Jeg aner ikke, hvornår vi skal det :huh:

Jo det er relativt tidligt at mødes med præsten, tror jeg. Men vi tager afsted til USA i starten/ midten af januar, og vi skal være afsted i minimum 5 måneder, så vi er faktisk glade for, at han tilbød at mødes med os inden :wink: Så sparer man ligesom lidt bekymring der :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ser bare super fedt ud med flaskerne, virkelig god idé!

Skønt at I har fundet en præst :) Er det ikke ret tidligt at mødes med præsten? Jeg aner ikke, hvornår vi skal det :huh:

Jo det er relativt tidligt at mødes med præsten, tror jeg. Men vi tager afsted til USA i starten/ midten af januar, og vi skal være afsted i minimum 5 måneder, så vi er faktisk glade for, at han tilbød at mødes med os inden :wink: Så sparer man ligesom lidt bekymring der :cheerleader3:

Ja det kan jeg godt se, det er da dejligt, at han har tilbudt det så :)

0

Del dette indlæg

Kjolen er fundet!

Så lykkedes det at finde kjolen! Lørdag d. 31. oktober havde jeg booket tid hos Kennedys, og jeg glædede mig helt vildt. Samtidig opdagede jeg, at der var udsalg i Unique Brudekjoler, som ligger meget tæt ved Kennedys, så vi (min mor, min moster og jeg) besluttede at tage en tur derhen også :c166:

Unique Brudekjoler

Her skulle man ikke bestille en tid, så vi ankom lidt efter åbningstiden med håb om, at der ikke ville være ankommet så mange. Der var heldigvis heller ikke så mange, men til gengæld var det et stort kaos. Man blev ikke budt velkommen på nogen måde, og det var i det hele taget svært at finde en ekspedient. Kjolerne hang på nogle stativer inddelt i størrelser, så det var egentlig fint nok, men vi var ikke helt klar over, hvordan vi skulle gribe det an. Efter at have set nogle af de andre brude tage kjoler fra stativet og stille sig i kø, besluttede vi os for at gøre det samme.

Der var ikke nok ekspedienter til hvert prøverum, så da vi endelig fik et prøverum, blev min mor nødt til at hjælpe mig i kjoler.

Alt i alt var det en rimelig nedern oplevelse, og det er lige før, at jeg ikke ville have købt noget der, selv hvis jeg fandt en virkelig fantastisk kjole :td:

I får lige et billede af en af de kjoler, jeg prøvede. Den var egentlig meget flot, men ikke noget videre specielt, synes jeg.

post-81042-0-01842100-1447844565_thumb.j

Kennedys

Det var en HELT anden oplevelse at være i Kennedys! Jeg har hørt så meget godt om dem, og det var virkelig en fed oplevelse. Jeg fik indehaveren, Signe, og hun startede med at stille mig en masse spørgsmål om brylluppet, min stil og hvad jeg laver til daglig. Så fandt hun et par kjoler, mens jeg gjorde mig klar :)

Den første kjole, hun fandt, var super fin og passede rigtig godt til min stil:

post-81042-0-50420700-1447844573_thumb.j

Jeg prøvede i alt 5 kjoler, hvor de 4 af dem var virkelig gode (men desværre for små :() En af dem, var bare ALT for lille, men det var sjovt nok lige at prøve den alligevel, for den var faktisk rigtig sød!

post-81042-0-31916700-1447844742_thumb.j

Nummer to kjole, jeg prøvede, var bare perfekt! Men dog stadig for lille. Signe kunne se, at vi alle var vilde med den, så hun gik hen for at undersøge pris. Den var godt nok lidt dyrere end mit budget, men jeg ville bare ikke finde en bedre kjole :a1221:

Så efter lidt tid (vi havde faktisk travlt, for vi var åbenbart gået næsten en halv time over tid), besluttede jeg mig for, at det skulle være den! Min mor tilbød at betale 5000 til den, hvilket bare fik mig til at tude. Jeg var slet ikke forberedt på det, så det betød virkelig meget for mig!

Jeg lægger dog ikke et billede op af KJOLEN i denne omgang, for ingen af billederne yder den virkelig retfærdighed, blandt andet fordi den var lille, men også fordi jeg ser noget så sur ud på billederne :floejt: Jeg var vist ikke helt klar over, hvornår min mor tog billeder af mig.

Men jeg kan fortælle, at det er den samme kjole, som Cricht købte, bare i den originale champagne-farve, da den virkelig gjorde noget godt for min hudfarve. Her er et link til hendes kjole.

Kjolen skulle komme hjem i slutningen af marts, men der er jeg uheldigvis i USA, så jeg må vente med at se den igen til, når vi kommer hjem engang i juni :o Men i mellemtiden kan jeg nyde alle de flotte kjoler, I andre lægger op :lol:

0

Del dette indlæg

Kæmpe tillykke med kjolen :loveshower: ( trods den for lille str) og at du blev glædeligt overrasket over at din mor ville betale kjolen

Hvor må det være skønt at ha styr på den

Det vintema er også super fint :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stort tillykke med kjolen. Dejligt at det var en god oplevelse ved Kennedys. Det ER altså vigtigt at føle sig velkommen, og godt behandlet.

Jeg er VILD med looket det giver, med lys inde i de mørke vinflasker. Hvor er det bage hyggeligt! Nu hvor det ikke helt passer til vores øvrige pynt, vil jeg i stedet snuppe ideen til brug i haven til sommer ☺

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stort tillykke med kjolen - kan jo naturligvis SAGTENS forstå at du faldt for netop den kjole, den er bare fantastisk smuk 😍👏

Dejligt at du havde en skøn oplevelse i Kennedys, jeg tænker på min egen kjoleprøvning hos dem hver gang jeg læser at andre har været der, og får helt kriller i maven igen. De er bare så søde og har så meget styr på hvad de laver!!

0

Del dette indlæg

Invitationer

Så blev vi endeligt færdige med invitationerne! Vi har simpelthen brugt så lang tid på at lave dem, fordi vi slet ikke har forstand på at lave alt sådan noget på computeren. Flere gange har jeg været ved at give op og overveje at købe dem i stedet. Men nu lykkedes det :cheerleader3:

De blev dog ikke helt så fine indeni, som jeg havde håbet på, men ellers er jeg rimeligt tilfredse med dem. Og Anders synes selvfølgelig, at de er perfekte :wink:

post-81042-0-40122100-1450731111_thumb.j

Blærerækker

post-81042-0-93961700-1450731283_thumb.jpost-81042-0-93983300-1450731388_thumb.j

Tekst indeni

post-81042-0-64122500-1450731495_thumb.jpost-81042-0-87104100-1450731598_thumb.j

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer