Frk Lulu

Medlem
  • Content count

    80
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Frk Lulu

  • Rank
    Aktiv bruger
  • Birthday 08/20/1982

Profile Information

  • Vielses dato
    15.09.2012
  • Køn
    Kvinde
  • Lokation
    Frederiksberg Have
  1. Vi er endt med Paradehuset i Frb Have (som mere præcist er Det Kongelige Haveselskab) - det er både fordi selve lokalet rammer vores ønsker med stemning/rustikt look, selve beliggenheden er fan-ta-stisk (!!) og så har jeg holdt både fødselsdage og andre mærkedage i selve Frb. Have, så selve stedet betyder meget for mig. Til gengæld er det så et af de ovennævnte steder hvor der ingenting er, dvs. at vi lejer borde, stole og bestik osv., køkkenet er kun et anretterkøkken så maden bliver lavet/holdt varmt et andet sted (vi er heldige at have fundet en god billig kok med forbindelser), og om fredagen når vi får nøglerne har vi allieret os med en masse venner som hjælper med at sætte op, pynte osv.. Der skal selvf tænkes på at døre/vinduer ud til de nærmeste naboer ikke står pivåbne hvis der bliver blæst la fiesta musik ud gennem højtalerne, men bortset fra det (som er meget alm. regel inde i byen) så kan vi feste til vi ikke orker mere Vi har kunne gøre det til super fin pris synes jeg selv, men det kommer jo også an på hvor meget arbejde man selv er villig til at lægge i det, hvad man vælger at bruge penge på (nogen ville x aldrig servere en vin til en 50'er pr flaske som vi gør, eller have en buffet som kan være billigere end at det hele skal serveres for ens gæster) og så kræver det altså både research, tålmodighed og en god omgang planlægning - men jeg må nu sige, at selvom der har været meget arbejde i det så fortryder jeg bestemt ikke. Det er rigtig dejligt at vide det er 100% vores dag, plus at vores venner og familie som hjælper til føler de er "meget mere med" og glæder sig over at kunne være med til at gøre vores store dag speciel og personlig. Så jeg kan godt anbefale det Research på nogle forskellige lokaler der lever op til jeres forventninger og behov, og så tag derud og kig/snak/spørge løs, så får I også en bedre fornemmelse for hvor meget der skal laves, hvad det koster osv. Det eneste minus når man står for det hele selv? Man kan saaagtens bruge masse af penge på det, for man får tusindvis af rigtig gode idéer (syns man selv) til pynt, opdækning etc og kreative idéer koster! :fløjt: Du er velkommen til at skrive en PM hvis du får spørgsmål undervejs, god fornøjelse
  2. Det er en rigtig god udfordring, specielt fordi I gerne vil holde jer til Kbh området - der er en håndfuld steder hvor man kan stå for det hele selv, fx har Kbhs kommune en del steder rundt omkring i byen (tjek de forskellige kulturhuses hjemmesider), der er Paradehuset og Brøndsalen i Frb. Have, Islandsbrygge kulturhus, Astorions Hus på Holmen, Kirken i Møllegade (kirke lavet om til festlokale), Wegeners Gård på Vesterbro, Den Gamle Dansesal på Frb...Bum bum mener også der var et ude i valby, har lige glemt hvad det hedder.. Der er også KFUMs smukke sal inde i byen, men prisen er røget en hel del i vejret efter det er blevet renoveret. Vær opmærksom på at nogen steder har stole, borde, bestik, køkken etc inkluderet, andre steder har ikke, og nogle steder har krav om hvad tid festen skal slutte (eller vil have nøglerne/lokalet tidligt søndag morgen), og så er der steder hvor man kan leje lokale og stå for det hele selv minus baren/serveringspersonale (dog ikke nogen af de steder jeg har nævnt)... Det man skal spørge sig selv om, i forhold til at stå for det hele selv, er hvilken slags dag/fest man ønsker og hvilke forventninger man har til den. Man kan gøre det forholdsvis billigt ved at stå for det hele selv, men det kommer meget an på hvad ens ønsker er - og en stor fest løber hurtigt op. Vi bliver fx ca. 65 til både reception og middag/fest, og ved at gøre det hele selv har vi sparet en del. Fx hvis vi havde valgt en af de "billigere" kbh steder hvor mad, drikkevarer, lokale, pynt etc er en del af pakken til lad os sige 800 pr kuvert ville det have kostet os 52.000. Det er ca hvad vi giver for hele vores dag, inklusiv tøj, ringe, bryllupsrejse, invitationer, fotograf - you name it. Og vi ved der vil være rigeligt at drikke, god mad og vin (for vi har selv valgt det) og bedst af alt - vi har lokalet fra fredag til mandag hvor nøglerne skal afleveres, så vi kan danse til den lyse morgen! Så spørg jer selv, hvad lægger i vægt på, hvad er jeres forventninger, hvor meget arbejde vil i selv lægge i det (for det tager meget energi at planlægge det hele selv), og hvordan et groft skitseret budget er for jeres dag hvis man vælger en restaurant vs. do-it-yourself (det løber alligevel op selvom man gør det tingene selv). Meget info, håber ovenstående giver mening og inspiration, vi har som sagt valgt at stå for det hele selv, og vi ender med at spare penge og få et meget personligt bryllup fordi vi har haft en finger med på hver en lille ting - til gengæld tager det meget tid at planlægge, researche, koordinere, vi er så heldige at have mange søde venner og dejlig familie der hjælper os, husk at man også skal have tid og overskud til at nyde dagen! Held og lykke
  3. Jeg har også tænkt brudeslør, både som buket og i håret - skal de også vandmættes/lukkes af med tape/andre finurligheder?
  4. Kære Zillaer Jeg står i den meget triste situation, at min far i sidste uge har fået konstateret kræft i tyktarmen. Det er først på onsdag vi får endelig svar om hvor vidt det har bredt sig, hvor det evt. har bredt sig til, står den kun på operation eller også kemo... Evt. også om det er uhelbredeligt... Foruden at jeg er helt vildt ked af det og det kommer til at kræve en del af mig lige nu, så kan jeg ikke undgå at tænke på mit bryllup som nærmer sig - det skal stå her den 15. september. Hvor syg er han mon? Kan han være med på dagen? Kan han følge mig op? Er han der overhovedet? På den ene side tænker jeg det er bedst at holde fast og ikke flytte dagen, at det er en hyldest til livet og kærligheden som man netop godt kan bruge...Desuden kan man jo ikke garantere at han er frisk og rask hvis man flytter dagen. På den anden side, hvad hvis nu han er rigtig syg og dårlig på dagen? Eller jeg mister ham kort tid for inden....? Det er i forvejen en stor ting at skulle giftes, man har så mange tanker og følelser der fylder - kan jeg mon glæde mig ligeså meget? Input, tanker og erfaringer modtages med kyshånd - jeg er desværre sikker på jeg ikke er den første der står i den her situation, og selvom min kæreste er ufattelig sød og støttende føler jeg ikke rigtig han forstår alle disse tanker helt... ...what to do?...
  5. Kære alle Zillaer Hjælp hjælp hjælp! Har købt mig en smuk vintage kjole som jeg skal have på på den store dag, og havde en aftale med en veninde om at hun skulle hjælpe med tilretning, rettelser, små rep og en smule tilføjelser - men hun har lige sprunget fra, bange for hun ikke kan gøre det godt nok Jeg forstår selvfølgelig godt hendes bekymring, og vil heller hun er ærlig, men foruden at være lidt skuffet og ked af det lige nu, går jeg også en smule i panik, for kender slet ikke til nogen gode skræddere i Kbh, som man tør stole på kan varetage så vigtig et stykke tøj Jeg kender kun selv skrædderiet Strauss (på den dårlige måde) og ellers er jeg helt blank - help, hvad og hvem kender I og kan anbefale? Tusind tak på forhånd
  6. Hey Susanne, deres info ligger også lidt histen og pisten, men der er lidt her http://www.slotsudstillinger.dk/14 og ellers ring til dem, de er nemme at få fat i - kom også lige i tanke om http://www.peterbangsgaarden.dk Vi er rigtig glade for vores valg af Paradehuset, også selv om man står for det hele selv (det er virkelig kun lokalet man lejer), stemningen og beliggenheden er helt fantastisk - vi skal også ud at sejle i haven sammen med vores gæster, så det blir bare sååå romantisk
  7. Vi er selv endt med Paradehuset i Frederiksberg have (der må man ha' det hele med selv, og kan leje det for en hel weekend), ellers kan jeg nævne Selskabslokalerne på Alhambravej (mener det er en gammel dansesal) Asterions Hus på Holmen Kirken i Møllegade på Nørrebro (som er lavet om til selskabslokale) Wegeners Gård på Vesterbro (mener det er gammelt privat bibliotek der er lavet om til selskabslokale) Og så generelt har Københavns Kommune rigtig mange muligheder, spredt over hele byen i forskellige størrelser - det kræver dog lidt tålmodighed at finde frem til dem alle, så vidt jeg husker fandt jeg frem til dem på forskellige kommunale hjemmesider bum bum, der var i hvert fald lidt forskelligt, tror ikke jeg kom til frem til flere end det...men vi ledte også primært i Kbh centrum, og ikke rigtig "derud af" Go jagt!
  8. Man kan altid holde øje med udsalg, derudover syns jeg bestemt det er helt fair at ringe og spørge de enkelte butikker om de har noget i den prisklasse (bare hold dig væk fra Casa Lezar) Jeg endte med at købe en vintage kjole fra Etsy, men ellers var jeg bestemt også hoppet på Lilly - du skal ikke lade dig skræmme af alle de vilde priser der findes derude, du kan sagtens finde drømmekjo-len til det budget Go fornøjelse med jagten!
  9. Bonderøven = rustikt, træborde, træbænke, gamle vinflasker til stearinlys, lanterner, lyskæder i bjælkerne, bålmad som fx helstegt pattegris, fladbrød, goe gammeldaws ølkrus, hvis der skal bruges puder/tæpper så sæt samtlige tanter til at hækle/patchworke, bruge (rensede og rene) hestesko som bordkort/bordskånere
  10. Har spurgt om det samme, og der er kommet rigtig meget respons http://www.bryllupsklar.dk/forum/72139/brudekjole-proevning-i-kbh-erfaringer-soeges.html Jeg fik bedst service hos Vintage Bride på Frederiksberg og Lilly på Strøget - og ville aldrig nogensinde sætte mine ben hos Casa Lezar igen Endte dog med at købe en vintage kjole på Etsy.com, men der havde jeg også været/prøvet kjoler fire forskellige steder :fløjt: Go jagt!
  11. Vi skal holde fest for ca. 70, og efter über grundig research (og beregning fra to-tre forskellige udlejningssider) kommet frem til at det bedst kan betale sig at købe det meste i Ikea...specielt fordi der er flere udlejningssteder der kræver man bruger deres "vaskeservice", og der koster det snildt 1.50-2.00 kr pr del (!) at få det vasket, plus evt. pris på levering. vi sparer i alt 1500-2000 på vores budget ved at købe Vandglas Tallerkner Vinglas Bestik Vandkarafler Det eneste vi overvejer at leje er champagneglas og kaffekopper, og det tror jeg næsten vi kommer til at købe alligevel - og så vil vi enten "leje" vores ud til andre der skal holde stor fest (altså venner og bekendte), eller bruge det selv igen..fx hvis der skulle komme en navngivningsfest for en lille én i nær fremtid Så for os, Ikea og genbrugsbutikker. Har leget lidt med tanken om at købe forret/dessert tallerkner i genbrug hvor de hver i sær er forskellige, for at give lidt "liv" til bordet så det hele ikke blir så pænt og poleret
  12. Hej hej Jeg har kun selv været der i forbindelse med rustur for nogle år tilbage (det var dog med overnatning), men min far har sommerhus 2 min derfra så kender det hele mere eller mindre rigtig godt - kan du ikke komme mere ind på hvilken slags info du er på jagt efter?
  13. Hej og velkommen til Vi har selv købt bryllupsrejse til netop Algarve, på baggrund af anbefalinger fra min mor - hun har rejst i Juli måned et par uger af gangen i snart 3 år, og hun elsker det (og hun elsker varme og hader kulde ). Jeg mener hun har nævnt det er en god idé at have en lille trøje med til om aftenen, men jeg ved at hun ikke ville elske det, hvis hun synes det var for koldt. Prøv evt. at kigge på tripadvisor/lonely planet omkring vejret, der kan du helt sikkert finde noget mere info - ellers er der de græske øer/den spanske kyst/tyrkiet osv. hvor man som oftest kan være hundrede procent sikker på høj varme hele døgnet i den periode Vi glæder os til Albufeira, og regner bestemt med at kunne holde varmen - og vi rejser først til september Go tur!
  14. Du skal nok blive super smuk, uanset hvad du vælger Det vigtigste for mig var at finde en kjole, som jeg både syns så fantastisk ud, og som jeg også følte mig fysisk godt tilpas i, derfor valgte jeg også i sidste ende en kjole med stropper, for selvom stropløs klæder mig fint nok gør min barm, at jeg føler mig mere tryg til at give den gas i en med stropper hehe Et satin bånd i taljen mener jeg personligt er en rigtig fin detalje, specielt hvis man gerne vil have fokus på sin talje... Den smule fornemmelse man kan få af dig, ud fra dine billeder, ville jeg sige kjole et med satin bånd og en lige udskæring. Bum. Hvis du kan strække den et par dage, så prøv at lade vær med at tænke på din kjole, og så efter et par dage kig på billederne igen - nogle gange skal man lige give sig tiden til at mærke efter, så kommer svaret som regel
  15. Vi holder det hele (vielse, reception, middag/fest) i Paradehuset i Frederiksberg Have, der står man for det hele selv (og medbringer alt selv)- tror dog en enkelt dag løber op i en 7-8000, men det kan jo være i kan få lov til at nøjes med en halv dag ? Der er det kinesiske lysthus i haven, der er dog en del regler omkring stedet og mener ikke der er toilet, men vi kiggede selv på det i forbindelse med vielsen....Mmm kender ikke til deres priser, men Carlsberg udlejer mange forskellige slags lokaler, prøv evt at kigge på dem... Hvad med den der restaurant-et-eller-andet der ligger i Søndermarken?