BBP

Nyt medlem
  • Content count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About BBP

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday
  1. Sidder og smiler ved tanken om, hvor fantastisk det er, at vi alle er så forskellige :-) Jeg har været til nogle af de sjoveste og mest fantastiske bryllupper i forsamlingshuse og spejderhytter, hvorimod de tre bryllupper jeg har været til på hoteller / restauranter har været "gaaab"....... Jeg har lige været til det mest fantastiske bryllup i en fantastisk bjælkehytte med en skøn beliggenhed med det lækreste mad og fantastisk vin. Vi dansede natten lang og fik sjusser :-) og både brudeparret og gæsterne havde en skøn skøn aften. Og det var så hyggeligt at spise morgenmad sammen dagen efter. Det havde da været hårdt arbejde for særligt bruden, men til gengæld fik hun præcis den fest, hun ville have og til væsentligt billigere penge.... og de ville ikke gøre det anderledes, hvis de skulle gøre det om... Vores budget ligger på højst 75000 for 75 - 80 personer. Der er afsat 15000 kr. til tøj og 250 kr. til mad pr. person (har fundet en fantastisk kok...) (excl. bryllupskage, som min veninde bager, og natmad, som jeg nok selv bakser sammen....) Vin regner vi med at købe på tilbud... Man kan ofte få 6 udemærkede flasker vin for omkring 150 kr. Der er afsat 10.000 til musik.... Men måske vælger vi bare at tage computeren og nogle gode højtalere med :-) Vi regner med at holde det i en spejderhytte eller et andet udlejningslokale med skøn beliggenhed. Jeg ved det bliver hårdt arbejde, men til gengæld får vi det, som vi vil ha det. Jeg har slet ikke lyst til at holde det på en restaurant, hvor vi bliver "smidt ud" kl. 2 og hvor man kan vælge mellem standardmenuer og bordpynt. Hvis vi skulle på hotel / restaurant, skulle der være råd til et rigtig gourmetsted, hvor vi også skulle have råd til at give gæsterne overnatning, og til at festen kunne fortsætte til næste morgen, hvis det bar den vej... Det vil give mig en stor tilfredshed at planlægge det hele... og jeg vil trække på alle mine venner. Jeg har hjulpet mange med mad og planlægning i flere år, så jeg kan trække en del vennetjenester retur, og det har jeg tænkt mig at gøre i stor stil!!! Og jeg ved at bagefter vil jeg finde stor tilfredshed i at have sparet en del penge, og have fået det præcist som jeg vil have det... Jeg gjorde det samme ved vores barnedåb, der i alt - dvs inkl. super lækkert mad til ca. 40 personer, drikkevarer og lokale leje - kostede under 4000,- kr. Min veninde betalte 500,- kr. pr. snude på en restaurant.... Jeg var helt høj ugen efter over alle de penge, vi havde sparet / "tjent". Ved vores bryllup har vi talt om, at vi jo kan bruge nogle af de penge vi sparer på en ellers ikke planlagt bryllupsrejse :-)
  2. Hmmm.... kommer også selv af en familie med mange med diabetes. Jeg har i hvert tilfælde tænkt mig, at der skal være en kage til dem. Jeg vil ikke være "medskyldig" i, at de måske synes det er en dag, hvor de godt lige kan spise lidt sukker.... og tage lidt ekstra insulin. Det er altså ikke super sundt!! Og jeg er af den holdning, at det skal være et valg, de selv tager og ikke et valg, jeg tager for dem. Jeg regner med at bage en rimelig traditionel sukkerfri "chokolade"kage i tynde lag, og så lægge tre lag sammen med flødeskum rørt med sukkerfrit hindbærsyltetøj. Og pynte den med fx. pynt af sukkerfrit marcipan..... eller med blomster eller lign. Der er fx. en opskrift på kage her http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visop...tes.php?id=2628 Derudover synes jeg det er super lækkert med masser af frugt til kagen - især hvis den serveres som eftermiddagen. Fx. et stort fad med friske kirsebær, druer mv. Lige til at hapse.. mvh Britta
  3. Jeg er først lige gået i gang med at planlægge mit eget bryllup - og der er ikke engang fastsat tidsplan endnu. Men det skal helt sikkert IKKE være på en restaurant. Jeg har været til mange bryllupper både i forsamlingshuse, i spejderhytter og på mellemfine og rigtig fine restauranter, og jeg tror det kommer meget an på, hvordan man selv er, og hvordan man ønsker dagen skal forløbe - hvor meget indflydelse man vil have. Jeg kan godt lide at have en høj grad af indflydelse og spare penge. Og for vores kommende bryllup med ca. 90 gæster er forskellen fra alm. restaurant til forsamlingshus altså 25.000 - 50.000,- kr. (vel og mærke uden ekstra drikkevarer). Dertil kommer at jeg gerne vil have stor indflydelse på maden og evt. lave noget selv... dog overhoved ikke røre en finger på selve dagen. Jeg vil også gerne have lidt speciel bordpynt mv. Fordelen ved restaurant er helt klart at man kan bestille og så læne sig tilbage... Men jeg vil dog nævne, at man heller ikke her kan være 100% sikker på, at det kører efter bogen..... Fordelen ved andre steder er, at man kan feste natten lang, få alternativ pynt / indretning, at der ikke er andre selskaber / gæster mv. samt en mere afslappet stemning. Og der findes faktisk rigtig mange fine festlokaler i forsk. stand til rimelige penge. Jeg har været til et bryllup med overnatning i en spejderhytte. Det var fantastisk. Fik smadder lækker mad lavet af en rigtig dygtig kok, festede natten lang, sov i sovesal, spiste brunch dagen efter. Det kan absolut anbefales. Med hensyn til service på selve aftenen tilbyder visse cateringfirmaer at komme med serveringspersonale. Så er det deres ansvar, at der kommer nogle, aflønning mv. Men som sagt så tror jeg det er meget individuelt.... Så det er nok noget med at læne sig tilbage i sofaen og føle efter, hvad netop DU har lyst til.... Held og lykke med planlægningen Mvh BBP