Guest Thessie

Christina og Steffen

63 indlæg i dette emne

Tja nu hvor tingene er ved at falde på plads må jeg hellere skrive ned hvordan og hvorledes...

First things first:

Vi mødtes hos en fælles veninde i Haderslev for godt og vel 2 år siden...

Steffen var på det tidspunkt 27 og jeg 17... hvad han ikke vidste...

efter et år med frem og tilbage fra Sønderjylland til Århus sådan ca hver 2. weekend bestemte jeg mig for at flytte til Århus - ikke sammen med ham, men for at vi kunne være sammen noget oftere.

Sidste år til jul flyttede jeg ind hos ham og vi påbegyndte vores hverdagstrummerum...

Da jeg blev student, syntes vi begge at det var meget rigtigt at blive forlovet især fordi jeg var på vej til Sverige på et længere ophold...

Nu er jeg så kommet hjem igen og vi er så småt gået igang med at reservere diverse ting og sager....

Dato: 15.10.05

Sted: Kliplev Kirke - min dåbskirke

Tid: kl 15.00

Feststed: Aagaard Kro

Gæsteliste: lige omkring 35 så dejligt småt

Og nåja når vi kommer længere skal jeg nok skrive endnu mere

Thessie

Redigeret af Thessie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har vi revideret vores gæsteliste så er antallet kommet ned på omkring 25 men tilgengæld er gennemsnitsalderen også faldet drasktisk... så er rigtig glad for at vi har fri bar :huh:

Feststedet er blevet flyttet af flere årsager, en af dem var at vi ikke havde mulighed for at sove i nærheden og vi har ikke lyst til at skulle køre fra Vejle til enten Odense eller Århus...

Så derfor har vi fundet et andet sted...

Christies også kaldet Sdr. Hostrup Kro ca 15 min kørsel fra kirken så det kunne ikke være mere perfekt...

post-6472-1111437219.jpg

0

Del dette indlæg

Ud over det så har vi fundet ud af hvilken kage vi serverer... - Vi bager selv både bryllupskage og kransekage... eller rettere vi har overtalt hver sin mor til det hun henholdsvis er bedst til... - og det skulle meget gerne blive den med de tre forskellige slags chokolade som er her at finde på sitet et sted...

Denne kage, som har tre lag, er lagt sammen uden stativ - kagerne står direkte ovenpå hinanden. Kagen rækker i følge opskriften til 40-45 gæster.

Bundene (dem alle sammen)

1,4 l friske æg (opgivet i liter, fordi det er svært at angive præcis mængde · 600 g sukker · 500 g mel · 100 g kakao · 2 tsk bagepulver

Fremgangsmåde for bundene

Pisk æg og sukker helt hvidt og skummende (det tager cirka 15 minutter).

Sigt mel, kakao og bagepulver sammen, og vend det forsigtigt i æggene.

Fordel dejen på seks bageplader beklædt med bagepapir.

Smør dejen ud til kanten.

Bag bundene i cirka 10 minutter (eller til de bliver gyldne) ved 220°C i en forvarmet ovn.

Når bundene er bagt dækkes de med et fugtigt klæde.

Skær bundene ud efter tre stykker pap à henholdsvis 11cm x 17 cm & 19 cm x 27 cm & 27 x 37 cm (stykkerne svarer til bundenes størrelse. Det gør ikke noget, at en bund bliver sat sammen af to stykker, da det ikke kan ses, når kagen bliver beklædt med marcipan). Der skal være fire bunde i hver størrelse.

Ingredienser til chokoladecremerne

Orange chokoladecreme

650 g mørk chokolade · 1 l piskefløde · skal af 3 usprøjtede appelsiner · saft fra 1 appelsin

Grand Marnier creme

800 g lys chokolade · 1 l piskefløde · Grand Marnier efter ønske

Hvid chokoladecreme

800 g hvid chokolade · 1 l piskefløde

Fremgangsmåde for cremerne (alle tre cremer laves på samme måde)

Smelt den hakkede chokolade sammen med fløden i en tykbundet gryde.

Smag til med henholdsvis appelsin og Grand Marnier.

Lad cremerne stå i køleskabet natten over.

Næste dag piskes de stive (det kan være en fordel at piske cremen i mindre portioner).

Overtrækket

1 lille glas appelsinmarmelade · 1 kg overtræksmarcipan · 1 kg hvid chokolade

Kagen lægges sammen

Hver kage lægges sammen af fire bunde og et lag af hver af chokoladecremerne.

Når kagerne er lagt sammen og placeret ovenpå hinanden smøres de med appelsinmarmelade.

Derefter beklædes kagen med marcipan (et tyndt lag).

Den hvide chokolade smeltes over vandbad og kagen pensles med den smeltede chokolade.

denne kage skulle meget gerne komme til at se nogenlunde således ud:

post-6472-1111437649.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogle af de ting vi mangler som vi så småt er ved at have styr på:

Musikken - enten bandet Park Lane eller en Duo af en saxofonist og pianist... kommer meget an på hvad min bedre halvdel beslutter sig for...

Menuen - skal vi have snakket med stedet om, ved bare det ikke må indeholde fisk, da der er utrolig mange der ikke kan fordrage det...

Tøjet - hans er ikke købt, men vi har begge en god ide om hvad der skal ske der... det store problem er så min kjole, 1) da jeg er studerende er det begrænset hvor mange penge vi har 2) jeg mener ikke det kan være rigtigt at det skal koste så meget... nærig sønderjyde er man vel altid... :huh: 3) jeg forsøger at trække købet af kjole så længe som muligt, da jeg er i fuld gang med at tabe mig ganske gevaldigt... (skal af med ca. 30-35 kilo) håber meget på at runde de 10 i morgen...

her er kjolen jeg drømmer om lige for tiden.. men meget kan nå at ændre sig til maj, hvor jeg forventer at skulle ud og kigge

post-6472-1111438447.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er bandet fundet :band:

Vi har længe diskuteret hvem hvad og for hvor meget...

Vi endte op med bandet Park Lane fra Odense - gammel fed 60'er rock til lige omkring 7000 kr fra kl 20:30 til natmaden 1:30...

Endelig kom det også på plads...

Nu mangler vi ikke så meget mere... lige bortset fra invitationer, tøj, transport og fastlæggelse af menu med feststedet...

Thessie

post-6472-1113422636.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :)

Skønt, at jeg har fundet en, der skal giftes samme dag som os.. var blevet lidt bange for, at oktober ikke er den helt rigtige måned at blive gift i... Jeg må indrømme, at jeg altid har drømt om et august bryllup, hvor alting er dejligt varmt.. men vi har kendt hinanden i 6 år d. 17. oktober, som så desværre ikke var en lørdag.. derfor blev det til d. 15. oktober...

Det lyder til at I har styr på tingene...glæder mig til at høre mere.

Hej fra Kathrine.

0

Del dette indlæg

:bearhug:

Så fik vi også streget endnu en vigtig del af den lange liste....

Fik booket den fotograf jeg gerne ville have.

Det er min mors veninde - hun er pressefotograf i sønderjylland og er bare vildt god - hun har taget alle de billeder af mig der overhovedet er noget værd så det var meget vigtigt for mig at jeg fik min vilje :bearhug:

Thessie

post-6472-1115049214.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer