Guest Nitte

Hvem skal være jeres vidner?

32 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Sjovt du siger det.. det havde jeg da helt glemt. Skal man fortælle præsten, hvem ens vidner er ?? Vi har haft vores møde med præsten, og der nævnte han det slet ikke..

Betyder det, at vi ikke skal gøre mere ved det eller ???

<{POST_SNAPBACK}>

vi skal vies af Rasmus' onkel, men det er kirkens præst som skal skrive vielsespapirerne (sådan er reglerne) og det er ham - altså kirkens præst som skal have navn og adresse på de to vidner. Det er da lidt underligt at jeres præst ikke har sagt noget, d ade tjo er ham som skal have navnene og skrive papirerne...hm

Det må I hellere spørge om. :)

0

Del dette indlæg

Da vi afleverede attesten til kordegnen skulle vi samtidig aflevere en seddel med navne på 2 vidner. Det var vi ikke helt forberedt på, da jeg jo mener man har en hel kirke fuld af vidner :) så vi skrev min svigermors navn og min fars navn. Det er da to som man i hvert fald regner med kommer :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej

Jeg havde da helt glemt alt om at man skal have vidner...

Skal de underskrive noget, eller bare dukke op i kirken?

Tænkte på at vi så kunne vælge vores mødre, men min svigermor bor ret langt væk....

:)

Sandie

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vidnerne skal ikke skrive under på noget. Til min søsters bryllup blev vores mor og hendes svigermor skrevet som vidner. Min mor ved ingengang, at hun står der.

Vidnerne skal oplyses, da man skal have to vidner til et bryllup. (Kommer fra gamle dage).

Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vidnerne skal ikke skrive under på noget. Til min søsters bryllup blev vores mor og hendes svigermor skrevet som vidner. Min mor ved ingengang, at hun står der.

Vidnerne skal oplyses, da man skal have to vidner til et bryllup. (Kommer fra gamle dage).

Bettina

Tak for infoen !

Så tror jeg helt sikkert, at vi vælger vores mødre, for også at give dem "en del" i brylluppet.

:super:

Sandie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm, jeg er lidt forvirret mht vidner.

Vi er jo selv gift på rådhuet men jeg har aldrig støt på noget med nogle vidner, men på rådhuset stod der foruden hende der viede os også to andre "kommune-mænd". Vi havde vores forældre med, men som sagt blev vi ikke spurgt til vidner. Jeg går ikke ud fra det kun er en kirkelig handling??

Nogen der kan forklare yderligere?

Mvh. Novemberpigen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Måske vores mødre... Men hvad sker der egentlig, hvis et af vidnerne ikke dukker op? Det er der vel ikke nogen, som opdager, når de ikke skal skrive under på noget???

(kunne nemlig godt tænke mig at ha' svigermor som vidne, og da hun er syg, er hun ikke 100% stabil - men vi regner da stærkt med, at hun kommer!)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer