Guest karinielsen

tidspunkt for bryllup

23 indlæg i dette emne

hej alle

vi skal giftes kl. 13.00 da vores kirke også har et bryllup kl. 14.30..

jeg er i tvivl om jeg synes det er for tidlig.... vi skal ikke til fotograf men regner med kage og sandwich om eftermiddagen og så spise kl. 17.30....

er der nogen der har forslag til hvad man kan fordrive dagen med... der hvor det skal holdes er der ingen udenomsplads....hm....

jeg er i tvivl om vi skal finde en anden kirke eller en anden dag...!!??

:bed:

mvh kari

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Vi blev viet kl. 14

Vi kom ud af kirken 14.40

Så stod vi og hilste på gæsterne, hvorefter vi kørte til vores reception.

Receptionen varede til ca. 18.00, hvorefter dem der var inviteret til fest om aftenen, kørte ud til feststedet.

Vi havde heller ikke nogen fotograf, så vi var med hele tiden og vi havde ingen problemer med at få tiden til at gå med at mingelere med gæsterne, hilse, snakke, pakke lidt gaver ud etc.

Derfor mener jeg ikke at kl. 13.00 er for tidligt.

Tværtom - hvis jeg skulle gøre det hele om, ville jeg også giftes før for at have så meget tid som muligt sammen med alle gæsterne.

Hilsen, Oktoberbrud

0

Del dette indlæg

Hej!

Vi har samme tidspunket som jer på dagen. Vi har helt selv valgt det.

Vi tager til fortograf lige efter kirke hvor gæsterne tager til reception i mine forældres have. Inden vi kommer får de tilbudt sandwich, øl og vand. Vores toastmaster be´r om at få indslagene "bragt på bordet" i det tidsrum og vil gøre opmærksom på en gæstebog som vi gerne vil have gæsterne til at skrive i. Ved gæsternes ankomst til kirken er de blevet fotograferet parvis i helfigur (skal jo have et foto af alle de flotte kjoler) Meningen er så at der skal være et foto af parret på den en side og de skriver en hilsen på den anden side.

Vi håber på godt vejr så vi stiller an med pethang, kroketl og måske et bordfodboldspil i haven til tidsfordriv. Nu har I jo ikke udenomsarealer men mon ikke man kan finde noget ligende "legetøj" til indendørs brug. (Dart?) Der er jo altid nogle store eller små legebørn i sådan en forsamlimg der har brug for at blive aktiveret :bed:

Når vi kommer tilbage fra fotograf skal vi så have bryllupskage og så "sker" der jo lidt igen..

Håber du kan bruge det til noget..

Heidib

0

Del dette indlæg

Syntes ikke tidspunktet er tidligt :bed: Vi har selv valgt at blive viet kl. 13.30 fordi vi gerne vil have god tid sammen med gæsterne.

Er der ikke nogle seværdigheder i omegnen I kan se på i tiden efter vielsen og inden middagen? Kan huske at nogen herinde har sejlet med Hjejlen osv.

Knus Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Kl. 13:00 er ikke for tidligt.

Vi skal selv vies kl. 13:30. Derefter tager vi direkte til fotografen. For gæsterne vil der være en reception med lidt mad og drikke. Den bliver holdt samme sted som middagen. Så nogle af gæsterne har også mulighed for at blive indlogeret på deres værelser inden vi dukker op fra fotografen.

Middagen er sat til at starte kl. 18:00.

Bettina

0

Del dette indlæg

Vi blev gift 11.30 - og ja.. jeg skulle tidligt op,

meeen jeg ku´jo ik´sove alligevel, så.. :)

Efter vielsen (ca. kl 12.30) var der første halvdel af receptionen med såén lidt mere rigtig mad (sandwich, frikadeller, croissanter osv).. Det var jo frokost tid. ;)

Efter ca. 1 1/2 time var der rundvisningen på Frederiksberg Slot, hvor både vielse og reception fandt sted. Samtidig blev vi så fotograferet rundt omkring på slottet.

Begge dele tog ca. 1-1 1/2 times tid.

Derefter fortsatte receptionen med gaver, kage og champagne.

Nogle af vores gæster var inviteret til cocktail-party om aftenen også og skulle hjem at klæde om... Andre gæster blev lidt længere... Vi havde tid til at tage det stille og roligt, og skulle ikke stresse på noget tidspunkt.. Fik endda tid til at slappe lidt af hjemme inden festen.. (y)

I øvrigt blev middagen afholdt dagen efter, så vores program var meget afslappet og vi blev fejret en hel weekend... Det var perfekt!

Ja... Lang historie... Men jeg kan også kun anbefale en tidlig vielse. :bed:

0

Del dette indlæg

Vi fik tid 15.30 - og det var for sent, synes jeg idag.... Altså, vi ku´ godt nå alt det, vi skulle, og egentlig var det ikke stressende. Ville måske bare gerne have haft lidt mere tid med gæsterne og have pakket gaverne op sammen med dem (det gjorde vi først dagen efter)

Så - klø bare på med planerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg slutter mig til de andre, og siger at det ikke er for tidligt.

Vi skal giftes kl. 14.30, og nogen gange bliver jeg både ramt af tanken om det er for sent eller for tidligt. Men som mange påpeger så kan tiden hurtigt gå med at snakke, pakke gaver op, hilse osv.

Og jeg vil nu gerne have god tid til alle disse små detaljer - dagen kan jo hurtigt nok gå - og det er jo kun den ene gang. Så i mine øjne gælder det bare om at have tid til at nyde det ;)

Så jeg synes ikke det er for tidligt.

Held og lykke med det :bed:

0

Del dette indlæg

jeg hopper på vognen med de andre, jeg synes nemlig heller ikke kl. 13 er for tidligt, vi skal giftes kl 13.30, og efter vielsen tager vi ud til feststedet, vi har ikke valgt nogle fotograf. da næsten alle har et digitalkamera og videokamera med og de har lovet at tage en masse gode billeder.

der hvor vi skal holde festen er en feriekoloni og mange af vores gæster skal overnatte, så når de kommer, efter vielsen er der forfriskninger klar, så skal folk finde en seng, også vil vi pakke gaver op, så tiden skal nok gå hurtigt inden vi spiser.

knus fra victati

0

Del dette indlæg

Jeg vil ikke sige at klokken 13 er for tidligt.

Vi skal dog først vies kl.15 men har heller ikke reception eller noget lign. efter vielsen.

Gæsterne tager direkte til feststedet og da det er med overnatning bruger de dan tid der er mens vi er ved fotografen til at blive checket ind......

Vi bliver ca. 100 mennesker og næsten alle overnatter så der er en del der skal checkes ind......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Vi skal også vies kl.13 - hvilket passer helt til vores eget ønske.

Egentligt blev det dette tidspunkt, da vi liiiige ku ' presses ind der (normalt er der 1-2 års ventetid i "højsæsongen" på de bedste datoer og tidspunkter i Frederiksborg Slotskirke). Men det var som sagt netop kl.13 vi havde håbet på at få. Vi får mange udlandske gæster og ønsker god tid med dem, uden at skulle stresse fra kirke til reception, fotograf til fest, osv...

:griner:- Khio.

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg synes også at kl. 13:00 er et fint tidspunkt. Vi gjorde det, at vi havde lejet en stor bus og hentede gæsterne ved kirken på Thurø. Derefter kørte vi til Svendborg havn og sendte alle gæsterne på en lille sejltur i det sydfynske øhav (30 minutter). Det blve en kæmpe succes, da vejret var skønt (sol og 26 grader) og de fik lidt luft, inden vi skulle til bords om aftenen. Der var champagne om bord på båden og en let buffet da de kom tilbage med bussen til haven hvor festen blev holdt ved en 16:30-tiden. Det var specielt en succes fordi båden sejlede forbi haven, hvor vi var ved at få taget bryllupsbilleder med fotografen, og der blev vinket og piftet for fuld udblæsning.

Knus Pernille :heppe:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal vies 13:30 og derefter skal vores gæster indlogere sig i nærheden, hvor der er overnatning. Vi mødes igen 15:30/16:00, hvor der er bryllupskage og champagne - og middagen starter 17:30 (ca.) .....

Det syntes vi er en fin tidsplan .. og der er oz nogle forældre, der skal retur med børnene, inden festen starter ...

.. og omklædning er oz muligt, da vi ikke forventer at gæster dukker op i fint tøj i Kirken ...

:super: .. og nej - sove kan man alligevel .. :bearhug:

:) Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes kl. 16... måske vi sku have valgt et lidt tidligere tidspunkt..? :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Trice!

Vi skal giftes kl. 15.30, men er faktisk i tvivl om vi skal rykke det til kl. 16.00.

Tror at 15.00 - 16.00 tiden er meget normalt, hvis ikke man skal holde reception, men direkte til middag begefter. :band: :band:

Venlig hilsen

Anja

0

Del dette indlæg

vi skal giftes kl 16.00, men vi har heller ingen reception. Gæsterne kører direkte til festlokalet efter vielsen og får kaffe, mens vi får taget billeder. Tidspunktet passer mig fint, for så kan det være at gæsterne "holder" længere, end hvis dagen startede tidligere. Skulle nødig ha at de gik kolde kl 1.00 :sleepy:

Men det drejer sig jo om smag og behag :balloon:

:bearhug:

Mette

Redigeret af visna
0

Del dette indlæg

Jeg er enig! Kl. 13 er bestemt ikke for tidligt. Vi blev selv viet kl. 13. Bagefter blev der serveret champagne ude foran kirken, og så kørte vi til hotellet. Vi satte os til bords kl. 18.00

Bare rolig for minutterne går så hurtig den dag, at inden du får dig set om, ja så er dagen gået.

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi har valgt at vielsen skal finde sted allerede kl 11. Vi har mange gæster der kommer langvejs fra og vælger derfor at tage tidligt i kirke og holde en fest om aftenen. Her imellem er der reception hos mine forældre, så også de der ikke er inviteret til om aftenen får noget ud af det. Når folk skal rejse så langt synes vi det var en god ide at gøre det til et helt dagsprojekt ;)

Tiden går såmænd nok også så hurtigt den dag...og skal det være så lad det være :bearhug:

Så jeg synes heller ikke kl 13 er for tidligt

:boohoo: My

0

Del dette indlæg

Hej

Vi har bestilt kirken kl.15.00 men fik også fortalt at det mest alm er kl.16.00

Vielsen tager ca 45 min ( ifølge kirkekontoret) og så står man jo nok lidt og hygger inden man kører til fotograf, så kan gæsterne kører ud til feststedet.

Vi skal have taget billeder ved feststedets sø / park..

Så satser vi på at kunne åbne gaver, få velkomstdrinks inden vi sætter os til bords ca. kl 17.30- 18.00

Vi holder ikke reception, så ved ikke rigtig om vi skal rykke vielsen til kl.16 ?

heidi

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer