Margit89

Medlem
  • Content count

    82
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Margit89

  • Rank
    Aktiv bruger
  • Birthday 07/12/1989

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  1. Vi ønskede os primært bidrag til bryllupsrejsen, og endte med ca.19.000 kroner i gave. Så vi valgte at bestille en dejlig ferie til Thailand (dog kun i 8 dage) med direkte fly, i Bungalow med stor solterasse og morgenmad inkl. Vi glæder os bare til at komme afsted nu og der er kun 6 dage til! Det bliver ikke dårligt i denne kulde ;-)
  2. Ja hvis man er klar over at man selv skal tage affaldet med, er det fint, når det ikke er oplyst er det rent ud sagt, pisse træls. Vi stod med tre biler (den ene lejet, som skulle afleveres) pakket og fyldt med bryllupsgaver og mad, som vi ville køre hjem - og SÅ kunne hun fortælle os, at vi selv liige skulle have skraldet med. Lidt sent i min verden.
  3. Jeg er enig, der er mange muligheder og det gør det meget nemt at lave en skøn skøn fest. De 70 mennesker er ift. brandmyndighederne. Man kan nok godt være 5 ekstra, men det bliver klemt hvis der kommer flere. Især hvis folk skal kunne rejse sig fra stolen, uden at banke ind i herren/damen bagved. Udlejeren var udemærket. Vi klarede betaling 1½ år forinden, fordi vi ville være sikre på at få lokalet og fordi vi havde pengene klar. Den gang vi bookede i foråret 2012, var der ikke udfærdiget nogen kontrakt, det tror jeg der er nu. Vi blev i hvert fald overrasket over at vi selv skulle tage al skrald med derfra. Vi havde måske håbet at der var en stor skraldespand eller en form for container i nærheden, men niks. Så vær lige obs på det. Men jeg tror udlejer har fået skrevet det punkt i kontrakten nu. Vi havde en god ven som var DJ fra 22-05, og det var ganske fint. Vi var meget tilfredse med Gl. Harlev Mølle og fasiliteterne, samt naturen omkring. Skønt skønt sted! Hav en fantastisk dag når I kommer dertil
  4. Jeg vil gerne komme med lidt erfaring med feststedet, Harlev Mølle :-) Vi blev gift d.24.8.13, og bookede begge festlokaler, således at der var reception i den ene, og stor fest i den anden. Det var en skide god løsning, og vi stod selv for alt! Du skal være klar til at være kreativ og have lyst til at stå for hele gildet. Så får man jo lov at sætte sit helt eget præg på dagen. Det smarte var, at håndklæder, viskestykker, sæbe og karklude var med i prisen. Plus så kunne man leje duge til bordene, hvilket gjorde det mere overkommeligt, at bordene er runde! Dog får man at vide at man ca. kan sidde 12 om hvert bord, her vil jeg tilføje at man kan sidde 10 stk almen størrelse menneske ;-) Der er ca. plads til 70 i festsalen. Haven er vidunderlig og vi fik taget vores bryllupsbilleder selvsamme sted, så vi hurtigt kunne være sammen med vores gæster igen. Skriv endelig for mere info, vi havde et brag af en fest til den lyse morgen ;-)
  5. Hejsa, Jeg vil lige give mit bidrag med. Vi var/er begge 2 ludfattige studerende, som kan finde ud af at spare og være kreative Vi holdte bryllup på en stor herregård, hvor vi selv kunne bestemme alt fra mad, drikke, musik og hvornår vi ville lukke og slukke = vi stod selv for ALT (også dagen efter) Vi holdte reception for 110 mand, og fest for 65. Vi har regnet på, at det løb op i knap 70.000 kr. Men vi valgte også at lave mange ting selv. Så alt kan lade sig gøre hvis man går i gang i god tid, har et par forbindelser eller tør prutte om prisen med de fagkyndige .. Vær kreative og tænk i flere baner, så skal det nok lykkedes. Kh
  6. Tusinde tak alle sammen! Vi brugte to meget dygtige bryllupsfotografer fra noclouds.dk (det er et kærestepar, som bare knoklede og var brandgode!) Jeg ligger fortsat med lungebetændelse, men I skal ikke snydes for et billede! Det er bare et amatør, da vi stadig afventer fotografernes værk.Men hvordan indsætter man?
  7. I lørdags blev vi gift (for 2.gang). Vi var blevet gift i december 2012, grundet min mands udsendelse og havde holdt vores ægteskab hemmeligt, indtil præsten i kirken afslørede vores store hemmelighed. Det var til stor begejstring for alle gæster, familie og venner, og det var skide skægt! Vi havde det smukkeste vejr, og alle nød dagen fuldt ud. Jeg var desværre blevet så stresset op til, at jeg havde lagt mig med feber, men lørdag skulle jo gennemføres. Jeg blev dopet op på piller og varm mælk og så gik vi ellers i gang. Vi blev velsignet i kirken og dernæst afholdte vi reception. Receptionsgæsterne var glade for at være inviteret til champagne, bryllupskage, snacks, pizzasnegle, frikadeller (alt var hjemmelavet, minus champagnen.. ), så stemningen var høj! Fotografferne var fantastiske og man bemærkede dem næsten ikke.. Senere blev der åbnet til festsalen og folk var imponerede over alle min DIY-projekter dejligt.. Mad og vin smagte pragtfuldt og vi har alt for meget sprut tilbage, men det går nok liige.. Gaver og skønne indslag kom i massevis, og vi morede os gevaldigt! Aldrig har jeg haft sådan en skøn dag, og alt var gennemført og med mange søde detaljer. Kærlighed flød i luften og vi var så glade og lettede. Folk morede sig med hinanden, og minglede derudaf. Min mand holdte en smuk tale, og jeg prøvede da også. Bryllupsvalsen gik fremragende og vi lukkede festen kl.04, og gik til køjs. Vores nærmeste venner havde lejet et meget romantisk værelse, som de selv havde pyntet med rosenblade og lyskæde! Det var fuldt ud gennemført og jeg er så lykkelig i dag. En meget træt, mæt og fortsat syg brud takker af Held og lykke derude til alle I smukke og dejlige kvinder, og uanset hvad, så handler det kun om jer og jeres kommende mænd
  8. Hejsa! Jeg er en af 24'august-brudene. Jeg synes det er svært at vide hvor meget jeg mangler, der kommer nok et par overraskelser i løbet af ugen, som der skal tages stilling til. Men jeg tror vi er godt med. Vi mangler: Fra onsdag låner vi bil, så alle drikkevarer, madvarer skal bringes ud til feststedet. Udover skal vi nå at: - Bage småkager, - Købe og ordnes blomster, - Pynte op, - Dække op, - Lave gæstebog færdig, - Lave pomponer færdige, - Danses lidt mere brudevals - Få mandens jakkesæt til byen, hertil grønne strømper købes - Købe juice til drinks - ordne isterninger hertil - Få fat i hvid cardigan - Få afholdt møde med serveringspiger samt overtjener - prøvesmage bryllupskage - Indlogere svigerforældre i vores lejlighed - Ordne negle, bryn og ben - Springforme indhentes Hehe, så fik jeg lige ordnet min egen huskeliste Men ellers er der styr på det meste..
  9. åh vi har samme bryllupsdag, hvilket vil sige 1 uge tilbage, og jeg har virkelig følelsen af at vi mangler noget - men hvad? dejligt med denne tråd, så kan man lige tjekke sig selv efter i sømmene. Vores issue er, at vi selv står for ALT, så der må bare ikke mangle noget
  10. Kære kreative kvinder Har I nogle sprøde forslag til, hvad vi mangler at kunne lave? Det skal helst være billigt og overkommeligt ift, tid (bryllup om 13 døgn) Vi står selv for alt til vores bryllup, og dermed også bordpynt selvfølgelig. Jeg er i fuld sving med at lave store flotte ponponer i hvide servietter (de bliver super fine og romantiske i loftet).. Så har jeg lavet mine små favourboxe, som også skal bruges som bordkort. Jeg har luret hvordan jeg vil lave mine servietter, og så har jeg lavet 50 syltetøjsglas om til vaser og lysestager m. blonde og farvede lys. Men her kommer I ind i billedet, har I et par gode forslag til pynt som passer til naturtema, i farverne grøn i alle nuancer og hvid? Bordhæfter og kirkehæfte er udelukket, menukort er lavet. Sætter pris på gode ideer og imput Så please giv mig nogle stikord, googlesøgningen har fundet sted ad mange omgange, og nu mangler jeg inspiration. Kh Margit
  11. Hejsa, Har du bare tænkt dig at smide den ud, for det vil være for ærgerligt! Vi skal selv holde bryllup derude om 2½ uge (spændende spændende!) og hvis I alligevel skal af med den, vil vi meget gerne overtage. Held og lykke med alt på lørdag, I ønskes det bedste
  12. det kan jeg da virkelig godt forstå! Vi holder SU-bryllup, for de 500 er godt lagt ud ;) Hør rundt blandt kollegaer, pudsigt nok er der som regel nogen som synes det kunne være skægt at hjælpe på den måde, og stadig være en del af festen alligevel
  13. Jeg tror så vi er gået alt for vidt, men det er okay, da vi selv skal lave det hele Da vi skal vies 12:30, og gæsterne kører fra Fyn og Sønderjylland tidligt på formiddagen, regner vi med at de er sultne når vi når receptionen kl.14:30. Derfor har vi valgt at servere: Grønssagsstænger m. dip. Hjemmelavet minifrikadeller m. tandstik i. 3 forskellige slags minipizzasnegle Bryllupskage Småkager Slik Peanuts blandet med tørrede tranebær. Drikkelse: Mousserende vin Kaffe, the Sodavand, øl. Okay vi har lavet alt for meget Folk må bare ikke være for mætte eller sultne Vi går til bords ca.18:30.
  14. Vi har "hyret" en af vores bekendte, som normalt arbejder som bartender. Hun får snacks, natmad, og væske, så hun ikke lider mangler. Så har vi købt al sprut, sørger for plastisk glas, farvede sugerør, isterninger mm. Vi har aftalt at hun får en plovmand fra 22-02. Det synes hun lød som en sjov tjans og ville meget gerne hjælpe. Jeg synes det er rimeligt nok, og hun er selv i bil og kun 10 km. fra hjemmet. Så ingen ben i det
  15. Hej piger! Jeg har brug for jeres hjælp til at sammensætte vores drinkskort. Vi har købt vodka, rom og gin som skal bruges til at blande med. Dertil har vi så købt lime og jordsmag (sirup) Af sodavand har vi: fanta, cola, sprite, danskvand og sweps. Jeg er med på rom og cola, gin & tonic. Men har I nogle smarte drinks udaf det jeg har nævnt, eller er der nogle få ingredienser jeg kan købe, så vi får nogle lækre drinks? Jeg er en ølpige, og er derfor ikke så god til drinks :/ så hjælp mig venligst! Alt tages imod med kyshånd