Guest DD36

Vægtvogterne

13 posts in this topic

Er der nogen der kan fortælle lidt om Vægtvogternes slankeprogram og som evt. kan lægge pointsystemet herind?

Hvis nogle ligger inde med opskriftsbøger eller evt. oversigt over point er jeg meget interesseret i evt. at købe dem ??

Knus DD

Edited by DD36
0

Annonce ♥

Skal lige prøve at kigge efter om jeg stadig har filen med pointguide-systemet.

Ellers er her lidt fif:

WeightWatcher program

WeightWatcher er ikke en slankekur, men et program, der ændrer dine madvaner og livsstil.

Kvinder taber gennemsnitligt ½-1 kg om ugen ved at ”følge” programmet

Antal points/dag:

Kvinder:

Op til 65 kg: 18 p.

65 – 70 kg: 20 p.

70 – 75 kg 22 p.

75 kg - 24 p.

Man skal sørge for at ramme det antal point, man har til rådighed (eks. 18 p.) hver dag. Man må helst ikke gå under og absolut ikke overskride antallet

Man kan dog ”spare” 4 point sammen pr. dag (på en uge) – hvis man f.eks. skal til fest eller lignende. Man kan dog ikke overføre pointene til næste uge, hvis man ikke bruger de ”opsparede” point.

Gode tips:

• Brug pointoversigten og skriv ALT ned hvad du spiser dag for dag – husk at tælle point!!!!

• Giv ikke op, hvis du ikke taber dig den første uge eller hvis du en uge pludselig har taget på!

• Grøntsager skal gerne udgøre ca. 2/3 af tallerkenen.

• Undgå for meget pasta, ris og brød

• Vær ”sparsommelig” når det gælder mejeriprodukter – spis derfor kun skummetmælksprodukter/ 9% oste o.l.

• Brug max 1 point på fedtstof (smør/olie), når du steger/laver mad. 1 tsk. er rigeligt til at stege en kyllingefilet. Oksekød behøver slet intet fedtstof.

• Spis helst 6 gange om dagen

• Drik meget vand (min. 2 liter)

• Drik light sodavand (giver 0 point)

• Spis sorbetis eller knækbrød med syltetøj, hvis du er sukkersulten

• Undgå generelt slik, kager o.l. - også selvom der er point tilovers.

• Spis kartofler (giver kun 2 point uanset hvor mange du spiser)

• Fortæl alle dine venner/familie er du er på WW programmet – så de kan hjælpe og motivere dig – og rose dig når du taber dig

• Spis kun det du kan lide (altså af det sunde…)

• Dyrk motion

• Husk at måle dig fra start og herefter hver 4. uge (der kan man virkelig se resultater!)

• Vej dig en gang om ugen – på samme tidspunkt

• Hvis det går galt en dag og pointene er overskredet allerede ved frokosttid (… eller før), så streg dagen over. Nogle gange må man gerne ”synde”

• Spis helst ikke mere end 3 frugter om dagen – spis gulerødder, agurkestave m.v. i stedet.

0

Skal lige prøve at kigge efter om jeg stadig har filen med pointguide-systemet.

Ellers er her lidt fif:

WeightWatcher program

WeightWatcher er ikke en slankekur, men et program, der ændrer dine madvaner og livsstil.

Kvinder taber gennemsnitligt ½-1 kg om ugen ved at ”følge” programmet

Antal points/dag:

Kvinder:

Op til 65 kg: 18 p.

65 – 70 kg:  20 p.

70 – 75 kg                22 p.

75 kg -                24 p.

Man skal sørge for at ramme det antal point, man har til rådighed (eks. 18 p.) hver dag. Man må helst ikke gå under og absolut ikke overskride antallet

Man kan dog ”spare” 4 point sammen pr. dag (på en uge) – hvis man f.eks. skal til fest eller lignende. Man kan dog ikke overføre pointene til næste uge, hvis man ikke bruger de ”opsparede” point.

Gode tips:

• Brug pointoversigten og skriv ALT ned hvad du spiser dag for dag – husk at tælle point!!!!

• Giv ikke op, hvis du ikke taber dig den første uge eller hvis du en uge pludselig har taget på!

• Grøntsager skal gerne udgøre ca. 2/3 af tallerkenen.

• Undgå for meget pasta, ris og brød

• Vær ”sparsommelig” når det gælder mejeriprodukter – spis derfor kun skummetmælksprodukter/ 9% oste o.l.

• Brug max 1 point på fedtstof (smør/olie), når du steger/laver mad. 1 tsk. er rigeligt til at stege en kyllingefilet. Oksekød behøver slet intet fedtstof.

• Spis helst 6 gange om dagen

• Drik meget vand (min. 2 liter)

• Drik light sodavand (giver 0 point)

• Spis sorbetis eller knækbrød med syltetøj, hvis du er sukkersulten

• Undgå generelt slik, kager o.l. - også selvom der er point tilovers.

• Spis kartofler (giver kun 2 point uanset hvor mange du spiser)

• Fortæl alle dine venner/familie er du er på WW programmet – så de kan hjælpe og motivere dig – og rose dig når du taber dig

• Spis kun det du kan lide (altså af det sunde…)

• Dyrk motion

• Husk at måle dig fra start og herefter hver 4. uge (der kan man virkelig se resultater!)

• Vej dig en gang om ugen – på samme tidspunkt

• Hvis det går galt en dag og pointene er overskredet allerede ved frokosttid (… eller før), så streg dagen over. Nogle gange må man gerne ”synde”

• Spis helst ikke mere end 3 frugter om dagen – spis gulerødder, agurkestave m.v. i stedet.

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak. Venter spændt på om du finder noget der viser hvad de forskellige ting gir af points.. :-)

0

Mange tak. Venter spændt på om du finder noget der viser hvad de forskellige ting gir af points.. :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg venter også ...........

0

Annonce ♥

Der er i hvert fald en anden tråd, hvor jeg har skrevet en del om vægtvogterne... Hvordan points for hver enkelt præcist beregnes samt hvad mange fødevarer giver....

Det er jo en hel bog med mange mange sider vi kigger i, så det er faktisk umuligt at skrive ind her.... Der er ikke lige en formel man kan regne ud fra... Men jeg tror da man kan købe en lommeregner på deres hjemmeside, hvor det kan beregnes...

Men led lige efter den anden tråd....

0

Ikke for at være totalt negativ, men hvorfor dette pointsystem, når man i forvejen har kalorier eller kilojoule, som kan bruges?

Selv forsøger jeg at spise omkring 6 mindre måltider hver dag - nogle dage bliver det kun til 5. I gennemsnit lander jeg på omkring 300-350 kalorier per måltid, og derfor bliver indtaget i snit mellem 1500-2100 kalorier dagligt.

Sværere er det såmænd ikke - og mængden af måltider er ikke uvæsentligt, da forbrændingen øges hver gang man spiser noget.

Men jeg kan da tilslutte mig nogle af de gode råd - fx. at drikke meget vand, spise mange grøntsager og dyrke motion.

Vh. Laila (har foreløbigt tabt 2 kilo på 3 uger - og har altså mindst 8 kilo mere at tabe)

Edited by NoCandyfloss
0

Man beregner hvor mange points man må få ud fra flere forskellige faktorer:

1. mand/kvinde

kvinde 7 p.

mand 15 p.

2. Alder

18-20 år 5 p.

21-35 år 4 p.

36-50 år 3 p.

51-65 år 2 p.

> 65 år 1 p.

3. Vægt

Tag det første tal i din vægt hvis den er 2-cifret og de første 2 tal hvis den er 3-cifret. Hvis du vejer 87 kg. så skriver du 8 p. og hvis du vejer 72 kg. skriver du 7 p.

For hver gang du runder en 10'er dvs. går fra for eksempel 80 til 79 kg. så går du et point ned.

4. Højde

under 160 cm. 1 p.

over 160 cm. 2 p.

5. Aktivitet i løbet af dagen:

mest stillesiddende 0 p,

ofte siddende men mest stående 2 p.

i konstant bevægelse 4 p.

fysisk hårdt arbejde 6 p.

6. tabe dig vs. holde vægten

Hvis du vil tabe dig 0 p.

Hvis du vil holde vægten 4 p.

Så lægger du tallene sammen og har den værdi du må spise for om dagen.

Hvis du nu skal noget om lørdagen, må du gerne spare points sammen i løbet af ugen, men du skal dog ALTID spise for minimum 17 points om dagen. Så vhis du må spise for 22 p. så kan du spare 5 p. sammen om dagen.

0

Mit forslag til dig er, at du tager til et møde og melder dig ind, så får du det første hæfte om maden og en pointguide, og du behøver jo ikke komme til resten af møderne.

Med hensyn til points vs. kalorier. Så synes jeg, at man skal finde den måde som passer til netop en selv. Så kan det være at det er at tælle kalorier, melde sig ind hos vægtkonsulenterne eller vægtvogterne. Alle måderne kan være gode med hver deres fokus.

Med hensyn til pointværdierne, så afhænger de både af fedt og kalorier, så det er ikke helt det samme.

Jeg har prøvet flere forskellige ting, (stort set alle) og for mig er det så lige vægtvogterne der virker, Jeg har tabt mig godt 10 kg. på 9 uger, og jeg lider hverken nød eller afsavn på nogen måde.

:cheerleader3:

Held og lykke med at finde ud af det hele!

0

Annonce ♥

Sådan regner du selv pointsværdien ud for forskellige madvarer:

Antal af kalorier/60 + mængden af fedt/9

så hvis der er 200 kacl. i varen og 7 gram fedt så ser det ud som følger:

200/60

+

7/9

= 4 point.

Man regner desuden i minimum halve points så hvis madvaren koster 4,2 points så er det 4 p. man runder altså op til nærmeste hele...

:cheerleader3: Anne

0

Sådan regner du selv pointsværdien ud for forskellige madvarer:

Antal af kalorier/60 + mængden af fedt/9

så hvis der er 200 kacl. i varen og 7 gram fedt så ser det ud som følger:

200/60

+

7/9

= 4 point.

Man regner desuden i minimum halve points så hvis madvaren koster 4,2 points så er det 4 p. man runder altså op til nærmeste hele...

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Anne

Det kan da ikke passe.

Hvis det er sådan det er så koster 100g pastaskruer (3-farvede) 6 point..

Og det gør de jo ikke i pointguiden..

Jeanne

0

Jeg er også på vægtvogterne, men jeg har ikke set den formel før...

Jeg tror ikke man kan regne med kartofler og pasta, disse har jo valgfri mængde.

Hvorfor vægtvogterne er bedre end at tælle kalorier:

- møderne er meget motiverende!

- det meste frugt og grønt er gratis, dvs. det behøver man ikke at tælle med. Det gør det meget nemmere (+ det er sundere for man får spist en masse grøntsager m.m.)

- deres system med at man kan spare op, det er nemmere at holde styr på en kalorier

- de går generelt op i at man lever sundt (f.eks. får nok kalk, nok motion etc.), dette gør at det virker mere fornuftigt end en ren kaloriekur.

Men jeg tror at det er svært at være på vægtvogterne uden møderne, som minimum tror jeg at man skal melde sig til deres brevkursus.

Husk at motivation er altafgørende når du skal tabe dig! Så kan det godt virke som mange penge og et nemt sted at spare. Men hvis du sparer der, så er du nok ikke rigtig motiveret til at tabe dig.....

:balloons: Meget Snart Fru Aas

0

Hej

Jeg tror heller ikke den formel holder... Har fundet en på en amerikansk hjemmeside, der siger følgende:

Kalorier/50 + Fedt/12 - Fibre (max 4)/5

.. den synes at holde ifht. pointene i bøgerne.

Her er linket

0

Annonce ♥

Hey...

Jeg har selv fulgt weight watchers programmet og var medlem. Nu prøver jeg at klare det på egen hånd. Det virker altså!!! Tabte 7 kilo ca. 6 uger... Jeg har hæfter med opskrifter og tabellen med hvor mange points de forskellige ting svarer til...

0