Guest Tom_Bombadil

Pynte vognen - hvornår, og hvordan?

15 indlæg i dette emne

Hej, alle i dejlige bryllups entusiaster!

Nu forholder tingene sig sådan at min søster skal giftes med sin eneste ene, og derfor har jeg besluttet at jeg vil pynte deres "karet" (en ganske almindelig bil ;))

1. Hvordan pynter man den - ja, noget tyl på forskærmen, og hvad ellers? - er dåserne der bliver slæbt efter passé og hvad med barberskum?

2. Hvornår skal vognen pyntes - når de kører fra kirken, eller når festen er slut?

Nu har jeg presonligt ikke været med til et bryllup før (ihvertfald ikke hvad jeg kan huske af) så jeg er _lidt_ på bar bund ;)

Mvh, og på forhånd tak for hjælpen

"Tom Bombadil"

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis der skal tyl på bilen:

1: Tyllet sættes fast ved det ene sidespejl

2. Tyllet føres ned over kølerhjelmen og fastsættes under midten på fronten af kølerhjelmen.

3. Derefter føres det igen op mod det modsatte sidespejl og fastsættes.

Man kan så pynte lidt mere med blomster fastsat i tyllet. Når man bruger tyl som underlag, undgår man nelig at ridse lakken på bilen, som man godt kan komme til at gøre, hvis man udelukkende vælger blomster.

Håber du finder ud af det

:) Anne - der synes det er rart med lidt mandligt selskab :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Takker for svaret - jeg vil da forsøge mig lidt frem ;)

- men nu har jeg så mange gange det på film, de der biler, med skiltet "Ny Gifte" i bagruden, og dåserne der skrællede efter bilen

- bruger man slet ikke det i virkeligheden?

(DAMN... - er begyndt at indse hvor "på bar bund" jeg egentligt er ;))

0

Del dette indlæg

Hejsa

og velkommen til

Du spørger hvornår bilen skal pyntes og personligt tror jeg ikke jeg vile vente til festen var slut, synes det er lidt ærgeligt når man tager det store arbejde i betragtning. De bryllupper jeg har været med til har bilen været pyntet og klar til når parret kom ud af kirken, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, om de så skal køre i limo eller om det bliver i deres egen bil?

Mht dåaer plejer det først at være om aftenen, når de forlader festen, og om man synes om det er jo en smagssag, kan du ikke fiske lidt om deres holdning dertil?

mange hilsener Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

enig med Rikke - skal bruden køres til kirke i bilen og det nygifte par derfra i den - jamen, så skal den da være pyntet der .. skilte i bagruden er nok noget man mest bruger i USA - ligeledes det med dåserne jeg har dog være til bryllup herhjemme hvor det blve brugt - men så er det vist mest hvis brudeparret sikker afsted på bryllupsrejse om aftenen ...men ja, tyl som Annen viser og så evt. blomster på næsen og evt. ved hvert håndtag på dørene (ganske små buketter evt. bundet med lidt tyl)

:) Stine Postet billede

0

Del dette indlæg

Dåserne er absolut IKKE passé.....de bliver bare ikke brugt på den pyntede bil lige efter vielsen, men først på "get-away" bilen som parret kører væk i når de forlader festen om aftenen (hvis de da ikke faster med til den lyse morgen :band: )

Badutski

0

Del dette indlæg

enig med Rikke - skal bruden køres til kirke i bilen og det nygifte par derfra i den - jamen, så skal den da være pyntet der .. skilte i bagruden er nok noget man mest bruger i USA - ligeledes det med dåserne jeg har dog være til bryllup herhjemme hvor det blve brugt - men så er det vist mest hvis brudeparret sikker afsted på bryllupsrejse om aftenen ...men ja, tyl som Annen viser og så evt. blomster på næsen og evt. ved hvert håndtag på dørene (ganske små buketter evt. bundet med lidt tyl)

:bearhug: Stine Postet billede

<{POST_SNAPBACK}>

Stemmer i med Stine, dåserne er kun til efter festen hvis brudeparret skal andet sted

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til de bryllupper jeg har været til, blev der skrevet "nygifte" på bagruden med læbestift og som andre også skriver dåser på slæb efter bilen, men først når parret forlader stedet.

0

Del dette indlæg

Giver alle ovenstående piger ret....

Traditionen om dåserne er at de skal holde onde ånder væk fra brudeparret på deres tur ud i natten... Altså først på "get-away" bilen... -Også har de jo også den praktiske egenskab at man hører hvis brudeparret forsøger at dampe ubemærket af....

God arbejdslyst med bilen.... :bud:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer