Khio

Bryllup og alkohol

22 indlæg i dette emne

Hej.

Vi skal giftes i juli og skal derfor holde en stor, flot fest for familie og venner højst sandsynligt på Slotskroen i Hillerød.

Vi er dog lidt i vildrede om hvorvidt vi skal vælge en pakkeløsning med "den lille bar" (vin, øl og vand) eller om vi skal ty til "den store bar" der yderligere indeholder spiritus.

Egentlig har vi begge indstillingen at det ikke er nødvendigt med spiritus til festen, men vi får en del gæster, som nok vil blive skuffet hvis dette ikke fandtes til festen...

Vi ved at det er VORES fest, men vil jo gerne at alle skal hygge og more sig...

Har overvejet "bare" at betale os fra en eventuel spiritusregning, hvis det bliver tilfældet at nogen ønsker spiritus...

Hvad gør I?

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Ellers kan i også sige at hvis gæsterne vil have mere end, vin til maden og cognac til kaffen skal de selv betale.

Jeg ved ikke om det falder i god jord, men det kunne jeg selv finde på, også for at spare på udgifterne.

KH

Susanne

Redigeret af susanne_79
0

Del dette indlæg

Til vores bryllup bliver der selvfølgelig serveret diverse drikkevarer til middagen og derefter er der fri bar bestående af øl, vand og vin.

:drink2: Jeg går ikke ud fra at nogen af gæsterne finder på at bestille spiritus, når det nu ikke bliver serveret. I så fald må de da selv betale, som Susanne siger.

Jeg kunne forestille mig, at spiritus kunne få budgettet til at skride, i hvert fald hvis festen holdes ude, men hvad siger I. Hvem har prøvet det??

Tikkitiks

Redigeret af Tikkitiks
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi har også valgt modellen, hvor der er vin, vand og øl til maden (inkluderet i "pakkeprisen") og så bagefter bliver der stillet øl, vand og vin frem resten af aftenen, som vi så skal betale udover grundpakken, men ikke spiritus. Jeg tror bestemt ikke, folk blver skuffede over, at man fravælger spiritus, hvis man vælger det med kan man jo ihvertfald som brudepar få en slem efterregning, der lidt kan ødelægge fornøjelsen ved arrangementet. Der hvor vi skal holde kan man ikke købe en "pakke", der indeholder fri bar, det bliver bare regnet ud pr drink, og så har vi slet ikke nogen fornemmelse af, hvad festen løber op i. Tror bestemt ikke nogen vil finde det mærkeligt at fravælge, I holder en stor, flot fest, og det er det folk vil huske bagefter, ikke fravalget af spiritus -HAHA-

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

vi har valgt den "store" pakke altså med spriritus. Grunden til dette er at vi har en "tørstig" familie (hvertfald min :) ) og vi har også indtrykket af at "de unge" vil benytte sig af det.... men vil dog også sige at det sidste bryllup vi var til blev der næsten ikke drukket noget spiritus, så tror sagtens at folk kan undvære det, og at folk vil respektere hvis I fravælger det, så hold bare den fest som I lyster....

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Vi har også kun fri øl, vin og vand hele aftenen... Vi er også meget i tvivl, da over halvdelen af vores gæster er under 30, så der bliver nok drukket mere end "normalt"?? Men jeg frygter bare, at hvis der bliver sagt "fri bar incl. sprut", vil det ta' overhånd og folk vil blive FOR fulde... Så vi holder os til den lille bar - og vi har så aftalt med hotellet, at hvis folk begynder at bestille sprut, kan vi købe en flaske barcardi/vodka/et eller andet til billige penge, og så er der DEN og ikke andet... Alle de fancy drinks må de undvære!

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har endnu ikke sådan endelig valgt, men det vi snakker om er at der skal være kaffe, the, øl, sodavand og vand når vores gæster ankommer.

Til middagen bliver der serveret vin, sodavand og vand - ja og øl hvis folk hellere vil det.

Til kaffen regner jeg med, at der skal bydes en Bailyes og en cognac, og ellers skal der være vin, sodavand, vand og øl til rådighed resten af aftenen.

Synes ikke vi skal ud i et kæmpe spiritus-marked. For det første tror jeg ikke der er mange i vores familie der vil drikke det, og for det andet synes vi ikke det er nødvendigt.

Det er vores plan :drink2:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi skal giftes i juli og skal derfor holde en stor, flot fest for familie og venner højst sandsynligt på Slotskroen i Hillerød.

Vi er dog lidt i vildrede om hvorvidt vi skal vælge en pakkeløsning med "den lille bar" (vin, øl og vand) eller om vi skal ty til "den store bar" der yderligere indeholder spiritus.

Hvad gør I?

-HAHA-

Hejsa.

Vi har også samme problem. Jeg tror vi vælger, at der skal være mulighed for spiritus.

Vi snakkede med vores feststed og de sagde at det selvfølgelig var op til os. Han mente at det ville blive absolut max. 75 kr gennemsnitlig pr. person, og det er for fri bar af vin, øl, sodavand, vand og spiritus.

Han sagde ydermere, at man skulle tænke på at det jo (forhåbentlig) er sommer og rigtig dejligt varmt og så drikker folk ikke så meget med alkohol i, men at der derimod bliver drukket meget vand.

Derfor tager vi nok chancen og serverer lidt spiritus, ikke at der skal være en masse forskellige slags, men et par flasker. Feststedet sørger jo for at folk får serveret det, da de står i baren og skænker til folk, så der går nok heller ikke så meget til spilde på den måde.

Vi skal giftes d. 30 Juli og håber på en rigtig dejlig sommer*SS'

Knus Brøchner

BEER

0

Del dette indlæg

Sjovt, vi havde også først valgt Slotskroen i Hillerød, men valgte det fra pga. uenigheder med ejeren.

Vi havde fra start af sagt, at vi ikke ville gå med til Deres pakkeløsninger, da jeg/vi tror regningen bliver for voldsom i forhold til, hvad der bliver drukket. Alternativet var at betale efter forbrug - som jeg i øvrigt mener er den bedste løsning. Problemet kom bare, at så ville De have penge for flere tjernertimer end aftalt.

Alt andet lige, så håber jeg ikke I får de samme problemer som vi, lige meget hvilken løsningen i beslutter Jer for.

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup serverede vi øl, vin og vand til middagen. Til kaffen var der baileys og cognac og bagefter var der "fri bar" dvs. Tjernene lavede et bord med øl, vin og vand på og hvis gæsterne ønskede kunne de bestille spiritus. Vi havde aftalt med stedet af vi betalte efter forbrug, men der var faktisk ingen der benyttede sig af det selvom 2/3 af selskabet var under 30. Det havde været en lang og varm dag, så folk nød de kolde øl i stedet og gad ikke drikke spiritus.

Det er min erfaring at til lidt pænere fester end blot en alm fødselsdag, så drikker folk ikke sig fra sans og samling i spiritus. Der er sådan en lidt anden stemning over det. :crocodile:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er interessant at høre, hvad priser i har fået oplyst mht. hvis man skal have spiritus.

Jeg kan godt forstå jer, der selv kan medbringe drikkevarer, at I vælger denne model, for når man selv har hentet/købt dette, løber det jo ikke helt løbsk.

Hvis vi selv havde måtte medbringe dette, ville vi også have valgt den løsning, men vi har regnet lidt på det og drikker hver gæst 3-4 drinks kan det samlet blive en ekstra regning på 8-10.000 kr og det er altså ikke fordi vi er nærige, men kuvertprisen er i forvejen næsten på 1000 uden spiritus, så det kan der desværre ikke blive til :)

Til Brøchner: synes det i har fået forelagt lyder ret billigt, I må have fået et godt tilbud -HAHA-

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

Hejsa

til min søsters bryllup for 1½ år side, havde de kun valgt den lille bar, altså vin, øl og sodavand. De betalte så for det spiritus, som blev drukket ved siden af.

Overraskkende nok betalte de kun for maks 10 genstande. Folk havde simpelthen ikke lyst til at drikke så meget spiritus. De havde rigeligt i øl og vin.

Vi har valgt det samme løsning til vores bryllup til september.vi havde en snak med ejerne af stedet. Og de sagde at man snød næsten sig selv, hvis man valgte den store pakke. For deres erfaringer var, at der ikke bliver drukket som meget spiritus efter maden. Folk har fået nok efter en lang dag og middag.

Vi synes, at de var utrolige fair over for os på den måde.

Bettina

0

Del dette indlæg

Hej.

Hvad gør I?

:)

Hejsa.

Vi har også samme problem. Jeg tror vi vælger, at der skal være mulighed for spiritus.

Vi snakkede med vores feststed og de sagde at det selvfølgelig var op til os. Han mente at det ville blive absolut max. 75 kr gennemsnitlig pr. person, og det er for fri bar af vin, øl, sodavand, vand og spiritus.

Han sagde ydermere, at man skulle tænke på at det jo (forhåbentlig) er sommer og rigtig dejligt varmt og så drikker folk ikke så meget med alkohol i, men at der derimod bliver drukket meget vand.

Derfor tager vi nok chancen og serverer lidt spiritus, ikke at der skal være en masse forskellige slags, men et par flasker. Feststedet sørger jo for at folk får serveret det, da de står i baren og skænker til folk, så der går nok heller ikke så meget til spilde på den måde.

Vi skal giftes d. 30 Juli og håber på en rigtig dejlig sommer*SS'

Knus Brøchner

BEER

Den 30.juli er også dagen for os -HAHA- Skåååål på det :)

0

Del dette indlæg

Sjovt, vi havde også først valgt Slotskroen i Hillerød, men valgte det fra pga. uenigheder med ejeren.

Vi havde fra start af sagt, at vi ikke ville gå med til Deres pakkeløsninger, da jeg/vi tror regningen bliver for voldsom i forhold til, hvad der bliver drukket. Alternativet var at betale efter forbrug - som jeg i øvrigt mener er den bedste løsning. Problemet kom bare, at så ville De have penge for flere tjernertimer end aftalt.

Alt andet lige, så håber jeg ikke I får de samme problemer som vi, lige meget hvilken løsningen i beslutter Jer for.

-HAHA-

Hmmm... lyder ikke lovende... Men de har skiftet ejer for nylig... hvornår havde I kontakt med dem???? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis vi selv havde måtte medbringe dette, ville vi også have valgt den løsning, men vi har regnet lidt på det og drikker hver gæst 3-4 drinks kan det samlet blive en ekstra regning på 8-10.000 kr og det er altså ikke fordi vi er nærige, men kuvertprisen er i forvejen næsten på 1000 uden spiritus

Til Brøchner: synes det i har fået forelagt lyder ret billigt, I må have fået et godt tilbud :)

k.h. Hyacinth

-HAHA- :drink2:

Ja det er ikke så tosset. Ham vi snakkede med gav os den som ca. pris fordi deres erfaringer fra mange tidigere fester var, at der ikke bliver drikket så meget når det er der i sommermånederne, men at folk bælder vand i store mængder, så det er vi kun glade for.

Min familie er ellers nogen der kan tage fra sig og feste godt, så vi regner også med lidt mere pr. mand, men måske vi bliver glædeligt overrasket.

Som en tidligere skrev, så bliver der som regel ikke drukket igennem til bryllupper.

Du skriver at i har en kuvertpris på 1000 kr., det lyder af meget hvad er indregnet i den pris????? Er bare nysgerrig*SS*

Knus Brøchner

0

Del dette indlæg

Hvis vi selv havde måtte medbringe dette, ville vi også have valgt den løsning, men vi har regnet lidt på det og drikker hver gæst 3-4 drinks kan det samlet blive en ekstra regning på 8-10.000 kr og det er altså ikke fordi vi er nærige, men kuvertprisen er i forvejen næsten på 1000 uden spiritus

Til Brøchner: synes det i har fået forelagt lyder ret billigt, I må have fået et godt tilbud :)

k.h. Hyacinth

-HAHA-  :drink2:

Ja det er ikke så tosset. Ham vi snakkede med gav os den som ca. pris fordi deres erfaringer fra mange tidigere fester var, at der ikke bliver drikket så meget når det er der i sommermånederne, men at folk bælder vand i store mængder, så det er vi kun glade for.

Min familie er ellers nogen der kan tage fra sig og feste godt, så vi regner også med lidt mere pr. mand, men måske vi bliver glædeligt overrasket.

Som en tidligere skrev, så bliver der som regel ikke drukket igennem til bryllupper.

Du skriver at i har en kuvertpris på 1000 kr., det lyder af meget hvad er indregnet i den pris????? Er bare nysgerrig*SS*

Knus Brøchner

<{POST_SNAPBACK}>

Kære Brøchner

Kuvertprisen på ca. 1000 dækker 3 retters menu inklusiv vin ad libitum, velkomstdrink, kaffe og chokolade/småkager efter middagen, natmad samt inkluderet hvad folk drikker efter maden. Da sidstnævnte er lidt usikkert, har jeg vurderet mellem 900 og 1000.

Grundprisen er ihvertfald 800 kr pr. mand og dertil er så lagt 100-200 kr, alt efter, hvad den enkelte måtte drikke for efter maden

knus Hyacinth

0

Del dette indlæg

Kære Brøchner

Kuvertprisen på ca. 1000 dækker 3 retters menu inklusiv vin ad libitum, velkomstdrink, kaffe og chokolade/småkager efter middagen, natmad samt inkluderet hvad folk drikker efter maden. Da sidstnævnte er lidt usikkert, har jeg vurderet mellem 900 og 1000.

Grundprisen er ihvertfald 800 kr pr. mand og dertil er så lagt 100-200 kr, alt efter, hvad den enkelte måtte drikke for efter maden

knus Hyacinth

Okay, det er også noget dyrere end vores. Hvor skal du holde det henne???

Er det i staden???

Vi holder vores på Hotel Frederik d.II i Slagelse, så måske fordi det er på "landet" er det lidt billigere, jeg ved det ikke. Det kommer selvfølgelig også an på hvad det er for en middag.

Knus Brøchner -HAHA-

0

Del dette indlæg

Kære Brøchner

knus Hyacinth

<{POST_SNAPBACK}>

Er det i staden???

Vi holder vores på Hotel Frederik d.II i Slagelse, så måske fordi det er på "landet" er det lidt billigere, jeg ved det ikke. Det kommer selvfølgelig også an på hvad det er for en middag.

Hej igen

Nej, det er ikke i staden, det er på landet :) det er på Hvedholm slot på sydfyn. Jeg synes også det er lidt pebret, så der skal bare spares op nu :) men jeg synes slottet er så vidunderligt, og jeg ville så gerne have det der.

Menuen er ikke valgt endnu, men jeg synes deres menukort var helt fantastisk, så det glæder jeg mig til.

Jeg har hørt godt om stedet og fået mange anbefalinger, så derfor valgte vi det, men selvfølgelig er der også mange andre rigtig gode steder, der er billigere. Lige på Sydfyn er der dog ikke så mange muligheder, så vi synes Hvedholm var det bedste valg.

k.h. Hyacinth

Knus Brøchner -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Brøchner

knus Hyacinth

Er det i staden???

Hej igen

Nej, det er ikke i staden, det er på landet :) det er på Hvedholm slot på sydfyn. Jeg synes også det er lidt pebret, så der skal bare spares op nu :) men jeg synes slottet er så vidunderligt, og jeg ville så gerne have det der.

Menuen er ikke valgt endnu, men jeg synes deres menukort var helt fantastisk, så det glæder jeg mig til.

Jeg har hørt godt om stedet og fået mange anbefalinger, så derfor valgte vi det, men selvfølgelig er der også mange andre rigtig gode steder, der er billigere. Lige på Sydfyn er der dog ikke så mange muligheder, så vi synes Hvedholm var det bedste valg.

k.h. Hyacinth

Knus Brøchner -HAHA-

Hi Hi nej og man skal vel heller ikke gå på kompromis sådan en dag. Ville også gerne holde mit på et slot, men det i nærheden var optaget, øv... Men det andet bliver også bare en rigtig perfekt dag, forhåbentlig..

Knus Brøchner

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Min kæreste og jeg skal giftes d 30 juli -HAHA- Og vi glæder os for vildt. Vi har også snakket om hvorvidt vi skal have spiritus med til festen. Der vil være det sædvanlige hvid- og rødvin samt øl og vand. Så har vi allerede nu købt Baileys til kaffen og vil også have noget Whisky til Irish coffee. Vi har også tænkt på noet cuba caramel og vodka, men tror vi venter til omkring lige før brylluppet så vi kan se hvordan vores budget ser ud. Vi bor tæt på grænsen så derfor kan vi altid lige hente det.

Der er mange og ikke mindst meget delte meninger om hvorvid der skal være spiritus med til et bryllup. Jeg vil nok sige at hvis der kommer nogle gæster som ikke kan styre sig mht til alkohol så vil jeg nok undlade de stærke varer.

Knus Mille :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer