nusser

indbrud eller venner

29 indlæg i dette emne

Hej Alle!

Jeg ved ikke om der er skrevet om det før, men jeg kunne godt tænke mig at høre nogen meninger.

Vi var til bryllup for 14 dage siden, Da brud og gom var til fotograf, Rejste gommens bror sig og sagde.

Nu tar vi ud i deres lejlighed, og så skal der bare ske ting og sager der ude, hvem vil med? Den var de fleste af deres venner med på.

Da de kommer der ud passer nøglen ikke, den de har fået stjålet fra gommen. så finder de ud af der ståer et vindue åbent 3 m over jorden et lille et på 40x40 cm. ca og ind kommer de.

De ødelægger en del ting rodder i private ting (som et skrin, undertøj osv) der er ikke en skuffe der ikke har været roddet i

Bruden har meldt ud til nogen, at hun ikke vil ha´ de går ind, men ikke til alle. Hun føler at det er for privat for hende, at de skal rode i alle deres ting.

De tar en ting fra deres hjem og sætter på deres gavebord, det er så det første de ser når de kommer fra fotografen. Så mest bruden, bruger det meste af sin bryllups dag på at vær ked invendig. og på et tidspunkt hvor vi er alene hende og jeg, græder hun.

Nu er mine spørgsmål så

Gør man det når der er meldt nogenlunde klart ud?

når låsen er skifte siger det så i må gå ind et andet sted eller vi vil ikke ha´ jer ind?

hvor meget kan man tilade sig at rode i?

bruden har fået af vide, at det skal hun bare finde sig i, skal hun det?

Der er nu gået de her 14 dage, de fleste har tvunget sagt undskyld, på nær hans bror. de har bedt om en forklaring på hvad der er forgået, men det kan de ikke få for den ene lyver mere end den anden.

ER DET VENNER; ELLER ER DET INDBRUD?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

det der er indbrud....!!! :)

Til vores bryllup vidste vi ikke om der ville blive noget da der er ingen der har nøgler til vores lejlighed, men min far fik lov til at holde mine nøgler og ind kom de så ad den vej.. De var dog rigtig søde... også pga vores kat så de havde kun hældt sådanne flamingo stykker (man bruger i pakker) ud over hele gulvet og ris i skabene. I soveværelset havde de pyntet fint op med champagneglas og champagne og et fint skilt hvor på der stod : Vi kom lige forbi.. fordi vi bare elsker jer.

Jeg synes det var fedt, men som du har beskrevet så er det ikke det samme. Dem der har været derude har simpelthen overtrådt den personlige grænse og man skal ikke finde sig i det.. heller ikke som brud!! Hvis det var mig og der var sket sådan noget, så havde jeg anmeldt det til politiet med det samme!!!

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

INDBRUD!!

Mere klart kan det ikke siges/skrives.!

Man har fået at vide fra bruden hun ikke ønsker at man går i hendes sager o.s.v.!

Så overholder man det, ellers har man da begået indbruu. Især i dette tilfælde hvor de er gået ind gemmen et vindue da nøglen ikke passede...!!

Jeg har virkelig ondt af de brudepar, hvorfor have fjender når man har familie og venner som dem?? :dragon:

Vi har faktisk allerede nu givet til kende, at vi ikke er interesseret i at folk kommer hjem til os, den ene grund er at vi har en indekat. Den anden, vi har nogle venner som ikke kender grænsen for hvornår det er sjovt og hvornår det er for meget...!!

0

Del dette indlæg

Jeg tror min første reaktion ville være at blive stik tosset taz men så tror jeg at jeg ville blive ked af det. Jeg ville bestemt ikke bryde mig om at vores venner rodede sådan rundt hjemme hos os.

Om det er indbrud ved jeg ikke men jeg synes helt klart at de har overskredet grænserne for hvad der er sjovt og jeg ville nok tage vores venneforhold op til vudering..

0

Del dette indlæg

Helt klart indbrud!

Hvis nogle gjorde det mod os, er de også klar over at de ikke skal kontakte os igen, for de er ikke længere velkomne i vores hjem, og det er lige meget om det var venner eller familie.

Stakkels den brud, det har jo ødelagt hele hendes bryllupsdag for hende at de ikke er nogle ordentlige venner og familiemedlemmer.

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig med resten af "panelet". Det hører sig ikke hjemme, at man ikke kan respektere andres grænser. I det hele taget synes jeg, at der er mange destruktive traditioner tilknyttet bryllupper (tænker også på polterabend samt ødelæggelse af slør, strømper etc.). Tænk, hvis man ødelagde folks hjem, hver gang de havde fødselsdag :0((

0

Del dette indlæg

Er også enig i at det er INDBRUD!!

Blev selv gift den 4.september.

Vi har bare 3 nøgler til vår lejlighed; den ene har min svigermor og så har vi en hver. Hun havde fået klar besked på at IKKE give den ud til NOEN, det det gjorde hun heller ikke. MEN min "søde" svigerfar som havde min mands nøgler havde givet den til vore venner mens vi blev fotograferet.

Midt under middagen fik vi en gave der indeholdt vår telefon og fjernkontroller til tv/video.

Da vi kom hjem kl 4.30 om natten var der margarine og havregryn på alle vinduer. Flødeskum på dørhåndtak om min mands sykkel (dog intet på barnesedet). Ris og havregrun over det hele, både inni skabe, skuffer ol. husholdningsfolie på toalettbrettet. ALLE våre trusser lå i en pose vand i fryseren sammen med alt bestikket. der var salt i sukkerbøtten osv.

For at være helt ærlig har jeg lidt svært ved at se det sjove i det. Det kan måske være fordi jeg kommer fra Norge hvor vi ikke har denne traditionen.

Den andre årsagen er at vi havde huset fuldt af gæster (mine foreldre og søskende) som jeg ikke ser så tit. Og så gidder jeg helt ærlig ikke at bruge den sidste dagen de er hos os på at rydde op efter våre venner der har haft det sjovt med at svine det hele til.

Er det mig der er snerpet eller?

0

Del dette indlæg

neejjjj det kan simpelthen ikke være rigtigt! Jeg er målløs over at voksne mennesker, som man regner for sine venner kan gøre sådan noget.

Jeg var blevet så hidsig, hvis nogen havde gjort det hjemme hos os.

øv hvor er folk tarvelige...... det er min mening!!!

sender jer et

:)

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke at du er snerpet. Jeg synes ikke, at folk kan være bekendt at gøre sådanne ting.

Jeg synes, det er i orden, hvis det er noget sødt folk gør. Da min kommende svigerinde og hendes mand blev gift havde et par af deres venner bundet blomster rundt om karmen på hovedøren og lagt en sti på af rosenblade ind til deres seng. På sengen havde de lavet et hjerte af rosenblade lagt brudebuketten inden i og lagt en champagne og chokolade ved siden af. De overnattede i hjemmet og svigerinden havde afleveret brudebuketten efter receptionen (skulle kun spise middag med forældrene og ville ikke have den med på restauranten). Sådan noget synes jeg er i orden, men alt muligt andet skal folk ikke gøre i vores hjem.

Camilla

0

Del dette indlæg

Vi havde slet ikke tænkt i de baner, da vi blev gift.

Da vi kom hjem havde venner og søskende hængt toiletpapir op, smidt ris overalt, byttet rundt på cd'er og bøger, tegnet med glasur på vinduer og hældt frugtfarve i diverse ting. osv. osv.

Jeg må indrømme, at jeg syntes det var sjovt, for det viste et eller andet sted, at de i fællesskab havde hygget sig med at overraske os. Ingen af mine grænser blev overtrådt, men jeg synes også det var temmelig uskyldige ting.

Havde de ødelagt nogle af vores ting, var jeg blevet vred og ked af det.

Jeg tog hævn ved at bage en chokoladekage med masser af salt og ris i, som vennerne intetanende satte tænderne i. *HIHI*

Venner og familie bør kende brudeparrets grænser og respektere disse. Hvis der klart er meldt ud, at parret ikke ønsker "uventede gæster", må man affinde sig med det, lige såvel som at man skal respektere, hvis bruden eller gommen ikke ønsker at deltage i bestemte aktiviteter til deres polterabend.

Jeg havde fx. meldt ud, at jeg ikke ville klædes ud og vandre rundt i gågaden eller skulle noget ekstremt som fx. bungee jump el. lign. Det blev overholdt, og jeg havde en fantastisk polterabend.

Folk må spørge sig selv:. Hvem er det vi gør det her for? Og hvorfor gør vi det? For at glæde eller såre?

Redigeret af Dittelitten
0

Del dette indlæg

Jeg synes heller ikke at det er rigtige venner, der gør sådan noget.. men på den anden side, vil jeg også sige: Er det ikke lidt dumt at lade et vindue stå lidt på klem, når man ved at risikoen er der??

Dermed ikke sagt at det er "lovligt" det vennerne gør.. men måske kunne det have været undgået, hvis ikke det vindue havde været en smule åbent.. De havde vel for fanden ikke smadret et vindue for at komme ind.

Jeg ville personligt blive meget skuffet over det, og kan sagtens forstå brudens reaktion..

0

Del dette indlæg

:) Jeg sidder og bliver helt ked af det på din venindes vegne.

Jeg ville personligt også være dybt krænket, hvis det var sket for mig. Lidt ris hist og her , og flødeskum på vinduerne,jo det ville jeg kunne leve med. Men at andre mennesker roder i mine private ting, ville jeg blive edderspændt rasende over, og ked af samtidig. Der er bare nogle grænser som ikke skal overskrides, lige meget hvor nære venner man er!

Det samme gælder for polter abend. Er bestemt ikke til udklædning og ydmygelser. Har talt lidt med mine veninder om det, og vi er da heldigvis enige om at den slags hører ikke hjemme i vores kreds. Ville blive meget mere glad for hyggelig tøseaften med strawberry margarits i litervis :yeah: end en tur ned af strøget i voksenble! :)

Stina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:angry1: Jeg ville blive sindssygt tosset, hvis vores venner udsatte os for det..

Det er ok med lidt ombytten på tingene og i den stil, men alle skulle pudse vinduer og gøre hovedrent dagen efter, det ville jeg synes var trælst.

Tanken om at de også havde roddet i ens private sager, kan få mine nakkehår til at sitre. Det ville jeg aldrig byde mine egne venner..

Knus

0

Del dette indlæg

.. min mening er også, at det er indbrud :angry1:

Jeg var selv med til at overraske en brud og en gom i hjemmet engang,- men det var med et helt andet formål. De havde en gammel garage stående, som venner rev ned, mens der blev video-filmet. Der var stillet en kasse øl, som blev nydt I HAVEN .. vi var dårligt inde i hjemmet - kun fordi jeg gerne ville se, hvordan de boede ... Vennerne viste filmen, mens parret pakkede gaver op - og gaven fra vennerne var selvfølgelig en ny og fin garage, samt arbejdsvweekend hvor vennerne ville hjælpe med opsætning :)

Men at bryde ind, når der er meldt klart ud - det KAN MAN IKKE taz

Jeg er rasende over at hører det :angry1:

Trine :)

Redigeret af TrineLovenholdt
0

Del dette indlæg

puha..jeg bliver helt bange nu.. kan folk virkeligt finde på sådan noget??

Jeg kan ikke sige meget andet end at jeg er røstet..og at jeg ihvertfald ikke udleverer min nøgle til hverken min far eller lign.

Hvor er jeg bare glad for at have jer lige ved hånden når jeg lige tror jeg har det hele på plads... så kan jeg lære det...

Tænk, jeg troede at venner vidste hvordan de skulle opføre sig.. my mistake...

Mht. hvad der er sket for nogle af jer andre.. så er det indbrud hvis de går over ens grænser...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det der er helt klart indbrud, og jeg ville ikke kunne se de mennesker i oejnene igen. Jeg ønskede ikke at se nogen af dem igen. Der ville gå lang tid, før jeg ønskede, at snakke med broren.

Jeg er ekstremt hård, når det kommer til sådanne ting, for her vises ikke respekt! Venner burde vise respekt. Min familie skal også vise respekt såvel skal jeg også. Jeg er meget god til at tilgive folk, MEN jeg glemmer ALDRIG.

Winnie

0

Del dette indlæg

Er dybt målløs og føler med jer, som det er gået ud over. Har aldrig selv hørt om nogen, der har været udsat for sådan noget - det lyder totalt tåbeligt. Ville aldrig selv kunne acceptere sådan noget - hverken at være med til det eller være udsat for det (jo, i de søde varianter m. blomster o.lign., men ellers ALDRIG).

Klart INDBRUD!!!!!

KH Fladstjerne

0

Del dette indlæg

Hej...

Ved nogen, hvor den skik kommer fra? Jeg har nemlig aldrig hørt om den før...jada, den med skiltet udenfor huset, hvor folk skal dytte, når de kører forbi...og dåserne bundet bag bilen..

Gommens sokker, der skal klippes..og brudens slør, der skal rives (hvilket ALDELES ikke kommer til at ske med mit slør..) - men at ødelægge og svine brudeparrets hjem? Jeg forstår ihvertfald ikke meningen med det...

og jeg svarer det samme som de fleste andre;

Indbrud..

Ikke at det kan anmeldes - det ville nok være en anelse for meget, men jeg ville snakke med de involverede og fortælle, hvor skuffet jeg var over det ...få noget af vreden og sorgen over det ud..

Kram

Demeter

0

Del dette indlæg

Er også enig i at det er INDBRUD!!

Blev selv gift den 4.september.

Vi har bare 3 nøgler til vår lejlighed; den ene har min svigermor og så har vi en hver. Hun havde fået klar besked på at IKKE give den ud til NOEN, det det gjorde hun heller ikke. MEN min "søde" svigerfar som havde min mands nøgler havde givet den til vore venner mens vi blev fotograferet.

Midt under middagen fik vi en gave der indeholdt vår telefon og fjernkontroller til tv/video.

Da vi kom hjem kl 4.30 om natten var der margarine og havregryn på alle vinduer. Flødeskum på dørhåndtak om min mands sykkel (dog intet på barnesedet). Ris og havregrun over det hele, både inni skabe, skuffer ol. husholdningsfolie på toalettbrettet. ALLE våre trusser lå i en pose vand i fryseren sammen med alt bestikket. der var salt i sukkerbøtten osv.

For at være helt ærlig har jeg lidt svært ved at se det sjove i det. Det kan måske være fordi jeg kommer fra Norge hvor vi ikke har denne traditionen.

Den andre årsagen er at vi havde huset fuldt af gæster (mine foreldre og søskende) som jeg ikke ser så tit. Og så gidder jeg helt ærlig ikke at bruge den sidste dagen de er hos os på at rydde op efter våre venner der har haft det sjovt med at svine det hele til.

Er det mig der er snerpet eller?

Nej det er ikke dig der er snerpet!!!!!!!!! Det er simpelthen for lavt at jeres såkaldte venner kan finde på det!!!!!!!!!!!!!!! Jeg ville nok overveje om det var nogen jeg ville beholde kontakten til...

Kæmpe knus Henriette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer