Maiken-Troels

I kærlighedens tegn <3 10.09.2016 Milepæl kjolen købt

51 indlæg i dette emne

:heart:Endelig blev det min tur :heart:

___________________________________________________________________________________________

Hvem er vi

Vores navne er Maiken & Troels.

Vi er henholdsvis 24 (snart 25) og 31 år.

Vi bor i tørring sammen med vores kat sofus. Vi har været sammen i 4 år og 2 mdr.

Troels arbejder ved superdæk service som dækmontør,derudover køre indimellem også servicevogn.

Jeg blev færdig uddannet social og sundhedsassistent 01.04.2015,og jeg arbejder ved ActivCare, hvor jeg passer respiratorbrugere.

:heart: Frieriet :heart:

I forhold til traditioner, ja så er det jo mest naturlig at det er manden der frier!

Den. 16.08.2014 holdte vi 30 års fødselsdag for Troels, i et telt i haven. der var ca. 35 gæster til festen.

Jeg havde brugt længe på at forberede Troels fødselsdag, da vi stod for det meste selv. vi havde fået min onkel til at lave mad som har Raskmølle kro.

Oven i alle forberedelserne gik jeg også med planerne om at fri til Troels denne dag.

jeg fik bestilt ringene og efterhånden som vi kom tættere på dagen blev jeg også mere og mere nervøs.

Endelig blev det den 16.08 dagen hvor vi skulle holde fest og jeg skulle fri!!!!

Da vi havde fået første omgang mad tænkte jeg at nu måtte jeg hellere få banket på det glas, jeg var meget nervøs men på den gode måde.

Jeg havde skrevet en hel A4 side med ting jeg gerne ville sige til troels, men fik ikke sagt halvdelen af det, da jeg fik tårer i øjnene.

jeg fik spurt ham!!!

:heart: VIL DU GIFTE DIG MED MIG :heart:

han kiggede mærkelig på mig og svarede efter laaaaaang tid JA (det føltes som lang tid)

ligsom det kom meget bag på troels så kom det også meget bagpå de fleste af gæsterne, nogle få vidste at jeg ville fri.

Min Mor og mine Svigerforældre, og en pap bror på min fars side da han skulle tage billeder til festen.

mange fik tårer i øjnene incl mig selv.

Foto fra frieriet

Troels aner ikke hvad der er ved at ske.

post-72904-0-59460800-1447534603_thumb.j

3 Roser for de 3 år vi havde haft sammen.

post-72904-0-31350800-1447534609_thumb.j

Jeg spørg om han vil gifte sig med mig.

post-72904-0-41797000-1447534620_thumb.j

:heart: HAN SAGDE JA :heart:

post-72904-0-81279600-1447534626_thumb.j

Wee vi skal GIFTES

Redigeret af Maiken-Troels
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:heart: Endelig blev det min tur :heart:

________________________________________________________________________________________________

Rammerne

Bryllupsdato:

10 september 2016 på vores 5 års dag

Bryllupsbudget:

Vores første indskydelse var at vi ville bruge 50.000 kr. men vi er endt på et budget på omkring 65.000 kr.

Troels Mor og Far har meddelt os at de vil give os en tilskud på 25.000 kr til vores bryllup.

Vi blev meget overrasket men selvfølgelig også meget taknemmelige.

Bryllupsgæster:

Vi har snakket meget om hvem vi skulle invitere og hvor mange.

Vi besluttede hurtig at hele Troels familie ville blive inviteret, da hans familie ikke er ret stor.

Min familie er rigtig stor da mine forældre er skilt og begge har nye partnere,

så jeg har valgt at tage det meste af familien med, dog har jeg valgt at sortere de mine fætre og kusiner fra,

da jeg ikke har den store kontakt til ret mange af dem.

Der er kun 2 kusiner som bliver inviteret og den ene skal være brudepige

der for ender vi på en gæsteliste på omkring 60 personer.

Kirke:

Vi vil gerne kirkelig vies og derfor snakkede vi om hvilken kirke det skulle være.

En af mulighederne var at tage en kirke som vi har tilknytning til.

Vi blev hurtig enige om at det ikke skulle være den kirke, hvor troels er døbt og konfirmeret, da den ligger på langeland.

Jeg er selv døbt i Ølsted kirke. som ligger med udsigt ud over markerne, men denne kirke har vi også valgt fra.

Vi har valgt at vi skal vies i Tørring kirke hvor vi bor, da vi har planer om og blive boende i byen og så vil vi jo få tilknytning til den.

:heart: Vi har fået kirken reserveret på datoen og vielsen vil finde sted kl 14:00 :heart:

Feststed:

Vi havde en forstilling om at vi skulle holde festen i et forsamlingshus,

da jeg er enormt kreativ og vil gerne have en finger med i det hele, men også for at spare penge.

Da vi begyndte at undersøge tingene finder vi egentlig ud af at det ville koste det samme i sidste ende og holde det ude.

Vi begyndte at snakke om fordele og ulemper ved det ene og andet valg.

og kom frem til at en stor fordel ved at holde det ude er at vi ikke selv skal gøre rent og rydde op efter festen,

så vi SKAL ikke tidlig op dagen efter for at rydde op.

Derfor har vi valgt at holde festen ude og indhentede derfor tilbud forskellige steder fra.

Vi har valgt at holde festen på Raskmølle kro ( http://www.raskmoellekro.dk/ ) ca 12-14 km fra Tørring

vi valgte stedet af flere grunde, de kom med det bedste tilbud, men det er også min mosters mand som ejer kroen.

Derfor ved vi jo hvad vi får for de penge vi betaler, og jeg kan få lov til at være med i det hele, og udfolde mine kreative evner.

post-72904-0-23848000-1447538317_thumb.j Raskmøllekro

Fotograf:

opdateret d. 21/12.15

Fotograften vi havde valgt var Martin friedel http://www.fotofriedel.net/

men da jeg skriver til ham for endelig at sige hvilket af hans tilbud vil vil have. skriver han tilbage at han er booket trods at han tidligere har skrevet til os at han har reserveret datoen til os.

så jeg måtte på jagt igår efter en anden fotograf, og takker mig selv for at jeg skrev til Martin i weekenden og ikke først om nogle måneder for så havde det nok været håbløs og finde en anden fotograf som matchede vores budget.

men efter at flere har anbefalet http://afoto.biz/index.html

er vores valg nu faldet på ham og vi skal her senere underskrive en fotoaftale og indbetale forudbetaling og så skulle bookingen ellers være på plads.

Kørsel til og fra kirke:

Dette punkt i planlægningen har jeg overladt til troels.

så det kan jeg af gode grunde ikke fortælle hvad bliver, men jeg ved at han har fået gode råd af min far.

Bryllupsnatten:

vi har endnu ikke besluttet hvor bryllupsnatten skal tilbringes, men vi ved at det ikke skal være hjemme. :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Farvetema

Jeg havde egenligt bestemt at vi ikke desideret skulle have noget farvetema,

men da jeg begyndte at research lidt, så fik jeg pludselig en masse ideér.

jeg søgte min inspiration på https://www.pinterest.com/

Fandt mange gode ideér, og blev hurtigt sporet ind på hvad jeg godt kunne tænke mig.

Da det jo ikke kun er mig som skal giftes men også min kommende mand så var jeg jo nødtil at have ham med på ideén,

var lidt bange for at han synes det ville blive for tøset, men til min store overraskelse sagde han at den idé var han med på den idé.

Jeg blev super glad for at han havde samme smag som mig, men tror også det havde noget at gøre med at han kunne se sig selv i de ting jeg gerne vil have. Han kunne se at han kunne blive en del af det selvom det er mig der er den mest kreative af os to.

Her kommer der et par billeder af inspirationen, det bliver ikke helt sådan at bordene bliver dækket men det bliver et sammendrag af de forskellige billeder

Vi skal have lavet sådan nogle bordnumre til vores borde, og så skal vi have borløber i samme stof som det på billedet

post-72904-0-59232900-1447879309_thumb.j

Vi skal have forskellige vaser til vores blomster som skal dekoreres på forskellige måder her er der nogle eksempler.

post-72904-0-00932500-1447879316_thumb.j

post-72904-0-09732900-1447879322_thumb.j

post-72904-0-73737700-1447879328_thumb.j

Hvis ellers manden kan finde træ nok til at lave det. så vil vi prøve at lave sådan nogle lysestager

post-72904-0-74267800-1447879337_thumb.j

post-72904-0-59750400-1447879345_thumb.j

hvis det ikke kan lade sig gøre og lave dem. så bliver det noget alla dette

post-72904-0-09757100-1447879351_thumb.j

som i kan se bruger vi meget træ i vores tema, af den grund at min kommende mand tit laver træ til vores brædeovn og han kan godt lide at gå med hans motorsav så det er ham der skal skaffe træet som vi skal bruge.

så vores tema er : NATUR TEMA :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

_________________________________________________________________________________________________________________

Blomsterne

Traditionen tro er det jo manden der plejer og stå for brudebuketten.

Umiddelbart synes jeg at brudebuketten er en dyr post, når man tænker på at det bare er en buket.

Jeg har været lidt bange for at lade manden overtage denne opgave fordi jeg er bange for at få en buket som er så stor at den overskygger KJOLEN.

Jeg vil gerne have en enkel og neutral brudebuket og derfor har jeg selv fået lov til at bestemme den og min kommende mand, åndede lettede op da han ikke skulle stå for den. min brudebuket skal bestå af disse blomster

Brudeslør

Mini roser

(kan ikke huske hvad de hedder)

post-72904-0-46092000-1447938993_thumb.j

post-72904-0-52073200-1447939002_thumb.j

Kirken skal pyntes op med brudeslør og måske en enkelt rose.

post-72904-0-30286500-1447939465_thumb.j

Vores blomster til bordene vil også bestå af brudeslør, som skal stå i de vaser jeg selv skal dekorere.

ved ikke helt endnu om der også skal de roser i vaserne som er i min brudebuket.

det må jeg vurdere når jeg har nogle af vaserne klar

0

Del dette indlæg

Velkommen til og stort tillykke med det kommende bryllup :-)

Vi har også et rustik tema, nogle ideer er de samme kan jeg se. Super fint og flot tema, med mange muligheder! :-)

Mange fine tanker og ideer allerede!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til og stort tillykke med det kommende bryllup :)

Sikke mange ting i allerede har nået :cheerleader3:

Glæder mig til at følge mere med hos dig :)

jah vi har nået en del der er meget mere endnu jeg ikke har fået delt med jer. men en ting er og tænke hvordan det skal være og en anden er og få lavet tingene. og så langt er jeg ikke nået endnu. senere i dag kommer det mere på siden omkring mit bordpynt, invitationer og save the date.

0

Del dette indlæg

_______________________________________________________________________________________________________

Save the date.

Til og starte med havde vi besluttet at vi ikke ville lave save the date.

Dette ville betyde at vi skulle sende vores invitationer det tidligere ud og derfor endte vi med at få lavet save the date alligevel.

En ting er og beslutte at man vil lave dem så skal man også finde ud af hvordan de skal se ud.

Jeg tænkte at det skulle være noget speciel. og ikke bare et almindelig kort.

jeg endte med at bestille vores save the date hos

http://www.vistaprint.dk/vp/welcomeback.aspx?xnav=welcome&rd=1

udvalget var stort, men vi endte med at lave køleskabsmagneter med et billede fra vores forlovelse.

post-72904-0-62536700-1448015090_thumb.j

0

Del dette indlæg

_____________________________________________________________________________________________________

Bordkort

Jeg gik i gang med at kigge på nettet efter inspiration til vores vores invitationer og bordkort, og faldt brat for denne blog

http://www.toomuchtulle.dk/do-it-yourself?p=3

Der er så mange gode eksempler og jeg faldt pladask for nogle invitationer og bordkort.

Det eneste jeg ønskede at ændre var farverne. ellers er de stort set identiske.

Dette er bordkortet jeg fandt på bloggen

post-72904-0-66240200-1448016311_thumb.j

:heart: Min version af bordkortet :heart:

post-72904-0-34220100-1448016334_thumb.j

post-72904-0-98260600-1448016340_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

_________________________________________________________________________________________________________

Invitationer.

Fandt også mine invitationer på bloggen som er nævt tidligere.

invitationen som jeg fandt på bloggen

post-72904-0-12317000-1448016687_thumb.j

:heart: Min version af invitationen :heart:

post-72904-0-42803600-1448016885_thumb.j

post-72904-0-16006400-1448016894_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej hvor er det blevet nogle fine invitationer! Vi har valgt det samme udgangspunkt til vores og skal snart igang, så det er superfedt at se at det er gået godt for andre :)

Vil rigtig gerne se jeres version når i får dem lavet det er en super sød og elegant invitation sys jeg

0

Del dette indlæg

________________________________________________________________________________________________________

bordene + bordpynt

Vi vil rigtig gerne have runde borde så det er det vi satser på.

Der kan sidde 10 ved hvert bord, dog overvejer jeg kun og placere 8 ved hver, da jeg ikke ønsker at man skal føle sig klemt.

På bordene skal der være hvide duge, med en bordløber af hessian, men er ikke blevet enig med mig selv om endnu om jeg vil lave de traditionelle bordløber hvor den løber ned på hver side af bordet. (umiddelbart sys jeg mere de passer til et lang bord).

eller om jeg skal få dem lavet runde så de udgør midten af det runde bord.

Hvad tænker i ??

som skrevet tidligere så vil jeg selv lave vaserne til bordet da jeg gerne vil have små søde buketter på bordet. vaserne bliver dekoreret på forskellig vis og selve glasene jeg skal bruge er kaffeflødeglas i forskellige størrelser.

derudover skal jeg også finde en måde at have sterinlys på. enten på den ene eller anden måde som skrevet tidligere.

Nu kommer vi til det sjove, jeg vil også lave en lille favour boks til vores gæster som skal stå og pynte fint ved hver plads. i denne æske er der et lille digt som beskriver hvad der er i æsken.

post-72904-0-50442000-1448115842_thumb.j

post-72904-0-65537900-1448115861_thumb.j

post-72904-0-92635000-1448115850_thumb.j

og som i kan se og læse på billederne så skal der blomsterfrø i vores æsker, er bare i tvivl om hvilke jeg skal købe har nogle bitte små glas med kork prop som frøene skal hældes i.

har i nogen forslag til hvilke blomstre frø man ville kunne bruge??

så har vi jo selvfølgelig bordkortene som også skal på bordet. havde regnet med at vi bare skulle have en sammen foldet serviet på tallerknen og så skal bordkortet bare ligge oven på den.

Hvordan har i det med de der velkomstsange og sange man synger inden man går fra bordet er det noget i har med?

hvad tænker i høre det til ? eller kan man undlade det??

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer