Guest signe3

Gode råd mht. mange overnattende gæster.

16 indlæg i dette emne

HJÆLP!

Jeg har brug for et godt råd!

Vi er i den situation at det meste af min familie kommer langvejs fra og derfor har brug for overnatningsmulighed. Vi har ovevejet at holde festen på et hotel eller feriecenter for at komme problemet til livs, men da der bliver over 80 gæster løber regningen hurtigt op.

Er der ikke nogle der har forslag til hvad vi kan gøre for at vores gæster får et sted at sove og vi ikke bliver ruineret? Vi har dog ikke forestillet os, at vi skal betale for deres overnatning, men maden er altså dyr sådan et sted.

På forhånd tak!

Knus Signe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes på lørdag, og vi skal holde festen et sted, hvor der er mulighed for overnatning til 34 personer. Vi bliver imidlertid 90 mennesker, og der er mange flere end 34, der gerne vil overnatte der. Vi har så gjort det, at vi har tildelt værelser til dem, der kommer længst fra (London og København) + vores forældre og søskende og os selv. Folk skal selv betale, og det har der overhovedet ikke været nogle sure mine over. Det var bare ganske naturligt.

De gæster, der også gerne ville overnatte, fik en liste over bed & breakfasts, hotel, vandrerhjem mv, så de selv kunne arrangere det.

God fornøjelse og held & lykke.

Marlene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når I nu ikek har lyst tilat holde festen på et hotel ell. lign. hvad så med at leje en spejderhytte eller et vandrehjem, der plejer at være mange sovepladser og køkkener af høj standart, så det stadig kan være flot. Og så måske en kogekone/kok til at tage sig af maden.

Hvor I landet er vi ??

Tæt på middelfart ligger et meget dejligt feriecenter som hedder skovgården, der er plads til 100 mand og gode facilliteter !

søs

0

Del dette indlæg

Som søs foreslår, så holdt vi vores bryllup i en spejderhytte. Her var plads til 64 overnattende gæster - og stort set alle vores gæster blev og overnattede. Vi betalte jo sådan set for overnatningen da det jo koster at leje feststedet, men sammenlagt blev kuvertprisen incl. overnatning billigere end vi kunne gøre det på hotel.

Prøv evt. www.hyttefortegnelse.dk eller www.kolonierne.dk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Ja, vi står i samme situation og vi har valgt at holde det på et hotel. Hvor folk har muligheden for at overnatte. Men ellers kan i - måske - finde en spejderhytte eller noget i nærheden hvor folk kan overnatte. Eller bare lave en liste til folk med de nærmeste hoteller o.s.v. hvor folk kan sove og så er det op til dem hvad de vil..

0

Del dette indlæg

Har I eget hus eller bor I til leje?

Vi lejer lejlighed i en boligforening og de har gæsteværelser til 50 kr pr nat pr værelse ( dobbeltværelser). De af våre gæster der kom lengst bort fra (Norge og København) fik værelsene, men de betalede dem selv. Og der var INGEN der blev sure over dette.

0

Del dette indlæg

Vi er gået en helt anden vej.............

Inspireret af vores mødested.....Skanderborg Festivallen, ja så laver vi Hotelt i baghaven.

Vi skal holde festen 3 minutter fra vore hus, og på denne måde, skal folk ikke så langt bagefter.

Det er så op til dem selv om de vil benytte det eller ej. Vil de det, så skal de have dyne og luftmadras med selv....teltene skal vi nok sørge for, er stillet op i forvejen.

Vi har snakket med alle dem vi kender, der har telte til at ligge, så vi kan faktisk komme op på ihvertfald 15 telte med plads til 2 i hver.

Ellers må folk selv sørge for andet..........vi har et gratis overnatningstilbud til dem, hvis de ønsker det.

Jeg ved godtr, at den løsning ikke kan bruges på din bryllupsdag, da du skal giftes i marts, men det kunne være en idé for andre eventuelt.

Knus Trisse :)

0

Del dette indlæg

Hej Signe

MIn kæreste og jeg skal giftes den 20.11.04, samtidig med barnedåb af vores to børn (tvillinger). Vi synes ikke selv at vi har haft råd til at holde festen på hverken hotel eller lignende steder. Da vores famile og venner først får besked om at vi skal giftes når de modtager invitationen og meget af vores familie kommer fra Sverige og Jylland (vi er selv bosiddende på Sjælland), så har vi reserveret værelser på et Danhostel (vandrehjem) i vores navn og samtidig har vi gjort opmærksom på i indbydelsen hvor evt overnatning kan finde sted. Vi har også i invitationen oplyst priser på værlser. Vandrehjemmet ligger 3 km fra de selskabslokaler hvor vi skal holde festen.....så en taxa eller andet kan jo nemt køre dem til overnatningsstedet. Prisen pr. person er cirka 100 kr. og det er alle yderst tilfreds med-...

Håber at du finder ud af en løsning og tillykke med brylluppet.

Marika

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå! det viste sig, at min kæreste ikke syntes det med en hytte var en særlig god idé, så nu er det bestemt at festen skal holdes på et feriecenter, hvor der er mulighed for at leje en hytte.

Vi synes dog ikke vi kunne byde vores gæster at de skulle betale for en hel weekend, så det var først da vi fik bekræftet at det var muligt at leje hytter for en enkelt nat at vi endeligt bestemte os. Folk må dog selv betale for overnatningen. Det har vi simpelthen ikke råd til at betale også.

Det ender nok med at vi lægger i gæld de næste år på grund af den her fest.

Men hvad - man skal jo kun giftes én gang i livet...

:)

0

Del dette indlæg

Hej signe

Et feriecenter er da temmelig dyrt. Hvad med nogen kroer. Der er nogen meget smukke og de er ikke alle dyre. Jeg vil gerne komme med foreslag til hvor det kunne være, hvis du fortæller mig hvor i landet du er fra?? og hvis I kunne være interesseret??

Man kan godt få gæsterne til at betale deres overnatning selv, det har vi gjort. Der er ingen på nuværende tidspunkt der har klaget over det.

Jeg mener også samtigdig at et bryllup skal ikke sætte jer i vanvittig gæld, og det kan ens familie godt forstå, vil jeg tro.

Vi har sparet op til brylluppet det sidste års tid og det er en lettelse at vide at vi ikke sætter os i gæld for at blive gift. vi bliver omkrig 35 pers. så det er jo heller ikke så mange, men vi har ikke sparet på noget. Det duer for os.

Håber i finder ud af hvad der duer bedst for jer. :)

Har du fået prøvet den kjole fra sincerity, som var til salg herinde?? Det er den kjole jeg har købt. Den er bare smuk. Den var også rigtig billig, det hun ville sælge den for. Jeg var helt ærlig over jeg havde nået og købe min....

Knus marisen

0

Del dette indlæg

Nå! det viste sig, at min kæreste ikke syntes det med en hytte var en særlig god idé, så nu er det bestemt at festen skal holdes på et feriecenter, hvor der er mulighed for at leje en hytte.

Vi synes dog ikke vi kunne byde vores gæster at de skulle betale for en hel weekend, så det var først da vi fik bekræftet at det var muligt at leje hytter for en enkelt nat at vi endeligt bestemte os. Folk må dog selv betale for overnatningen. Det har vi simpelthen ikke råd til at betale også.

Det ender nok med at vi lægger i gæld de næste år på grund af den her fest.

Men hvad - man skal jo kun giftes én gang i livet...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu beder jeg godt nok min hukommelse om meget, men mener ikke 12. marts er i nærheden af nogen helligdage eller ferier...

Tag en snak med feriecentret om i kan lave en speciel pris for de hytter jeres gæster lejer sig ind i. Det er jo kun en nat, og de fleste kommer ikke ud og bade eller bruger centrets andre faciliteter alligevel.

Min kæreste og jeg holdt barnefri weekend (fredag-søndag) i juni (første weekend i højsæsonen mener jeg endda... ) og prisen var skyhøj, højere end hotel faktisk. Men så var jeg lidt hård og endte med at få hytten til lavsæson-pris.

I kan jo slå på at der måske er flere gæster der lejer hytter hvis prisen er lavere etc.

I lægger jo også en masse penge hos dem så de må også være lidt serviceminded.

Og måske er der endda nogle gæster der vælger at holde forlænget weekend når de nu er der. specielt hvis prisen er i bund!!!

Der kommer garanteret til at stå en masse tomme hytter alligevel, og så vil de sikkert gerne leje lidt billigere ud. Bare være hård ved dem og aftal at når gæsterne ringer og siger jeres navn, så skal weekenden være SPEZIAL PRIZE!!!

Krammer Mari-Ann (der for øvrigt synes vi snart trænger til forlænget weekend igen *GG*)

0

Del dette indlæg

vi har valgt at holde festen på et gods, men i en kæmpe, antik lade :fight:

Vi lejer kun lokalet og borde og stole er inkl. i prisen, resten står vi selv får (her sparer man knapper). Vi har booket senge til ca. 80, men vores gæster må desværre selv betale for dette. morgenmaden bliver nok hentet hos den lokale bager...tror det bliver super hyggeligt :)

Godset hedder sonnerrupgaard, du kan sagtens finde det på nettet.

God jagt :shoot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer