Fru Nuser

Konfirmation

4 indlæg i dette emne

Ved godt, at dette er et bryllupsforum, men tænkte at jeg godt kunne putte emnet herind under "smalltalk".

Vi skal til konfirmation hos min mands niece, og vi glæder os rigtig meget. Vi kunne godt tænke os at komme med et indslag til festen, men ikke en sang.

Jeg har tænkt noget i retning af en tale, som vi skal holde sammen - min mand og jeg. Den skal både være seriøs, sjov og god :loveflag: Jeg har tænkt på, at der igennem talen skal være små pakker, som passer til de "emner", vi kommer ind på... Som konfirmanten skal pakke op. Jeg tænker også på nogle visdomsord - som kan siges på en lidt humoristisk måde. "Gode råd" fra os "voksne".

Hvad synes I?? Og har I ellers nogle gode forslag til en lidt anderledes måde at gøre konfirmanten glad på, uden at hun bliver fremhævet alt for meget (da hun er rigtig genert).

Fru Nuser.

PS: Jeg har også tænkt på at slutte af med et sødt digt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt, at dette er et bryllupsforum, men tænkte at jeg godt kunne putte emnet herind under "smalltalk".

Vi skal til konfirmation hos min mands niece, og vi glæder os rigtig meget. Vi kunne godt tænke os at komme med et indslag til festen, men ikke en sang.

Jeg har tænkt noget i retning af en tale, som vi skal holde sammen - min mand og jeg. Den skal både være seriøs, sjov og god :loveflag:  Jeg har tænkt på, at der igennem talen skal være små pakker, som passer til de "emner", vi kommer ind på... Som konfirmanten skal pakke op. Jeg tænker også på nogle visdomsord - som kan siges på en lidt humoristisk måde. "Gode råd" fra os "voksne".

Hvad synes I?? Og har I ellers nogle gode forslag til en lidt anderledes måde at gøre konfirmanten glad på, uden at hun bliver fremhævet alt for meget (da hun er rigtig genert).

Fru Nuser.

PS: Jeg har også tænkt på at slutte af med et sødt digt...

Hej

Det lyder som en god idé ... vi havde selv konfirmation sidste år ... vi skrev en sang istedet for en tale ... mine forældre havde så lavet en tale med tilhørende pakker .... det hele meget humoristisk .. af to årsager .. hun er meget genert men samtidig har hun en fantastisk smittende latter  (y)

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg

Synes ideen er rigtig god !  Hvad med at  "krydre" indslaget med nogle billeder af hvor " galt" det kan gå hvis man ikke opfører sig pænt som voksen...

Måske har i nolge billeder fra dengang I var på deres alder og ikke så så " heldige" ud i visse  situationer ?

Et andet redskab er musik. Dvs. at lade nogle strofer af noget musik indgå i talen. Dog skal I nok lægge Jer fast på en bestemt ting. Foto og musik bliver nok for meget af det gode.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer