Guest Biancamus

-

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

400,-??! Det er rigeligt! Ihvertfald efter min mening!

Da jeg skulle arrangere polterabend for min søster i sin tid, inviterede vi også nogle af hendes gamle veninder med fra den efterskole hun havde gået på, og de kunne liiiiige få en 20'er op af lommen hver!!!! :angry1: Det var simpelthen for dårligt, det mener jeg! ALLE har råd til at betale mindst 100,- hver! De som er med er jo gerne rigtig gode veninder til bruden, men jeg ville ønske at jeg ikke havde inviteret dem her.

Oven i købet vidste de at vi alle skulle i Tivoli, men ingen af dem ville prøve noget, for det havde de ikke råd til! Det endte med at jeg og min anden søster måtte betale næsten ALT ved min søsters polterabend, og samtidig var det næsten kun os som købte billetter til nogle af forlystelserne. Egentlig er det okay at vi betalte det meste for hende, men de kunne helt ærligt godt have knebet ballerne sammen og så prøvet nogle af tingene derinde!!!!

0

Del dette indlæg

Hej hej

Det er forskelligt hvad folk vil give... men det afhænger jo også af hvad man er med til at planlægge. Jeg har været til en del polterabender hvor prisen har varieret en del...

:lol:

Når i planlægger polterabenden, kan i jo lave noget som måske ikke koster så meget... måske kender du nogle som kan hjælpe lidt, som feks køre en gravko på et øde sted...

Det kandler ikke om prisen, og 400kr. er da et fint beløb - ideerene skal jo så tilpasses de penge der er at bruge til dagen ;o)

Bare lige en tanke ;o) :)

Susanne

0

Del dette indlæg

Hejsa

Min polterabend bestod udelukkende af små lege hvor jeg skulle dyste mod de andre piger i hver leg - det var super godt.

Først skulle vi opføre et skuespil på en scene i byen hvor der normalt holdes koncerter om sommeren (der skulle være et arrangement umiddelbart efter os, så der var allerede publikum)!

Desuden legede vi ballondans, æggeløb, racing på hjemmelavede "ski" hvor vi skulle så to og to, støvlekast, blindebuk mm.

Det foregik på udvalgte steder i byen og folk morede sig med at se på os.

Det er da helt uden omkostninger og det var bare et hit. Pigerne var alle enige om at de også ville have en polterabend når tiden kommer til dem, hvor alle deltagere er med i legene og hvor det ikke kun er bruden der skal lave ting.

Det virkede bare så godt for os og det er billigt - måske en ide??

Knus Sussi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Det kommer jo også an på om man vil have mad og drikkevarer med i prisen til hele dagen.

De to jeg har været med til kostede henholdsvis 400 og 800 kr. Grunden til at den ene var så dyr var fordi vi skulle spise på restuarent og drikkevarer var med i prisen.

Du kan jo foreslå, at man selv skal tage drikkevarer med, deles om at tage noget med til frokost osv.

Til det billige bestilte vi mad fra kokken & Jomfruen og dækkede op i deres garage.

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det er op til en selv, hvad man vil give. Hvis man nu kunne blive enige om en fælles pris, så var det måske også lettere at planlægge ud fra hvor mange penge der er til rådighed.

Men jeg synes bestemt at 400 kr er rigeligt. Jeg vil blive meget overrasket, hvis mine veninder ender med at betale så meget til mit polterabend.

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg vil mene at max.500 kr. er passende... Da jeg planlagde min venindes endte vi på 350, men der var vi også en del, hvilket naturligvis gør det noget billigere....

Men generelt synes jeg at man hellere må tage lidt mere end lige budgetteret, så man pludselig ikke står og skal betale en masse ekstra..... som det endte med til det sidste polterabend jeg var på...Havde betalt 500 kr. men da halvdelen af programmet var gået var der allerede minus på budgettet så måtte betale en hel masse ved siden af, for bruden skal jo helst ikke mærke noget.... :)

Men god fornøjelse når I når så langt... :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:hjerte:

Hej Lundte.

Mange tak for rådet :lol:

Knus Rikke. :guitar:

<{POST_SNAPBACK}>

:)

Hej Rikke,

Du kan jo prøve at få fat på svigerinderne, for at gøre opmærksom på at du har nogle ideer - og gerne komme med nogle, således at de ved at du er interesseret i at være med og derved kan de jo også få en idé omkring økonomien...

Jeg har været til nogle polterabender hvor man følte at alt blev planlagt over hovedet på en, og der er jo lidt træls - især når de samtidig forventer at man er med til at lægge nogle penge i puljern!!!

Derfor er det jo en god idé at gøre lidt opmærksom på sig selv...

Håber det hjalp...

Susanne :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hejsa.... ()()

Jeg synes i hvert fald også at 400 kr. er rigeligt!

Jeg har aldrig været til en polterabend før, og ved ikke hvad jeg selv skal forvente.

Men jeg håber det bliver noget stille, roligt og hyggeligt!

Og jeg håber bestemt ikke, at det er noget der bliver vildt dyrt.

Jeg har selv veninder der studere, og de skal ikke betale i dyre domme for at sende mig afsted ind i ægteskabet!

Så jeg synes i hvert fald 400 kr. er et flot beløb at give :)

0

Del dette indlæg

Har selv været til nogle stykker og synes ofte det løber helt løbsk økonomisk. Synes det var meget svært da man var på SU og skulle betale ca. 1000 kr. for en polterabend, når der også oveni kom gave, tøj, transport o.l. Synes det bør kunne gøres for 300-400 kr. pr mand og stadig blive en rigtig god dag/aften.

Personligt har jeg frabedt mig polterabend (selvom det er et stykke ude i fremtiden) og i stedet udtrykt ønske om, at have en rigtig dejlig aften med veninderne hvor vi "bare" skal spise sammen, drikke god vin og rigtig hygge, men ikke noget med arrangementer hele dagen o.l. Det har mine veninder også respekteret, og jeg ved at de planlægger derefter.

Jeg har det rigtig godt med denne løsning, da jeg ved de fleste også skal bruge en del penge på transport, da vi bor i KBH, men brylluppet skal holdes på Fyn, og så synes jeg altså ikke mit bryllup skal være lutter økonomiske bekymringer for mine gæster, men en dag som alle vil glæde sig rigtig meget til

knus fra Hyacinth

0

Del dette indlæg

Personligt har jeg frabedt mig polterabend (selvom det er et stykke ude i fremtiden) og i stedet udtrykt ønske om, at have en rigtig dejlig aften med veninderne hvor vi "bare" skal spise sammen, drikke god vin og rigtig hygge, men ikke noget med arrangementer hele dagen o.l. Det har mine veninder også respekteret, og jeg ved at de planlægger derefter.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror simpelthen jeg vil gøre det samme :)

Det lyder rigtig hyggeligt og lige som noget for mig.

Har i forvejen tænkt, at sådan nogen vilde overdrevne ting ikke lige passer til mig - en hyggelig aften, hvor vi evt. mødes tidligt og så smutter ud og guffer lækker mad - det er lige noget for mig ()()

Tak for tippet!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror simpelthen jeg vil gøre det samme ()()

Har i forvejen tænkt, at sådan nogen vilde overdrevne ting ikke lige passer til mig - en hyggelig aften, hvor vi evt. mødes tidligt og så smutter ud og guffer lækker mad - det er lige noget for mig :kiss:

Tak for tippet!

<{POST_SNAPBACK}>

Selvtak :)

og når det er ens gode veninder respekterer de jo også ens ønsker, ikke sandt :kiss:

k.h. hyaacinth

0

Del dette indlæg

Jeg tror simpelthen jeg vil gøre det samme :)

Har i forvejen tænkt, at sådan nogen vilde overdrevne ting ikke lige passer til mig - en hyggelig aften, hvor vi evt. mødes tidligt og så smutter ud og guffer lækker mad - det er lige noget for mig ()()

Tak for tippet!

Hej,

Jeg frabad mig også visse ting til min polterabend, da jeg bare havde brug for en hyggedag sammen med min søster og gode veninder. Så jeg fik en ansigtsbehandling, og så bowlede vi, hyggede, spiste og snakkede. Lige en polter efter mit hovede. Og det respekterede mine veninder, selvom de vidst gerne ville have lavet lidt mere sjov. Men hvad sjov er det - hvis bruden bare bliver ked af det?? Nå, det var vidst lidt af et sidespring... Så hen til spørgsmålet...

Jeg synes 400 kr. lyder helt fint. Jeg ville ikke selv kunne give mere.

Fru Nuser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer