Guest Gijan

G&T - 5. Juli 2014... Back on track!

14 indlæg i dette emne

Har luret rundt på div forum herinde i en lille måneds tid nu, så nu er det vist på tid at jeg selv deler lidt ud af tanker og overvejelser :-) og får mig et sted hvor jeg kan nasse inspiration fra alle jer andre zillaer

Kæresten var på knæ nytårsaften - meget overraskende, da jeg troede vi efter 7,5 år og et huskøb, var et af de par der bare altid kom til at leve i synd ;-) - så vi er ikke kommet så langt i vores overvejelser... Eller primært mine overvejelser (H2B synes der er meget lang tid til)

I første omgang tænkte vi på at holde det 7-9-13, bare fordi det var en sjov dato - men det fandt vi jo så hurtigt ud af at det var der også andre der syntes (Læs: konkurrence om kirke/feststed). Desuden er jeg studerende og syntes det ville være dårligt timet at skulle holde bryllup lige i starten af et nyt semester. Så vi har bestemt os for at ligge det i starten af juli 2014. Så har vi god tid til at finde ud af hvad det er vi vil have og så kollidere det ikke med mine studier, da det er lige i starten af sommerferien :-)

Pt er det så også en af de eneste ting vi er nogelunde sikre på... Jeg har været på nettet (bla herinde på bk's forum) og kigge lidt på hoteller, kroer og resturanter i nærheden (Korsør) og også sporadisk i nærheden af vores respektive hjembyer.

Vi er ret hurtigt gået væk fra at leje lokaler og stå for det hele selv. Vi vil begge 2 gerne være så "ansvarsløse" den dag som muligt så vi bare skal koncentrerer os om at se godt ud og hygge os :-) vi havde ellers kigget lidt på Sonnerupgaard Gods, men det var godt nok dyrt! og så havde man ikke meget tid dagen før og efter til at gøre klar/rydde op. Jeg forslog egentligt også H2B at vi jo kunne leje et telt og holde det i egen have men både han og min egen mor (hvad blev der af at støtte bruden) syntes det var en dårlig ide, for så skulle vi ligge vandret i dagene inden for at gøre alt klar og så ville energiniveauet nok ligge temmeligt lavt på selve dagen. Når de har ret har de jo ret.

Vi har overvejet at holde festen på Skipperkroen på Mullerup Havn. Har læst meget godt om stedet men aldrig selv været der - men det er der jo heldigvis en løsning på :-) så 14. feb tager vi derop og spiser til deres valentinsdagsarrangement. Så kan vi lige få et indtryk af kvaliteten af maden, service, lokalerne osv.

Iiiiih syntes der er alt for langt tid til! :-D det er jo ligesom lidt tideligt at give sig til at bestille blomster, kjole osv... You know, alt det sjove ;-)

Hvis der er nogen der har gode erfaringer med steder at holde bryllup i nærheden af Korsør, vil jeg meget gerne have et tip :-)

Redigeret af Gijan
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for velkomsten :-)

Har egentligt siddet og holdt hårdt på at jeg ikke skulle ud i allerede nu at blive helt pjattet med en brudekjole. For der er jo ALT for langt tid (og lige et par kilo) til at jeg faktisk skal ud og prøve.... Men men men så faldt jeg altså over den her smuksak (på trods af at den nok ikke er specielt hoftevenlig). Og nu bliver alle kjoler jeg kigger på på nettet samlignet med den. Aaaargh det er jo alt for tidligt at forelske sig nu!

post-63816-0-62946800-1360341143.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik ringet til Casa Lezar som forhandler ovenstående kjole... Og fik så at vide at de ikke har den længere og da de havde var den lige 5000 kr dyrere end budgetteret :-/ men så må jeg jo tage billedet med rundt når der skal prøves kjoler og sige "sådan noget i den stil"

Tilgengæld har vi nok fundet stedet hvor vi skal holde festen. Var ude og spise valentinsmiddag der i torsdags og det var SÅ godt :-) nu skal der bare lige snakkes med dem så vi kan være helt sikre på at der ikke er nogen "Deal-breakers"... Som f.eks. at festen skal lukke på et bestemt tidspunkt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så, efter noget tids stilhed har jeg endeligt noget at skrive om :-) vi har fået reserveret kirke og festlokaler! Det endte med at blive Tårnborg kirke med efterfølgende fest på Skipperkroen ved Mullerup d. 5. juli 2014. Selv om der er laaaaang tid til, har det godt nok givet meget ro at få de, for mig, væsentligste poster på plads. Nu kan jeg gå og lege lidt med tanken om alt det sjove :-P blomster, kjoler, bryllupskage, you name it! Happy happy bride to be :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så, efter noget tids stilhed har jeg endeligt noget at skrive om :-) vi har fået reserveret kirke og festlokaler! Det endte med at blive Tårnborg kirke med efterfølgende fest på Skipperkroen ved Mullerup d. 5. juli 2014. Selv om der er laaaaang tid til, har det godt nok givet meget ro at få de, for mig, væsentligste poster på plads. Nu kan jeg gå og lege lidt med tanken om alt det sjove :-P blomster, kjoler, bryllupskage, you name it! Happy happy bride to be :-)

Vi bookede kirke og feststed 2 år før :fløjt: men det er så dejligt at være i god tid :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at bryllupsplanlægningen har ligget stille lidt tid - kirken er reserveret og venter på papirerne i posten fra Skipperkroen - har fokus lidt ændret sig.

Min mor har netop fået konstateret kræft - og ikke den venlige "du-skal-bare-igennem-en-operation-og-så-er-det-fint-slags". Som udgangspunkt tager vi det i familien med så meget overskud man nu kan tage det - og går selvfølgeligt ud fra at hun bliver rask igen. Men for mit vedkommende er alt hvad der hedder bryllupsplanlægning/tænkning blevet ret ubehageligt, fordi jeg ikke kan slippe tanken om at min mor måske ikke kommer til at være der når jeg bliver gift... Og hvis hun gør, vil det så være vidende at det bliver den sidste milepæl i mit liv hun får lov til at overvære?

Min dejlige H2B er helt fantastisk støttende og har sagt at er det den vej det går, så rykker vi selvfølgeligt brylluppet så hun kan være med. Så udover at planlægge "Plan A" er jeg nu også begyndt at tænke over "Plan B", i tilfælde af at vi beslutter at holde bryllup med et par ugers varsel. Nogle ideer til hvordan man holder et hyggeligt "impro-bryllup"?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jaja, man har vel lov til at skifte mening... Har annulleret vores reservation til fordel for Vilcon Konferencecenter og Hotel lidt udenfor Slagelse. Det bundede i at vi ikke var specielt tilfredse med at der var tidsbegrænsning på feste, på den fri bar man kunne tilkøbe og at de ikke kunne garanterer overnatning til alle vores gæster. Specielt den sidste havde virkeligt givet mig en dååååårlig(!) mavefornemmelse, fordi der var et stykke til nærmeste hotel.

H2B har ellers holdt sig ude af alle bryllupsovervejelser efter mantraet "hvis du er glad, er jeg glad". Men efter jeg havde kontaktet og fået bekræftelse fra Vilcon gik det så op for manden at han havde været på kursus på Vilcon.... Og at maden var suveræn! Det var ellers det at vi kendte maden det andet sted, men ikke på Vilcon der gjorde vi ikke valgte Vilcon i første omgang. Den lille mellemregning kunne vi jo så have været foruden hvis han lige havde fået tanken noget før... MÆND! ;-)

Redigeret af Gijan
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer