snoopyzheaven

Ny..

24 indlæg i dette emne

Hejsa.Jeg er ny herinde..og jeg har lidt problemer...håber nogle af jer kan hjælpe?

Min kæreste har friet(endelig*ggg*) vi har els kun været sammen et år..Nå men pyt med det.Det er ikke det der er problemet..

Han friede i Januar, men endnu har vi ikke sat en dato..Og hver gang jeg snakker om det,snakker han udenom eller skifter emne... :toot::)

Jeg har forsøgt at forklare ham at jeg godt vil ha en dato så vi kan få planlagt, men nej..JEG kan jo godt planlægge uden en dato... :angry1: :angry1: :angry1:

Dér bakker han oz udenom..ved planlægningen altså..og hver gang jeg nærmer mig emnet, begynder han at se irriteret ud eller snakker som sagt om noget andet...

Nu er jeg så begyndt at spekulere på hvorfor han egenligt friede??Vi havde en del problemer i starten af året(og stadigvæk) men det kan I læse om på babyklar,hvis det er..men regner/håber ikke på at det er derfor han friede,altså for at "live" mig op..men jeg er virkelig i tvivl..hvad gør jeg? andre der kender det?

Knuzr,snoopyzheaven a.k.a snoopyzrainbow

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du er i tvivl om jeres forhold, synes jeg da bestemt ikke, at der er grund til at planlægge bryllup endnu...vent til tvivlen er afklaret.

Og velkommen til iøvrigt! :)

<{POST_SNAPBACK}>

ENIG!!

Velkommen til!!!

Jeg synes ikke at det er en god ide at blive gift, hvis man er i tvivl. Måske det kunne hjælpe hvis du fra hjertet fortalte ham hvordan du har det med det! Du vil nok finde ud af hvordan han har det med det, og derfra ved du så om du skal bruge energi på at planlægge bryllup!

Håber det bedste for jer!

:toot: Cyen

0

Del dette indlæg

Hvis du er i tvivl om jeres forhold, synes jeg da bestemt ikke, at der er grund til at planlægge bryllup endnu...vent til tvivlen er afklaret.

Og velkommen til iøvrigt! :toot:

Jeg er ikke i tvivl om vores forhold, jeg elsker kæresten, og ved med sikkerhed at han elsker mig..men er i tvivl om hvorfor i alverden han har friet?? specielt når det nu ikke er blevet til mere...

Jeg ved, at vi passer sammen, har kendt hinanden i mange år, men dog kun været kærester det sidste års tid pga. vi begge var involveret til anden side..

Og alt hvad vi har været igennem allerede har kun styrket mig i troen om at han er DEN!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke i tvivl om vores forhold, jeg elsker kæresten, og ved med sikkerhed at han elsker mig..men er i tvivl om hvorfor i alverden han har friet?? specielt når det nu ikke er blevet til mere...

Jeg ved, at vi passer sammen, har kendt hinanden i mange år, men dog kun været kærester det sidste års tid pga. vi begge var involveret til anden side..

Og alt hvad vi har været igennem allerede har kun styrket mig i troen om at han er DEN!

Hej snoopyheaven

Jeg tilmeldte mig faktisk babyklar, som du foreslog, - det er jo lidt svært at sige særlig meget, når jeg nu ikke kendte konteksten.

Puha... jeg sidder og har helt ondt i maven... og må bestemt indrømme, at hvis du og din kæreste kan klare noget så barskt sammen, så er der virkelig noget at kæmpe for! Jeg synes, at det er en meget smuk symbol på jeres kærlighed, at din kæreste har friet.

Jeg må indrømme, at jeg føler mig lidt som en elefant i en glasbutik, da jeg er bange for at sige noget forkert eller helt ude af kontekst. Derfor vil et forsigtigt gæt fra min side kan være, at noget af grunden til frieriet kan være, at han ville give dig en god oplevelse og noget andet at tænke på, - men har måske alligevel ikke den nødvendige overskud til at give sig i kast med planlægningen..

Det vil nok være en god idé, at du snakkede med ham om det. Det lader ikke til, at der er nogen tvivl omkring, at han vil dig lige så meget, som du vil ham. Og det er jo et rigtigt godt, positivt udgangspunkt for en konstruktiv samtale om, hvorfor handlekraften mangler.

Al mulig held og lykke herfra, - og velkommen til ;)

:toot: fra Sally

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

ENIG!!

Velkommen til!!!

Jeg synes ikke at det er en god ide at blive gift, hvis man er i tvivl. Måske det kunne hjælpe hvis du fra hjertet fortalte ham hvordan du har det med det! Du vil nok finde ud af hvordan han har det med det, og derfra ved du så om du skal bruge energi på at planlægge bryllup!

<{POST_SNAPBACK}>

for en ting er at du er sikker på ham - hvis ham ikke er klar til at gifte sig (aner ikke hvor´for han så friede) så vent ... men som de andre skirver; tal med ham om det - spørg hvorfor han ikke vil sætte en dato - det er i hvert fald vigtigt at I får snakket om det så du ikke arrangerer bryllup hen over hovedet på en som måske ikke er klar..

:) Stine

0

Del dette indlæg

Hej snoopy.

Velkommen til allerførst. :toot:

Jeg vil gerne læse din historie på babyklar, men jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal kigge.Kan du ike lige fortælle mig hvor det er?

på forhånd :)

:) Ann

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

men det kan I læse om på babyklar,hvis det er..men regner/håber ikke på at det er derfor han friede,altså for at "live" mig op..men jeg er virkelig i tvivl..hvad gør jeg? andre der kender det?

Du spørger om råd, og om andre kender til det...og henviser til noget på babyklar...

For at få ordentlige råd herinde (og det får man!), så kan jeg kun råde dig til at lægge baghistorien herind.

:toot:

0

Del dette indlæg

men det kan I læse om på babyklar,hvis det er..men regner/håber ikke på at det er derfor han friede,altså for at "live" mig op..men jeg er virkelig i tvivl..hvad gør jeg? andre der kender det?

<{POST_SNAPBACK}>

Du spørger om råd, og om andre kender til det...og henviser til noget på babyklar...

For at få ordentlige råd herinde (og det får man!), så kan jeg kun råde dig til at lægge baghistorien herind.

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa

Velkommen til ... jeg kunen ikek ha sagt det bedre end Lea her....og så er der ikke andet for end som de andre siger få snakket med ham omkring det ig hvordan du har det med det hele.......

:toot: Marie

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen.

Babyklar, er jeg desværre ikke noget til endnu, så jeg kender ikke hele baggrunden.

Men jeg kan, forhåbentlig, trøste dig med, at min kæreste også skulle bruge godt 5 måneder på at sunde sig.

Jeg friede på skuddag sidste år, men når spørgsmålet faldt på dato, var det lissom om, der var andre og mere spænnende ting at tale om. Tilsidst tog jeg tyren ved hornene.

Jeg gav ham et par datoer at vælge imellem, og det blev så til 05.05.05.

Da datoen endelig var sat, og der var tage hul på bylden, skal jeg love for, at fanden tog ved ham. Det er ham der har bestemt kirke, kro og farver på både indbydelser og til bordet. Det er også ham, der har bestemt både menu og hvordan bryllupskagen skal se ud. Jeg har faktisk i perioder slet ikke kunne følge med :)

Han har senere sagt, at han slet ikke var klar over, at det at begynde et år før med planlægningen faktisk ikke er for tidligt. Det kan være, at det samme gælder for din kæreste.

Du er ihvertfald ikke alene :toot:

/Katrine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Også velkommen til herfra.

Som det er antydet: Måske vil han virkelig gerne giftes med dig - inderst inde ved han godt, du er den eneste ene. Men han skal lige være klar til selve handlingen - tid til at sunde sig.

Jeg ville nok vælge at give ham lidt tid, og ikke presse for meget på. Så måtte planlægningen vente, til han selv kom med et udspil. I elsker jo hinanden, og det er det vigtigste.

Bliv evt. ved med at snakke stille og roligt med ham om det en gang imellem, uden at blive for krævende eller pågående. Spørg ham evt. direkte (men pænt) hvorfor han friede, når han ikke vil kaste sig ud i handlingen? Forklar ham, at det gør dig usikker på ham. Mænd har det som regel bedst med direkte ting - ikke alt for mange "vink med vognstangen".

Held og lykke med det.

0

Del dette indlæg

Også velkommen fra mig!

Min kæreste skulle bruge ret meget tid på at sunde sig. Og jeg tror til dels stadig, at han sunder sig. Spørg dig selv, hvad er vigtigst - at du lever sammen med den mand, som du elsker og I har det godt sammen, eller et hurtigt bryllup, hvor hans følelser ikke er med ?

:toot: Anna

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

ENIG!!

Velkommen til!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Aller først VELKOMMEN!

Jeg kunne ikke selv have sagt det bedre.

:) Line

0

Del dette indlæg

Kære Snoopyzrainbow.

Jeg har fulgt dig på Babyklar, og kender derfor til din historie :) ...

Jeg må sige, at jeg ikke synes, at det er tiden til at presse på med bryllupsplanlægningen overfor din kæreste. Det I har været igennem er forfærdeligt og umenneskeligt, og hvorend ærligt og dybfølt din kærestes frieri er, kan jeg godt forstå hvis han har brug for tid til at bearbejde det, der er sket. Det må være svært for ham ligenu, at have energi til at fokusere på den glædelige og festlige begivenhed et bryllup er!

Samtidig er det selvfølgelig vigtigt, at I husker hinanden i alt det her, og gør ting sammen, men måske et bryllup er lige i overkanten lige nu...

Jeg håber alt det bedste for jer :hjerte: .

:toot:

majmaj

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har sagt til kæresten at det ikke haster med et bryllup her og nu, for min skyld kan vi sagtens vente...jeg ville som sagt bare gerne have haft en dato...

Flere af Jer opfordrer til at jeg skal lægge baggrunden ind her..jeg kan da forsøge, men det må blive en forkortet udgave så...

Vi har som sagt været venner i et par år, før vi fandt ud af at vi ikke kunne skjule vores følelser mere, og måtte gøre os fri af de forhold vi var i, så vi kunne være sammen.Det skete så d.26 marts sidste år..Jeg har to børn fra mit tidligere ægteskab, og min kæreste havde ingen.Vi blev gravide i sidst på sommeren, og derefter fulgte en meget problematisk tid ,med en MEGET svær og bøvlet graviditet(blødning,truende abort) og til sidst extremt for tidlig fødsel(26+2) Mike vejede kun 906 gram og målte 34 cm.Vi var indlagt på OUH i fem uger, og blev derefter overflyttet til hjemmehospital..Herefter fulgte en tid med hjerteproblemer,som forsvandt igen(noget der hedder ductus) hos Mike og efter 11 ugers totalt indlæggelse kunne vi udskrives skærtorsdag i år.Da vejede Mike 2575 gram og målte 44 cm.

Vi nåede at være hjemme i 13 dage..Så blev Mike pludselig meget syg og måtte indlægges d.6 april.Da vi blev indlagt var han MEGET dårlig, og vi har siden hen fået af vide at allerede dér,var lægerne klar over hvad vej det gik...Mike fik konstateret Menigitis HiB,en man blir vaccineret for når man er 3 mdr, da den er extremt aggressiv.Mike var for lille og skrøbelig i forvejen pga.fødselstidspunktet, og lørdag d.9 april fik vi så dommen.Mike var svært hjerneskadet, og der var ikke nogen udsigter til at det ville blive bedre.Søndag aften blev vi bedt om at overveje at slukke for respiratoren,da han var hjernedød.Mandag d.11 april kl.12.13 sov vores 12 uger gamle søn ind i sin fars arme...

Det var lidt om vores baggrund, undskyld det blev så langt...

Jeg har snakket med kæresten igår faktisk, og jeg har valgt at acceptere tingene som det er..planlægger dog stadig lidt indimellem, for lidt skal jeg jo lave :)

0

Del dette indlæg

Jeg har sagt til kæresten at det ikke haster med et bryllup her og nu, for min skyld kan vi sagtens vente...jeg ville som sagt bare gerne have haft en dato...

Flere af Jer opfordrer til at jeg skal lægge baggrunden ind her..jeg kan da forsøge, men det må blive en forkortet udgave så...

Vi har som sagt været venner i et par år, før vi fandt ud af at vi ikke kunne skjule vores følelser mere, og måtte gøre os fri af de forhold vi var i, så vi kunne være sammen.Det skete så d.26 marts sidste år..Jeg har to børn fra mit tidligere ægteskab, og min kæreste havde ingen.Vi blev gravide i sidst på sommeren, og derefter fulgte en meget problematisk tid ,med en MEGET svær og bøvlet graviditet(blødning,truende abort) og til sidst extremt for tidlig fødsel(26+2)  Mike vejede kun 906 gram og målte 34 cm.Vi var indlagt på OUH i fem uger, og blev derefter overflyttet til hjemmehospital..Herefter fulgte en tid med hjerteproblemer,som forsvandt igen(noget der hedder ductus) hos Mike og efter 11  ugers totalt indlæggelse kunne vi udskrives skærtorsdag i år.Da vejede Mike 2575 gram og målte 44 cm.

Vi nåede at være hjemme i 13 dage..Så blev Mike pludselig meget syg og måtte indlægges d.6 april.Da vi blev indlagt var han MEGET dårlig, og vi har siden hen fået af vide at allerede dér,var lægerne klar over hvad vej det gik...Mike fik konstateret Menigitis HiB,en man blir vaccineret for når man er 3 mdr, da den er extremt aggressiv.Mike var for lille og skrøbelig i forvejen pga.fødselstidspunktet, og lørdag d.9 april fik vi så dommen.Mike var svært hjerneskadet, og der var ikke nogen udsigter til at det ville blive bedre.Søndag aften blev vi bedt om at overveje at slukke for respiratoren,da han var hjernedød.Mandag  d.11 april kl.12.13 sov vores 12 uger gamle søn ind i sin fars arme...

Det var lidt om vores baggrund, undskyld det blev så langt...

Jeg har snakket med kæresten igår faktisk, og jeg har valgt at acceptere tingene som det er..planlægger dog stadig lidt indimellem, for lidt skal jeg jo lave :)

I får lige et kæmpe :) fra mig.

Sikke en tid i har været igennem.

:)

0

Del dette indlæg

puha, jeg læste dit indlæg - og så loggede jeg faktisk af - syntes simpelthen det var så sørgeligt at læse hvad I har været igennem - ved overhovedet ikke hvad jeg skal skrive - tror ikke der er nogen ord der dækker hvordan I må føle, sender jer en kærlig tanke og et :) og jeg håber I finder ud af det sammen - også selvom det tager lidt tid, giv jer den tid det tager - bryllup skal nok komme på et eller andet tidspunkt.

:) Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære snoopyzheaven

Ja, jeg sidder som mange af de andre piger med tårer nede af kinderne.

Sikken en omgang i har været igennem, hvor er det umenneskeligt.

Mit råd er at i skal tage den tid i begge har brug for inden i evt. sætter dato, derfor kan du jo godt begynde at bevæge dig ind i bryllupets univers, om ikke andet for at komme lidt gennem denne svære tid.

Mine tanker er hos jer.

Håber det giver lidt mening.

Tina :bearhug:

0

Del dette indlæg

Min dybeste medfølelse går til jer begge to..

Derudover mht brylluppet, så vil jeg sige at I måske bør tage jer lidt tid begge to, før I sætter en dato og begynder planlægningen for alvor. (Det skader jo ikke at begynde at snuse lidt til bryllupsuniverset, selvom man ikke har sat den endelig dato)

Min frygt er måske at I planlægger bryllup, for at glemme.. glemme det tragiske der er sket. Og det er nok også meget naturligt, men jeg ville nok vælge at lade lidt tid gå, så I får mest muligt ud af jeres forberedelser og selve brylluppet.. Og ikke lader det være "et plaster på såret" nu og her.

Håber du kan følge min tankegang..

Og så selvfølgelig et kæmpe :) til jer begge to!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer