Guest Anne-Metchen

Anders & Anne-Mette d.13.08.05

480 indlæg i dette emne

Jeg har i laaaang tid haft planer om at lave min helt egen planlægningstråd - og nu skal det være!

Først lidt facts om os:

Vi mødte hinanden tilfældigt gennem en fælles bekendt i juni 2002. Vi blev kærester lige med det samme, og har altså kendt hinanden i over 2½ år nu, og vi har boet sammen det meste af tiden (bortset fra de første 3 mdr, eller noget i den stil). :)

Vi havde snakket om at blive gift i et stykke tid, og besluttede os for at kigge på ringe sammen - vores forlovelsesring skal også bruges som vielsesring, så jeg ville godt liiiiige være med til at bestemme!! Anders er lidt "old school" på det punkt, så vi valgte ringene sammen og aftalte, at han skulle købe dem, når han fik lyst til at fri til mig. Jeg tænkte, at der nok ville gå ½-1 år endnu...

Allerede et par uger efter (det var midt i november 2004) kom jeg intetanende hjem fra skole på en ganske almindelig onsdag... Vores lejlighed var fyldt med stearinlys og blomster, så jeg gættede med det samme, hvad der skulle ske - og hjertet fløj helt op i halsen! Min fantastiske kæreste var nede på knæ og det hele, og udover et "ja", tror jeg ikke, at jeg sagde noget i 15 min... Vi gik begge rundt og lignede Colgate-reklamer resten af dagen! :hjerte:

Først snakkede vi om at blive gift i 2006, men... hvorfor vente? Så vi bestemte os for august 2005 og lod datoen være op til kirken - og det endte altså med d.13.august! :bearhug: Til den tid er jeg 23 og Anders 27 (nej jeg er ikke gravid, og ja jeg er gammel nok....) :hearts:

Redigeret af Anne-Metchen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nu til planlægningen! Vi har fået en hel del ting på plads på meget kort tid. Det sværeste var feststedet - vi fik afslag fra rigtig mange steder, fordi vi var så "sent" ude... (jeg synes stadig ikke, at 9 mdr før brylluppet er sent, men det var feststederne ikke enige med mig i!)

Kirken: Vor Frue i Århus (det sogn vi hører til)

Præst: Vi har ingen præferencer, så vi ta'r bare ham/hende der er på arbejde den dag! :)

Feststed: Odder Parkhotel - det ser fantastisk ud!

Overnatning til os: Brudesuite er inkl.

Budget: Det meste er på plads, men der er stadig et par tomme felter.

Økonomi: Ingen kvaler, banken betaler...

Gæsteliste: Er næsten komplet, bortset fra dem, som skifter kæresten ud inden august...

Fotograf: En amatørfotograf, som jeg tilfældigvis er kommet i kontakt med på Jubii's debatforum. Hende og hendes kæreste fotograferer og filmer hele dagen for kun 3000 kr.

Frisør/makeup: Jeg har bestilt tid til min lillesøster og mig hos FreQenz i Århus. Vores dygtige frisører har bl.a. stylet Boogie-værter :yeah:

Musik: Vi har booket bryllups-dj Jacob Strib fra Dark Moon. Vi var flade af grin over, at han medsendte en anbefaling fra Anders Fogh - det er lidt for meget for os jyder! Men han lyder til at kunne sit kram, og det er det vigtigste!

Brudepiger/forlovere: Min lillesøster har altid drømt om at være brudepige, så det får hun lov til nu! Hun bliver til gengæld den eneste. Anders har valgt 2 af hans bedste venner som forlovere - han ville ikke vælge mellem sine 3 brødre.

Tøj til Anders: Han har købt nogle fede Prada-sko, og han har prøvet nogle forskellige jakkesæt, men venter med at købe et.

Bordplan: Har vi faktisk lavet........ Selvfølgelig skal den rettes til senere. Vi har lavet den allerede nu, fordi vi har spekuleret meget over det med at sidde 7 ved hovedbordet (min svigermor skal ha' sin handicaphjælper med).

Invitationer osv.: Vi har bestemt os for et design til invitationer, bordkort, takkekort, menukort, osv. Så nu skal de bare laves....

Det var vist det! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Kan I klare at læse mere...? :super:

Vi har også en del ting, som er "in progress"... Vi arbejder på sagen!

Vægt: Jeg begyndte hos Weight Watchers allerede inden vi startede bryllupsplanerne, så jeg mangler nu kun at tabe 3 kg! :heppe: Anders Sportsidiot har selvfølgelig ikke problemer med vægten... :baa:

Træning: Ja ja ja, jeg skal nok... Har fået lagt et program og arbejder på at få mormor-armene væk. Anders træner 4 gange om ugen, som han plejer... Håber hans overarme stadig kan proppes i et jakkesæt til sommer! :)

Ønskeliste: Vi tilføjer løbende nogle ting på vores ønskeliste.

Menu: Vi bestemmer først menu engang i foråret, da hotellet snart får en ny menu. Det bliver noget "fancy" og utraditionelt - vi er ikke lige tartelet/flæskesteg/isbombe-personer.

KJOLE, sko, undertøj, etc.: Jeg har NÆSTEN bestemt mig for en kjole fra Elefteria (Panayotis' datter). Skal mødes med hende i næste uge. Håber at hun kan lave en indbygget BH i kjolen - det er håbløst at finde stropløse bh'er i 70E! :bearhug: Jeg har købt nogle meget usexede trusser, som er helt glatte og hudfarvede, så de ikke kan ses igennem kjolen. Sko, slør og alt det andet gejl kommer jeg til senere...

Øverst på min to-do-list står:

Kjole

Transport (til os og gæster)

Reservere overnatning til gæster

Snakke med mor om bryllupskage (som hun måske selv vil lave... mon det er en god ide??)

Lave invitationer osv.

Bestemme salmer

Bestemme bryllupsrejse og tidspunkt (mon jeg har arbejde i august??)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal mødes med hende i næste uge. Håber at hun kan lave en indbygget BH i kjolen - det er håbløst at finde stropløse bh'er i 70E!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Anne-mette

Har du prøvet "Satin" fra Prima Donna? Den fåes også i 70E, og er stropløs med et godt hold på barmen.

KH

Susanne

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det har jeg faktisk ikke! Den vil jeg straks ud at prøve i morgen... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anne-Metchen.

Dejligt med en mere fra Århus........... jeg har sådan på fornemmelsen, at vi ikke er så mange herinde.

Vor Frue??............er det den på klostertorv??. Min kæreste ( indfødt århusianer) mener, at det er den, men er ikke helt sikker.

Din kjole er iøvrigt rigtig smuk, den kan jeg godt forstå, at du faldt for.

Glæder mig, til at se MANGE flere billeder, efterhånden som planlægningen skrider frem, og selvfølgelig også fra dagen. Og så kan jeg jo også sidde og glæde mig til min egen dag, som er ugen efter din.

Knus Trisse :)

0

Del dette indlæg

hejsa

jeg er også fra Århus

men ganske ny herinde, skal ikke giftes før 2006 - ÆV - men festen skal desværre holdes på et gammelt badehotel og der var ikke plads før, så jeg må vente tålmodigt !

vil skal også vies i Vor Frue (og det er den på klostertorv) så husk og skriv hvordan det var ..

og ellers; HOLD da op hvor har du styr på det !

super flot kjole forresten,

mvh. Stine

0

Del dette indlæg

Godt at se et par Århus-tøser herinde blandt alle de kjøwenhavnere! :)

Ja, som Stine siger, ligger Vor Frue på Klostertorv. Så vi har taget hensyn til festugen og bliver gift INDEN det går løs, for der er altid fyldt med tyrolermusik og stive mennesker på Klostertorv...

Jeg har været i Vor Frue nogle gange, og det er en rigtig flot kirke, så det skal nok blive godt. De har en hyggelig munkestue, som ville egne sig perfekt til reception - men der er trapper, så det går ikke (svigermor er i kørestol). Måske kunne man blive fotograferet dernede, hvis der er dårligt vejr? Hmm, det må jeg hellere lige undersøge... :bearhug:

Munkestuen:

post-9466-1106659081.jpg

0

Del dette indlæg

I går købte jeg min brudekjole! :bearhug: Det var bare fantastisk... Designeren ta'r den med til Kbh og syr den ind til en str.38... Så nu ser jeg den først i juli, når jeg skal ha' lavet den sidste tilretning. :)

Jeg skulle jo også lige ha' et slør med, så prisen rundede lige de 10.000... :lommeuld: Tror snart vi skal i banken... :super:

post-9466-1106660529.jpg

post-9466-1106660552.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anne-Metchen

Ja, jeg er også fra Århus. Det er dejligt at følge med i jeres planlægning.

Og hvor sjovt vi skal også holde vores fest på Odder ParkHotel, 14 dage inden jer, nemlig den 30. juli 2005.

Vi skal vies i en lille landsby kirke mellem Ry og Skanderborg, Dover Kirke.

Jeg synes det kunne være sjovt hvis vi kunne maile lidt sammen og følge med hos hinanden, hvid du har lyst.

Knus Nitte :)

0

Del dette indlæg

FOR POKKER hvor ser du godt ud i kjolen!!! :bearhug::balloon:

Glæder mig til at følge meget mere med i tiden der kommer...

:bearhug: Khio.

PS.

Hvor FA.... er de der mormor arme du taler om???!!! Så har du vist ikke set RÆTTI MORMOR-ARME, tøs... :) (Så'n som jeg har... :angry1: )

Redigeret af khio
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes også lige jeg vil vise mit anti-sexede undertøj frem... Havde købt noget pænt, men det kunne ses under kjolen, så det går ikke. Så jeg skal simpelthen ha' en hudfarvet g-streng på - bliver det ikke bare for hot?! :balloon:

post-9466-1106829970.jpg

Jeg tror jeg dropper bh'en... Det er altså FOR håbløst at finde en stropløs i 70E, som ikke har push-down effekt!

Kæresten siger, at han er ligeglad med undertøjet... Men jeg overvejer at købe en corsage eller en lille natkjole eller noget. Lidt hot skal man da være på sin bryllupsnat! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Anne metchen

jamen det er jo spændende at læse om - synes altså ikke dit undertøj er usexet. At have undertøj på, der tydeligt kan ses igennem kjolen, det er derimod usexet :balloon:

Kjolen er super til dig, hold endelig fast i den :bearhug: den sidder virkelig godt :bearhug: - ser frem til at høre mere

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, der er ikke så meget nyt at fortælle for tiden... Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor vi kan ha' lidt info om vores bryllup - skal nok sige til, når den er klar til at blive offentliggjort! Jeg synes egentlig, at det er lidt kikset, at alle og enhver absolut skal ha' en hjemmeside... så interessant er man vel heller ikke, at man er nødt til at "go global"? MEN da invitationerne skal printes på mandag (det er en anden historie...), kan vi ikke ha' ønskesedlen klar inden, så den må komme på nettet. Så jeg ryger med på hjemmeside-trenden! :denmarkflag:

Jeg vender frygteligt tilbage!

0

Del dette indlæg

Så er vores hjemmeside ved at være klar... Den bliver selvfølgelig opdateret løbende, når vi finder på flere ting, som kan være relevante.

I får lov til at smugkigge før gæsterne! :denmarkflag:

www.schou-christiansen.dk

(jeg er ikke den største haj til websites, så I må gerne komme med forslag til ændringer!)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer