Guest Krak

Krydderi..

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Den med krydderi er vist lidt langt ude?? eller hvad??

Jeg håber da ikke at det er et bestemt krydderi, som peber og kanel og den slags. Heldigvis skal man da ikke følge alle traditioner. Hmme var der igrunden ikke en tradition med at svigermødre skal have peber i skoene?? ;o))

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej det er ikke noget hun blander sammen..

Jeg glemte at spørge om hvilken krydderier som det er..

Men så får man syntes en lille stof pose meget lille og putter så lidt krydderier ind i den og så den så ned i den ene sko..

Og det er ikke peber og kanel som der er tale om..

:o)

:bearhug::loveflag::loveflag::loveflag::lol::lol:-HAHA--HAHA--HAHA--HAHA--HAHA-

Det er vist den meget gammel tradition, så vild jeg forstod..

0

Del dette indlæg

Krydderierne i skoene er en ældgammel kvindetradition - så vidt jeg husker er det kruspersille og dild, og måske nok også lidt mynteblade.

Man behøver ikke nødvendigvis at have det i skoen, men kan også have det syet ind i bunden af skørterne. Traditionen lyder at hvis bruden bærer disse urter og så sørger for at træde gommen over tæerne (holde den ene fod over hans) mens præsten vier dem, så vil kvinden have magten i ægteskabet og være den der bestemmer!!!

badutski

0

Del dette indlæg

Krydderierne i skoene er en ældgammel kvindetradition - så vidt jeg husker er det kruspersille og dild, og måske nok også lidt mynteblade.

Man behøver ikke nødvendigvis at have det i skoen, men kan også have det syet ind i bunden af skørterne. Traditionen lyder at hvis bruden bærer disse urter og så sørger for at træde gommen over tæerne (holde den ene fod over hans) mens præsten vier dem, så vil kvinden have magten i ægteskabet og være den der bestemmer!!!

badutski

Ha, det er sjovt, at det så er svigermor der foreslår det :-)))

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

badutski

Nemlig! -Mens hun holder foden over hans, skal hun hviske:

"jeg træder på pimpinelle, salt og dild, når jeg taler, tier du stille"

Altså, -krydderierne (en lille pakke med pimpinelle, salt og dild) skal ligge i den ene sko...

Redigeret af yndlings-Lea
0

Del dette indlæg

badutski

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig! -Mens hun holder foden over hans, skal hun hviske:

"jeg træder på pimpinelle, salt og dild, når jeg taler, tier du stille"

Altså, -krydderierne (en lille pakke med pimpinelle, salt og dild) skal ligge i den ene sko...

<{POST_SNAPBACK}>

:loveflag::loveflag: hold da op, jamen det kunne da være det er et forsøg værd :loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer