Cyen

Indbydelse/Invitation

6 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Cyen

Vi skriver ikke selve ordet indbydelse/invitation på kortet, da der "bare står selve teksten inde i invitationen/indbydelsen -HAHA- , men jeg går ud fra at det skal stå på forsiden af kortet? jeg ville selv vælge ordet invitation, synes indbydelse er lidt mere tungt, men det er bare min mening.

Forskellen: tja... indbydelse er et dansk ord, invitation et latinsk, mener desuden at invitation er kommet senere ind i det danske sprog, idet det er et fremmedord, så indbydelse er et lidt ældre dansk ord, der nok blev brugt mere førhen end ordet invitation

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

Tja det kommer vel an på hvordan man vil sætte det sammen med andre ord. Den korrekte gramatiske sammensætning med de to ord er: "Indbydelse til bryllup" og Bryllupsinvitation".

Man kan IKKE med god samvittighed til den danske grammatik skrive "invitation til bryllup" - det går kun i talesprog og selv der klinger det forkert i mine øren.... -HAHA-

Men igen, jeg er nok en grammatik-nørd, og alt kommer vel an på hvem der ser det.

badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja det kommer vel an på hvordan man vil sætte det sammen med andre ord. Den korrekte gramatiske sammensætning med de to ord er: "Indbydelse til bryllup" og Bryllupsinvitation".

Man kan IKKE med god samvittighed til den danske grammatik skrive "invitation til bryllup" - det går kun i talesprog og selv der klinger det forkert i mine øren.... -HAHA-

Men igen, jeg er nok en grammatik-nørd, og alt kommer vel an på hvem der ser det.

badutski

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig, jeg gik automatisk ud fra at der skulle stå "bryllupsinvitation" på forsiden, men det kan jeg selvfølgelig ikke bare gå ud fra, fordi jeg selv ville skrive det sådan :) , tænkte ikke lige over, at der jo er to formuleringsmuligheder, men du har helt ret, den anden er ikke gangbar :blush:

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer