Guest Merete

Hvad gør i andre?

9 indlæg i dette emne

Hej,- i hjælpsomme sjæle.

Vi er ved at være færdige med invitationerne, og så pludselig slår en tanke mig,- sender man en invitation til de mennesker man gerne vil se i kirken og måske efterfølgende reception (men ikke til middag), eller siger man det bare til dem?,- det virker også umiddelbart lidt underligt på mig, at nogen skal køre hjem efter receptionen og andre skal blive til middag. Eller er det sådan, at de der skal blive til middag også "kun" er dem man har med til receptionen?. (fest og reception holdes samme sted, og vi har valgt, kun at invitere lige de nærmeste)

------------------

Keep smiling

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi sender invitation ud til de personer der skal deltage i middagen.

I kirken har vi tænkt os, at få præsten til at meddele at der afholdes reception.

På vores arbejde hænger vi en uformel seddel op, med oplysning om tid og sted for vielsen samt ditto for receptionen. Så kan de personer der har lyst jo deltage.

Mange hilsner

Helle Sus

0

Del dette indlæg

Hej Helle Sus.

Det lyder som en rigtig god idé,- det vil jeg lige vende med min kommende mand. (jeg kan slet ikke blive træt af, at skrive "min kommende mand") ih hvor jeg dog glæder mig.

Og til alle i andre: hvis i har flere gode ideer, er jeg meget modtagelig.

------------------

Keep smiling

0

Del dette indlæg

Jeg har læst flere steder, at man sender seperate invitationer til de som skal med til hhv. middag og reception. På den måde ved gæsten, hvad han/hun er inviteret til.(Men man gør jo som man selv finder bedst!).

Vi har en lille håndfuld bekendte, som vi gerne vil hilse på efter vielsen, men ikke have med til festen med familie og venner. Dem giver vi en invitation, hvorpå de bliver inviteret på en "bryllupskage og en lille forfriskning kl. 15-17".

Mvh.

Brud 2004

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke der er nogen idé i at holde en reception, hvis den kun er for de som også skal med til middagen - så er det vel bare en del af festen..?

Vi holder reception fordi der er en masse mennesker (venner, bekendte, naboer, kolleger) som vi gerne vil se på dagen og fejre det lidt med, uden at vi synes de er tæt nok på til at være med til selve festen.

Mht invitationer til reception, synes nogle (fx min tilkommende) at det er en sød måde at vise de pågældende, at man gerne vil se dem. Andre synes det er som at få en B-invitation, som parret sender ud pga dårlig samvittighed og/eller fordi de gerne vil have flere gaver! Denne holdning deler jeg ikke, men jeg synes heller ikke det er strengt nødvendigt med en formel invitation til en reception (det er jo alligevel lidt åbent-hus-agtigt).

Hos os er alle vi kender velkomne til receptionen, men min kæreste valgt at sende en skriftlig indbydelse til sine venner, mens jeg bare har sendt en meget uformel mail til mine venner og kolleger.

Gør det I finder mest rigtigt.

Mhv Mim

0

Del dette indlæg

Jamen, hvis det er en B-invitation, så har vi også C og D *hæhæ*

Vi sender invitation til kirke og reception til dem vil VIRKELIG gerne vil se, men som vi ikke har økonomi til at invitere til middag, og så får de, som er mere ude i perifærien (kollegaer naboer, studiekammerater) enten en mail eller en mundtlig invitation.

Vi gør det også fordi vi holder festen uden børn. Så kan vi kredse lidt om de små poder og gøre det til en fest for dem, i stedet for at sidde og tysse og rette på dem en hel middag igennem.

Mht. til ektra gaver, så forventer jeg ikke, at mine receptionsgæster har noget med, men jeg ved ikke om det er kutyme?

0

Del dette indlæg

Vi holdt en lille reception i en have, der ligger meget nær ved kirken. Primært var det for at kunne servere en kop kaffe og en forfriskning, som var meget tiltrængt for den store del af familien, som havde kørt langt.

Derudover havde vi hyret en fotograf til at fotografere os i kirken, samt tage nogle romantiske billeder rundt omkring i den meget store og smukke have. Desuden

fotograferede hun alle gæsterne parvis.

På den måde har vi fået billeder af alle gæsterne udendørs. Vi slap for de sædvanlige "tallerkenbilleder". Og gæsterne fik et lille pusterum, som var meget velkomment. Vi har fået rigtig god respons på det.

Vi syntes det var rart, at gæsterne ikke skulle køre direkte fra kirken og hen til hotellet. Og vi fik mulighed for at hilse på dem, som ikke var inviteret om aftenen.

Det skal tilføjes, at vi kun havde sendt skriftlig invitation til dem, der skulle med om aftenen

0

Del dette indlæg

Tak skal i have alle sammen. Gode brugbare råd.

Jeg tror, jeg vil give en mundtlig invitation, til de mennsker, jeg gerne vil se i kirken,- og hvis de dukker op, kan jeg fortælle dem, at de er velkomne til receptionen efterfølgende. Jeg har det nemlig også ( som ovenfor beskrevet)sådan lidt som om, at det ville være en B invitation.

------------------

Keep smiling

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Merete og alle andre

Sådan som jeg husker det fra vores bryllup, sker der så mange ting med én (psykisk og ceremonien) til brylluppet f.eks. selv om jeg selv synes at jeg virkede rolig og forsøgte at smile på vej op af kirkegulvet, så kunne gæsterne se, hvor nervøs jeg var, både fordi min brudebuket rystede og min mund som skælvede, og på ½ time er alt overstået. Der skete så mange ting udenfor kirken f.eks. gæsterne ønskede os tillykke, familien fotograferede os og der blev kastet ris på os. Nogle af mine elever kom, fordi de ville se mig i kjolen, og de gav en gave, at jeg og min mand ikke kunne overskue sådanne ting.

Vi holdt forøvrigt ikke nogen reception, fordi vielsen foregik kl. 15, og det var de samme mennesker vi gerne ville se til middag.

Hilsen Snehvide

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer