anne84

Medlem
  • Content count

    42
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About anne84

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday
  1. Jeg har også overvejet at få en til at synge i kirken til vores bryllup, og jeg regner med det bliver en af disse: Youre still the one
  2. Det er nemlig rigtig hyggeligt og vi overvejer selv om det er der vores bryllup skal holdes.
  3. Der er også Ørnbøl Centret i Hjørring eller den Gamle biograf i Vrå, begge steder hvor man kan stå for det hele selv eller få hjælp til at arrangere Ørnbøl Den gamle biograf
  4. Jeg synes heller ikke 30 min er for langt. Min kusine og hendes mande havde ca en times kørsel imellem. De gjorde så det at gæsterne kunne mødes ved feststedet og så havde de arrangeret en bus (på indbydelsen havde de skrevet at man kunne sige ved tilmeldelsen hvis man var interesseret, så de viste hvor stor bus de skulle bestille). Vi var med bussen og det var super hyggeligt, på vejen hjem blev der serveret øl og sodvand i bussen
  5. Jeg har tre piger jeg gerne vil have skal være brudepiger når jeg skal giftes til efteråret. Problemet er bare vi ikke har dert helt store rådighedsbeløb til festen og synes derfor ikke rigtig pengene er der til at skulle sponsorere deres tøj. Men jeg synes heller ikke jeg kan stille krav om hvad tøj de skal komme i hvis de selv skal betale. Mit spørgsmål er derfor om brudepiger godt kan komme i forskelligt tøj, eller virker det forkert? Pigerne vil til den tid være 8, 13 og 16 år.
  6. Vi skal holde barnedåb sammen med vores bryllup, så derfor vil vi også gerne have det bliver en afslappet fest og ikke alt for formelt. Vi regner derfor med at få portionsanrettet forret lige for at få gæsterne samlet og derefter vil der være buffet, desserten ved vi ikke helt endnu. En anden grund til vil vælger buffet er fordi vores fest muligvis skal holdes i et forsamlingshus hvor vi selv skal sørge for serveringspersonale, og da vi nok kommer til at inviteret knap 120 gæser skal der mange tjenere til.
  7. Mange tak fore jeres mange svar. Dejligt at se det kan lade sig gøre. Vi har også stadig mange overvejelser omkring, dels fordi planlægningen skal foregå med et spædbarn, men også fordi vi virkelig overvejer om vi har lyst til at slå de ting sammen. Det skal dog lige siges at vi til den tid vil være færdige med ombygningen
  8. Dejligt at høre det godt kan lade sig gøre Jeg har også selv overvejet at lave kagen selv, måske med lidt hjælp. Men er det et meget stort arbejde? For jeg skal jo tænke på at jeg på det tidspunkt har en baby på 3-4 mdr. Vil nemlig gerne have en fin bryllups og dåbskage
  9. Tak for jeres meget forksellige svar. Jeg er også selv meget spændt på om det kan lade sig gøre. Jeg regner med der skal serveres tre retters mad og synes jeg har fundet flere steder hvor det er muligt til en rimelig pris 150-200 kr. pr. kuvert. Jeg ved godt det så ikke bliver den helt stpre gourmetmiddag, men det har vi heller ikke behos for. Min kæreste vil sikkert sekv hente drikkevarer i Tyskland. Vi bor i et område hvor der er en del forsamlingshuse, hvor der godt kan være omkring 100+. Mht musik behøver jeg ikke et band med flere mænd, men evt én eller to der kan spille. Min kusines kæreste er rigtig dygtig til det med billeder, så tror jeg høre om han vil være fotograf. Min kæreste vil ikke skulle have en masse tøj, men ny skjorte og slips og jeg vil selvfølgelig skulle have en kjole, som jeg tænker jeg kunne få hos Lilly, hvor de ikke er så dyre. Invitationer håber jeg at kunne lave selv, da jeg vil kunne få billigt karton gennem min mor ( og jeg skal jo lave lidt i de 8 uger jeg er på barsel inden jeg skal føde ) Tror vi i aften prøver at lave en gæstelist for at få en idé om hvor mange der skal med.
  10. Min kæreste og jeg snakker om at holde bryllup sammen med barnedåb. Vi venter barn i starten af juli, så forestiller mig festen skal være midt/sidst i oktober. Vi har ikke været ved at lave gæstelist, men ved allerede nu at den kommer på 100 og måske lidt mere, da vi begge har store familer og en del venner som vi gerne vil have med. Jeg behøver ikke en kjole til 10-15.000, men overvejer at leje én, min kæreste skal heller ikke ud og have dyrt tøj. Men vi bil fx. meget gerne have levende musik til festen. Men problemet er lidt vi er ved at bygge hus og synes derfor ikke vi har vildt mange penge at gøre godt med, og vi har heller ikke lyst til at bruge flere hundrede tusinde på et bryllup, vi snakker lidt om 50.000 kr, men kan det overhodet lade sig gøre at holde fest for 100 mennersker til 50.000? Jeg kan ikke helt finde ud af om det er helt urealistisk det vi tænker på, så er der nogen der kan hjælpe?
  11. Jeg stemmer også på nummer 3
  12. Super flot kjole. Jeg vil også mene den er champagne.
  13. Jo, det har de sikkert. Men tænkte jeg lige kunne høre herinde, det kunne jo være der var nogen der vidste det. Ville jo også gerne lige høre om der var nogen der havde erfaringer med at holde fest der
  14. Jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med Ørnbøl centret i Hjørring. Har været inde på deres hjemmeside og umiddelbart ser det rigtig hyggeligt ud, selvom det dog ligger lidt trælst i et industrikvarter. Derudover vil jeg høre om der er nogen der ved hvad det koster at holde fest der evt med borddækning?? På forhånd tak Anne
  15. Det sagde min kusine også i velkomsttalen og det blev accepteret uden yderligere spørgsmål eller sure miner