MarikaT

Marika og Martin

65 indlæg i dette emne

Så er det vist nu jeg må se at komme igang med en planlægningstråd.

Har luret en del af jeres andres (nej har ikke lagt hilsner til jer personligt for så ville jeg da vist være blevet vip-bruger RET hurtigt :) ) men hvor er mange af jer dog kommet langt...... tager hatten af for jer.

Vi har kun lige fastsat en dato......hihi.....

Men det hele startede for 6 år siden da jeg tilfældigt surfede rundt på en pc på et bibliotek. jobbar

var absolut ingen haj til det så havde brug for hjælp. Ved en anden pc sad en ung gut - en rigtig player var mit første indtryk - og han kom da lige hen for at hjælpe stakkels lille mig.

Jeg takkede ham pænt og gik i gang med den opgave jeg skulle skrive omkring hygiejne og egenkontrol. Det så den her gut og vi faldt hurtigt i snak for det viste sig at vi var igang med næsten samme uddannelse. han var bare et år længere fremme som kok hvor jeg ville "stoppe" som køkkenassistent.

Vi blev rigtig gode venner og tilbragte temmelig meget tid sammen i næsten et år før det slog klik.

Det var nytårsaften :boohoo: .... i ved MILLENIUM..... :blush: og vi skulle fejre det sammen med nogle andre venner fra skolen.

Da klokken slog 00 kyssede Martin mig :) først bare sådan et venskabeligt tante-kys og så stod vi bare og gloede på hinanden.... det var lidt som på film hvor der bare bliver stille omkring en.... hvor længe vi gloede på hinanden aner jeg ikke.... det kan ha været 30 sec. eller 10 min..... virkningen var den samme :boohoo:

I 2001 flytter vi sammen i en lille hyggelig 1-værelses lejlighed i Skovlunde (hvor vi begge er født og opvokset) og på daværende tidspunkt er vi også begge færdige på skolen og får job på hver sin restaurant.

1. Juli 2004 får vi den smukkeste dejligste lille datter. Det var ikke planlagt men når man :) så meget som os :) så kom det alligevel ikke bag på os.

Hun kom til at hedde Lærke til fornavn fordi hun er så smuk som lærkens sang og Silje til mellemnavn efter Martins mor som døde af en blodprop 14 dage efter Lærke blev født.

Valentins dag 2005....!

Ikke en dag jeg nogensinde har "fejret" da jeg synes det er en af de mest opreklamerede dage på hele året. Ren propaganda. Og min holdning til den dag er Martin udemærket klar over for har gjort ham opmærksom på den hvert år.... :) og det ene år da han kom med blomster til mig blev jeg MEGA tosset på ham og han forklarede at han sådan set havde glemt det var valentins dag og at han bare var kommet forbi nogle blomster i en have som han havde plukket. Jeg kiggede nærmere på de her blomster jeg stod med og kunne så godt se at det vist var mere ukrudt end noget andet..... kunne jeg lige kravle i et musehul.....uuuha det var flovt....

Men i hvert fald så kom Martin tidligt hjem fra job den her valentins dag og det er ellers ikke noget de kan der hvor han er da der er RET mange mennesker ude og spise den dag.....Jeg går jo hjemme da jeg stadig har barsel....

Jeg havde lige lagt Lærke ud i barnevognen på altanen og var igang med at male inde på hendes værelse (vi er jo lige flyttet ind i dec. 2004 og da det kun er mig der er hjemme det meste af dagen og samtidig skal passe Lærke ja så er det mig der står for "renoveringen"). Jeg får et chok og tror straks der er sket noget siden han kommer tidligt hjem, men han skifter bare tøj og går igang med malingen på den modsatte væg af den jeg er igang med. Da han efter 10 min. siger at han er færdig vender jeg mig om og så har han skrevet: "Marika, vil du gifte dig med mig" på væggen med fine lyserøde bogstaver...... Jeg begyndte at grine..... troede det var en joke, men så tog han en fin lille spinkel ring op af lommen, lagde sig på knæ (midt i en bakke maling http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif ), tog min hånd og spurgte mig igen......og SÅ begyndte jeg at tude..... :hug::hug::):)

Nu har vi så fastsat at det skal være den 6.maj 2006 :mar: (06-05-06....burde være til at huske hehe)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dato: 06-05-06

Kirke: Ballerup Kirke

Tidspunkt: kl.13

Brudekjolen: Skal jeg også have tøj på???? :hug:

Sko: når det jo nok

Brudebuket: sørger jeg selv for –er MEGET kræsen :boohoo:

Brudepiger: mine 3 niecer på 4 og 6 år (tvillinger på 6 år) samt min søster (deres mor)

Gommens tøj: hmm hvorfor skal HAN have tøj på :D

Sko: ja de kommer når hans tøj er købt/valgt

Det kreative hjørne:

-Invitationer: laver dem selv

-Bordkort: Laver dem selv

-Kirkehæfter: laver dem selv

-Gaveposer/æsker: Laver dem selv

Gæsteliste: laver vi i fællesskab en aften når Lærke sover

Ønskelisten: laver en hver og kæder dem sammen (jeg vil IKKE have 4 forskellige playstations :tosset: hihi)

Transport: hmm gå-ben?? HT-bus?? S-toget reklamere jo med at de kører lige til døren…. :blush:

Fotograf: ja det er sådan en der tager billeder…….

Forlover: Martins bror Jesper

Toastmaster: Martins bror Søren

Receptionen: et sted med meget plads da vi vælger at holde det som åbent hus

Bryllupskage: en lækker kage til maaaaange mennesker da vi skal have den til receptionen

Location: tjaaaa et sted i DK, nok i nærheden af Ballerup/Skovlunde

Musikken: en god combination….. levende musik/lidt band –halløj til receptionen, klaver bokser til middagen og disko-dj til festen.

Maden: sammenskudsgilde??? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

Det er min (øøhh vores :boohoo: ) liste på nuværende tidspunkt......

Redigeret af MarikaT
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

lyder da som en fantastisk plan - hvor var det I holdt reception - det var jo åbent hus  :boohoo: ikke?

Hehe jo det er åbent hus og det bliver i Ballerup/Skovlunde og ALLE (næsten) er velkomne..... selvfølgelig ser vi gerne at de folk der kommer har bare lidt relation til os og ikke bare er vildt fremmede der kommer ind fra gaden for at få et glas champagne og et stykke kage, men har en fornemmelse af at jeg kommer til at bruge RIGTIG meget tid herinde og "kommer til" at snuppe en hel del ideer og inspiration fra jer andre herinde så på den måde vil I jo have noget relation til os :boohoo: ......

Så hold øje med når vi finder STEDET til at holde receptionen hehehe......

:blush:

Marika

0

Del dette indlæg

Hhmmm, det ku næsten ha været min historie det her.

Min kæreste friede også (da vi lige havde købt hus i august 2004) ved at skrive det med maling mens jeg gik på barsel, hvilket jeg stadig gør, med min søn som er født i juni 2004.

Nå, men TILLYKKE med frieriet. Glæder mig til at læse mere om jeres planlægning.

:boohoo: Anss

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej hvor sødt den måde han friede til dig  :boohoo:

Glæder mig til at følge din planlægning - og husk vi ELSKER billeder så læg gerne nogle ind, måske du kunne starte med Lærke  :blush:

Jamen I skal nok få maaaaaaange billeder så snart jeg kommer rigtigt igang..... og så kan I da lige få et billede af Lærke.

post-11548-1110905577.jpg

:boohoo:

Marika

0

Del dette indlæg

Ej hvor sødt den måde han friede til dig  :blush:

Glæder mig til at følge din planlægning - og husk vi ELSKER billeder så læg gerne nogle ind, måske du kunne starte med Lærke  http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen I skal nok få maaaaaaange billeder så snart jeg kommer rigtigt igang..... og så kan I da lige få et billede af Lærke.

Marika

<{POST_SNAPBACK}>

hun er da godt nok for nuttet :hug::hug:

:boohoo: Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor sødt den måde han friede til dig  :boohoo:

Glæder mig til at følge din planlægning - og husk vi ELSKER billeder så læg gerne nogle ind, måske du kunne starte med Lærke  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Marika

<{POST_SNAPBACK}>

Hold da op hvor er hun bare dejlig......

knuuuz marie

0

Del dette indlæg

Så har Martin og jeg snakket frem og tilbage og kigget på billeder af kirker og er blevet enige om Ballerup Kirke som også er den kirke vi hører til efter vi er flyttet hertil.

post-11548-1110913415.jpg post-11548-1110913509.jpg

Så nu skal vi bare have fat i præsten og finde ud af om det kan lade sig gøre for os at blive viet der.....

Den vil bare danne de perfekte rammer om vores bryllup så kryds fingre for os. Jeg skal ringe til præsten i morgen.

Marika

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Marika

Jeg var til bryllup i ballerup kirke sidste år ....og vil bare sige at det er en super sød og en romatisk lille kirke.......

hvis i kan få lov til at blive viet i den kirke.......så er den hele oplevelsen værd.....

:)  Mariemusen

Mange tak for den feedback... er jo meget rart når nu man ikke selv har været der før..... er ikke den store kirkegænger :toot:

Og så har jeg snakket med præsten idag. En meget sød præstinde eller hvad sådan noget nu hedder hihi.....:lol:

Og vi fik kirken.....!!! :heppe:

Så vi skal giftes i Ballerup kirke lørdag den 6.maj 2006 kl.13....

NU begynder jeg virkelig at glæde mig...... føler jeg rigtigt kan komme igang med den seriøse del nu hvor kirken og datoen er på plads. Nu er der et mål at arbejde hen imod........

:hug:

Marika

0

Del dette indlæg

tillykke med kirken den er bare :lol: flot og velkommen, jeg glæder mig meget til at følge jeres planlægning...jeres datter lærke er da bare den skønneste lille pige ( næst efter mine egne 2 tøser :toot: ) jeg længe har set.

held og lykke med det hele

:) Diana

Redigeret af victati
0

Del dette indlæg

nøøøøøøøøj har lige luret brudekjoler på nettet den sidste time...... uha det er da svært.... jeg kan ikke engang bestemme mig for om den skal være farvet eller creme/hvid.......

Har bare fundet SÅ mange kjoler og jeg vil have dem alle sammen...... kan da slet slet ikke bestemme mig....... :)

må sige til Martin at vi er nød til at blive gift små 70-80 gange :lol::toot::hug::hug::)

:bearhug:

Marika

0

Del dette indlæg

Nu har jeg siddet og kigget de kjoler igennem som jeg gemte ned på pc'en og der er et par som jeg bare er HELT syg med......

Det skal lige siges at jeg ikke er til de traditionelle kjoler så lur med et åbent sind :)

Ud fra dette billede vil det være overdelen fra kjolen til venstre (hende der står op) og underdelen fra kjolen til højre (hende der sidder ned)

post-11548-1111008559.jpg

Synes det kunne være helt vildt sødt, både fordi den vil være anderledes, passe til mig (farvemæssigt) samt passe til årstiden......

:lol:

Marika

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer