Guest Marianne24

I kirken

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Spørgsmålet har også været igennem hos os - jeg har det lidt sådan at jeg nok "bør" lave salmehæfter, for det gør alle andre...

Men, jeg syntes egentlig lige så godt om "bare" at salmebøger bliver delt ud... den tanke læner vi os nok mest op af - og den stil er da egentlig heller ikke så tosset :bearhug:

Knus Helle -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg vil meget gerne synge efter salmebogen, er altid lidt skuffet (undskyld til alle, jeg ved det er et stort arbejde :bearhug: sorry sorry sorry) når der er hæfter til bryllup, jul etc. For mig virker det lidt mere højtideligt med salmebøger. Jeg vil også godt vide hvor mange salmer man skal synge i kirken til vielsen, nogen steder synes jeg det er 3 og nogen 4? -HAHA-

Redigeret af pernilla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der synges normalt tre salmer - nogle gange fire til en vielse.

Og vi regner med bare at bruge salmebøgerne - havde egentlig lavet flere flotte designs, og hyggede mig meget med det - men er kommet til den konklusion at det er spild af penge (jeg er på SU), når de fleste af gæsterne alligevel bare lader dem ligge i kirken eller smider dem ud bagefter!!!

Badutski

0

Del dette indlæg

Salmebogen er så udemærket at sidde med i kirken, det er så sjældent de fleste af os går i kirke og når så vi er der synes jeg det er dejligt at se en salmebog. En anden fordel ved salmebogen er at, hvis man keder sig er der jo masser af tekst steder man kan sidde og læse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej søde!

Tjaaa, vi er så langt bagud allerede at sanghæfterne blev droppet... ingen af os syntes egentlig at det var en nødvendighed... så hos os bliver det de gode gamle (nye) salmebøger.

Vi skulle vælge 3 salmer. Vi kunne godt have fået lov at vælge 4, men præsten mente at 3 var vældig fint (og eftersom Bo bare vil have det i kirken overstået syntes jeg ikke der var grund til at trække det ud med en ekstra salme).

0

Del dette indlæg

Normalt synger man 3 eller 4 salmer..

Vi har valgt at lave et salmehæfte, faktisk lidt opfordret af vores super dejlige præst. Det hænger sammen med, at jeg har meget dårlig ryg og derfor vil jeg gerne have ceremonien hurtigt overstået. Så foreslog han, at vi lavede vores egne salmehæfter, hvor vi så kunne nøjes med at skrive et par vers ind til hver salme, så vi ikke endte med at trække tiden ud ved at skulle sidde og synge meter lange salmer..

Så det har vi gjort.. men det er udelukkende pga vi gerne vil have ceremonien hurtigt overstået for at skåne min ryg. Ellers havde vi ikke lavet dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger salmebøgerne... Det hører sig til, og det er nemmere.

Og så har jeg engang været til en begravelse, hvor de pårørende havde trykt 100 salmehæfter - og vi endte med at være 8 mennesker i alt! Det var SÅ kikset, så det kan jeg slet ikke beskrive... - og nu kan jeg ikke kigge på et salmehæfte uden at komme til at tænke på den oplevelse!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer