walk

ris

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nogle mener, at man ikke må kaste med ris fordi fuglene ikke kan tåle ris.

De går jo og plukker op bagefter. Så nogle vælger at bruge fuglefrø istedet.

Men jeg har nu læst et eller andet sted, at fugle godt kan tåle risene og at det er en skrøne at de får oppustet mave af ris.

Har vi en ornitolog til stede :) ??

0

Del dette indlæg

det er en skrøne - kast I bare ris - dog er der enkelt kirker der ikke syntes at have forstået dette - og forbyder ris kastningen - men det er altså ikke for fuglenes skyld de gør det!

:) Stine - der ikke er ornitolog, men som ivrigt forsøger at aflive ris skrønen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber i kan bruge dette

:) Marie

her har vi så bevistet på at det er en myte vedr. fugle og ris.....

Du spørger om småfugle kan tåle ris, i forbindelse med dit bryllup snarlig.

Først må jeg have lov at sige tillykke med brylluppet. Jeg ønsker dig at det må blive til glæde.

Dernæst om småfuglene kan tåle ris? I Kina forsøgte man at udrydde spurve fordi de spiste ris på marken. Hvorfor skulle man gøre det, hvis fuglene ikke kunne tåle det?

Ris er korn, fugle tåler udmærket korn, også forædlede produkter!

Det er muligt at de svulmer op, men så bliver de blot mere mætte. De kan sagtens tåle det!

Kort sagt fugle kan tåle ris, så lad du blot folk smide ris.

Risene er et ønske til dig om at blive frugtbar, og nu hjælper det måske også fuglene lidt lige i deres yngletid.

Venlig hilsen

Jan Kjærgaard

0

Del dette indlæg

Det er mest for fuglenes skyld man må heller ikke kaste ris ved vores kirke, men man kan jo også kaste en masse andet, rosenblade, konfetti, jeg så enda på et billede fra et amerikansk bryllup der havde de brugt popkorn til at kaste med, men det må da være lidt fedtet synes jeg

0

Del dette indlæg

Det er mest for fuglenes skyld man må heller ikke kaste ris ved vores kirke, men man kan jo også kaste en masse andet, rosenblade, konfetti, jeg så enda på et billede fra et amerikansk bryllup der havde de brugt popkorn til at kaste med, men det må da være lidt fedtet synes jeg

<{POST_SNAPBACK}>

Hej fasling Vi skal jo som du ved også giftes i Klosterkirken og vi fik af vide af vores præst at de ikke kunne forbyde det.

Så der er vel ens for alle der skal giftes der.

Hilse

Veronica og Kenneth

0

Del dette indlæg

Man må gerne kaste med ris for fuglenes skyld.

En god grund til at vælge noget andet er, at ris sviner brudgommens sorte tøj noget så grusomt. Der sidder støv på riskornene, som sætter sig på det sorte tøj (nok også det hvide, med det kan jo ikke ses ;) ), og tøjet bliver rigtigt grimt... Pletterne kan sagtens komme af, men man får jo ikke tøjet renset mellem kirken og festen...

Mette :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så længe du er inde på kirkens grund så kan de sagtnes forbyde det.... I mange kirker frabeder de sig det, simpelthen fordi de ikke gider betale kirketjeneren for at feje det op, hvilket jo er nødvendigt, da fugle ikke tager det hele.

Men hvis du kommer uden for kirkens grund så kan i bare kaste løs...

:)

badutski

0

Del dette indlæg

Til min kusines bryllup kastede de hvide rosenblade istedet for... det synes jeg nu var meget romantisk på en måde, hvis ikke man kan bruge ris. ellers har jeg set noget med nogen små "ris" hjerter... eller hva det nu hedder, som kan kastes på, og som smelter når de ligger på jorden eller noget lignende... tror det forhandles hos calligrafen.dk

Synes ikk lige at ideen med fuglefrø er særlig fed-måske er det bare mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer