Guest LadyE

Mikkel og Ane (LadyE)

44 indlæg i dette emne

Ja, så har jeg endelig lidt tid til at få oprettet min planlægningstråd :bearhug:

Først lidt om os: Vi mødte hinanden for 3 år siden på dating.dk. Vi var begge derinde for sjov - jeg skulle se min venindes nyfunde kæreste og Mikkel blev presset af sine kolleger. Vi havde den første kontakt en søndag. Jeg ville skrive til ham om formiddagen men havde ikke tid, da jeg kom tilbage om aftenen var der en mail fra ham.

Vi klikkede totalt fra starten og allerede om tirsdagen aflyste jeg en date fordi det var Mikkel jeg var tosset med. Da vi mødtes en uge efter var vi stormende forelskede og heldigvis levede virkeligheden op til den virtuelle verden.

Vi flyttede sammen med det samme og vi købte hus før vi havde været sammen 1 år. Vi snakkede bryllup første gang efter et par dage og det har været oppe og vende seriøst et par gange - bla. da vi købte huset.

I oktober blev det økonomisk muligt for os at blive gift men til min store skuffelse friede Mikkel ikke. I stedet brugte han resten af året på at overbevise mig og alle andre om at bryllup ihvertfald ikke var noget han gad at bruge penge på. Det virkede og jeg har aldrig været mere overrasket end da han friede nytårs aften. Han havde planlagt det hele tiden fordi han ved at jeg ikke bryder mig om nytårsaften og han ville give mig et positivt minde fra den dag :hjerte:

Redigeret af LadyE
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det første jeg kastede mig over var at lave et monogram. Jeg var totalt i selvsving da jeg vågnede den 1. januar men synes ikke lige jeg ville plage Mikkel med en masse planlægning lige den dag.

Vi er meget til de enkle og rigtigt meget til blåt. Derfor var jeg ikke i tvivl om at monogrammet ikke skulle være med stort svungne bogstaver - så jeg måtte igang med photoshop og kreere mit eget fra bunden. Vi er begge rigtigt glade for resultatet :bearhug:

post-9696-1108242672.jpg

Redigeret af LadyE
0

Del dette indlæg

Hmmm det monogram vil bare ikke komme frem!

Nå, men næste skridt for os var at få lavet gæstelisten - den blev på 56 personer og da vi gerne vil have at folk overnatter var det givet at festen skulle holdes et sted med mange værelser tæt på.

Vi startede med at kigge nede i Århus - Silkeborg området, men det blev for dyrt. Så gik vi videre til at se på forsamlingshuse i nærheden af Aalborg, men da vi fik det hele regnet sammen ente vi på en kuvertpris på godt 500 kr. Det var jo pænt meget så vi gik igang med at tjekke om ikke det kunne gøres på et kro eller et hotel til samme pris.

Jeg lavede en tabel med priser og fordele/ulemper på alle de steder jeg undersøgte. Til sidst stod vi med en liste på 3 steder - St. Binderup kro, Rold gammel kro og Hotel postgården i Mariager - hvor jeg havde St. Binderup kro som favorit, så den tog vi ned og så på. Det vidste sig at være et rigtigt dejligt sted og maden vi fik til frokosten var mums! Vi ente med at bestille stedet inden vi gik, for der var ikke rigtigt nogen grund til at se på de andre steder også. Som Mikkel sagde, "jeg ved ikke hvad de andre skulle kunne gøre bede".

Så her er stedet: St. Binderup Kro

0

Del dette indlæg

Næste projekt var at finde en kirke.

Jeg var noget nervøs for det fordi min morfar er præst og vi ville gerne vies af ham. Så vi skulle finde en præst der var villig til at låne sin kirke ud, og det endda til nogen der ikke har den mindste tilknytning til området.

Heldigvis viste det sig at der lå 3 kirker inden for 10 km af kroen. Den ene, St. Binderup kirke, havde vi set og skrottet fordi der ligger en kæmpe gylletank lige ved siden af. Det kunne godt lugte en del når der nu bliver 20 grader os solskin den 3. september :bearhug:

De to andre kirker, Gislum kirke og Kongens Tisted kirke, var begge de traditionelle landsbykirke vi gerne ville have. Valget ente med at blive lidt tilfældigt, det var præsten ved Kongens Tisted kirke der først tog telefonen. Han synes det var så hyggeligt at vi skulle vies af min morfar og det ville han da gerne lægge kirke til! Jeg var helt oppe og ringe men også ret lettet for han startede med at sige at kirken godt nok var ledig den dag men de havde ikke fået lagt ferieplaner endnu og 2 af hans afløsere ville ikke vie personer uden tilknytning til området. Godt vi har morfar!!!

Her er et billede af kirken:

post-9696-1108287260.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med de to ting på plads var vejen banet for at min kreative side kunne få frit løb! Jeg gik igang med at lavde invitationerne. Men efter som vi er igang med at lave nyt badeværelse og hele huset flyder i gipsstøv er det kun det der kan laves på computer jeg har kastet mig over.

Jeg har en ide til hvordan de skal være. Der skal være et cover at pap og så med et ark papir inden i. Coveret tror jeg skal være mørkeblåt med et hvidt hjerte af det der papir man selv kan lave (kan fås hos Panduro hobby). Indmaden skal være på hvidt lidt kraftigt papir og det hele skal bindes sammen med en sølv-snor. Det er planen men det kan hurtigt ændre sig når jeg går i selvsving ude i Panduro!

Men indmaden er lavet. Jeg har lavet den i Indesign, der er mit favorit program til grafiske fremstillinger. Jeg ville have vores monogram med på invitationen, og til at starte med lejede jeg meget med vandmærker. Men det blev noget klyt synes jeg, så det endte med at monogrammet er sat ind på hver side. Vi er rigtigt godt tilfredse med resultatet, men hvis i har nogle ideer til hvordan det kan gøres endnu bedre, så sig endelig til!

Første side kommer her:

post-9696-1108288576.jpg

0

Del dette indlæg

Hej

WAUW det ser godt nok flot ud :boohoo::griner:- Jeg er helt vild med jeres invitationer, enkelt og stilfuld sat op :yeah: og det samme med monogrammet.

Sikke en lækker kro, jeg har sat den ind under foretrukne, vi kunne godt bruge et weekendophold der :bearhug: Der er helt styr på festen, ser det ud til -HAHA- Så jeg vil glæde mig til at se hvad I ellers finder på

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu et par fra dating.dk...os er der sjovt nok en del af herinde...dejligt! :bearhug:

Det er virkelig en flot tråd, du her har lavet, -dejligt læsestof, som man bliver i helt godt humør af, og superflotte invitationer!

Held og lykke med det hele...glæder mig til at følge dig/jer!

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Endnu et par fra dating.dk...os er der sjovt nok en del af herinde...dejligt! :bearhug:

Det er virkelig en flot tråd, du her har lavet, -dejligt læsestof, som man bliver i helt godt humør af, og superflotte invitationer!

Held og lykke med det hele...glæder mig til at følge dig/jer!

:boohoo:

Måske skulle en af os oprette en 'meningsmåling' så vi kan se hvor mange % der har mødt hinanden via dating på nettet ?

Det tror jeg lige jeg gør...

0

Del dette indlæg

Tak for alle de søde kommentarer! :boohoo:

Tidens store tema i vores bryllupsplanlægning er KJOLEN! :bearhug:

Vi kører på et ret stramt budget så der er kun sat 5000 af til kjolen - og de Sincerity modeller jeg er faldet pladask for er noget dyrere. Det har jeg jo været noget træt af for det viser sig at Lilly modeller er det eneste der ligger inden for det budget og det er jo ikke så pokkers inspirerende (selvom jeg nu nok tror jeg kan finde en flot kjole der). Heldigvis er der en anden mulighed, nemlig at få den syet.

Her er der 2 muligheder. En af Mikkels kolleger har en designer kæreste og han har nævnt at det kan være hun vil sy den for mig. Samtidig har min svigermor en kollega der selv syede til hendes datters bryllup så hun er også en mulighed. Nu har jeg sat Mikkel til at forhøre sig seriøst hos sin kollega.

Det betyder at halvdelen af mig tripper for at komme ud og prøve kjoler, mens den anden del af mig gerne vil vente til jeg ved om jeg kan få den syet. Jeg ved jeg skal ud og prøve den 5. marts og det kunne være forrygende ikke at skulle tænke så meget på prisen.....

Noget helt andet er at jeg snakkede med ejeren af "Alt til Bruden" (det er der jeg skal op den 5.) på bryllupsmessen og hun var vildt sød og virkede meget professionel. Da vi stod og snakkede fortalte hun pludselig at hun lige havde fået en kjole hjem som hun bare kunne se mig i. Det var noget med en corsage med pastelfarver og et skørt med slæb. Jeg har kigget på deres hjemmeside men jeg kan ikke finde et billede der passer til den beskrivelse, så jeg glæder mig vildt meget til at se den. Og mistroiske som vi jo er blev vi hængende lidt ved standen for at høre om hun sagde det samme til de andre, men det gjorde hun ikke, så der må jo være noget om det.

Ane

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle de søde kommentarer! :griner:-

Tidens store tema i vores bryllupsplanlægning er KJOLEN!  :boohoo:

Vi  kører på et ret stramt budget så der er kun sat 5000 af til kjolen - og de Sincerity modeller jeg er faldet pladask for er noget dyrere.

SKAL kjolen være ny? Dér hvor jeg købte min (Sincerity)kjole, havde de en del, der har været lejet ud een gang...de bliver solgt med 25 pct afslag (og kan sikkert forhandles længere ned), og dermed er flere af dem til omkring 5000 kr

:bearhug:

0

Del dette indlæg

SKAL kjolen være ny? Dér hvor jeg købte min (Sincerity)kjole, havde de en del, der har været lejet ud een gang...de bliver solgt med 25 pct afslag (og kan sikkert forhandles længere ned), og dermed er flere af dem til omkring 5000 kr

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det behøver den ikke, og jeg ville heller ikke have noget imod at leje. Problemet er bare at de eneste der lejer ud heroppe er Lilly. Derfor tror jeg ikke at jeg finder den type tilbud :bearhug:

Men jeg håber på eventuelt at kunne finde nogle nedsatte 2004 modeller.

Ane

0

Del dette indlæg

Nej det behøver den ikke, og jeg ville heller ikke have noget imod at leje. Problemet er bare at de eneste der lejer ud heroppe er Lilly. Derfor tror jeg ikke at jeg finder den type tilbud :boohoo:

Men jeg håber på eventuelt at kunne finde nogle nedsatte 2004 modeller.

Ane

Hey Ane

Tjek Kennedys lidt uden for Randers. Det var dér, jeg købte min.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tog tidligt fri i går og kørte ned for at se kirken indvendigt. Vi havde kørt forbi den før og den levede fuldstændigt op til mine forestillinger. Den er lille og hyggelig - en rigtig landsbykirke som vores (forhåbentlig) 56 gæster kan fylde godt op.

Jeg er helt oppe at køre, det bliver lige som jeg har drømt om! :heppe:

Her er et billede som jeg sneg mig til at tage dernede.

post-9696-1108579576.jpg

0

Del dette indlæg

ØV ØV ØV!!!

Så fik jeg bryllupsplanlægningens første skuffelse. Min frisør laver ikke brudehår :)

Hun siger hun ikke er god til det og derfor vil hun ikke. Det er jo fair nok men nu havde jeg endelig fundet en der kan håndtere mit hår som jeg vil ha' det. Havde regnet med at hun også skulle sætte håret til brylluppet for så kunne det da ikke gå helt galt.

Nå, men jeg må jo prøve at finde en anden.....

Ane

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ØV ØV ØV!!!

Så fik jeg bryllupsplanlægningens første skuffelse. Min frisør laver ikke brudehår  GP

ÆÆÆææææææv, hvor ærgeligt... -HAHA-

Håber du finder en anden rigtig dygtig frisør... :heppe:

:) Khio.

0

Del dette indlæg

ÆÆÆÆV, hvor ærgeligt med din frisør. Kender godt fornemmelsen, -ikke at min frisør ikke sætter brudehår, men hun bor bare over 100 km væk, så mit valg står mellem, at bruge 2 timer på dagen på transport eller finde en anden frisør...

...heldigvis har vi begge lidt tid til at recearche hos div frisører inden brylluppet..

:)

0

Del dette indlæg

Ærgeligt med din frisør............. men kan du ikke finde en dygtig frisør i dit lokalområde, som kan lave et par prøveopsætninger på dig, så du kan se, hvad hun kan??.

Ellers ser det rigtig godt ud, det I har fået planlagt indtil videre, og jeg glæder mig, til at se flere billeder.

Knus Trisse :super:

0

Del dette indlæg

Ej hvor er jeg bare glad for Mikkel!

Nu har jeg læst en del herinde om brugere der er frustreret over at deres mænd ikke gider at deltage i bryllupsplanlægningen. Sådan er Mikkel ikke! Det meste af ben-arbejdet står jeg for men han er med i alle beslutninger og følger med i hvad jeg har gang i. Og i går beviste han lige at han tænker ligeså meget på bryllup som jeg gør.

Vi var til fødselsdag hos en af Mikkels venner og der var et par som skal med til brylluppet. De fortalte at de lige var flyttet og det snakkede vi så frem og tilbage om, men det var Mikkel der tænkte langt nok til at få deres nye adresse - det havde jeg ikke lige husket på.

I nat da vi kørte hjem lagde han mærke til at den afkørsel, jeg har skrevet i vores indbydelse at folk skal dreje af ved, ikke findes når man kommer fra syd. Vigtig detalje da langt de fleste gæster kommer sydfra, så det har jeg fået rettet. Men igen, det havde jeg da ikke lige tænkt over!

Han er da dejlig :hearts:

OK, jeg er overtræt! Måtte bare lige af med det (y)

:loveflag:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer