Guest mig123

Når man selv skal lave menukort/bordkort

7 indlæg i dette emne

Hej alle :)

Jeg har siddet og bikset lidt med nogle menukort og bordkort på computeren... Jeg har prøvet i word og i publisher, men jeg syntes ikke rigtig at det dur.... For eksempel kan jeg ikke finde ud af at lave sådan en slags lyserød kant rundt om min tekst. Kan det slet ikke lade sig gøre????? Og er der eventuelt ikke nogle der ligger inde med nogle skabeloner????? Er der egentlig andre programmer udover publisher som kan anbefales til sådanne ting?????

Hjælp mig :) ....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle :)

Jeg har siddet og bikset lidt med nogle menukort og bordkort på computeren... Jeg har prøvet i word og i publisher, men jeg syntes ikke rigtig at det dur.... For eksempel kan jeg ikke finde ud af at lave sådan en slags lyserød kant rundt om min tekst. Kan det slet ikke lade sig gøre????? Og er der eventuelt ikke nogle der ligger inde med nogle skabeloner?????  Er der egentlig andre programmer udover publisher som kan anbefales til sådanne ting?????

Hjælp mig :) ....

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa :)

Jeg har selv lavet alle mine ting i Publisher, så kan da prøve at hjælpe dig, hvis du har brug for hjælp -HAHA- Evt. maile dig mine bordkort

0

Del dette indlæg

Jeg kunne forestille mig, at du også kan bruge paint shop pro. Der er det nemt at indsætte felter med tekst, baggrundsbilleder, krølle-ting mellem retter på menukortet osv. Man arbejder meget i lag i psp - det betyder at man kan sammenføje en masse dele. Når tiden kommer tror jeg, at jeg vil anvende både psp og publisher.

0

Del dette indlæg

Du kan sagtens brug Word til at lave bordkort.

Først vælger du etiketter og laver så den størrelse du vil have. Du kan derefter lave en tekstboks i hver etiket hvor du kan lave en kant der har den farve og tykkelse du vil have, og skrive navnet med den skrifttype du vil.

Håber du forstår hvad jeg mener - prøv dig frem.

Hilsen Høj

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan derefter lave en tekstboks i hver etiket hvor du kan lave en kant der har den farve og tykkelse du vil have

Hmmmm...... Ved godt at jeg er lidt fatdum, når det gælder sådan noget her - men jeg kan altså virkelig ikke finde ud af det :tosset: ??!!??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har lavet alt mit i Publisher, og det er selvfølgelig meget nemt, når man kan det :baa: :)

Jeg vil gerne hjælpe dig...

Du laver en tekstboks i den størrelse, som du gerne vil have rammen i.

Højreklik på tekstboksen.

Vælg Formater tekstboks.

Vælg Farver og streger i fanebladet.

Derefter kan du så finde den ønskede farve. (ram den helt rigtige farve under Brugerdefineret) Vælg farven.

I Typografi vælger du stregens udseende.

I Tykkelse vælger du tykkelsen på stregen.

Tryk OK

Så skulle du have en ramme.

Knus Jane :hjerte:

Spørg endelig, hvis du har mere på hjerte...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer