Knirke

Frieri

27 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne giftes - det er et faktum - og det vil han også gerne. Går altid og fortæller mig hvor rart det bliver etc etc.

Problemet er bare, at jeg gerne vil have ham til at falde på knæ heeelt traditionelt og sige seriøst ... de berømte ord. :)

MEN! Han har gjort det til en joke - ha ha ha - vil du gifte dig med mig? ha ha

Nu er det bare lige sådan - at det jo ifølge mine tanker slet ikke er metoden.

Hvad i alverden gør jeg?

Af natur er jeg meget initiativrig - og måske også som kvinder er flest - temmelig dominerende - men lige på dette punkt skal han jo tage tråden op og gøre noget ved det.

Nogle gode råd?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det betyder meget for dig at blive friet til og du ikke vil miste denne drøm, synes jeg ikke du skal fri til ham. Du risikerer at fortryde at have mistet muligheden for at opleve et frieri fra hans side.

Hvordan du i så fald får ham til at "makke ret" og fri på den alvorlige måde ved jeg ikke. Du kan jo forsøge at nævne for ham at du ikke synes han er sjov når han laver pjat med det. Eller du kan fortælle om et frieri du har læst/hørt om og som du synes var dejligt. Så kan du bare håbe på han fatter pointen...

Men hvis det betyder mere for dig at blive gift og du synes det er OK at være den der tager initativet, så fri til ham.

Held og lykke med "projektet"

fra hende det lykkedes for at få drømmen om et frieri opfyldt! :hjerte:

0

Del dette indlæg

Jeg havde samme drøm, og synes nu også det var ham der skulle fri til mig.

Vi havde også snakket om frieri og ægteskab før han friede til mig.

En aften hvor vi bare havde det rigtig hyggeligt og det bare var rigtig røg det bare ud af mig: 'Vil du gifte dig med mig?!' Han sagde nej, og situationen blev lidt kikset. Det var slet ikke planlagt eller gennemtænkt.

Jeg havde det selv sådan lidt, hvornår ville han gøre det, og mon han nogensinde ville gøre det?!

Og da jeg mindst ventede det, midt i morgenmaden under indsejlingen til Oslo Fjord på et minicruise faldt han på knæ og gjorde det helt rigtigt, og sådan så jeg stadig får tårer i øjnene af at tænke på det :)

Jeg ville ikke undvære det - og jeg håber inderligt du får den oplevelse.

Måske skal din kæreste bare finde det helt rigtige tidspunkt - så sker det?!

Jeg håber det bedste for dig :)

Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg

Da vi blev forlovet for 3 år siden var Thomas på knæ for mig og da vi skulle sætte dato for bryllup var jeg på knæ for ham på en død romantisk måde som jeg selv ville have drømt om at blive friet til...jeg havde bare en anden rolle i det eventyr!

Hvis det betyder så meget for dig at det er ham der frier, syntes jeg du skal sige det til ham ærligt - han kan jo desværre ikke læse dine tanker - :)

Hvis din kæreste ellers er romantisk anlagt i det daglige syntes jeg du skulle give ham en "fridag" og selv tage dig af frieriet...det er vild hyggeligt at planlægge og jeg havde et kæmpe sug i maven da Thomas trådte ind ad døren og jeg skulle fri...og vi tudede da også lidt da ja´et var sagt!

Siden jeg har friet til Thomas er han blevet helt kulret og smider sig på knæ for mig på de underligste tidspunkter...midt i haven under ukrudt-krigen, ude i indkørslen m.m. De små sedler vi skriver til hinanden en gang i mellem bliver underskrevet "din kommende mand" eller adresseret til fru Nielsen som jeg jo kommer til at hedde til sommer :hearts:

Summasumarum:

Hvis det betyder meget for dig at det er ham der frier, så sig det til ham som det er.

Hvis du har mod og lyst til det så planlæg et frieri der sparker :) og som du selv ville have drømt om det skulle være...i bund og grund får du jo den romantiske oplevelse, men bare med en anden rolle!!!

Pøj pøj med det hele.

Knus fra Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ok - det lyder spændende Rikke... kan du røbe lidt af dit frieri? Gode ideer gribes med kyshånd til inspiration!! :yeah:

Uhh.. jeg føler mig altså i en knibe her - jeg lytter til hvad I skriver - og vil tage tingene op til grundig overvejelse! Måske skal min fantasi bare i omdrejninger?

Glæder mig over jeres andres gode oplevelser!

Helene

0

Del dette indlæg

Hej Knirke

Jeg går også og venter på min elskede skal komme ned på knæ. Vi har allerede aftalt at vi skal giftes, men da jeg er meget traditionel, sagde jeg til ham at jeg ville fries til på den mest romantiske måde han kunne. Sagde også at hvis han ikke gjorde det ordenligt ville jeg sige nej og han kunne prøve igen :)

Dette har medført at Han, stadig tænker over hvordan det skal gøres, men jeg er sikker på at jeg få jordens mest romantiske frieri, når det sker.

Stort :) til dig, og held og lykke

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

ok - det lyder spændende Rikke... kan du røbe lidt af dit frieri? Gode ideer gribes med kyshånd til inspiration!! :yeah:

Glæder mig over jeres andres gode oplevelser!

Helene

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Helene.

Vil da hellere end gerne fortælle om mit frieri...ti-hi...

Jeg havde fået en nabo til at lokke Thomas til Store Restrup Herregård ved Nibe under det påskud at de skulle hente en trailer og nogle sten naboen skulle ligge i sin have. Nøglen til traileren skulle de hente ved herregården...NOT...men Thomas anede ikke uråd...spurgte endda naboen om han skulle ta´ arbejdstøj på, men det fik naboen da heldigvis ham snakket fra...hi-hi...

Jeg var kørt ud til herregården i god tid med skiftetøj, rose, stearinlys, champagne og vindruer (kunne ikke skaffe jordbær i oktober måned). Jeg gemte mig på det værelse jeg havde booket - lå så jeg kunne se ned på gårdspladsen når Thomas ankom - puhha sommerfulgene flagrede i maven på mig :hearts:

Thomas blev sendt op på værelset efter aftale med receptionisten og her stod jeg i dunkel belysning med rose i hånden og ventede.

Thomas fniste og blev helt fjalet, da jeg bad ham sætte sig i en lænestol...satte mig på knæ foran ham og spurgte om han ville gifte sig med mig???

DET VILLE HAN GERNE :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Efter vi havde kysset og tudet af, klædte vi om og gik ned og fik en formidabel herregårdsmenu med 6 retter...følte os som baroner for en dag :)

Der var ikke så mange gæster på herregården da det var en fredag, så vi fik rundvisning og special-behandling med masser af forkælelse osv. af tjenerne.

Næste morgen efter et overdådigt morgenbord, gik vi en tur i parken og samlede kastanier som nyforelskede turtelduer inden vi kørte hjem.

Romantik i første klasse syntes jeg og kunne ikke tænke mig at lave noget som helst om ved den oplevelse. Thomas har sidenhen givet udtryk for, at det er en af de bedste overraskelser jeg har givet ham...har tidligere overrasket med en weekendtur til KBH for at se "Phantom of the Opera" samt surprisefest da han fyldte 30 hvor familien fra Esbjerg også deltog (vi bor i Aalborg).

Knus fra Rikke

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg havde det på den måde, at jeg ville gerne giftes, og syntes også at kunne mærke på min kommende mand, at det ikke lå langt væk fra hans egen ide, men jeg syntes at det godt måtte komme du da jeg er ved at runde de 30..

Jeg begyndte at sidde og kikke på brudekjoler og hvad der ellers høre sådan en dag til, og han kikkede da også med..

Jeg skulle så på skole i jylland i forbindelse med mit arbejde, og besluttede at finde en guitar til ham, som jeg kunne bruge til at fri med... Syntes ikke, at en ringe passede ind her når nu det var mig der skulle fri...

Jeg friede så til ham weekende da jeg kom hjem, og han sagde JA...

(Jeg friede inde i den musikbutik hvor han har handlet næsten alt sit musik udstyr)

Han indrømmede da også at han ikke ville have vist hvor han skulle have taget fat i det henne.. Det kan så konkluderes, at det ikke altid er en god ide at vente til manden tager sig sammen...

Tror nu også at kvinder er mere lige på med tingen end mænd er, fordi de er bange for at gøre det på det forkerte sted/tidspunkt..

Janne Christenesn

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Rikke - hvor lyder det frieri rigtig rart!

Jeg skal lige sluge pillen med at det ikke "bør" være ham der frier - ¨måske for at sikre dels, at jeg endnu engang har været og snuppe initiativet, dels at det er en fælles beslutning [læs: Jeg presser ham på knæ og trækker ordene ud af munden på ham]

Er allerede begyndt at kigge på nettet efter kjole og danne mig et indtryk af hvad vi vil være glade for til brylluppet. Hvor er det spændende!

Og sikke søde I alle er herinde!!

Dejlige, ærlige svar!! Hvor er det vidunderligt!

Er faktisk ved at blive temmelig hook'ed på dette site!

Helene :)

0

Del dette indlæg

Det skal HAN selvfølgelig. Man kan hinte osv, men det er dælme op til ham. Jeg er ellers ikke så traditionsbundet, men det skulle alligevel være sådan....

Det ville også have skuffet min kæreste (nu mand), tror jeg, hvis jeg havde taget sagen i egen hånd. Men hans frieri kom også meget pludseligt. Han har altid forestillet sig, at han ville gøre meget ud af det og være romantisk med blomster og alt det der, men pludselig en dag skete det bare. Uforberedt og det hele. Vi stod og skulle være væk fra hinanden i lidt over en måned pga hjemflytning fra udlandet, og 15 minutter før han skulle køre mig til lufthavnen..... ja, så faldt han på knæ. Uden roser, champagne osv. Som han selv sagde, så føltes det bare helt rigtigt lige netop på dét tidspunkt.

Og jeg ville ikke have ønsket det anderledes!

Men vent på ham!

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej!

Ja jeg går også som dig og venter på, at min halvdel skal fri til mig. Har truet ham med, at jeg gør det, men får at vide, at det vil jeg ikke få noget ud af. Jeg er som dig også den type, som gerne vil have det på den gode gammeldavs måde, med at han falder på knæ.

Tit fortæller han mig, hvormeget han elsker mig, holder af mig og ikke kan undvære mig, og jeg er måske for "hård", for mit svar er mange gange: jamen så kan jeg ikke forstå, at du ikke frier til mig....(Har gået og drømt at blive gift i lang tid nu, så det er noget med at have tålmodighed...)

Det svar, jeg som regel altid får, er: jamen vi har jo ikke pengene til det, og jeg vil ikke fri, så længe vi ikke kan sætte en dato på det. Det synes jeg et eller andet sted er noget pjat, men kan desværre ikke ændre hans holdning....

Vi er næsten sikre på, at vi har pengene om 2 år, så derfor synes jeg jo godt, vi kan sætte en dato, men nej....

Så jeg må vente lige som dig....men pøj pøj med det :bearhug:

Svalepigen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil gerne giftes - det er et faktum - og det vil han også gerne. Går altid og fortæller mig hvor rart det bliver etc etc.

Problemet er bare, at jeg gerne vil have ham til at falde på knæ heeelt traditionelt og sige seriøst ... de berømte ord. :)

MEN! Han har gjort det til en joke - ha ha ha - vil du gifte dig med mig? ha ha

Nu er det bare lige sådan - at det jo ifølge mine tanker slet ikke er metoden.

Hvad i alverden gør jeg?

Af natur er jeg meget initiativrig - og måske også som kvinder er flest - temmelig dominerende - men lige på dette punkt skal han jo tage tråden op og gøre noget ved det.

Nogle gode råd?

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne det ikke tænkes den stakkels mand var hamrende nervøs... Og at det måske er derfor at han laver sjov med det.... Uanset at han ved du også gerne vil, så er det jo ikke helt utænkeligt at han gerne vil leve op til din drøm om et romantisk frieri... Eller hans egen drøm?? Synes lige du skal give ham chancen til at finde på noget, kunne jo være han blev ked af ikke at få lov til at gøre det.

Hej Knirke

Jeg går også og venter på min elskede skal komme ned på knæ. Vi har allerede aftalt at vi skal giftes, men da jeg er meget traditionel, sagde jeg til ham at jeg ville fries til på den mest romantiske måde han kunne. Sagde også at hvis han ikke gjorde det ordenligt ville jeg sige nej og han kunne prøve igen  :griner:-

Dette har medført at Han, stadig tænker over hvordan det skal gøres, men jeg er sikker på at jeg få jordens mest romantiske frieri, når det sker.

Stort  :bearhug:  til dig, og held og lykke

KH

Susanne

<{POST_SNAPBACK}>

:griner:-:griner:-:lol: Godt det ikke kun er mig!!! Jeg har FORLANGT at det skal være ROMANTISK og at jeg bliver OVERRASKET!!!! og desuden sagt at hvis han ikke når det, inden vi skal giftes, risikere han at jeg siger "Nej" i kirken... (men det kunne jeg selvfølgelig ikke drømme om, er jo forelsket op over begge ører :bearhug: )

Men for søren hvor er det svært at vente... Tålmodighed er en dyd... men ikke noget jeg er født med!!! :lol: Men min tilkommende siger også at han skal finde den helt rigtige måde, og så må jeg jo bare vente og se hvad det bliver til og hvornår!!!

:bed:()() M

0

Del dette indlæg

Piger.........søde tøser............

Ikke fordi jeg vil være en lyseslukker, men har I tænkt over, om de kære mænd i vores liv faktisk ind imellem bliver bange for om de nu kan leve op til vores forventninger??

Du vil have et romatisk frieri............

Jamen, det bliver det vel også uanset hvordan han gør det, for han gør det jo af kærlighed til dig.

Vi kvinder er RÆDI slemme til at presse vores mænd uden at være klar over det, og de bliver bange for at skuffe os, og så vil de hellere helt lade være, og overlade det til os selv.

Min kæreste har på nuværende tidspunkt lagt ansvaret for min brudebuket i mine egne hænder, for som han sagde: "Du har så mange tanker og ønsker for den buket.....hvad nu hvis jeg glemmer et eller andet, eller at farven er helt forkert??. Du tager selv med ned og bestiller den, og dermed basta", og det var her jeg så den med vores forventninger.

Jeg håber da selvfølgelig, at han frier til dig, og at du synes at det er romantisk, men bare vent.......... når du mindst venter det, er det ofte også sprængfyldt med romantik.

Knus Trisse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Piger.........søde tøser............

Ikke fordi jeg vil være en lyseslukker, men har I tænkt over, om de kære mænd i vores liv faktisk ind imellem bliver bange for om de nu kan leve op til vores forventninger??

Du vil have et romatisk frieri............

Jamen, det bliver det vel også uanset hvordan han gør det, for han gør det jo af kærlighed til dig.

Vi kvinder er RÆDI slemme til at presse vores mænd uden at være klar over det, og de bliver bange for at skuffe os, og så vil de hellere helt lade være, og overlade det til os selv.

Min kæreste har på nuværende tidspunkt lagt ansvaret for min brudebuket i mine egne hænder, for som han sagde: "Du har så mange tanker og ønsker for den buket.....hvad nu hvis jeg glemmer et eller andet, eller at farven er helt forkert??. Du tager selv med ned og bestiller den, og dermed basta", og det var her jeg så den med vores forventninger.

Jeg håber da selvfølgelig, at han frier til dig, og at du synes at det er romantisk, men bare vent.......... når du mindst venter det, er det ofte også sprængfyldt med romantik.

Knus Trisse :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du har helt ret... men det er svært at lade være!!! :bed: Ville jo gerne leve i en Danielle Steel roman... (OG DOG!!!!)

:bearhug: M

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg er ny! Jeg er mand og jeg skal fri til min kæreste på en tur til "vores" Prag!

Omgivelserne er superfine til formålet, men;

Jeg aner simpelthen ikke, om det er et must at have en ring, eller er det to ringe, til selve falde-på-knæ øvelsen!???

Please advice!

Tommy

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tommy.

Efter min mening syntes jeg ikke det er nødvendigt at lave en ring til at fri med...der er også en vis hygge i at udvælge ringe sammen og man kan jo gøre et stort nummer ud af at give hinanden ringene på...jo flere romantiske oplevelser jo bedre, ikk´? :hearts:

Du kunne jo købe en legetøjsring eller en vingummiring og fri med.

Glæder mig til at høre mere fra dig. Hvornår skal frieriet stå???

KH Rikke

0

Del dette indlæg

Efter min mening syntes jeg ikke det er nødvendigt at lave en ring til at fri med

Jeg er ikke enig. :)

Jeg kunne undvære roser, lys og Prag - men en ring, symbolet på forlovelsen og ægteskabet ville jeg ikke være foruden. Det behøver slet ikke at være noget vildt. Hvis du ikke er sikker på hvilken vielsesring I skal vælge, så køb en ring du har råd til som forlovelsesring. Så kan I vælge vielsesringe sammen senere.

Men jeg tror faktisk at mange kvinder som mig vil synes at de var helt i orden at du som mand valgte ringene.

Det er jo MIN mening - hvad din kommende kone vil sige må du jo nok vide bedst ;)

Hilsen, Oktoberbrud

0

Del dette indlæg

Jeg synes egentlig ikke at det er hamrende nødvendigt at det er RINGEN du vælger at frier med - kunne sagtens være noget andet - kan ikke lige komme på noget.

Men det kommer selvfølgelig an på hvor godt du kender din bruds smag - personligt ville jeg helst med ud og vælge ringe - selvom min søde kæreste er rigtig god til at finde den slags ting til mig.

Go' fornøjelse med det! :jul1:

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg er ny! Jeg er mand og jeg skal fri til min kæreste på en tur til "vores" Prag!

Omgivelserne er superfine til formålet, men;

Jeg aner simpelthen ikke, om det er et must at have en ring, eller er det to ringe, til selve falde-på-knæ øvelsen!???

Please advice!

Tommy

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tommy, og velkommen til.

Det der med om der SKAL en ring med i et frieri, er vist temmlig individuelt........... læs: hvad hun mener.

Min kæreste spurgte mig på et tidspunkt, om jeg forventede en ring når han en dag skulle fri.

Det gjorde jeg ikke............. og så fik jeg at vide, at det havde han ellers forstået på mig, og havde han vidst at den ikke betød det vilde, så kunne det jo være han havde friet for længe siden......... SÅ KUNNE JEG JO IØVRIGT TYGGE LIDT PÅ DEN.

Nogle måneder senere kom så frieriet, UDEN ring, men med en KÆMPE buket blomster, for som han jo rigtig nok sagde........jeg havde jo fået en brilliant ring i 30 års fødselsdagsgave ½ år tidligere, og det kunne også blive FOR mange ringe.

Men føl hende lidt efter på bisserne, og find ud af, om hun overhovedet forventer en ring i forbindelse med et frieri.

Held og lykke med det.

Knus Trisse :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa..

Jeg har nok også altid gået og sukket efter den store romantiske oplevelse. Men sådan fungerer livet ikke altid.

Da jeg opdagede at min kæreste var begyndt og gå og studere vinduesudstillinger hos diverse guldsmede foreslog jeg selv at vi tog ind sammen og valgte noget vi begge kunne lide.

Det var en synlig lettet kæreste! Han havde været bange for at jeg ville sige nej fordi han købte den forkerte ring. Ih tak skal du have. Sikke en tillid at have til mig :)

Nu synes jeg faktisk ikke at jeg mangler det romantiske frieri. Jeg synes faktisk det var ganske romantisk at finde ud af at han havde haft så mange overvejelser og brugt så lang tid fordi han gerne ville have det skulle være perfekt.

B*

0

Del dette indlæg

hejsa

ja, nu er jeg jo ganske ny - og min tilstedeværelse her skyldes nok mest at min dejlige kæreste skrev en mail (jeg læser p.t. på universitetet i Holland indtil juli, derfor en mail) i går, om jeg mente det jeg havde sagt om at holde bryllup på et gammelt badehotel på Samsø - for så ville han reservere det en weekend i april 2006 - blev lidt chokeret - brullup er da blevet diskuteret i sjov, men troede ikke han mente det - men åbenbart - så nu venter jeg bare på frieriet, og det skal nok komme, og han er super go' til at overraske, så er sikker på jeg ikke bliver skuffet, så må bare vente spændt - og overlader også det med ring til ham - han kender min smag bedre end jeg selv gør ...

og ja, jeg tror også man skal passe på, ikke at skræmme de stakkels mænd helt væk med vores forventninger - min far blev gift for 2. gang for et par år siden. og ve ham, da det viste sig at han ikke fik bestilt brúdebukket i tide til at få de specielle blomster i som min stedmor havde forlangt !! :tosset:

ja, men altså - jeg skal i hvert fald nok vente tålmodigt - nu ved jeg jo datoen er sat :hearts:

0

Del dette indlæg

Jamen jeg kan da godt komme med et bud på hvordan man får gjort sin mand klart at man vil fries til......

Vi har snakket om brylup flere gange i løbet af de sidste 2 år, bla. da vi købte hus. Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg gerne vil giftes men jeg gjorde simpelthen det at hver gang bryllup blev nævnt (ofte i forbindelse med en bemærkning om at det må vi ønske os til vores bryllup) så sagde jeg noget i retning af "nu må vi se...jeg er jo ikke blevet spurgt endnu".

Missionen lykkedes men gav en anelse bagslag. Han brugte de sidste 3 måneder af 2004 på at tale rigtigt dårligt om bryllupper så jeg var ved at tro at der skulle en graviditet til at få ham overbevidst. Men nej, han ville bare have det skulle være en kæmpe overraskelse da han friede nytårs aften.

Med hensyn til ring og frieri - jeg ser absolut ikke en ring som et must, tværtimod. Vi skal slet ikke have ringe, men hvis vi skulle ville det da være super at vælge dem sammen.

Redigeret af LadyE
0

Del dette indlæg

Jeg har kendt min kæreste i 4 år, og glæder mig meget til vores bryllup.

Min kæreste er en gammel-romantiker, og mente selv at det var ham der skulle fri. Men han har da også gået og drillet og spøgt lidt med det, så overraskelsen var meget stor da han så friede.

:hearts:

Vi var på ferie på Gran Canaria og havde lige spist aftensmad. Denne aften valgte vi at spise på hotellet, og sad ved et bord lige ved swimmingpoolen. Vi kunne se ned over byen, med al deres belysning og høre stemningen. Min kæreste ville lige ind og hente en trøje, for han syntes det var blevet lidt køligt. Da han kom tilbage faldt han på knæ og friede med en ring. Hvor jeg tudede. Det viste sig, at han havde hugget en af mine ringe og havde taget den med til guldsmeden - så vidste han den passede. Ringen havde han så smuglet med, uden at jeg opdagede det.

Ferien blev lige pluselig forandret. Vi rendte jo rundt og var totalt nyforelskede.

:hjerte: :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej Folkens!

Ville bare komme med sidste nyt "fra fronten".

Ja, hans frieri har jeg nu givet afkald på, og vi er i al fredsommelighed blevet enige om, at jeps vi skal giftes. So far so good.

Jeg har valgt at tage en ting ad gangen og er begyndt at indhente tilbud, undersøge markedet for dette og hint, samt selvfølgelig hente aaaaaaaal den inspiration jeg overhovedet kan herinde - kort sagt hygger mig rigtig.

Vi har lige nogle småting der skal afklares endeligt førend vi kan sætte en endelig dato - men har selvfølgelig lagt reservationer ind "ring lige hvis andre henvender sig på den dato" - så der begynder så småt at komme form på det hele.

Hilsner

knirke :heppe: :heppe:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer