Guest susanne_79

Fondue

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes også det er en rigtig god ide - især fordi det giver gæsterne mulighed for at sidde og hygge om det, det giver anledning til mere snak (omkring fondue'en til at starte med) samtidig med, at gæsterne kan gå lidt i barndom og sidde og lege med maden. Det er en super ide *SSS* :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle

Jeg er glad for a I også syntes det var en god ide, men da jeg smed den op til min mor idag mindede hun mig om hvor meget arbejde der ville være i forberedelsen af det. Ca. 400-500 stk frugt :) der skal på tandstikker, kort før det skal serveres for ikke at blive for kedeligt. Det ødelagde det lidt, jeg må forsat arbejde på ideén :) måske kan det lykkes på en eller anden måde alligevel.

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Hej Alle

Jeg er glad for a I også syntes det var en god ide, men da jeg smed den op til min mor idag mindede hun mig om hvor meget arbejde der ville være i forberedelsen af det. Ca. 400-500 stk frugt  :)  der skal på tandstikker, kort før det skal serveres for ikke at blive for kedeligt. Det ødelagde det lidt, jeg må forsat arbejde på ideén  :)  måske kan det lykkes på en eller anden måde alligevel.

KH

Susanne

<{POST_SNAPBACK}>

Man behøver vel ikke smide alle frugter på en tandstik ? Hvis det var mig, ville jeg finde nogle flotte fade, og lægge frugterne så farverne spiller op til hinanden..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en :) Du behøver da ikke komme frugten på tandstikker, skal man ikke dyppe dem ned i varm chokolade? så tror jeg da ikke tandstikker er så gode til det, de er da for korte. Jeg ville lave nogle fade med frugtstykker, der ser flotte ud og så kunne hver person få sådan en træpind man bruger til grilspyd. Så kan man stange frugt på den og derefter dyppe ned i chokolade fonduen. super nemt og hyggeligt.

0

Del dette indlæg

Hej!

Hvis man laver det som fondue er det jo med varm chokolade, og så skal man have en pind eller noget ligende.

Jeg har også kigget på den chokolade-fontæne, men det koster ca. 1/3 af mit budget og er til 3x så mange mennesker som vi bliver, så den blev hurtigt udelukket. Men det lyder bare så lækkert :)

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg bliver også helt lækkersulten ved tanken....

Lige dagens undrende/kritiske spørgsmål: hvor mange personer er der ved hvert bord?? Jeg spørger, fordi vi nogle gange synes, det er lidt presset/trængt med 4 personer om en fondue (til hovedret, altså). Så jeg vil sige, at der skal være ca. en fondue pr. 3-4 personer...

På den anden side opnår man jo det helt ideelle: alle får, hvad de gerne vil have. Der er jo trods alt en del, der ikke kan spise så meget til dessert.

God ide - værd at overveje til en anden gang (nu er jeg jo blevet gift!)

Marlene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej susanne

Som du nok allerede ved, så kan jeg kun anbefale en chokolade fontæne istedet for en bryllupskage. Vores gæster var meget glad for, at de ikke skulle til at spise en sød kage og denne stod jo det meste af aftnen, det var som en lille snack sagde de.

det var virkeligt vellykket, men det er bare utroligt vigtigt, at man bruger penge på ordentlig chokolade (belgisk), og at det ikke klumper.

Bare lidt råd med på vejen.

Knus Winnie :hjerte:

post-1944-1098195057.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer