valentin

Brudevalsen!!

21 indlæg i dette emne

Vi er kommet lidt i tvivl om hvorvidt vi skal danse brudevals til den traditionelle melodi, eller vi skal vælge en ganske "almindelig" melodi, som stor har en betydning for os...

Vi har talt om evt. Elvis: can't help falling in love

hvad gør I???

:loveflag: maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tager den traditionelle. En saxofonist spiller op til brudevals i parken, hvis det er godt vejr, og indendørs hvis det er dårligt vejr.

Et af vores vennepar dansede til "Fire" af Joe Cocker....suverænt! Alle gæsterne knipsede i takt i stedet for at klappe...

:band:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil så som en enlig svag stemme sige, at vi dansede til "Fly me to the moon" af Frank Sinatra :bearhug: .

Vi har ikke noget forhold til brudevalsen og kan slet ikke danse vals, så hvorfor dumme sig og blive totalt til grin, når nu man har en sang, som betyder så uendeligt meget i forholdet, som man meget hellere vil danse til...

Bare lige min mening.

Mette

0

Del dette indlæg

Vi er kommet lidt i tvivl om hvorvidt vi skal danse brudevals til den traditionelle melodi, eller vi skal vælge en ganske "almindelig" melodi, som stor har en betydning for os...

Vi har talt om evt. Elvis: can't help falling in love

hvad gør I???

:) maria

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kan man ikke danse VALS til Can't help falling in love - så hvis I vælger den sang, skal I danse "alm."...

Vi ta'r den traditionelle... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi vælger den traditionelle.... Har endda meldt os til 4 lektioner, bare for at lære det rigtigt.. Skal til tredje lektion iaften.. og hvis man er en smule "motorik-hæmmet" som jeg er ;) Så er det altså ikke nemt...

Redigeret af Mom
0

Del dette indlæg

Pyha.. Det er endnu en af vores små kampe.

Min tilkommende mener ikke det er så fedt at åbne ballet med en vals, når så resten af selskabet ikke valse videre.

jeg kan nu godt se hans pointe.

Han er heller ikke meget for at danse overhovedet (har danset med ham to gange i hele vores forhold)

Vi snakker om måske at bruge en anden sang og så danse noget pardans, som ikke nødvendigvis er en bestemt genre...

Synes Leas indslag med Fire er en genial ide. Manden elsker sangen specielt Bruce Springsteens version, så det kunne være..

Vi ved det altså ikke endnu, men hvis andre har erfaringer med utraditionelle brudevalse, er jeg fuld af lutter lytteører...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, vi er nok lidt utraditionelle. I og med den engelske/sydafrikanske tradition er at man har en "first dance" til en sang der betyder noget for en, vil vi først danse til Iris af GooGoo Dolls, og så til brudevalsen. Det er nok ikke meget tid mellem de to danse, men vi har nu ikke et traditionelt dansk bryllup med masser af taler og sange, så vi skulle nok kunne nå begge inden midnat. Og det sjove er at ingen af os kan danse "gammeldaws" så det er søreme meget dans for nybegyndere :)

0

Del dette indlæg

Egentlig har det hele tiden været meningen, at vi skulle danse brudevalsen, men min kæreste er tidligere sportsdanser og det kunne være så sjovt at tage røven på gæsterne ved at danse til noget andet....de har så mange forventninger til hvor smukt og flot vi kan gøre det....det forfølger mig lidt for jeg er ikke eminent på et dansegulv. Vi har gået til salsa et stykke tid og det synes jeg er for sjovt, så måske en brudedans med "mambo nr. 5" ville være et hit for os og kæmpe überraschung for gæsterne...HIHI må straks skrive en mail til manden og høre om han er med på den...

0

Del dette indlæg

Vil så som en enlig svag stemme sige, at vi dansede til "Fly me to the moon" af Frank Sinatra :) .

Vi har ikke noget forhold til brudevalsen og kan slet ikke danse vals, så hvorfor dumme sig og blive totalt til grin, når nu man har en sang, som betyder så uendeligt meget i forholdet, som man meget hellere vil danse til...

Bare lige min mening.

Mette

Godt valg...den skal vi synge til vores velsignelse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi tager nok også den traditionelle, men jeg kan kan godt forstå at der er nogen, der tænker anderledes ...

.. syntes det er fedt, hvis man har en sang, der betyder noget for parret - og at det så er den ...

Er heeeeelt vil med idéen omkring mambo nr.5 - glæder mig til at hører, om det bliver til noget ..

.. men men .. tror nu stadig, at vi tager den traditionelle, med mindre vi liiiige finder en sang der bare rammer .. men der er jo også noget over den dér vals ...

:) Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tager nok også den traditionelle, men jeg kan kan godt forstå at der er nogen, der tænker anderledes ...

Er heeeeelt vil med idéen omkring mambo nr.5 - glæder mig til at hører, om det bliver til noget ..

:)  Trine

Kæresten er IKKE med på ideen....den lille dansesvans http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Så jeg må arbejde lidt mere ihærdigt på sagen....har tænkt på at sætte brudevalsen på repeat til han brækker sig -så kan han lære det :bearhug::bearhug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

nej jeg må nok opgive den ide. Desværre

Ditte

0

Del dette indlæg

Efter som jeg har spillet til utallige bryllupsfester, siger min erfaring mig at de fleste brudepar vælger den traditionelle bryllupsmelodi. Men der er så en del som har et ønske om at danse til et nummer der betyder noget for deres forhold lige efter brudevalsen. Så det kunne også være en mulighed.

0

Del dette indlæg

Lige mine ord, for det er også hvad vi oplever.

Der er ingen grund til at være betænkelig med hensyn til dans efter da. Selskabet følger helt automatisk med i dansen lige efter brudevalsen, som parret naturligvis har valgt (hvis de ønsker det).

Når vi ser bort fra de mere udenlandsk inspirerede bryllupsfester risikerer I nemt at støde noget af den ældre familie hvis I ikke danser brudevalsen. Men naturligvis skal man da gøre hvad man selv brænder mest for.

I øvrigt kan brudevalsen jo afspilles i forskellige hastigheder afhængig af hvad man er mest til.

Jeg har såmænd også brudevalsen i disco udgave men har nu aldrig anvendt den version i stedet for den officielle brudevals, eller lige efter da nogle - igen de lidt ældre - måske vil finde det lidt plat. Igen skal man her gøre det man brænder mest for men det gælder ikke bryllupsdj'en for hvem det er ret vigtigt at man får startet rigtigt op særligt overfor den lidt ældre gruppe, og får dem med fra starten. Men senere på aftenen/natten er disco versionen kanon.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Tak for jeres indlæg. Vi er dog ikke kommet videre med hensyn til om hvilken melodi det bliver...

- Og selvfølgelig havde vi da ikke tænkt os at valse rundt til et Elvis nummer :bearhug:

Det kunne da nok se yndigt ud, meeeen nej.

Vender naturligvis tilbage

:) Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer