Gitte N

Medlem
  • Content count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Gitte N

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday

Profile Information

  • Vielses dato
    15.08.2009
  1. Tak

    Jeg har virkelig nydt at følge jer alle her inde, er blevet inspireret og har fået svar på mange praktiske spørgsmål under planlægningen af vores bryllup. Egentlig ville jeg gerne have deltaget mere og ydet mere til gengæld, for slet ikke at snakke om en ordentlig beretning - jeg ved imidlertid at det ikke ville blive godkendt i familien med en foto-rapportage, og så er det jo ikke noget ved .... Nu er det ved at være på tide at takke af. Jeg kan dog ikke lade være med at vise bare et enkelt billede fra vores pragtfulde dag. På trappen foran kirken sammen med alle 'vores' dejlige børn. Pas på jer selv og tak for nu.
  2. http://www.inviterdesign.dk/ - prøv, der har vi fået all vores kort fra, både 'save-the-date', invitationer og takkekort. Der er et rimelig stort udvalg.
  3. Glad for at høre, at det var en succes - ellers skulle jeg jo have haft Jacob (der spillede jobbet) ind og stå skoleret på kontoret Man kan sige, at den situation som LisaBirk beskriver vel egentlig er meget sigende for, hvorfor man lige bør tænke sig om en ekstra gang, før man vælger DJ. DJ-branchen er jo en særdeles broget branche med aktører på alle niveauer - og ikke mindst i alle aldersklasser. En af de væsentlige forskelle er jo selvfølgelig, at vi "gamle" DJs er vant til at spille for voksenpublikumemt og derfor også gerne skulle kende vores musik (inklusive det instrumentale) så godt, at den slags kedelige oplevelser undgås og hele festen kører flydende. Som Diskobil også er inde på findes der nemlig forholdsvis enkle tekniske måder at undgå de nævnte uheld på... hvis bare man har den fornødne rutine på grejet og kendskab til musikken. Det er ikke altid (faktisk langt fra) dem med den flotteste hjememside, der også vil passe bedst ind til DIN fest. Derfor er et godt råd altid lige at TALE med personerne bag hjemmesiden og høre lidt om, hvordan de forestiller sig at bryllupsfesten vil forløbe. Spørg lidt ind til deres erfaringer med bryllupper - så vil du hurtigt kunne fornemme om ham i den anden ende taler sandt, eller han pynter lidt på sin kunnen... Vi havde Flashlight ved vores bryllup 15. august, havde valgt løsningen med pianist efterfulgt af DJ - det var bare helt fantastisk, selv min "helt-nye-mand's" impulsive indfald blev fulgt op af DJ, super. Pianisten, en lille meget gravid pige, både spillede og sang under hele middagen så alle var imponerede. Tak for det.
  4. Prøv at se dette link http://www.bluebridalwear.co.uk/Collection...s/Gorgeous.html - var selv lige ved at købe den der hedder 'Beautiful', men synes alligevel den var for dyr. Det danske mærke 'Claron' har også flotte korte brudekjoler, kollektionen kan googles. Kh
  5. Hej. Vores anretning bliver lidt på samme måde, portionsanrettet forret og buffet efterfølgende. Jeg har valgt at bruge helt enkle sølv dækketallerkener så der er noget at dække op omkring, sætte serviet på m.v. - vores tema er hvidt, sølv og masser af røde roser.
  6. ... kan desværre ikke hjælpe dig, vi har det samme problem i Trekantsområdet. Vi har fået fotograf til portrætterne, men det ville være dejligt med en amatør fotograf, som gerne vil tjene lidt penge ved at fotografere fra kirken til ca. midnat. De professionelle løsninger er virkelig meget meget dyre. Ved ikke hvordan man griber det an. Knus Gitte
  7. Jeg er helt enig. Skal heller ikke have slæb. Vi skal holde festen hjemme, på et nedlagt landbrug med stor gårdsplads. Bare tanken om hvordan kjole og ikke mindst slæb vil se ud hvis det er regnvejr på dagen .... Desuden er gården jo ikke en 'borg' med meget lang svungen trappe jeg kan skride op ad, det ville virke helt forkert.
  8. Er slottet ikke så stort at gæsterne kan guides ud/om på en terrasse til drinks så I kan få den ene side af bygningen for jer selv? Vi skal giftes kl.16, som præsten sagde 'så skal gæsterne ikke vente så længe på maden'. Vi er også så heldige at skulle holde festen hjemme og der er ikke langt til fotografen eller kirken, så det kan vi godt nå. Fordi festen skal holdes hjemme er det planen at der er kolde forfriskninger og velkomstdrink til gæsterne i vores have efter kirken. Vi har hyret et catering firma som tilbereder og anretter maden og, mod passende betaling, leverer personale til servering og oprydning. Vi skal have en forret som serveres ved bordet efterfulgt af en buffet med varm mad. På buffeten er der 3 slags steg og diverse tilbehør. Desserten er også buffet, oste og frugttærter. Forhåbentlig bliver det rigtig dejligt vejr, men vi har taget nogle forholdsregler. Egentlig er det meningen at det skal være højtideligt i kirken, traditionerne overholdes osv. men det skal også være afslappet så alle kan have en dejlig fest, derfor valget af buffet - gæsterne får mulighed for at gå lidt omkring og derved også snakke med andre end dem de sidder ved siden af. Håber det inspirerer.
  9. Jeg havde faktisk en drøm om at præludiet kunne være Beethovens skæbnesymfoni, det har jeg altid ønsket. Vores præst har imidlertid slukket alle håb om andet end det ultra traditionelle - organisten bestemmer og har ikke pligt til at forholde sig til andet end den danske salmebog ..... hvor blev jeg ked af det! Præstens holdning er lige det der får folk til at melde sig ud af folkekirken, traditionel og rigid.
  10. Min far var ikke skuffet i det skjulte første gang ... det var meget tydeligt, ikke mindst fordi der ikke var inviteret nogen ud over de to der var vidner. Så jeg ved han glæder sig. Det samme gælder for min mor der havde tårer i øjnene da jeg bad hende komme med på kjole-indkøb. Der må jo have ligget nogle skuffede forventninger fra første gang, har de fleste forældre mon ikke en forventning om en dag, at være med til at fejre deres børns helt store dage. Vi bliver nødt til at sidde ved hestesko-formet bord pga. lokalet, så bordplanen må blive noget med os selv, flankeret af vores respektive forældre efterfulgt af vores børn (min tilkommende har de 3 af dem), så familie-halen på hans side af bordet bliver noget længere end på min ... alternativt skal vi sætte alle børnene på den ene langside men i nærheden af 'hoved-enden' ...
  11. Hej. Jeg har siddet og fulgt med i alle skriverierne her inde .... er det virkelig rigtigt, at jeg er den eneste, der ikke er helt ung og faktisk skal giftes for anden gang? Glæder mig helt vildt. Første gang var et meget stille rådhusbryllup uden fest, denne gang skal det være det helt store bryllup i kirke, 70 gæster, brudekjole og det hele - alle de samme overvejelser, bekymringer, forberedelser, nervøsitet, glæde .... som alle første gangs brudene har. Hvis der er andre i samme situation som mig, hvad er så erfaringen med placering af sammenbragte børn i kirke og på bordplan? Tilsammen har vi 4 børn og 2 svigerbørn, i alderen 14-26 ???? Det er nok det eneste der rigtig bekymrer mig, for det har jeg slet ikke styr på. De første overvejelser jeg havde var om min voksne søn skulle føre mig op af kirkegulvet, men bestemte mig for at far skulle (han er frisk og ungdommelig og glæder sig helt fjollet til at få lov) - men ville det have været mere rigtigt at min søn 'giver mig væk'? Knus til alle