Charlotte Porsholdt

Medlem
  • Content count

    66
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by Charlotte Porsholdt

  1. Det er vildt fedt for jer at det flasker sig med at i kan holde bryllup efter plan A er mega glad på jeres vegne! Glæder mig godt nok til at se billeder fra festen af :D Det her bryllup er bare så gennemført!
  2. Hej, jeg er ny her på siden, og vil gerne lave en planlægningstråd Lidt om mig og min forlovede: Vi har været sammen i 10 år plus det løse. Vores forhold gik super stærkt i starten vi mødte hinanden i dec, lørdagen inden min fødselsdag, som var om onsdagen det år. Jeg kan tydeligt huske at gå ind af døren til en privatfest, og se en fyr lige front for der smilede kækt med smilehul på kun den ene side. Aftenen gik og jeg fik ham til at hjælpe mig med at åbne køkkenvinduet og holde mig ved selskab hver gang jeg skulle have en smøg( jeg fik røget sygt mange smøger den aften (er dog sidenhen stoppet med at ryge)). Vi snakkede sammen hele aften, og lavede ikke andet end at kysse efter vi kom ind i byen. Vi fik selvfølgelig hinandens nr. og aftale at vi skulle på date på min fødseldag om onsdagen, men allerede søndag var vi enige om at vi ikke kunne vente og aftalte en date mandag i biffen. Da vi var færdige med at spise om onsdagen endte vi med at ligge og kysse i min opgang til kl. 5 om morgenen selv om vi hver især skulle op om morgenen. Da han var gået skrev jeg en SMS til ham hvor jeg spurgte om jeg måtte få ham i fødselsdagsgave, så selvom vores rigtige årsdag faktisk er d. 16 har vi altid fejret på min fødselsdag d. 15. En måned efter jeg fik ham i fødselsdagsgave mødte jeg hele hans pukkelryggede til en rund fødselsdag. Jeg flyttede ind i hans lejlighed ca. en måned efter det. For 4 år siden flyttede vi i hus sammen. Han friede sidste november på toppen af London Eye, det var en spøjs oplevelse, for vi var 8 mennesker i kareten men ikke en af de andre lagde mærke til at han gik på knæ og friede til mig. Det endte med at føles som om vi havde det som vores egen lille hemmelighed Farvekode: Fastlagt/færdiglavet - Igangværende - Klar til produktion - Aner det ikke endnu Link til Pinterest med inspiration, kræver dog godkendelse af mig at få adgang https://www.pinterest.dk/charlotteporsho/wedding/ Det praktiske: Dato - Ikke fastlagt dog tænker vi august 2020 Kirke - Jerne kirke Feststed - Gørdinglund herregaard Gæsteliste - ca. 70 personer Transport - Aner det ikke endnu Fotograf- Muligt søsteren til en kammerat der har startet foto virksomhed. Ønskeliste - Aner det ikke endnu Ringe - Vi har fået min oldemors ring, og nogle andre familie ringe, vi planlægger at få lavet lidt om så de passer bedre til :-) Menu - Aner det ikke endnu Bryllupskage- Aner det ikke endnu Drikkelse og Velkomstdrink- Aner det ikke endnu Musik - Playlister til reception og middag, liveband til festen Ægteskabserklæring - får vi styr på når vi nærmer os. Salmer - Aner det ikke endnu Det kreative: Farverne - Hvid, guld & Navyblå Invitationer - har fundet omslag, mangler dog at finde ud af hvor jeg skal have resten lavet Bordkort - Aner det ikke endnu Borddekoration - Noget i stil med mit profilbillede, vi er gået i gang med at lave "kasserne" Dækketallerkner - er helt fortabt.. Fuglefrøsposer - Aner det ikke endnu Takkekort - Aner det ikke endnu Sange/Taler - Aner det ikke endnu Bordskilte - 3D printede Bordplan til festen - En guldramme med plan over siddepladserne tegnet på glasset (staffeli fundet og købt) Hjemmeside - Er i tvivl om hvorvidt vi skal have en. Photobooth - Polariod collage i stedet for gæstebog? Bruden: Kjolen - Hårpynt - Slør - Sko - FUNDET! kostede mig den nette sum af 47 kr. i genbrug, hvor heldig har man lov at være? Hår - Makeup - Mig selv, jeg kender mit ansigt bedst Negle - Nok også mig selv, har lange naturlige negle, så det bliver nok hjemmegjort nailart. Brudebuket - Det må manden min styre Strømpebånd - Lingeri - Jeg vil gerne have et gammeldags korset, det har jeg altid ville(Jeg har ikke brug for at trække vejret ) Smykker - Finder jeg ud af, nok arvestykker hvis jeg kender min familie ret Brudgommen: Styrer det selv, jeg magter ikke at blande mig, han er sgu længere om at vælge tøj og sko end mig ;)
  3. Glassene er vildt fede! Hvis du kan affinde dig med at de er lidt mindre skrig i farven har det perfekte bryllup nogle olivengrønne glad de lejer ud for 8 kr pr styk, alt efter gæste antal kan det da spare jer en sjat :D https://www.detperfektebryllup.dk/collections/leje/products/kopi-af-leje-farvede-glas-i-lilla
  4. Super nice ting vi fandt i dag, vaser vi kan printe i 3D til cocktail bordene unde receptionen, jeg forventer at lave dem navy og bronze agtig guld/antik guld. Vores cake topper bliver en 3D printet variant af monogrammet jeg har lavet tidligere, og bordnumrene bliver også print, hvor jeg vil bruge bladkransen fra monogrammet med nummer i bliver vildt glad i låget over hvor meget af det hele kan laves ud fra noget jeg allerede har designet
  5. Jeg har købt disse på wish :D de er vildt fede, for man undgår at de fylder indtil gæsten skal bruge sit rødvinsglas :D
  6. Det er du ikke ene om er rimelig sikker på den ene er til brød den anden til salat, men ved det reelt ikke :D Jeg tænker nu at jeg dropper kaffekoppen og den nederste af de to tallerkner yderst for en mere strømlinet udgave i stil med dette. Skal bare have fundet de rigtige glas, og det er sværere end jeg regnede med :D
  7. Ja det er den helt formelle bordopstilling jeg tænkte på ligesom på billedet, faktisk er billedet rimeligt præcist min drøm bort set fra farven på servietten.. Jeg er helt klart enig i det med glassene, og har indtil videre ikke kunnet finde de helt rigtige, andet end nogle Lyngby glas der er vildt dyre at leje, så er stadig på jagt for at se om jeg kan finde noget der er bare en tand billigere end Lyngby glas
  8. Det lyder virkelig som en skøn kærlighed i har jer
  9. Det er virkeligt lækkert at vi har styr på nogle af de store poster allerede, det giver virkelig god til til at fokusere på detaljerne! Jeg tror også det bliver sådan :D Jeg er umiddelbart gået væk fra at leje guldbestil, det er bare for dyrt i forhold til andet bestik. Jeg tror egentligt også kun det er mig selv der syntes at det typiske sølvfarvede bestik ikke passer med mit guld hvid og navy tema
  10. Et slotsbryllup for 50 gæster lyder som en mega fed fest!
  11. Jeres historie er skøn! Du er heldig med en mand der kan rumme så meget! Det er langt fra dem alle der kan det :D Elsker udseendet af kappen og kjolen det ser fantastisk smukt ud!!
  12. Der er sket en del ting siden sidst! Kirken er booket, Gørdinglund er i gang med at lave lejeaftale. og bandet er booket :D Jeg er begyndt i skole nu og kan ikke se mig selv ud af at finde tiden til at lave en kæmpe mængde DIY så tallerken planen er droppet, dog har jeg fundet et sted hvor de har hvide tallerkner med guld kant man kan leje, så det bliver muligvis det vi går efter :D Jeg går hele tiden frem og tilbage inde i hovedet i forhold til hvordan tallerken opsætningen skal være en stor del af mig vil vildt gerne have at det er den klassiske fulde opsætning til bords og at den så bliver fjernet med serveringen, men jeg er mega meget i tvivl! Hvorfor er små detaljer så svære?
  13. Jeg så lige damen på Facebook og fordi jeg havde set starten til projektet skulle lige til at skrive Ej hvor er den fed Frigga! :D Men hoppede herind i stedet! Jeg håber virkelig at i kan få jeres bryllup som i gerne vil holde det
  14. Tak for altid at være mega skarp i dine beskrivelser Frigga! der er ca 20-30 min til gørdinglund fra kirken, der kommer til at være noget snackfoods, måske håndmadder gæsterne kan gumle på inden kagen, plus dem der skal overnatte vil blive fortalt hvor de skal overnatte, så de evt. kan komme på plads :D Jeg ser at jeg nok skal have omformuleret programmet lidt i forhold til hvad mine tanker reelt er :D billeder tænker jeg vi bruger en times tid til, da fotografen ellers også vil være med til resten, så vi har ikke brug for den helt store mængde opstillede billeder :D
  15. Mine tanker vedr. hvad og hvor der skal pyntes, tanker? Borde □ Servietter √ □ Bordnumre □ Kasser □ Blomster Gavebord □ Rammer med billeder af os □ Box til kort □ Blomster □ Vifter? Bar □ Blomster □ Guldstjerner på pind en af hvor delt ud på de 2 barer√ Barborde □ Vaser med en blomst □ Fyrfadslys? Hovedbord □ Servietter □ Blomster □ Lys til træ □ ”kasser” 3d print 13 cm Dansegulv □ Diskolys? Rummet □ Vinduespynt □ Loftspynt □ Gulvpynt? □ Pynte barborde?
  16. Her er mine tanker til program for dagen, lyder det realistisk?
  17. Du har goood tid med kjolen, hvis bare du har den fundet of bestilt senest feb/mar til næste år skal det nok gå det hele :D Spændende med chefmade! Håber maden lever op til forventningerne
  18. Tak Frigga
  19. Jeg gik lidt amok, så nu har jeg lavet en prøveversion af invitationerne
  20. jeg har i dag lavet et udkast til invitations indsats :D Hvad syntes i skønne qvinder?
  21. Ja jeg var super heldig med skoene :D Tak, ja jeg er lidt af en all or nothing type, så jeg vil virkelig gerne at det er så æstetisk gennemført som muligt :D
  22. Præcis sådan noget jeg også havde tænkt, blomster er så eftergivende når det kommer til farvekombinationer!
  23. Havde set noget lignende i mine Pinterest feeds, og tænkte at det ville passe skønt med mos looket :D
  24. Årh med det bordoux bliver det virkelig en fantastisk stemning! Lige en strøtanke, måske der kan sniges lidt lyse lilla blomster med i blomster dekorationerne? farver har en tendens til at passe bedre med alt andet når de gemmer sig i buketterne
  25. https://pin.it/7rOHaBT måske noget som det her? For at byde det grønne i loftet også?