Lantz

Veninderne skændes!

4 indlæg i dette emne

Hej. Jeg blev friet til for et par måneder siden og skal først giftes om ni måneder. Vi har ikke engang lavet invitationer endnu -OG mine veninder er allerede uvenner over mit polterabend. Veninde 1 har allerede oprettet en fb-gruppe med forslag til dagen. Det har veninde 2 så sablet ned (åbenbart i hård tone, så veninde 1 grædende har ringet til veninde 3...) Jeg bliver så træt... Og alt det her fik jeg af vide af veninde 3... det er så også træls at de involverer mig... Desuden har veninde 4 OGSÅ taget kontakt til veninde 2 ang nogle ting jeg gerne ville (som jeg havde fortalt hende) og det er veninde 2 så også irriteret over, da veninde 4 er en meget ny veninde... Jeg overvejer at skrive en mail til dem alle fire hvor jeg beder dem holde en god tone eller helt droppe at holde noget og spare kræfterne til brylluppet... Alternativt, så bestemmer JEG hvilke tre veninder der skal arrangere det - kan man det i Danmark?? Vi har en stor vennekreds og det her er åbenbart allerede gået i hårknude med 'jeg ved ikke hvor mange' der vil arrangere.... Og jeg ved præcis hvilke tre veninder jeg gerne vil have til at arrangere det!!! Er det dårlig stil at bestemme det og er det dårlig stil at skrive mail?? Jeg er så ked af det her og ærligt talt megairriteret over det... 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan man godt i Danmark :) Det er dit/jeres bryllup og det er din polterabend. Ligesom at det er fuldt legalt at sige at man ikke ønsker nogen polterabend eller at sætte nogle grænser for hvad man vil være med til, er det helt legalt at gribe ind hvis man kan konstatere "at der er noget som ikke spiller".  Ud fra det du skriver er det ret tydeligt at problemet er veninde 2. Tag en pæn snak med hende og få fortalt hende hvor skabet skal stå: at du ikke ønsker at din polterabend skal være anledning til kævl og ballade mellem de implicerede indbyrdes og at de må være voksne nok til at kunne finde ud af det sammen. Vil hun ikke lytte til det er du i din gode ret til at sige til hende at hun ikke skal involvere sig i planlægningen med de konsekvenser det så måske vil have.   

      

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig med Bent, når det allerede her er gået i hårdknude så bliver du desværre nødt til at blande dig. Men hvor er det trist, det skulle jo i princippet være en sjov overraskelse til dig, at du skal poltes.

 

Håber du får et dejlig polterabend og et skønt bryllup :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men hvorfor har de overhovedet involveret dig? Er det ikke meningen de indbyrdes skal være voksne nok til at planlægge noget for dig. 

Men du er allerede indblandet i din egen polterabend nu, og så kan du lige så godt give en fælles besked om hvad det er du forventer: 
Godt selskab, tid til at være sammen osv og nævne hvilke værdier der for dig er vigtige i en polterabend. Og så kan du jo smide nogle meget åbne forslag til hvad du synes en god polter indeholder - så har de måske noget at arbejde ud fra. For jeg synes ofte det er der det går galt.

De ved simpelthen ikke hvad de skal stille op, hvad forventningerne er og så er der det evindelige polterbudget som også gerne har en del indflydelse.

Jeg har engang været til en polter, hvor bruden ikke er så meget til surprise, og var derfor en lille smule angst for dagen, men hun ville også gerne prøve den fulde oplevelse. Hun havde 2 veninder som skulle planlægge det - hende den ene der godt kan lide at styre slagets gang var en gammel veninde og måske ikke så meget i trit med brudens ønsker/behov, og den anden var en meget tæt veninde som kendte brudens ønsker godt. 

Men den styrende veninde blev så styrende at ingen andre havde noget at skulle have sagt, og var der noget brok over hendes planlægning så gad hun ikke være med, og så kunne bruden jo få at vide at ingen havde ønsket "planlæggeren" der. Så den tætte veninde kæmpede en brav kamp for at opfylde de ganske få "drømme" bruden havde for en polter. Hygge, et glas asti, lækker mad og så kunne hun enormt godt tænke sig at prøve at ride på en hest, hvis det overhovedet kunne lade sig gøre. Men samværet var det vigtigste.

Da dagen kom var budgettet skredet så meget pga alle de ekstra aktiviteter som var planlagt, at flere havde meldt fra til flere aktiviteter, bruden bryder sig vitterligt ikke om våben af nogen slags, så da dagen ovenikøbet bød på flugtskydning, lasergame osv, stod hun helt af. Det endte med bruden blev så ked af det, at hun kastede sin taske efter planlæggeren, jeg brugte hele dagen på at trøste, og planlæggeren blev væk fra brylluppet og har de har ikke set hinanden siden.

Så mit råd er, når du allerede kan mærke du har en knude i maven over det: Sig din mening. 
inviter veninder over til tøsehygge og snak så om hvad du drømmer om ift hvis/når dine veninder en dag skal holde polter for dig. Så kommer det direkte fra dig og ikke noget fnidder med om nogen er mere veninde end andre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer