majken1978

lidt harm

9 indlæg i dette emne

Her gik man og troede at alt var ok.

Men nej vi måtte tro om igen. Jeg sad og snakkede med min svigermor som fortalte at nicolais søster syntes det var lidt mærkeligt at, hun havde hørt der blev inviteret børn med til brylluppet men hendes børn blev ikke inviteret :)

Nu ligger det sådan at dengang vi fortalte at vi skulle giftes spurgte hende om det var ok at børnene ikke blev inviteret, da de jo ikke er så gamle (næsten 2 og 4 til festen). Det var helt fint sagde hun dengang.

De "børn" som hun har hørt der skal med er min kusine (som skal være brudpige) på 13, min fætter på 15 og nogle af vores venners datter (skal være brudepige) på 13 :griner:- de hænger jo ikke på deres forældre som min svigerindes børn ville gøre. Ikke nok med det, men de børn har det med at de kan ikke lege selv og skal enten have mor eller far med sig, eller hvis mormor og morfar er der, en af dem................det kan da ikke være rigtigt.

Det der gør mig harm er at jeg skal høre det fra min svigermor :tosset: så kunne min svigerinde da lidt diskret spørge hvad det var for nogle børn der skulle med. På den måde havde jeg da ikke opdaget noget.

Nicolai blev så gal at han sagde at i demonstration så har vi skrevet børnene på indbydelsen og så må de blive deres forældres problem hvis de tager dem med. Det kan bare ødelægge en hel fest, for de kan jo ikke sidde stille i så mange timer. Netop denne fest ligger op til at det er en voksenfest, med galla og det hele helt ærligt :):griner:- .

Nu er vi spændte på hvad de siger om hvor mange de kommer.

Skulle lige af med lidt, beklager.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

puha det er da ikke rart og høre det fra sin svigermor og ikke sin svigerinde og jeg kan kun give dig ret de er for små til at tage til bryllup, de andre er jo ligesom selvskrevet ved at de er brudepiger og brudesvende og så er man nødtil at invitere dem med, men jeg kan godt forstå at du blev lidt irreterede over det så du får lige et par :):griner:-:griner:-:)http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

vi har inviteret børn i alle aldre og jeg tror det kommer til at fungere fint, men jeg kan godt forstå at det er irriterende og høre den slags fra sin svigermor.

har din svigerinde sagt til din svigermor at hun skulle spørge eller har hun bare taget det på sig???

:)

0

Del dette indlæg

ih altså :) hvor 'træls' - men det er altså jeres fest og I bestemmer og når der ikke kommer andre på deres alder så er det jo heller ikke i børnenes interesse at kommer med - det er da kun for forældrenes skyld - men forklar hende det på en ordentlig måde - måske er der sket en misforståelse under vej? når de har acc. det en gang så er jeg sikker på at de gør det igen :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor træls

Vi har også inviteret uden børn ...og det er kun vores fire "fælles" børn der kommer med da de skal være brudepiger og så to på 15 år....... thats all.... og det er blevet accepteret

Men under alle omstændigheder så håber jeg i finder den rette løsning så det ikke kommer til at ødelægge jeres dag

:) Marie

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtnes forstå jeres valg, og også at i gør forskel. Vi har selv valgt et bryllup uden børn, men har samtidig valgt at skille ved konfirmationsalderen -- dem over bliver inviteret dem under bliver ikke! (Hos os er alle børn enten 15 eller derover eller 5 og nedefter!!!)

Eneste undtagelse her bliver dog vores egen datter, som også er brudepige, som selvfølgelig skal med, men hvor vi sørger for en barnepige som kan tage hende over i seng når det bliver nødvendigt.

Synes det er helt op til brudeparret selv, hvordan og hvem de ønsker at se til brylluppet, og at det er et tegn på umanerlig dårlig pli, hvis man ikke stiltigende er i stand til at respektere dette ønske som gæst.

Jeg synes faktisk det ret tit lyder som om at folk tager en bryllupsinvitation som en ret og en selvfølge i stedet for den ære det rent faktisk er... :mar:

Badutski (som måske lige for i flindt mens jeg skrev ovenstående, men synes bare efterhånden der er vildt mange posts med brudepar som bliver såret af gæster som ikke har nok pli) :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at invitere vores søskendes børn med. Det ville vi ellers ikke i starten, men fordi min kærestes søster og svoger (og 2 børn) kommer fra Norge, og de ikke ville rejse uden børnene. Så blev vi lidt nød til at inviterer børn med. Og nu hvor vi havde tage beslutningen at min svigerindes børn skulle med, blev vi også nød til at invitere mine niecer og nevø med. Min bror er dog ikke sikker på at de tager deres datter på 2 år med. Men det er jo så et valg de selv har taget.

Vi har arrengeret at børnene kan sidde i et andet rum og lege. Vi sørger for der er et lille tv og en video så de kan være beskæftiget. Børnene er i alderen 2 til 9 år, så vi håber ikke det kommer til at gå så meget ud over festen, at de er med. Der er mulighed for at børnene kan lægge og sove i rummet, så det håber vi at forældrene vil benytte sig af.

Jeg håber at I finder en løsning, det er jo trods alt jer der bestemmer.

knus Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at invitere vores søskendes børn med. Det ville vi ellers ikke i starten, men fordi min kærestes søster og svoger (og 2 børn) kommer fra Norge, og de ikke ville rejse uden børnene. Så blev vi lidt nød til at inviterer børn med. Og nu hvor vi havde tage beslutningen at min svigerindes børn skulle med, blev vi også nød til at invitere mine niecer og nevø med. Min bror er dog ikke sikker på at de tager deres datter på 2 år med. Men det er jo så et valg de selv har taget.

Vi har arrengeret at børnene kan sidde i et andet rum og lege. Vi sørger for der er et lille tv og en video så de kan være beskæftiget. Børnene er i alderen 2 til 9 år, så vi håber ikke det kommer til at gå så meget ud over festen, at de er med. Der er mulighed for at børnene kan lægge og sove i rummet, så det håber vi at forældrene vil benytte sig af.

Jeg håber at I finder en løsning, det er jo trods alt jer der bestemmer.

knus Camilla

Jeg var selv til et bryllup sidste år, hvor de havde løst det med børnene på samme måde som I gør (de havde dog også lejet en hoppeborg), og det gik smadder godt - der var ingen problemer med sure og trætte børn. Jeg forstå iøvrigt ikke at det kan være så stort er problem, at folk gerne vil have deres børn med - de fleste bliver jo også sure, hvis folk melder fra pga. deres børn - det er noget underlig dobbelmoralsk noget. Jeg tror også at de fleste som kan flippe sådan ud over at folk vil have deres børn med til et bryllup, er mennesker som ikke selv har børn.

Vi har selv valgt at invitere børnene med, da vi ikke ønsker sådan en stiv og højtidelig fest, hvor folk nærmest skal gå på listefødder, for ikke at få sagt noget, så drømmen om det perfekte bryllup brister.

:bearhug: Christina.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer