Helle KL

Medlem
  • Content count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Helle KL

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday 06/06/1971

Profile Information

  • Vielses dato
    24.08.2013
  • Type vielse
    Kirke
  • Køn
    Kvinde
  1. Vi havde inviteret 106, 94 sagde ja, men så var der et par stykker der meldte fra i sidste øjeblik ( sygdom ) så vi blev 90 Et par fra Japan og et par fra Brasilien var forventet afbud.
  2. Vil lige dele dette billede af en skøn taske som jeg kraftigt overvejer. Er den for meget? http://www.sofiagaver.dk/roed-clutch-selskabstaske-i-hjerteform-hardcase-med-roser
  3. Det er overhovedet ikke noget problem at finde kjoler i din størrelse - det eneste er selvfølgelig at den skal rettes til så den passer både foroven og forneden Jeg skal i denne kjole næste lørdag http://www.uniquekjoler.dk/kjoler/brudekjoler/fabuleuse-lisette.aspx Den er (var) en størrelse 46/48, men da jeg købte den i oktober og valgte at smide et par kilo hen over vinteren har jeg fået den syet ca. 2 størrelser ind og lavet snørre i ryggen Men prøv at kigge hjemmesiden - mange af kjolerne under "almindelig" brudekjoler fås op i omkring størrelse 50 og så er der også alle + kjolerne og jeg kan kun anbefale at købe kjole hos Ea - hun er SÅ sød Jeg har også købt kjole hos Unique, og jeg vil give dig ret, Ea er bare behagelig at handle med. Jeg har fået den smukkeste kjole og hun havde flere forslag til hvad der kunne ´ændres så den blev helt perfekt til mig. Jeg er en str. 54 og når jeg får kjolen på ser jeg slet ikke ud til at være så stor. Jeg prøver at lægge et billede ind.
  4. Hejsa. Det ser rigtig godt ud. Hvor har du købt vifterne. Jeg syntes kun jeg kan finde nogen med diverse blomster på.
  5. Når vi har holdt barnedåb har det været uden bordplan. det er selvfølgelig mere uformelt end et bryllup, men vi gjorde nogle observationer der måske kan hjælpe dig med at beslutningen. -Når der ikke er bordplan for så mange mennesker ( vi har været mellem 60 og 70) så sætter man sig tit sammen med dem man kender, som flere allerede har sagt. -Dem som kommer "sidst" til bordene risikere at komme til at sidde alene mellem nogen de slet ikke kender, og som de ikke har fælles interesser med,( det har jeg selv prøvet og så er det en MEGET lang aften) så vi har gerne gjort det at der har været dækket til 5-6 flere gæster end der er kommet. Det har godt nok givet nogen tomme pladser men det har givet de sidst ankommet en mulighed for at vælge. -Det tager tid at få folk til at sætte sig. -hvis der er børn imellem gæsterne sætter de sig gerne ved deres forældre og så løber de når de har spist. Så sidder forældrene ved siden af tomme pladser. Ved barnedåbene har det været OK at der er gået lidt tid med at få folk sat, men ved vores kommende bryllup vil vi helt klart have bordplan. Vi bliver 100 mennesker, og vi vil gerne blande folk lidt. Jeg håber at få folk sat sammen så de møder nye mennesker, men jeg håber også at jeg kan få sat folk sammen så de har nogen fælles interesser. Kun de helt små børn ( der er tre) sidder ved deres forældre, de store sidder ved et ungebord, så kan de stikke af mellem retterne. Det er nemt at fortælle personalet hvem der skal have specialkost ( diabetiker, børneret osv.) Det var lidt af mine overvejelser. Det kommer meget an på hvad man er til. PS. syntes iøvrigt det er en god ide at fordele folk på borde og de så selv kan fordele sig.
  6. Min kæreste, snart mand, tager ud og spiller som DJ til forskellige fester. Han spiller gerne til bryllupper. Han tager 4000 kr. for en aften, 18-02. Under middagen downloader han instrumentalmusik fra nettet, når der kommer en sang, så der er musik til fest sangene. Toastmasteren skal bare give besked lidt før sangen, eller han skal have et eksemplar af sangene. Han har flere gange haft kontakt med Jan Glæsel når han mangler musik, så han kan klare det meste der skulle komme af festsange. Han tager pult, højtaler og lamper med, efter hvad der ønskes, og efter hvor stor salen er. Han har ingen hjemmeside, men diskoteket hedder Hysteria.
  7. Tillykke med det kommende bryllup. Vi har også planlagt bryllup på knap 4 måneder, og det kan hat været en travl men også dejlig periode, og vi har nået det hele. Da vi først havde fundet ud af at vi ville giftes, kunne vi ikke vente flere år, så vi fandt ud af det.
  8. Vi skal giftes 24 august 2013. Helle og Ivan
  9. Vi skal også giftes kl 13. så vi tager bryllupskagen til kaffen om eftermiddagen, ja det nogen kalder receptionen. Jeg tror det bliver forjaget lige efter bryllupsdansen, hvor folk gerne vil igang med at danse. Så jeg vil også sige som dessert.
  10. Jeg syntes også at diademet er flot til dig. Jeg er mere til det" prinsesse for en dag" look, end til hårbøjlen.
  11. Vi skal have hvide bunde, Toblerone mousse, og hindbær mousse. Toblerone moussen laver jeg ikke så sød, så ti lsammen bliver det en himmerigsmundfuld. Pynten bliver tyndt marcipan overtræk
  12. Toblerone mousse og Hindbærmousse. Bunde har vi ikke helt fundet ud af endnu
  13. Ja. Jeg tror også det passer med ca. 1000 pr gæst. Vi kommer til at betale det samme for en fest på brydeland, som på en kro eller lign. Det vi spare på drikkelse ( priser på drikkelse på kro eller hotel er HØJ) Det bruger vi i stedet på at leje Brydeland, personale og drikkelse fra tyskland.
  14. Hejsa. Vi skal holde bryllup på Brydeland som er et af de huse der er sammen med Allegården. De har et godt samarbejde med Havnens goumet. Havnens goumet er vant til at holde bryllupper på alle tre steder, og de tilbyder det som i har brug for. De kan vist hjælpe med borddækningen, og de kan helt sikkert hjælpe med mad, drikkelse, personale, morgenmad dagen efter. På brydeland er der to sale, så man kan holde reception i den ene sal og festen i den anden. Det fede ved disse steder er at man SKAL ikke slutte kl 02 fordi stedet siger det, eller fordi man kun har betalt for 7 timer. Allegården og krogsgård har svimmingpool og Brydeland har en stor biograf til 24 personer og der er klatrevæg, boksebald osv hvis nogle gæster bliver lidt længere dagen efter. Vi har lejet det fra torsdag til torsdag, så vi selv dækker bord og gør parat, og så holde vi lidt "hvedebrødsdage" resten af tiden.