MLA80

Nyt medlem
  • Antal besvarelser

    8
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Street credit

0 Neutral

About MLA80

  • Status
    Ny bruger
  • Fødselsdag
  1. Hejsa. Vi har fundet og booket feststedet og reserveret kirken. Jeg har fundet brudekjolen, men den er ikke klar (det er min mors brudekjole, så den skal ændres og der skal indkøbes accessories til at opdatere den). Og så har vi indledningsvist lagt et overordnet budget. Vi har så småt talt om, hvordan vi vil gribe det an mht. mad, drikke, leje af service, servering/rengøring, musik, oppyntning, overnatning for os/gæsterne, pasning af ungerne. Men ingen af disse ting er kommet længere end til idéplanet. Så det er så langt som vi er lige pt. MLA80
  2. Hej Tina Jeg kan jo se, at du læser med......... Så er i vel hjemme, går jeg ud fra. Tak for et brag af en fest i går. Det hele var bare super - vi hyggede og morede os, og det virkede som om alle de andre gæster gjorde det samme. Jeg glæder mig også til at se billeder fra brylluppet. I får noget at lave, når I skal sortere i dem, for der er godt nok blevet taget RIGTIG, RIGTIG mange. Både éngangskameraer, jeres kamera, andres kameraer og fotografens kamera har været brugt flittigt, så der skal nok være nogle rigtig gode snap-shots i mellem (og også en bunke fulde-billeder af diverse gæster på dansegulvet hi hi) Forhåbentlig nåede du og Søren også at nyde dagen og hinanden! Jeg glæder mig til vi ses igen. Og PS......... Søren kan da vist glæde sig til han skal have sin foto-gave!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Smukke, smukke billeder Kærlig hilsen Marie
  3. Hvor er det bare for langt ude, at man igen og igen skal høre de dér forskruede historier om polterabend'er, der er gået fuldstændig over gevind! Én ting er, at man måske i en vennekreds har tradition for at drille hinanden lidt og udfordre hinandens grænser - men det er altså noget helt andet at køre det så langt ud at polter-offeret (i ordets helt bogstaveligste forstand) mister selvrespekt, stolthed, værdighed og næsten også liv og førlighed som en konsekvens af aftenens udskejelser. Det er jo grotesk, og de folk, der planlægger/gennemfører sådanne polterabend'er burde simpelthen udelukkes fra vennekredsen. Jeg har selv lige været med til at planlægge og afholde polterabend for en veninde, og jeg synes vi allesammen i vennegruppen var meget bevidste om at vi skulle forsøge at ramme et program, hvor der både var lidt udfordring og kærligt drilleri, men som mest af alt gik ud på at give bruden en rigtig god dag med sjove oplevelser og hygge. Ved planlægningsmøderne blev der da snakket meget mere om hvad der var brudens stil/ønsker end om hvad vi selv synes kunne være "hylende morsomt" (læs: pinligt og ydmygende) at udsætte hende for. Heldigvis synes jeg resultatet blev godt. Jeg hyggede mig i hvert fald, og jeg følte ikke, at det var på brudens bekostning. Og det er vel den bedste målestok. Polterabend er knageme ikke en dag for alle vennernes skyld - det skulle gerne være en dag for den kommende brud/-goms skyld. MLA80
  4. Hvor er det bare røvet, ja det er Det kan de bare ikke være bekendt. Nu kan jeg ikke helt finde ud af om der er en enkelt lørdag tilbage inden dit bryllup eller ej. Men hvis jeg var dig, så ville jeg lade den sidste weekend inden brylluppet passere - bare for lige at være sikker. Og så ville jeg helt sikkert sige det til dem. Hvis ikke du siger noget, så går de måske bare og tror, at det er da helt fint og i orden bare at skodde venindernes polterplaner, og så er det jo dig, der går og har det dårligt, hvor det i virkeligheden burde være dem!!!! Få det ud af verden for dit eget vedkommende. Fortæl dem at du netop kommer til at føle dig ensom, venneløs og underprioriteret pga. deres mangel på engagement, og at du synes det er umanerligt egoistisk af dem, at de ikke kan komme på bare ét eller andet. Som du selv siger, så behøver PA jo hverken at være dyre eller fancy for at være en god oplevelse. Hvis de havde arrangeret en picnic, en tur i svømmehallen, et py-party, et kage-bord, en veninde-quiz, en drinks-aften, en biograftur m. middag eller BARE ET ELLER ANDET, så havde man jo alligevel fået dén følelse af, at de havde gjort noget og tænkt på én. Også selvom det ikke var det vilde event-ræs. Og dét skal de altså simpelthen ha' at vide. For det kunne jo også hjælpe dig til at finde ud af hvem der egentlig burde sorteres fra i vennekredsen. Hende der stillede sig totalt uforstående, og som overhovedet ikke havde dårlig samvittighed kunne være en oplagt kandidat. :ban: Men det kunne jo også være, at du fik en uforbeholden undskyldning fra nogle af dem. Det gør det ikke godt igen, men det kan dog redde et venskab, hvis de siger: "Det er vi bare SÅ kede af. Vi tænkte slet ikke, at det betød så meget for dig. SORRY!" Håber du finder en løsning, der virker for dig, og at din bryllupsdag ikke bliver trukket ned af bitterhed over manglende PA. MLA80
  5. Det ville ikke gøre mig noget, hvis der blev hyret en stripper til min kærestes polterabend. Det med at have det dårligt med, at han måske tænder på sådan en stripper, kan jeg ikke helt forstå. Selv om man er meget forelskede og tænder på hinanden som kærester/mand&kone, så er det da, efter min mening, lidt naivt at tro, at man ikke hver især synes, at der er andre personer, der er lækre eller sexede. De fleste veninder jeg har - inklusiv dem der er gifte eller i forhold med mænd, de synes er dejlige og sexede - kan da sagtens sidde og tøse-fnise over hvor hotte Jude Law eller Brad Pitt er. Et eller andet sted er det da lidt det samme som at kæresten kigger på en stripper, og måske synes hun er fræk. Det er jo bare et show, en fantasi, som er overstået, når filmen er slut, eller når stripperen pakker g-strengen og stiletterne ned i sportstasken og tager hjem. Jeg synes personligt, det er meget restriktivt at begynde at snakke om, at det er "mental utroskab", hvis ens kæreste nyder et stripshow med vennerne. Mental utroskab synes jeg først man kan kalde det, hvis ens kæreste i al hemmelighed begærer en anden og har hende i tankerne hele tiden og altid. En lille dagdrøm over en lækker skuespiller eller en stripper på en polterabend, synes jeg egentlig er ganske uskyldigt.
  6. Hej Tiny Ja, det er ski' dyrt med det polter-ballade Hvad med: - Bar-kursus - drenegene lærer at mixe drinks (Boltens Gård i Kbh.) - Hav-kajak (www.katan.dk) - 2 timer 300 kr. pr. prs. - Pølsesælger i en pølsevogn på Østerbro - 1000 kr. for en time (jeg synes den var lidt skæg - men det er da lidt pebret at tage 1000 kr. for det, hvis gommen bare skal gøre pølsesælgerens arbejde for ham i en time, er det ikke?) - Rapelling, klatring m.m. - 500 pr. prs. Tæt på centrum (noget der hedder To Cope) Håber du finder en sidste god aktivitet
  7. Jeg var sidste år til polterabend hvor jeg selv og en anden deltager var gravide, så det var der blevet taget hensyn til i planlægningen. Vi havde booket os ind i Sofiebadet, som er en badeanstalt/kurbad, der ligger på Christianshavn i Kbh. (nu ved jeg jo ikke lige om det er i hovedstaden jeres polterabend skal foregå?). Det er en gammel, traditionsrig badeanstalt med en separat kvinde- og mandeafdeling, og kvindeafdelingen er så tilpas lille, at vi kunne få den helt for os selv i nogle timer (jeg tror vi var 6-8 stk. og mange flere skal man nok ikke være, så er det for småt). I midten af rummet stod en gasvarmer (sådan én af de dér høje nogen, man har på mange caféer), hvilket var godt, for vores polterabend foregik i januar måned!!. Der var så også et bord, hvor vi kunne sidde med frugt og drinks osv. Og så var der ellers japansk træbadekar med 45 garder varmt vand, badekar med olier, alm. brusebade, et kar med iskoldt vand (det er jo så sundt! brrr....), og sauna. Vi havde så fået en massør til at komme og give bruden massage, og imens hyggede vi andre os jo bare i badene. Håndklæder og badekåber blev stillet til rådighed, og det hele var bare rigtig hyggeligt.
  8. Hej Tiny Ja, nu var jeg jo med inde og tage billeder af kjolen, og den er jo såmænd pæn nok, det er helt sikkert. Men... Jeg har tænkt på, at jeg synes godt, at der kunne være lidt tyl ét eller andet sted på den - den kunne godt gå lidt ud fra hofterne med noget tyl og noget, synes jeg. Og måske kunne du få ham, der syr den, til at give dig sådan et underskørt med ringe i til at have på indenunder kjolen, sådan at du får den dér fede puf-effekt. Det kunne du jo så også følge op med nogle puf ærmer. Hvis ikke der kan sys puf-ærmer på selve kjolen (hvilket jo klart ville være det sejeste), så kunne du måske købe en sjælevarmer med puf-ærmer til at have udenover. Jeg har set én i noget rigtig sødt blondestof i Tøj og Sko (det er godt nok en viscose-elastan blanding, men det er der ingen, der ser, når musikken spiller - og jeg kan holde på en hemmelighed, hvis du kan!!!!) NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ........................ DET ER GAS!!!!!!! (Og jeg ved jo, at du kan tage det, Tiny) Den er jo så super-flot den kjole. Manden dåner , moderen tuder , veninder skærer tænder af misundelse og oven over det hele skinner solen mildt og varmt - så alt bliver lige som det skal være på bryllupsdagen!!!!!!