Den glade Brud

Mette & Zeki, 9. juni, 2007

128 indlæg i dette emne

Vores drømmebryllup

Dato: 9. juni, 2007

Kirke: Tølløse Kirke i Gl. Tølløse

Reception: I vores have, Tølløse

Feststed: "Hestestalden", v/Tølløse Slot

Gæsteliste: 62 personer, heraf 10 børn

Budget: 47.000 kr.

Nu er det ved at være på tide, at jeg laver en rigtig bryllupsberetning, med MASSER af billeder. Jeg håber at min beretning kan være til glæde og måske til inspiration til alle kommende brude:)!

Redigeret af Den glade Brud
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forberedelserne

post-22120-1182776070.jpg

Var der ikke lige noget vi skulle huske...?:bearhug:

post-22120-1182776061.jpg

Min mor kom allerede om torsdagen (hun havde taget fri fra arbejde både torsdag og fredag) for at hjælpe til med bryllupsforberedelserne. Dem er der jo en hel del af, når man laver et gør-det-selv bryllup med reception i egen have :heart:

Og Rebekka fik prøvet sin brudepigekjole...

post-22120-1182776079.jpg

Fredagen gik med at stille borde op i Hestestalden, dække dem og pynte op. Det var hårdt arbejde (!) men takket være min store dejlige datter på 8 år, så gik det lidt nemmere - hun kunne tage fat og fik dækket bordene rigtigt pænt:)

Da både mine forældre og Zeki var taget afsted sidst på eftermiddagen, hentede jeg min bedste veninde på stationen. Ikke alene er hun min bedste veninde, men hun er også kosmetolog og skulle derfor også lægge min make-up og lave negle på mig.

Hele fredag aften hyggede vi og ordnede negle og min søde veninde tog sig af at skære pølse og ost ud til receptionen! Det var en kæmpe byrde, der blev løftet af mine skuldre!

0

Del dette indlæg

Detaljerne...

Detaljerne betyder så meget for os brude, og disse var nogle detaljer, jeg glædede mig til at vise frem:

Bordkort...

post-22120-1182776365.jpg

Kirke og menuhæfter

post-22120-1182776373.jpg

Jeg havde lavet både kirkehæfter og menuhæfter i samme design som de bannere, der skulle hænge fra loftet i Hestestalden. Designet er helt mit:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bryllupsdagen!

Jeg vågnede allerede klokken 05.30 om morgenen, men tvang mig selv til at sove/blunde lidt til klokken 7.00. Men så kunne jeg heller ikke blive liggende længere - jeg måtte bare op og nyde hvert sekund af min bryllupsdag.

Mens min veninde og datter sov videre, gik jeg ud på altanen der har udsigt over vores have. Jeg kiggede op og så dette:

post-22120-1182777020.jpg

Den mest vidundelige blå himmel! Dog var den friske morgenluft iblandet et stænk af gylle og jeg kunne ikke lade være med at grine lidt i morgenskægget, mens jeg tænkte "Ja, man kan jo ikke vinde hver gang" -:heart:-

Heldigvis forsvandt gyllen i løbet af morgenen:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haven...

Og her er haven efter at jeg havde været i sving. Der kom roser på rosenbuen, og duge på bordene.

post-22120-1182777638.jpg

I løbet af formiddagen kom Zeki forbi (han skulle ordne nogle ærinder som f.eks. starte vandfaldet, og fjerne hunde-bæ :heart: ) og med sig havde han dette hjerte, der skulle hænge i toppen af rosenbuen. Det var min mors flotte kreation.

post-22120-1182777648.jpg

0

Del dette indlæg

Da de praktiske ting var overstået, hentede min søde veninde morgenbrød til os, som vi spiste på altanen. Jeg var spændt og glad, men temmeligt fattet. Vi tre piger råhyggede os bare, og min veninde havde en dejlig beroligende effekt på mig!

Klokken 11.00 ringede det på døren. Det var to af mine kolleger, der ankom på motorcykel fra København. Den ene skulle sætte mit hår, da hun er uddannet frisør. Vi havde aftalt, at hun skulle bruge en valk, for at give mig rigtigt tresserhår, men sådan en kunne kun ikke få fat på, så istedet havde hun været kreativ: "Valken" bestod af to køkkensvampe: en pink og en gul..-:heart:-! Men det virkede og kun ind i mellem stak den frem under hårpragten i løbet af dagen.

Jeg var meget i tvivl om mit hår derhjemme, men da jeg så alle billederne, var jeg MEGET tilfreds..det sad bare godt:)

post-22120-1182777866.jpg

Makeuppen var også en kilde til bekymring hos min veninde. Selvom hun er prof, så er jeg en besværlig kunde, så hun var meget nervøs. Hun lagde det første lag på øjnene og bad mig tjekke i spejlet og det var bare DET!! Det var perfekt og jeg beundrer hende så meget for det!

Sådan så jeg ud ligefør afgang - meget tilfreds!

post-22120-1182778378.jpg

0

Del dette indlæg

Gommens formiddag:

Men jeg var jo ikke den eneste, der skulle gøres klar. Zeki have mange opgaver den formiddag. Han skulle bl.a. klippes, hente blomster, og mødes med mine forældre i Hestestalden - for de kom nemlig med kagen. Også Zekis søster og bror var ovre i Hestestalden, hvor han også klædte om.

Og så skulle bilen jo lige pyntes! Jeg var så stolt af ham, for det synes jeg han havde gjort så perfekt!! Bilen er vores egen 1 år gamle Seat Cordoba:)

post-22120-1182778819.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man har en Golden retriver, skal man lige børstes af af søster:)

Campingvognen er mine forældres. De havde stillet den lige udenfor Hestestalden og det var genialt, for den blev brugt af 4 små børn, der skulle hen og sove hen på aftenen...perfekt:)!

post-22120-1182778975.jpg

0

Del dette indlæg

Nu er det snart....

Meget snart. Kirken lå lige omme på den anden side af vejen, så det var ikke mange minutter før det blev alvor....)

Zeki kørte og min svoger sad ved siden af.... det er sådan et dejligt billede:)

post-22120-1182779138.jpg

Og så er det afsted...

post-22120-1182779148.jpg

0

Del dette indlæg

Mens vi venter....

Kirken var så smuk imod den blå himmel...

post-22120-1182779461.jpg

Zeki fortalte mig dagen efter, at de allerede kom til kirken en time før vielsen. Jeg spurgte ham om han havde været anspændt eller nervøs, men slet ikke. Han havde tværtimod nydt hvert sekund, nydt at hilse personligt på alle gæsterne der begyndte at ankomme, tale med præsten osv. Det var en dejlig time for ham:)

post-22120-1182779443.jpg

Og så var der også masser af tid til at stille op til fotografering:)

post-22120-1182779450.jpg

0

Del dette indlæg

Kirkeudsmykning...

Vores tema var røde roser og både alterbuketter og stolerækkerne passede perfekt dertil. Min kollega (der lavede håret) har en veninde, der er i lære som blomsterelev, og vi fik alt blomsterarbejdet til 0 kr - vi skulle blot betale for blomsterne...! Vi har været sååå ja, så velsignede. Der er ikke noget bedre ord.

post-22120-1182779769.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey hey hey, Mette, ingen pause her. Jeg skal hjem om 5 min, så du kan lige nå det :bearhug:

Det er nogle fantastiske billeder, jeg har længe glædet mig til at kigge dem igennem :bearhug:

Og bare lige hvis du var i tvivl, så var du fantastisk smuk på dagen, jeg er så glad for at jeg måtte komme forbi og dele dagen med jer :bearhug:

:heart:

0

Del dette indlæg

Det største øjeblik i vores liv...

Da taxaen kørte op til kirken og jeg steg ud, så jeg som det allerførste min dejlige flotte far, der stod og ventede udenfor kirken - badet i solskin. Han var så flot i sin smoking, som han ikke har haft på siden mine forældres sølvbryllup for 8 år siden. (Han havde tabt sig en del, så nu kunne han passe den igen!:heart:

Dér begyndte sommerfuglene og inde i våbenhuset blev jeg overvældet af følelser, da jeg tog min far under armen og kiggede på den endnu lukkede dør. Da vi var klar gik døren op, orgelet brusede og da jeg tog de første skridt blev jeg mødt af et hav af blitzer! Det var overvældende. Da jeg havde drejet om hjørnet besluttede jeg mig for at kigge på min mand: min smukke, lækre mand, der ventede på mig deroppe...

Alting forsvandt og det var bare ham og jeg og orgelets brusen....

Jeg tænkte knap nok på Rebekka, der gik bag os med ringpuden...

post-22120-1182782108.jpg

post-22120-1182780704.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vielsen

Mens vi sad overfor hinanden kunne Zeki knapt nok holde øjnene fra mig og han hviskede hele tiden: "hvor er du smuk":bearhug:

Det var så vidunderligt...

Selve vielsen var bare så skøn - og det var LIGE os!

Præstens tale var meget personlig og handlede i store træk om, hvordan humoren spiller en stor rolle i vores liv, men at man også skal give hinanden plads til at udvikle sig osv.

Det bedste øjeblik var, da præsten sagde "Ja, Mette sagde med et skælmsk blik, at Zeki lige skulle være moden nok til at blive gift", hvorefter Zeki halvvejs vendte sig om og lagde han til at løbe væk - under stor moro fra forsamlingen....-:heart:-!

Det var en herlig vielse...masser af smil og latter og skøn fællessang:)

Og så blev vi mand og kone:)

post-22120-1182781607.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer