Guest Thessie

invitationstekst

12 indlæg i dette emne

Her er en foreløbig invitationstekst.... den er nok anerledes... men kan den overhovedet bruges??

Håber på at få nogle ærlige svar fra jer skønne quinder...

Thessie

Det skete i de dage i det kedelige efterårsvejr, i herrens år 2002, at skæbnen ville at Steffen drog mod den syddanske by Haderslev og Christina mod nord til samme sted.

Steffen blev uddannet til Lokomotivfører og vi blev ikke inviteret.

Christina blev 18 og vi blev ikke inviteret.

Siden hen fandt de på at slå pjalterne sammen i Århus – og vi blev ikke inviteret.

Christina blev student og vi blev ikke inviteret.

De blev forlovet og vi blev endnu engang ikke inviteret.

Christina blev 20 og vi blev ikke inviteret.

Nu går der et rygte om at de vil flytte og at vi endnu engang ikke vil blive inviteret.

Om ikke så længe bliver Steffen 30 og tror vi, vi bliver inviteret?

Men så er det godt at de hermed har inviteret os til bryllup.

Det sker d. 15.10.2005 i Kliplev Kirke kl. 15:00, hvorefter der vil være middag med efterfølgende brudevals og andres ”svingommer” fra kl. 18:00 på Sdr. Hostrup Kro.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes også den er rigtig god og sjov - jeg ville dog nok fjerne " endnu engang", for at holde alle slutsætninger helt ens, bare så det er mere gennemført - men det er vel en smagssag.

Men ellers synes jeg det er en rigtig fed invitation! :bearhug:

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at den er anderliedes men god. Er der andre som kan komme med nogle eksempler på hvad i skeiver/har skrevet i jeres indbydelser? Mangler lidt inspiration.

Kh

Maja :bearhug:

0

Del dette indlæg

Synes at det er en skøn, uformel invitation :-)

Hvis jeg skal være super-kritisk så har jeg dog tre kommentarer:

1. Hvis man er en grammatik-freak, så mangler du en del (grammatiske) kommaer. Jeg har sat dem ind i teksten forneden.

2. Sprogligt er der lidt "sprog-forvirring" mellem indledningen og resten. "Det skete i de dage....i herrens år...drog mod" osv er "gammeldags" sprog-stil. Mens "pjaterne sammen", "svingommer" mv. er en helt anden nymoderne stil. En idé kunne være at redigere indledningen, så den ganske enkelt lyder: "I 2002 fandt Christina og Steffen lykken sammen i Haderslev". Alternativt kan den helt slettes? Eller du kan som overskrift skrive: "Endelig en invitation fra Christina og Steffen."

3. I sidste sætning i opremsningen ("Om ikke så længe bliver Steffen.....") synes jeg, at du skal omformulere den sidste del til: "....Steffen 30. Mon vi bliver inviteret?" Dermed slipper du for "tror vi, vi bliver", som godt kan virke lidt knudret.

Måske skal du også tilføje SU?

Alt herfra. Måske kan du bruge mine input - måske ikke? Men igen: Skøn, uformel invitation!!

Kh. Rikke

Det skete i de dage i det kedelige efterårsvejr, i herrens år 2002, at skæbnen ville at Steffen drog mod den syddanske by Haderslev og Christina mod nord til samme sted.

Steffen blev uddannet til Lokomotivfører, og vi blev ikke inviteret.

Christina blev 18, og vi blev ikke inviteret.

Siden hen fandt de på at slå pjalterne sammen i Århus – og vi blev ikke inviteret.

Christina blev student, og vi blev ikke inviteret.

De blev forlovet, og vi blev endnu engang ikke inviteret.

Christina blev 20, og vi blev ikke inviteret.

Nu går der et rygte om, at de vil flytte, og at vi endnu engang ikke vil blive inviteret.

Om ikke så længe bliver Steffen 30, og tror vi, vi bliver inviteret?

Men så er det godt, at de hermed har inviteret os til bryllup.

Det sker d. 15.10.2005 i Kliplev Kirke kl. 15:00, hvorefter der vil være middag med efterfølgende brudevals og andres ”svingommer” fra kl. 18:00 på Sdr. Hostrup Kro.

0

Del dette indlæg

Mange tak alle sammen... Det var rart at høre, at det ikke var det værste vi kunne finde på...

Og hvad angår de grammatiske fejl... Tja hvad kan man forvente af en halv-tysker og en der kører tog fordi han ikke er for god til de boglige fag... :bearhug::)

Nej mange tak for de gode råd og vi vil helt bestemt kigge noget mere på den... dette var kun en kladde

Thessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer