Khio

Strømpebånd

27 indlæg i dette emne

Hej -HAHA-

Angående strømpebånd;

Hvor almindeligt er det at stå og vise det frem???

Jeg vil nødig stå og vise "baller og lår" midt i min bryllupsmiddag, ikke fordi jeg er snerpet - men mine ben er ikke lige dem jeg er gladest for... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

Så til tidligere brude og alle jer andre der valfarter til bryllupper:

Hvor udbredt er denne "tradition"...???

Bare så jeg enten

1) kan frabede mig dette helt!

eller

2) Ikke behøver at frygte det (hvis det forekommer sjældent...)!

Ved godt det er kluntet skrevet, men håber I forstår... -HAHA-

:griner:- Khio.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Angående strømpebånd;

Hvor almindeligt er det at stå og vise det frem???

Jeg vil nødig stå og vise "baller og lår" midt i min bryllupsmiddag, ikke fordi jeg er snerpet - men mine ben er ikke lige dem jeg er gladest for... :griner:-

Så til tidligere brude og alle jer andre der valfarter til bryllupper:

Hvor udbredt er denne "tradition"...???

Bare så jeg enten

1) kan frabede mig dette helt!

Hej Khio

Må indrømme at jeg har oplevet det en del gange til brylupper her i Danmark, men kan du ikke springe udenom ved at lade være med at have strømpebånd? Forstår godt at det med strømpebåndet er en tradition, men hvis det er dig meget imod kunne du måske droppe det, eller også selv tage det af under kjolen (uden at løfte op i skørterne -HAHA- ) og så fremvise det

knus Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tage det af under kjolen (uden at løfte op i skørterne -HAHA- ) og så fremvise det

knus Rikke

Hej Rikke -HAHA-

Jo, det var selvfølgelig en mulighed http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

:griner:- Khio

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa du kun vel også bare sætte det lidt oppe af benet der er jo ingen der siger hvor højt oppe det skal sidde på benet du kan jo bare have det lige under knæet hvis det er og at du kan holde det ud, det er da en mulighed

hilsen fasling

skal selv giftes den 10 september 2005[/color]

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Ja, et strømpebånd hører der til :) Men som en sagde det kan jo godt sidde lige over/under knæet. Med hensyn til at det klør, så kommer det meget anpå matrialet og kvaliteten af blonderne. Der er jo den mulighed selv at sy et lyseblåt satin-strømpebånd, det klør ialt fald ikke :bearhug:

KH

Susanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår slet ikke det der med strømpebånd...? Er det sexet? Jeg gider ikke at ha' et på, tror det kradser mine lårbasser...  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, sexet vil jeg nu heller ikke kalde det :) jeg tror en del bruger det for på den måde at få løst den "blå del", du ved, noget nyt, noget gammel, noget lånt, noget blåt. Mange bryder deres hoveder med at få det blå ind, og så er det jo oplagt med et strømpebånd med blåt silkebånd :super: men jeg vil da give dig helt ret, specielt kønt synes jeg nu heller ikke det er :)

k.h. Rikkel

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal nu ikke have strømpebånd.

Kan simpelthen ikke se ideen i det....... det er kun en dum tradition (i mine øjne)..... og uha der er mange af de dumme traditioner og hvis man skulle følge dem alle ville brylluppet trække ud i flere dage.....

bla. den med at brudeparret skal være de første til at gå..... Hvorfor pokker skal vi nu snydes for en fed fest????? det er sq da ikke fair.... det er os der har betalt det hele..... og nu er Henrik og jeg begge TEMMELIG festglade sååååå hvis vi skulle være de første til at gå så ville der sidde MANGE trætte gamle og ældre mennesker rundt om i krogene......

Så nej her er strømpebåndet IKKE en del af brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger,

Jeg havde trømpebånd på ved mit bryllup. Først havde jeg det nu sådan at det var noget pjat og det ville jeg ikke have, men min mand syntes det kunne være sjovt, og så løste det også problemet med at bære noget "blåt".

Jeg gruede selv noget for at skulle vise ben under festen, men da det kom til stykket var det faktisk helt fint, for alle gæsterne piftede og huede,og når det nu skulle være, så er det absolut den bedste dag i ensv at vælge at vise ben på, for alle fortæller dig hvor smuk du er - og man er smuk, fordi man er helt igennem lykkelig. Så har du lyst til at tage et strømpebånd på, så gør det!!!

Knus Pernille :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... der er en mindre detalje, som syntes at blive glemt her ... Du skal ikke bare vise strømpebåndet,- men din nye husbond skal også fjerne det (tage det af) .. men tænderne :super:

.. jeg syntes strømpebånd er en sød tradition .. og man har indtil da og er oz bagefter festen ultimtive midtpunkt .. og vil lige meget hvad blive betragtet som festen prinsesse .. strømpebåndet er sødt og hører sig til ...

.. mit er lånt af en kvinde i lykkeligt ægteskab ... Min svigermor. Traditionen siger, at det er godt, hvis man låner af en, der er i lykkeligt ægteskab og gerne fra den familie, man gifter sig ind i .. Ydermere taler man nu om, at der skal være en lille smule rødt på bruden også (for kærlighed) og det er der i svigermors .. så det er helt perfekt ..

.. og jeg glæder mit til at Lars skal fjerne det med tænderne ... det er med at placere det i knæhøjde :bearhug:

:) Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er meget forskelligt fra egnsdel til egnsdel hvor meget og om man viser strømpebånd. Min familie i nordjylland er vilde med den tradition, men til mit bryllup var der ingen der råbte strømpebånd, var dog forberedt på det. Da jeg efterfølgende spurgte gæsterne hvorfor de ikke havde råbt noget, var det fordi de ikke havde hørt om den eller brugt den til nogen andre bryllupper.. De fleste af gæsterne var fra sydsjælland.

Jeg fik dog lov at vise det frem for fotografen og mit blå var dermed også løst på denne måde...

post-1359-1106648483.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er meget forskelligt fra egnsdel til egnsdel ......

.....  Jeg fik dog lov at vise det frem for fotografen og mit blå var dermed også løst på denne måde...

<{POST_SNAPBACK}>

Heeej Pernille...

Lækkert billede :hearts: Jeg tror jeg tyvstjæler idéen .. :bearhug:

.. men du har ret - tror det er forskelligt .. Men det kommer også an på, hvad man lægger op til. På vores hjemmeside har vi et afsnit, der hedder bryllupstraditioner, så her håber vi, at gæsterne får inspiration. Vi har nogle jyder med også - og det plejer at hjælpe, som du skriver ...

:) Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den eneste grund til at jeg skal have strømpebånd på er fordi min Mormor rigtig gerne ville kniple et lyseblåt strømpebånd til mig. så det bliver bomuld og kradser ikke.

Men jeg vil sætte det fasdt underkjolen med en sikkerhedsnål fordi jeg skal have et par postkasserøde boxershorts på (uden på den g- streng), somjeg vil vise frem når de råber på strømpebånd, der skal stå et eller andet på bagen af dem, jeg ved ikke rigtig hvad, jeg har tænkt på "your ass is mine" eller "fru Pedersen"

Har i nogle gode foreslag så kom med dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa

jeg skal have strømpebånd på - min farmor knipler et til mig med blåt bånd i - på den måde løses det blå

har dog overvejet at låne min stedsmors - da jeg så både løser det blå og det lånte - og min far og stedmor er super lykkelige så det er endda fra en lykkelig familie - men summa sumarum - strømpebånd skal der til - men er da ganske sikker på at Klaus ikke finder det specielt sexet .. men det er der noget noget andet der opfylder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle :)

Tusind tak for jeres svar...

Når jeg tænker over det igen, er det vel egentlig en blanding af, at jeg ER lidt blufærdig (overfor folk jeg "ikke kender" = folk i inderkredsen) OG det at jeg ikke synes at et strømpebånd er det mindste sexet... :bearhug:

Frygter måske det vil ødelægge mit "feel-good"-humør, når jeg nu (evt) skal ha' den rålækre corsage på, som jeg har købt... :super:

På den anden side ER det jo en god idè til at løse det med det blå, hmmm...

Må tænke mere over det - vender frygteligt tilbage ()()

Og I må gerne fortsætte med jeres kommentarer og erfaringer... :):hug::)

:) Khio.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Khio

Da jeg slet ikke er til strømpebånd kommer her lige et alternativ til det blå:

Jeg hæfter et tro, håb og kærlighedssmykke på indersiden af min kjole med en blå sløjfe.

Synes selv det er en mægtig ide. Jeg har fået smykket i dåbsgave. Bar det til min konfirmation og præsten taler under vielsen om tro, håb og kærlighed.

Jeg har så tænkt mig at bygge min måske-tale op omkring emnet og give min mand smykket som symbol på min kærlighed.

Bare en ide.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ()()

Angående strømpebånd;

Hvor almindeligt er det at stå og vise det frem???

Jeg vil nødig stå og vise "baller og lår" midt i min bryllupsmiddag, ikke fordi jeg er snerpet - men mine ben er ikke lige dem jeg er gladest for... :bearhug:

Så til tidligere brude og alle jer andre der valfarter til bryllupper:

Hvor udbredt er denne "tradition"...???

Bare så jeg enten

1) kan frabede mig dette helt!

eller

2) Ikke behøver at frygte det (hvis det forekommer sjældent...)!

Ved godt det er kluntet skrevet, men håber I forstår... :super:

:)  Khio.

Jeg har det vist lidt ligesom dig Khio. Mine ben er ikke noget, jeg sådan har lyst til at vise frem. MEN, min kæreste vil gerne ha, at jeg tager strømpebånd på.

Det tror jeg så, at jeg gør. Men hvis gæsterne begynder at råbe på det, siger jeg bare, at jeg ikke har det på...på den måde kan det jo også blive en lille overraskelse for min kæreste...ups, -MAND -er han jo så :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke selv til strømpebånd. Min kæreste ville gerne have jeg havde det på, men han ønsker ikke selv at skulle vise boxershorts frem. Har været til bryllupper hvor gæsterne begyndte at råbe "boxershorts, boxershorts...". Om vores gæster kunne finde på det ved jeg ikke.

Men under alle omstændigheder - ingen strømpebånd til mig. Hvad angår det blå er det kun fantasien der sætter grænser. Kan godt lide ideen med, at sætte "tro, håb og kærlighed" fast med en blå sløjfe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager også strømpebånd på, (svigerfamilien er nemlig helt vilde og er igang med at kniple.) Men det er ikke for at få lov til at vise mine usexede stænger, eller fordi det er sexet! :kissthefrog:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har faktisk slet ikke overvejet ikke at skulle have strømpebånd på. NEJ, det er ikke smart, og NEJ, jeg glæder mig ikke til at skulle vise ben. Men på en eller anden måde kunne jeg slet ikke forestille mig ikke at skulle have det på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen Herregud allesammen. Jeg er overvægtig og har ikke selv lyst til at vise mine ben frem. Men det gør mig nu ikke bange, tværtimod, fik lige den idé at sætte mit strømpebånd rundt om anglen istedet.

Jeg kan forestille mig skuffelsen i deres øjne, og glæden i mine http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer