Guest Kimmy

Problemer med bordplanen

7 indlæg i dette emne

Har I også bøvl med at få bordplanen til at gå op, så alle kommer til at sidde med nogle de kan snakke med.

Min kæreste fik en genial ide som jeg da lige vil dele med alle jer.

Vi får næsten alle gæsterne til at rokere rundt mellem bordene efter forretten og hovedretten.

Vi laver en ganske almindelig bordplan, men med den forskel at alle borde får en farve og en bordkaptajn. Det kunne være bordkortene som er røde ved det røde bord og blå ved det blå bord eller andre små effekter som får bordets farve. Desuden får alle pladserne et nummer.

Så vælger vi en bordkaptajn som bliver siddende ved samme bord.

( dette har vi gjort fordi der er nogle bedsteforældre som er dårligt gående )

Når forretten er færdig og sange og taler er vel overstået, rejser min mand eller jeg mig op og fortæller hvad der skal ske. Det kunne være at alle den som sidder på plads nr. 3 flytter til det hvide bord eller alle 2´erne flytter til det blå bord.

Dette kræver et godt overblik, da alle jo gerne skulle blive ved med at sidde mand/dame, men det kan lade sig gøre - håber vi.

Jeg kunne godt tænke mig lidt respons på om I tror det kan lade sig gøre eller om ideen er helt hen i vejret.

På forhånd tak

Kimmy

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Faktisk havde vi talt om nogenlunde samme ide til vores bryllup. Men vi gik bort fra det igen. Vi syntes, det blev for forvirrende, men det kommer jo helt an på gæsternes indstilling, og hvad I selv synes!!!

Fordelen er, at man kommer til at møde en masse mennesker ved middagen, i stedet for en enkelt bordherre/borddame, og det kan være godt for dem, som måske føler sig knapt så heldigt placeret.

Ulempen kan være, at man kommer rigtig godt ud af det ved sit bord, og så skal man pludselig bryde op, og det sætter måske en dæmper på stemningen ved næste bord.

Hvis I har mod på det, så synes jeg, I skal forsøge. Men det skal være meget organiseret og godt planlagt, så det ikke ender i en stor forvirring.

/Fru Nuser.

0

Del dette indlæg

Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg det bliver lidt forvirrende. Og det kan måske godt gå hen og være ret irriterende for hver enkelt. Måske har de par som ikke kender hinanden endnu lige stillet alle de formelle spørgsmål, og er lige begyndt at snakke hyggeligt sammen.

Jeg havde samme idé, men jeg synes det bliver lidt for...."børne-fest" agtigt. Kan tillade mig at sige det, fordi jeg selv overvejede idéen...

Hvad med om I rykkede istedet for? Så I kom lidt tættere på hver især??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde også fat i samme idé, men blev enige om at detr blev for meget opbrud for gæsterne. Jeg synes det kommer meget an på hvor meget selskabet kender hinanden, for hvis der er mange der kender hinanden og man kan forudsætte at snakken grå fra det øjeblik man går til bords - så kan det måske odt gå an. Men til vores var der mange der ikke kendte hinanden og så bruger man jo forreten på at være høflig, hovedretten på at snakke lidt og forhåbentlig desserten til at grine lidt :denmarkflag: Og dermed ødelægger man gæsternes mulighed for at få en god samtale og lære et bord at kende, hvis man flytter dem flere gange undervejs.

Vi valgte i stedet selv at flytte fra bord til bord under middagen. Vi havde sat to af vores gode venner (ikke kærester) sammen ved hvert bord og så byttede vi plads med dem undervejs. I alt flyttede vi 5 gange med 45 min. mellemrum ogd et var helt fint. Det var dejligt at snakke med alle undervejs og vi fik meget positiv respons fra gæsterne! Også fra dem der flyttede, som var alle vores gode venner, der i forvejen kender en amsse andre i selskabet og dermed nemt kan finde nogle at snakke med ved det nye bord.

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Lige et spørgsmål.. Skal man så tage tallerken, bestik, alle ens glas, bordkort mv. med sig til næste bord? Håber da ikke at man skal spise af en andens tallerken og med deres bestik... :denmarkflag:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif Eller hvordan har i tænkt jer at løse dette??

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer