wtb

Medlem
  • Antal besvarelser

    27
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Alle besvarelser af wtb

  1. Jeg er ved at rive håret ud af frustration, stedet for vores bryllup er blevet aflyst, og vi skal nu ud at finde nyt. (Vores plan b er heller ikke længere mulig) Da jeg har erfaret steder hurtigt bliver lejet ud, er jeg desperat for at finde noget nyt hurtigst muligt, jeg har googlet alt jeg kunne komme på af sætninger for at finde steder, men jeg synes det er ret tomt, så nu prøver jeg her inde, I plejer at være gode til at hjælpe. Vi søger helst et sted i midt/øst Jylland. Man skal selv have mulighed for at medbringe drikkevare. Vi er fleksible med maden i forhold til selv at medbringe eller skulle købe det på stedet. Vi vil meget gerne der er mulighed for at gæster kan overnatte, enten på stedet, i telt i "haven" til stedet, eller på et nærliggende hotel/motel. kom med alt hvad I kender til, sommerhuse, steder man kan slå fest telt op, lader, bondegårde ALT har interesse, nyt som gammelt vi bliver ca. 40 spisende gæster og 50-60 til bryllupskage efter vielsen.
  2. Zalando har mange kjoler, man godt kan bruge som brudekjole, bl.a. Mærket chi chi London som laver nogle flotte kjoler til en fair pris, der er gratis fragt og retur, hvilket jeg tænker er rart hvis man skal bestille sin kjole online
  3. Vil prøve at kontakte dem du har nævnt. Jeg har allerede haft fat i et par steder, men de har været fuldt booket allerede, så der må være nogle der er ude i bedre tid end vi er
  4. Steder med drikkevare kan også have interesse, det vigtigste for os er det ikke har et bestemt slut tidspunkt
  5. Vi er fleksible med datoen men helst juli-august 2018.
  6. Jeg er selv meget kræsen når det kommer til forret, vi har snakket om en god salat - Jeg bare ikke lige nogen ide om hvad den skal indholde. Ellers har vi snakket om røget mørbrad - ved ikke om det går under råt kød
  7. Vi har sådan været i tvivl omkring maden til vores bryllup. Min mand bruger meget naturen og bål mad i forbindelse med sit arbejde, vi tænkte derfor det kunne være anderledes og "os" at få en kok ud der laver mad over bål/åben ild, men hvor kan man få fat på sådan en kok, den eneste jeg har kunne finde via Google er på Sjælland og vi holder bryllup i øst Jylland. Er jeg mon heldig en på bk kender en sådan kok 🙏🏻 Vi vil gerne have noget andet end suppe, steg, is og har derfor også haft noget helstegt halløj i tankerne, jeg er dog i tvivl om det bliver for uformelt til os, vi ønsker nemlig ikke en buffet. Jeg hører meget gerne om erfaringer med at have en grill kok ude, om anderledes menuer og hvem I kan anbefale eller selv skal have mad fra
  8. Vi er på noget hyldeblomst og hindbær/jordbær fyld pt. Jeg ved ikke om det er muligt at lave som mousse, men fik engang en is med tang i, det smagte overraskende godt, og kunne måske være en mulighed hvis man vil have en anderledes mousse. Vi er på udkig efter nogle andre bunde en vanilje eller chokolade da det egentlig ikke er noget vi rigtig godt kan lide, vi har snakket om nøddebunde, men tror desværre det bliver meget dyrt. Det er min mor der betaler og laver kagen, og jeg har ikke lyst til at kræve noget alt for dyrt af hende
  9. Vi skal også vies ude, vi har fået en præst fra familien til at vie os vi er vidst blevet enige om gæsterne står op, da det kræver meget arbejde, samt et jævnt underlag(vi skal giftes i skoven eller på stranden) at stille stole op til alle gæster. Vi skal dog først giftes i år 2017 så vi har stadig noget tid at tænke i Min bror skal spille på guitar når jeg går op af "gulvet" samt under salmerne
  10. Selvom vi først skal giftes næste år, vil jeg gerne have lidt styr på hvad vi skal have at spise. Vi har desværre ikke uendelige penge, men mange ønsker, som vi har haft svært ved at fjerne, derfor skal menuen gerne være lidt billigere, vi vil dog heller ikke spare for meget på maden, da det er en stor ting til sådan en fest! Jeg kan ikke lide fisk, så forretten skal ikke indholde fisk, jeg har tænkt lidt på salat serveret i en sød kop (vi kører vintage tema) men hvad putter man i en salat til forret? Hovedretten bliver noget lækkert ko kød. Desserten er vi på jordbær suppe, med en is kugle i midten og lidt spiseligt pynt. Jeg mener alt mad kan virke bare det bliver serveret rigtigt, og alligevel er jeg bange for det ikke er fint nok? Maden skal portions anrettes. Er der nogle der vil dele forslag til Forret og dessert ? Der er i den billige ende og ikke indeholder fisk og helst ikke ost
  11. Vi er ved at undersøge mulighederne for en udendørs vielse, og det ser ud til at blive aktuelt. Men, det bliver meget svært og dyrt at få stole til alle gæsterne, så jeg er på udkig efter gode alternativer? Jeg har tænkt på halmballer med tæpper over, eller tæpper og puder på jorden som en rigtig skovtur, der kommer bare gamle mennesker, der nok ikke kan holde til at sidde på jorden, det er en præst der skal vie os, så forestiller mig man skal op at stå og ned at sidde ligesom i kirken, så kan det jo godt blive noget bøvl med tæpper, selvom det ville passe godt til temaet. kom endelig med forslag og Jeres tanker om mine ideer.
  12. Noget af det vigtigste når man holder bryllup er at det er JERES bryllup og I skal holde det efter jeres drømme og jeres smag ellers vil I fortryde det senere Det har du selvfølgelig ret i, desværre har vi nogle familie medlemmer der gerne vil blande sig
  13. Tak for gode muligheder Vi skal holde reception, så der skal bryllupskagen serveres, vi skal derfor have en dessert, og vil gerne væk fra kage, da vi jo har fået det tidligere på dagen, derfor tænkte vi jordbær suppe med is kugle og noget marcipan halløj, det er en dessert lige efter mit hjerte, men jeg er bange for gæsterne synes det er for kedeligt.
  14. Vi startede med at finde ud af hvilket bryllup vi egentlig gerne vil have sådan stemnings mæssig. Da ingen af os er til vild druk blev vi hurtig enige om hvad et bryllup er for os. Så besluttede vi et tema og så er det ellers igang med at få inspiration og lave indbydelser. Invitationen skal for mig gerne afspejle brylluppet
  15. http://www.hyttefortegnelsen.dk/ Her kiggede jeg da vi var på jagt efter lokaler, vi ville også have overnatning, vi er endt med at leje en gård i Grenå, den fandt vi inde på www.sommerferie.nu, det kan også være det er muligt at finde en nær Jer
  16. Vi deler også ud til dem vi bor i nærheden af, eller ved vi kommer til at se inden for kort tid, for at spare portoen, man skal jo spare hvor man kan, pengene skal nok blive brugt et andet sted ;)
  17. Suppe har også været oppe og vende men da det forhåbentligt er varmt sidst i Juli, ved jeg ikke helt om suppe passer til? Det kan godt være vi skal kigge på lidt menukort Mormortapas lyder hyggeligt, og vil nok passe meget godt ind i vores landlige vintage stil
  18. Jeg havde også tænkt på Tapas skeer, men hvad putter man på, når fisk ikke lige er sagen ?
  19. Jeg skal giftes sidste weekend i Juli 2016. Vi er igang med at klippe klistre invitationerne færdige, og finde ud af hvad der skal stå, vi regner med at sende dem ud i november/december hvis ikke før
  20. Jeg vil gerne hører fra nogen der har samme plan som os, eller allerede har fuldført den vi er ved undersøge muligheden for vielse udendørs på det sted vi skal holde fest, ejeren har sagt go, nu mangler vi bare de andre detaljer. der er dog det minus at der altså ikke er et back up sted med tag over hovedet, hvis det regner... hvad gør/gjorde/planlagde I andre der heller ikke havde back up steder
  21. Der er skam en bygning i nærheden, vi holder festen inde, men der er ikke rigtigt noget lokale hvor vielsen vil kunne foregå.
  22. Hej Alle Vi er kommet frem til vi gerne vil have et live band til at spille under middagen, men hvor mange timer skal vi beregne middagen varer, så musikken ikke pakker sammen midt i det hele? - Forslag til billige bands/solo artister modtages gerne. Brylluppet skal holdes i Grenå
  23. Jeg/vi skal giftes næste år, men vi har stadig ikke fundet det rigtigt sted til vores bryllup. Jeg har set man kan leje en hel gård med festsal, køkken, bad, og soveværelser desværre ligger de bare alle sammen på Fyn:/ Er der nogle der har kendskab til "luksus"sommerhuse, gårde mfl. i Østjylland (Fra Vejle op til Syddjurs) Hvor man vil kunne holde bryllup? Vi bliver ca. 55-60 mennesker inkl. børn Vi vil gerne selv stå for pyntning og mad, så altså ikke en Kro Der skal være mulighed for overnatning (ikke nødvendigvis til alle gæster) Et sommerhus med udsigt til strand eller skov hvor der er en stor flad plæne med mulighed for at stille telt op vil også kunne have interesse
  24. Vi leder med lys og lygter efter forslag til steder vi kan holde bryllup, og jeg håber jeg kan få lidt hjælp herinde fra Vi har tænkt os at invitere ca. 55-60 personer inkl. børn Vi har lidt krav: - Da jeg godt kan lide selv at lave kreative ting skal det være et sted hvor vi selv står for borddækning mm. - Vi ønsker et sted hvor der er køkken vi selv må bruge/ medbringe mad og drikkelse. - Da vi selv har barn og mange fra familien har børn, samt kommer langvejs fra, ønsker vi at der er mulighed for overnatning. Ikke nødvendigvis til alle gæster. - Vi skal giftes i Skanderborg, så stedet må maks ligge ca. 1 times kørsel derfra, men i alle retninger Alle forslag modtages med kyshånd!