test999

Medlem
  • Content count

    71
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About test999

  • Rank
    Aktiv bruger
  • Birthday

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  1. Endelig ikke noget, som det forventes at man tager med hjem og så af pligt gemmer bagerst i en skuffe... Så chokolade eller andet spiseligt er fint :-)
  2. Jeg ville bløde det lidt op ved at fylde mere tekst på. Budskaberne er fine nok, men jeg synes at formuleringen virker for "hård". Med hensyn til "Festmiddagen afholdes uden børn" - er der behov for at skrive det? Vi har flere venner med børn og skrev bare forældrenes navne i invitationen - der var ikke en eneste, som var i tvivl om, at børnene ikke var omfattet af invitationen og der var ingen sure miner.
  3. Vi skrev ønskerne på vores bryllupshjemmeside og bad derudover gæsterne om at kontakte vores gavekoordinator for at høre om gaverne var "taget", så vi slap for at skulle bytte ting efterfølgende. Mine erfaringer med at kun gavekoordinatoren kender ønskerne er ikke for gode... Første gang fik jeg remset nogle ting op og da der langt om længe kom noget inden for mit bugdet, skyndte jeg mig at sige ja og endte med at give en ret besynderlig gave (i mine øjne - brudeparret bedyrede at de var glad for den :-) ) Anden gang sad jeg selv som gavekoordinator med en mildest sagt beskeden liste, så det var ikke så fedt at skulle komme med ønskerne, for gæsterne havde en forventning om at jeg da kunne ryste yderligere ud af ærmet, som ikke var på listen...
  4. Jeg kender kun www.brygselv.dk, hvor man kan brygge sin egen øl. Min mand har prøvet det og der kom en rigtig god øl ud af det. Alternativt kunne du kontakte nogle mikrobryggerier og spørge, om de kan hjælpe.
  5. Jeg synes sagtens at man kan fravælge polterabend - forklar det til dem, der kunne tænkes at ville arrangere en polterabend, stort set samtidig med at I fortæller om brylluppet. Min mand frygtede at blive udsat for forskellige ting, men vi har nogle super venner, som fik arrangeret den perfekte polterabend for ham. Med hensyn til at holde brylluppet hemmeligt, så tror jeg at det er en dårlig ide kun at sige det til nogle af gæsterne. Jeg ville føle mig ret dum, hvis jeg blev inviteret til barnedåb og så opdagede at der var andre, der var klar over at der også blev holdt bryllup, da jeg jo gerne ville være kommet med ris og en bryllupsgave frem for "kun" en dåbsgave. Og så kan der jo godt komme dårlig stemning i familien, hvis de finder ud af jeres hemmelighed inden dåben.
  6. Jeg ville nok heller ikke satse på godt vejr i april... At sætte et telt op er jo en mulighed, men hvis der skal være plads til 80 mennesker, så skal det jo have en vis størrelse og der skal jo nok også lejes borde og stole? Hvis I vælger et telt i egen have, kunne I måske lave kaffen i forsamlingshuset, hvor der måske er en stor kaffemaskine? Og så er der jo nok også nogle termokander, som I kunne gøre brug af? Kunne det være en mulighed at tage bryllupskagen som dessert i stedet for om eftermiddagen?
  7. Her er lidt hjerteslik :-) http://www.chaya.dk/pl/Bolsjer_9.aspx http://www.chaya.dk/pi/Julesæk_med_hjerter_200g_2806_11.aspx
  8. Jeg synes stedet ser rigtig fint ud. Inden du vælger stedet, ville jeg dog lige sikre mig, at der er en god akustik, hvis det er rummet på billedet, der skal være festlokale. Jeg synes nemlig det er vildt træls at skulle være i et lokale i mange timer, hvis lydene bliver forstærkede, fordi akustikken er dårlig.
  9. Noget for noget... Det er vel fair nok, at Inspiration kun giver et gavekort, hvis man har oprettet en ønskeliste hos dem?
  10. Vi blev gift på rådhuset en fredag eftermiddag, fik så bryllupskage sammen med familien (vi har begge en meget lille familie) og var med familien ude at spise en rigtigt god middag. Derefter tog vi på hotel og havde vores bryllupsnat. Dag 2 var så mere uformel med familie og venner. Festen blev holdt i et telt i haven med grillmad, fadøl og diskotek. Om eftermiddagen fik vi så lige bryllupskage 2 - ret smart, for min mand og jeg havde forskellige kager som favoritter. På den måde fik vi en mere højtidelig dag sammen med familien og en festaften, hvor vennerne også deltog. Ingen stress over at skulle nå det hele på en dag, så jeg kan kun anbefale det.
  11. Vær meget opmærksom på tilpasningsmulighederne! Og prøv at finde ud af, om ekspedienten ved, hvad hun snakker om. Da jeg købte min kjole, mente ekspedienten nemlig, at det skulle bare rettes til/syes ind. Da jeg så senere stod hos skrædderen, kiggede hun mærkeligt på mig og mente nok at ekspedienten havde været lige frisk nok i sin vurdering. Skrædderen fik lavet en fin kjole til mig ved at trylle, men det var noget mere krævende og på en anden måde end jeg fik at vide i butikken.
  12. Jeg synes også at det ville være lidt mærkeligt at skulle betale for drikkevarerne, mens overnatningen bliver betalt. Vi tilbød gæsterne at betale for overnatning på et godt vandrehjem og skrev på en pæn måde, at hvis man ville bo på hotel, så var der de og de muligheder, men for egen regning. Til min søsters bryllup, betalte gæsterne selv for overnatningen, men da der var nogle enlige imellem + et par med børn, sørgede de for at betale ekstraomkostningerne i forhold til prisen pr. person i dobbeltværelse. Det kunne I måske til byde dem, der har to teenagebørn? Som gæst ville jeg så sætte pris på, at jeg ikke er "tvunget" til at bruge en masse penge på overnatning bare fordi brudeparret vælger at holde festen et dyrt sted. Sagt på en anden måde, så tror jeg at det er en god ide med alternative overnatningsmuligheder i forskellige prisklasser.
  13. Jeg har læst om nogen, hvor brudeparret flyttede rundt mellem retterne, så de sad ved forskellige borde og fik snakket med flere af deres gæster under maden. Så har jeg selv været til et spansk bryllup (tror der var 150 gæster), hvor vi sad ved runde borde og hvor brudeparret imellem retterne gik "tur" til de forskellige borde og fik snakket med folk. Jeg tror, at det vigtigste ikke er bordenes placering, men mere hvordan gæsterne er placeret i forhold til hinanden og om de har noget at snakke om. Man kunne jo evt. hjælpe sine gæster lidt på vej ved at skrive nogle stikord ned om de forskellige gæster, så man har noget, som man kan bruge til at starte en samtale. Eller få gæsterne selv til at skrive stikordene. Vi fik gæsterne til at svare på nogle utraditionelle spørgsmål på små sedler, som vi satte op på bordplansoversigten.
  14. Hvor meget vil du bruge på en morgengave og hvad interesserer din kommende mand sig for?
  15. Min søster ville heller ikke have ødelagt sit slør, så hun lavede et fake slør af noget billigt gardinstof og skiftede så bare sløret ud lige inden brudevalsen. Det var der faktisk ikke nogen, der opdagede. Det tog jeg så konsekvensen af til mit eget bryllup og lavede selv sløret af noget tyl, som farvemæssigt passede til kjolen og så kunne folk bare rive løs. Begriber ærlig talt ikke, at brudeslør er så sindssygt dyre.