diskobil

Annoncør
  • Content count

    15,825
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    83

diskobil last won the day on March 17

diskobil had the most liked content!

Community Reputation

355 Excellent

About diskobil

  • Rank
    Rullende bryllupsleverandør
  • Birthday September 27

Kontakt

  • Hjemmeside
    http://www.DISKOBIL.dk

Profile Information

  • Type vielse
    Have
  • Køn
    Mand
  • Lokation
    Nordsjælland men spiller i hele landet

Recent Profile Visitors

50,377 profile views
  1. Det er en servicemeddelelse Corona har i øjeblikket lagt Danmark ned bogstaveligt talt: Der afholdes ingen fester, sammenkomster m.v. Alle bryllupsfester i maj er for vores del blevet aflyst indenfor de sidste par uger og det samme gælder størstedelen i juni. Jeg gætter på at de sidste kommer i løbet af denne og næste uge Der er imidlertid ikke tale om egentlige aflysninger idet samtlige kunder har valgt at udskyde festen. Nogle har allerede fundet en ny dato og der har vi valgt "at flytte med" naturligvis uden nogle former for ekstraomkostninger eller tillæg. Det samme gælder de øvrige som vender tilbage med en dato så snart de er mere afklaret. Det depositum de betalte ved booking flyttes bare over på den nye dato. Faktisk helt sådan som vi altid har gjort det og helt som vi også vil gøre det fremadrettet såvel under som efter Corona (når den tid forhåbentlig kommer). Det betyder imidlertid også at der kan forventes et større - ekstraordinært - pres på datoerne i sommerperioden (hvor vi forhåbentlig har lagt corona bare lidt bag os) og det samme vil angiveligt være tilfældet vedr. foråret 2012. Selvom vi er gode til at lægge kabaler og få tingene til at gå op i en højere enhed som virker så kan vi kun opfordre til at man allerede nu begynder at tænke på at indhente tilbud, så man har noget konkret at forholde sig til og gå videre med når man engang er klar til det.
  2. Der står at vi taler Sjælland. Nedenstående er nogle af dem som jeg har "oplevet" ved de mange bryllupsfester jeg har været ude til og særligt har bemærket: Kejserindens Gryder Frimans Gourmet (Næstved) Kok Amok (Slagelse) Eurokitch (Hillerød). Derudover har vi nogle stamkunder - ja dem har vi en del af - hvor det ene hold er nogle som jeg rendte ind i for ca. 10 år siden i forbindelse med noget fødselsdagsfest hvor fødselsarens søster er kok og også forestod maden. Bortset fra kokken/mandens eget bryllup og egne fødselsdagsfester - har hun - ligesom jeg - været fast inventar til alle fester der er blevet afholdt i "slænget" på hvert sit "komfur" siden da (jeg gætter på at vi taler ca. 20-30 stk og den har siddet i skabet hver gang). Hun tager selv ud og laver det. Jeg kan sende dig nogle kontaktinformationer hvis det kunne have interesse.
  3. Set i bakspejlet har I dummet jer Det har begge parter sådan set Hvis I havde ventet lidt længere ville I formentlig kunne få det hele tilbage fordi det er force majeure lige så snart påbuddet bliver forlænget til også at omfatte maj, hvilket det højest sandsynligt bliver. Feststedet burde naturligvis stå ved det de har tilkendegivet overfor jer i jeres korrespondance og derved have flyttet datoen omkostningsfrit. Det 10% tillæg som de dagen efter siger det vil koste kan meget nemt vise sig at blive dyrt tjente penge i form af dårlig omtale, hvorved de slet ikke tjener nogle penge :) Men når det så er sagt så kan det med de 10% meget vel blive udviklingen fremover. Nu kender jeg ikke lige det hotel men hvis det er den stil og det område I søger i så kan jeg klart anbefale Helenekilde Badehotel
  4. Jeg er venner med Lena på Facebook og hun har så vidt jeg kan se stadig et eller andet på Etsy. Søg hende på Facebook: Lena Kofod.
  5. I går bestemt heller ikke galt med en god lokal "kogekone" eller kok. Personligt ville jeg holde mig fra de "kendte" landsdækkende firmaer. Når jeg nævner disse så er det fordi jeg har kendskab til dem og ikke mindst husker dem hvorimod det er noget andet med personer hvor man måske kun lige får et fornavn :)
  6. Kasmoselund kan jeg kun sige god for efter at have spillet bryllup der nogle gange. Superfedt sted og de kan også levere mad som en tillægsydelse ved jeg (om man må få mad udefra ved jeg faktisk ikke). Men der er jo stor forskel på om I booker en færdig feststedsløsning eller blot lejer selve lokaliteterne. Jo flere gæster, jo større er besparelsen ved at gøre det sidste Et sted I måske også burde kigge på (hvor I så skal have maden udefra) er Sinding Feriecenter.
  7. Jeg kan anbefale Frimanns Gourmet i Næstved og Kok Amok i Slagelse. De tager også ud og laver mad (med en kok). Men ville da forhøre mig i nogle af de lokale forsamlingshuse m.v. De plejer at have et lokalt netværk.
  8. Lørdag spillede jeg bryllup på Nordic Park (i Græsted) med vinter/skovtema De ville gerne have haft røg (dis) på gulvet under brudevalsen men fandt ud af at de ikke måtte det på stedet. Jeg var så ude i nogle overvejelser om en snemaskine men gik bort fra det da de sviner for meget Men de fik "white look" som ønsket (selvom jeg personligt hader det i hvert fald på højtalersystemerne) Rendte samtidig ind i en gammel kending: Jesper Albrechtsen, Albrectsen Foto. Har efterhånden ikke tal på hvor mange bryllupsfester vi har "lavet" sammen og vi gør det igen til maj (og hygger os med det) Ellers gjorde vi det ikke PS. Træerne brændte børnene af udenfor senere så der blev lige flyttet nogle biler Update: Vi gør det igen i Horsens i morgen lørdag
  9. Kasmoselund er et superfedt sted og et helt oplagt sted at holde bryllupsfest Det skal I nok få afsat (hvis I da ikke kan lave en aftale med stedet om at hvis de kan booke det til anden side...…..)
  10. Uha - Den er svær for der er jo mange Først og fremmest skal man jo overveje om det skal være mere bagvedliggende baggrundsmusik som ikke er for dominerende eller der skal mere fart over feltet. Prøv at sætte nogle ord på hvad det er du vil med videoen (humoristisk eller mere "alvorlig"). Så et det nemmere at guide.
  11. DJ

    Se det er jo netop nogle af de ting som vi ikke mener må give bøvl på dagen På et tidspunkt spurgte en god kollega i et internt forum hvad vi andre ville gøre hvis vi havde lavet en aftale om at spille 4 timer fra 22-02 og de så først kom i gang kl. 23.30. Der var holdningen hos flere at de så ville stoppe kl. 2 da de jo var hyret til kl. 2. Faktum er at aftalen var uklar og tvetydig idet den jo ikke sagde noget om hvorvidt de 4 timer havde forrang fremfor sluttidspunktet. Jeg valgte ikke at sige noget, idet vi - og kunden - slet ikke har den slags problemer og kunderne behøver ikke at tænke i kroner og øre på dagen (i forhold til os). Men jo; Det er ikke altid lige til at få DJs til at spille op til 12 timer og vi har af samme årsag vanskeligere ved at tiltrække DJ's end mange andre. Vi er så privilegeret derved at den lille håndfuld af folk vi bruger er nogle som vi har brugt i mange år. I øvrigt spiller jeg jo selv størstedelen af dem. Der har da gennem årene også været nogle kolleger som har haft ondt et vist sted. Her kan det være svært at få dem til at forstå at det jo ikke betyder at vi spiller 12 timer ved alle bryllupsfester og så siger man bare pyt :) Der er steder hvor der er tidsbegrænsning og der er steder hvor festen "dør inden", herunder brudepar der skal låse af. Ofte gør jeg det når jeg kan se at festen er ved at "dø" og ved at brudeparret skal låse af, at jeg siger til dem at jeg små begynder at pakke noget af lyset sammen (det er alligevel lyst på det tidspunkt og ofte er de kommet til mig inden) så det kun er det primære der mangler til sidst : Pult, lyd og musik :) Det er da også før set at brudeparret lige har fået et lift hjem
  12. Jeg mindes faktisk at der ligger mange anbefalinger af netop dem her på forum Har kun hørt dem omtalt meget positivt og det eneste aberdabei jeg selv ville have er at de tilsyneladende kører med skiftende besætning så man ikke kan tale om én gruppe men hvad. Bare de leverer varen og laver en fest og det gør de uden tvivl Det næste I skal overveje er så om det sted hvor I skal holde festen er egnet til en bandløsning for der er mange små feststeder m.v. hvor det vil virke noget dominerende med et egentlig band.
  13. DJ

    Det er fuldstændig korrekt og det er vi/har vi været meget glade for Af de mere end 800 bryllupsfester vi har spillet gennem årene gætter jeg på at min. 70% har været fra brugere fra bryllupsklar.dk så man kan roligt sige at vi i mange år har reddet på en bølge i kraft af den popularitet vi havde/har på Bryllupsklar Bl.a. derfor (ikke kun derfor) er det også godt at se at der er ved at komme lidt mere skred i forum igen, om end der er langt op til det aktivitetsniveau som der var for blot 2-4 år siden Jeg skal ikke lægge skjul på at det lige på den front har været lidt som at blive bombet mange år tilbage med de mange Facebook-grupper der er kommet til. Der kan hvem som helst kan gå ind og kalde sig - erfarne - bryllupsdjs der, for det koster dem ikke noget. Men hvad - det er sikkert også meget sundt at konkurrere på "lige vilkår" og intet er så skidt at.... For min del - har det givet plads til at jeg i de sidste par år har kunnet begynde at spille på klub m.v. igen. Det er både sundt og ikke mindst et frisk pust at forny sig lidt og lave andet end at spille bryllupsfester og voksenfester weekend efter weekend Det vil sige mange weekender hedder den klub/pub om fredagen og bryllup lørdag, så der er stadig plads til begge dele fremadrettet. :)
  14. DJ

    Ja jeg kender en hel del men byder da også gerne selv ind som erfaren bryllupsdj gennem mange år
  15. Tror folk vil ælske det Rent faktisk har det i de senere år været meget varmere i juni end eksempelvis i august hvor folk kæmper med blæsere m.v. for ikke at gå til af varme indendørs. Det er dog ikke specielt billigt at holde en havefest. Nok kan der ofte spares lidt på selve middagen, hvor mange vælger stegt pattegris med tilbehør og en dessert af en art men leje af telt, borde stole m.v. er ikke billigt og I skal også påregne ekstra personale. De fester de typisk trækker "mest tænder" for vores vedkommende (varighed/sluttidspunkt) er typisk dem der holdes forsamlingshuse m.v. og havefesterne, idet der ikke er noget personale m.v. at tage hensyn til i forhold til sluttidspunkt og hvad havefesterne angår så plejer naboerne at være til tale med. Jeg opfatter de fleste af de bryllupsfester jeg er ude til som rimeligt uformelle, taler/indslag eller ej, men ønsker I en fest uden egentlige taler/indslag så bør I skrive det i invitationen, da der er mange måder at holde havefest på