Guest Biancamus

-

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

personligt synes jeg ikke, man behøver at servere noget.... men det er måske egoistisk??? Vi holdt heller ikke reception - der var "kun" festen et par timer efter vielsen.... Jeg tror egentlig heller aldrig, jeg har oplevet det som glo-bryllups-gæst....

men det er da stort tænkt af dig - og lyder lækkert.

Marlene

0

Del dette indlæg

Vi holder heller ikke reception, og har heller ikke tænkt os at servere noget udenfor kirken til "glo-bryllupsgæsterne"..

Så lidt cider og et par småkager er da mere end rigeligt efter min mening.. Det kan I sagtens være bekendt!

Og I kunne også godt være bekendt at nøjes med at give dem et håndtryk og et "tak fordi I kom og kiggede"..

Så efter min mening : NEJ der mangler ikke noget! :lol:

0

Del dette indlæg

Vi holdt reception for alle, også bare dem der kom til globryllup, og der var kage, melon og champange.

Jeg synes langt fra det er nok med en flaske rødvin og det du nævner, altså MÆNGDEmæssigt. Tænk på at der kommer mange flere end til festen, og så at folk nok har lyst til et eller andet lige efter kirken.... :) Så er det lige før det er bedre slet ikke at have noget. :lol:

Jeg ved heller ikke lige om rødvin er en god idé, da det kan virke lidt tungt. Et forslag kunne være måske at blande hvidvin og "sportsvand" eller også bare koldt hvidvin for sig selv. Hvis jeg var jer, ville jeg ihvertfald købe 10 flasker....mindst, og udover det, ville jeg tilbyde sodavand. Derudover synes jeg sagtens, at du kan undlade at tilbyde noget at spise.....Det ville være fint bare med drikkevarer.

Håber ikke du synes jeg virker hård, for det er slet ikke min intention, jeg vil bare gerne hjælpe dig så godt som muligt....

Knus Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WAUW det var godt nok en ting jeg slet ikke havde tænkt på :)

Det skal jeg godt nok have vendt med min forlovede, men vi holder ingen reception - det er helt sikkert.

Umiddelbart synes jeg det lyder som en god og hyggelig ide, men jeg er bange for, at tiden render fra os. Og jeg ved slet ikke hvor mange der kan finde på og møde op til globryllup.

Hvis jeg tænker noget, så synes jeg nok det er en god ide, at have et par flasker kold cider *god ide* i en af bilerne og så nogle plastikglas. Småkager og lignende kan jeg ikke lige forholde mig til. Men lidt vådt til ganen er måske ikke så tosset en ide.

Rødvin vil jeg dog nok ikke vælge - lidt som ckr siger - jeg synes måske det er lidt for tungt!

Det var lige mit syn på sagen ()() Og så takker jeg fordi du bragte emnet op - så vi får det med i vores betragtninger ;)

Håber du finder en rigtig god løsning til jer - som Msk siger - det er stort af jer og tænke på det!

:lol:

0

Del dette indlæg

Hmm .... måske er det bare mig..... men i vestjylland bliver de mennesker der ikke er inviteret med til selv festen, men "bare" er til globryllup, inviteret hjem sammen med gæsterne. Er det mon det I kalder reception?? Efter min mening er en reception noget man holder når man har haft formiddagsbryllup og indebærer frokost...men det er måske bare mig?? Nå men de ikke-inviterede hos os får kaffe/øl/vand og Kage/sandwich og lign sammen med de øvrige gæster. Ofte holdes det i ens eget hjem eller forældrenes. Jeg kunne slet ikke forestille mig at mine gæster (inviterede eller ej) skulle stå udenfor kirken, og trakteres.... hvad så hvis det øs-regner??

Ja det var min mening om det...men det er jo nok et temperements soørgsmål :(

Hej med jer.

Nu er det sådan, at min kæreste og jeg ikke holder reception, når vi er blevet gift, og derfor synes jeg der skulle være lidt mundgodt til folk der kommer til globryllup. Det holdes i min hjemby, og derfor kunne det jo godt tænkes at der kommer nogen af mine gamle venner og kigger.

Jeg havde tænkt mig at købe et par 1½ l cider og en flaske rødvin og måske en dåse småkager. Min svigermor bager sikkert kransekagestykker/petit four, for det spurgte vi hende om.

Synes I der mangler noget, når det jo som sagt kun er ment til dem, der kommer og kigger? (og selvfølgelig hvis nogen af gæsterne lige trænger, men der er jo selvfølgelig bare ikke nok til alle 70 gæster.)

Hvad ville I servere ude foran kirken (stående taffel -HAHA- ), hvis det var jer? 

Knus Rikke. :hjerte:

<{POST_SNAPBACK}>

:bed::)(y)
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er lige kommet i tanke om, at til min søsters bryllup var der øl og sodavand hjemme hos dem selv i garagen, til dem som havde lyst.. de var der ikke selv, det var bare stillet frem, og så kunne globryllupsgæsterne tage derop og få lidt at drikke.. der var så også stillet et par haveborde op. De boede så også kun 500 m fra kirken..

Samtidig kunne de venner, som havde planlagt at skulle lave lidt "gejl" ved huset også lige sidde og få en øl eller sodavand.

0

Del dette indlæg

En idé kunne måske være at flytte alle gæster og glo-gæster ind i et halv-åbent party telt (fås billig i harald nyborg), du siger jo at der er god plads på plænen uden for kirken. :heppe:

og det er jo nok ikke så meget ekstra mad der skal til, på denne måde kan alle også nyde det forhåbenlige gode vejr. :bed:

Håber I får en rigtig kanon dag

Knuz

0

Del dette indlæg

Hej Duddi.

Problemet med at invitere glo-gæster hjem til sig er, at vi skal giftes i Frederikshavn, og vi bor i Aalborg.

<{POST_SNAPBACK}>

:)(y):(

Sådan som jeg forstår det, er det i virkeligheden ikke så mange mennesker det drejer sig om, og det er bare dem der kommer forbi uinviteret, ikk'?

Hvis det er tilfældet, så synes jeg det ville være fint med et par flasker cider, men hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke det er nødvendigt.

:bed: fra mig

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har været til flere bryllupper, hvor der er blevet serveret et glas champagne, ( en god en alle kan lide er ASTI Martini koster ca. 60-70 kr mener jeg) og så nogle chips. Det synes jeg personligt har været en stor susses. Vi holder dog reception men det har mere at gøre med tiden vi skal giftes kl. 14.15 var den eneste tid - så det skal jo være med canepeer osv. men allerhelst ville jeg bare gøre som beskrevet ovenfor.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh

Ling

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer