monster

Nogle erfaringer med DDV?

6 indlæg i dette emne

Hej!

Er der ikke nogle af jer der har erfaringer med DDV, og som vil dele lidt ud af dem - gode som dårlige.

Jeg slås med en del overføldige kilo, og ville gerne af med nogle af dem inden den store dag i august. Derfor overvejer jeg nu at melde mig til DDV.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om "kuren":

- er den let nok at holde?

- er der overhovedet plads til en tur i byen, hvis den skal virke?

- bliver man vejet foran hele holdet, eller kan man få lov at holde sin vægt "hemmelig"

- osv osv...

Vil også gerne høre om jeres oplevelser med de konsulenter der er tilknyttet, har tidligere hørt om nogle der var meget "strenge/sure" og som nærmest udstiller én over for de øvrige deltagere.

Det blev vist en være smøre, men jeg håber nogle af jer kan hjælper mig.

mvh

Monster :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej monster.

Jeg havde selv en masse grubler da jeg skulle starte min nye livsstil med DDV.

Jeg var til vejning et par gange men stoppede igen da det ikke passede ind i min dagligdag med "vejedagen" og jeg brød mig ikke synderligt om konsulenten der var tilknyttet holdet! Man bliver vejet alene med en konsulent, så hvad resultatet er bliver mellem hende og dig.

Jeg har nu valgt at klare vejning m.m. alene, men har en del veninder der også er eller har været på DDV så vi udveksler ideer og erfaringer. I første omgang tabte jeg 10 kilo på 11 måneder. Man kan sikkert tabe sig hurtigere, men jeg tillod mig at skabe plads til en bytur og en søndagspizza med kæresten i ny og næ. Det koster, da det selvfølgelig tager længere tid på den måde, men det er det hele værd for mig. Nu er jeg gået i gang med anden halvleg og skal af med de sidste 6 kilo inden brylluppet.

Om kuren er let at holde??? Jeg syntes det er indviklet i starten, at skulle sætte sig ind i alle de regler der er for hvor meget du må spise af hvad over en uge, men efter et par uger eller tre begynder det så småt at sidde på rygraden. Jeg ved godt DDV siger man ikke må tage noget på slump men skal veje alting...det ski...jeg lidt på. Efterhånden ved jeg godt hvor meget 300 gr. grønt fylder på tallerkenen og ved også efterhånden hvor meget en gulerod, tomat, peberfrugt i gennemsnit vejer.

Pøj pøj med det og skriv endelig igen hvis du mangler flere svar/erfaringer.

Knus fra Rikke

0

Del dette indlæg

Hej igen!

Tusinde tak for dit hurtige svar, Rikke!

Jeg synes det lyder som noget der er værd at overveje. Tror jeg vil prøve at gå til et møde, så kan jeg jo se hvad det er for noget - det sker der i hvert fald ikke noget ved.

Hvis der sidder flere derude med andre erfaringer/oplevelser med DDV, vil jeg også gerne høre fra jer.

knus Monster

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Ja prøv det...... jeg tabte mig 25 kilo hos ddv og har holdt det siden jeg stoppede i april :):)

Der hvor jeg gik stod vi i en lang kø og blev så vejet af en af konsulenterne, vægttabet blev skrevet i en lille bog man får og de satte også altid et klistermærker, faktisk meget sød ting :) derefter var der inspiration i ca ½ time, der kunne man stille spørgsmål og de kom med gode råd om f.eks. hvad man kan lave med græskar (når nu det er ved at være græskar tid)

tilsidst blev vægttabene råbt op, men man kunne sagtens frabede sig det, men jeg synes faktisk at det var ok at få det råbt op, det gjorde det så virkeligt for en, samt da jeg lige var startede og man hørte om nu har den og den tabt 11 kilo på 11 uger (f.eks.) ja så motiverede det en til at det her vil jeg også.

En tur i byen, jo det gjorde jeg et par gange, men de gange jeg havde gjort det (altså drukket alkohol) have jeg ugen efter enten ikke tabt mig el. taget et par hundred gram på, såå...... det er vel op til en selv.

I dag er jeg ikke længere på kuren, men følger den dog alligevel til morgenmad og froskost da jeg er blevet så glad for disse måltider (nogle jeg faktisk aldrig rigtig spiste før) også har jeg et godt redskab til f.eks. efter brylluppet,da vi havde levet lidt godt, så gik jeg på kuren i 2 uger, dog uden at gå til vejning (vejer mig bare her hjemme)

sikke en smøre, håber du kan bruge det til noget.

held og lykke

Knus Pernille ;)

Redigeret af p.nille
0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar!

Det er dejligt at høre I alle har haft gode resultater med DDV, det giver blod på tanden. Jeg har fundet ud af, at der er møde/vejning her i byen i dag, så jeg tror jeg vil gå ned og høre lidt mere om det.

Jeg er godt klar over, at man selvfølgelig må give afkald på nogle ting, det er jeg også parat til, jeg vil bare gerne at der også er plads til en familiefest i ny og næ. Men som Pernille skriver det er vel op til sig selv.

Tak for hjælpen - nu håber jeg bare at jeg får samme succes som jer... :bearhug:

Knus Monster

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer