jannieogbrian

Hvor mange gæster og hvor stort et budget???

78 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvors lyder på 50 - 60.000 kr. med alt og vi bliver 144 personer til spisning.

Så det er hvis ikke så galdt.

Undskyld hvis det ikke er stavet rigtig men er lidt ordblind :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Hold da op... 144 personer til spisning http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif Det var mange, men til et lavt budget...

Hvad skal i have for noget mad?

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Vi bliver omkring de 60 mennesker og uden at vide noget som helst, så håber vi at kunne holde det for omkring 30.000 kr.

Til jer som har budget på nogenlunde det samme, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om hvad I vælger mht. mad, sted at holde det osv for at holde budgettet nede.

Vi har selv planer om at holde det i et forsamlingshus hvor vi selv må medbringe maden, vi vil samtidig benytte os af venner-bekendte som kan bage bryllupskagen, hjælpe mig med sminke/hår, fotograf - musikken er vi lidt i vildrede med...

er det så urealistisk at kunne holde bryllup for 30.000 kr.???

<{POST_SNAPBACK}>

Hej.

Nej, jeg synes ikke, at det er urealistisk ! Vi bruger nemlig omkring samme beløb selv, og bliver 54 til middag + ialt ca 83 til vielse og reception.

Vi har gjort følgende for at gøre det billigere:

- lejet en spejderhytte lige ud til vandet i 3 døgn = ca. 4000 kr.

- bestilt buffet til 125 kr. pr. pres.

- syr selv brudekjole = ca. 1500 kr.

- laver selv diadem = 0 kr.

- gommens tøj er købt til 900 kr.

- laver selv blomsterpynt mm.

- binder selv brudebuketten = 100 kr.

- musikken bliver jukebox med kareoke = 2200 kr.

- laver delvis bryllupskage, dessert og natmad selv (nemme ting)

- køber øl, sodavand og vin + sprut i Tyskland (jo, det kan fint betale sig)

- fotografen bliver min søster, der har rigtig godt udstyr, og er på vej til at uddanne sig til fotograf (billeder af os og alle gæster) = 500 kr.

- holder øje med tilbud, når vi skal købe ting selv... fik derfor bl.a. luksus servietter (ca. 200 stk) til 70 kr.

Håber, at det kan give nogle ideer... vi trækker ihvertfald også på bekendte og venner... derfor skal jeg heller ikke give mere end 500 kr. for prøveopsætning, hår og makeup hos en uddannet frisør osv.

Kig evt. i vores planlægningstråd.

Knus Jane :hjerte:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for dit svar :bearhug: dejligt at blive bekræftet i at det godt kan lade sig gøre :blush:

Jeg har gemt dit svar så jeg kan have det når planlægningen går mere og mere ind http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Hej

Vi blev gift i lørdags, og have 80 med til fest og 100 til reception, vi regnede ud at vi ville ramme ca 120.000 eksl. kjole, alt andet til mig, morgengaver, ringe og blomster til bordene, det endelige resultat er 130.000 eksl. ovenstående. Skal de ting regnes med ender vi totalt på (cirkus) 160.000.

KH Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Vi regner med 40 personer og vi har indtil videre et budget på 75.000 kr. Men vi regner med at kan bruge mindre, da jeg allerede nu har sparet en del og jeg bliver ved med at lede efter priser så vi kan spare så meget som muligt uden at vi går på kompromis...

:bearhug: fra Monika

Redigeret af Monika_Lars
0

Del dette indlæg

Vi har lige lagt budget - så vi åner ikke om det holder. Men vi bliver (forhåbentlig) 54 og regner med 60.000 - skal også holde en lille reception, men sparer ved stedet (ca. 4000 fredag - søndag med 55 sovepladser), mad, da vores kokke ven nok skal lave mad, musik, vores ven er dj :bearhug:

Så vi regner med det holder.

Sandra

0

Del dette indlæg

Hej Vi har inviteret 50 mennesker til week-endsbryllup.....

Og vi har bugeth til 8o.ooo,-

Det er med både champagne og bryllupskagen...

senere middagen og fri bar........

sove på slottet og dage efter morgenbuffet :boohoo:

og så kan de ellers godt skruppe hjem.....

:band: musik fra start til slut.

Vores tøj og brudepigernes løber sig op i 10.000,- ved siden af og vores bryllupsrejse går til Bali....(men da vi bor i kina,blir det ikke så dyrt igen)

:jul8: og vi håber at gæsterne lægger lidt til rejsen ... :(

:bearhug: Jannie

Redigeret af Queenii
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jannie

Vi har også måtte revurdere vores budget et par gange og det bliver dyyyyrrrt. Vi har indviteret 76 til fest og 150 til reception. Vi regner med det koster 140.000 incl. 14 dages bryllupsrejse til Thailand.

Vi checkede priser på feststeder i Jylland og det er bare helt andre priser. Vi kunne holde bryllup på et gods for det halve af hvad det koster på en restaurant i KBH. Havde vi boet i Jylland kunne vi have sparet en del i budgettet.

:0)

Jette

Redigeret af jetteschrum
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores budget hedder 30.000kr og vi blir maks 50 personer.

Vi har sat og regnet lidt på det hele, vi har reserveret en restaurant og et forsamlingshus..

Hvis vi vælger forsamlingshuset så kan vi sagtens holde det på 33-35.000kr

men vælger vi restauranten så skal vi nok nærmere op på 50.000kr.

Det hele afhænger også om jeg får solgt min brudekjole

Knus Heidi

:balloon:

0

Del dette indlæg

Jamen jeg vil da også gerne dele vores budget..

Vi bliver 73 personer til festen og budgettet er på 25.000 kr. Og det ser ud til at det holder meget godt - vi kommer i hvert fald ikke over 30000 :balloon:

Jeg vil da gerne skrive lidt om hvad vi har gjort (fuldstændigt budget kan snart ses i min planlægningstråd, har jeg tænkt mig)

Vi holder festen i et lokalt forsamlingshus - det koster 1250 + 10 kr pr person (fordi vi ikke bruger den kogekone der ejer forsamlingshuset) + rengøring 450 kr:

2430 kr

Maden bliver lavet af en kogekone, der tager 125 kr pr kuvert (jeg går ud fra at det er sort, men ved det faktisk ikke). Hun laver velkomstdrink + frugter, forret og hovedret: 9125 kr

Dessert er hjemmelavet is, som min fars kone laver.

Servering er nogle damer kogekonen har med, de sætter maden ud på bordene (går altså ikke rundt og serverer) 3 stk af 100 kr i timen, 8 timer = 2400

vin, 70 flasker á 25 kr= 1750, øl er billigøl (men der skl være nok), sodavand bliver nettos 1½ liters flasker og vi har næsten ikke noget sprut.

Brudekjolen er fra e-bay og kostede 1012 kr, og så er den blevet tilrettet for 750 kr

Skoene er sandaler til 300 kr, corsagen er fra et outlet og kostede 300 kr

Gommens Jaket sæt er også fra ebay og kostede knap 2000 kr. Han har købt sko til 300 kr, bælte til 300 kr og kravat til 300 kr + 5 par strømper (hvor af de 2 er til bryluppet) for 100 kr.

Duge, servietter og pynt får vi af min far og hans kone

Fotografen er Dennis' bror, som giver os billederne i bryllupsgave, så der er nogle penge sparet.

Vi skal ikke på bryllupsrejse.

Vi har ikke bestilt en speciel bil eller noget til at transportere os, så der sparer vi også.

Invitationer, bordkort, kirkehæfter, takkekort osv laver vi selv på computeren, vi har brugt penge på at købe noget ordentligt papir (100 kr i alt) og så er der selvfølgelig frimærkerne, men vi har sparet lidt ved at dele ud til dem vi skulle se lige omkring det tidspunkt vi sendte invitaionerne ud.

:balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver 42 personer og med alt kommer vi op på ca 60.000 kr. Vi skal ikke på bryllupsrejse da vi næsten lige har fået en lille, så det bliver senere.

Det endelige beløb ved vi når festen er overstået, men vi har budgetteret med flere personer end der kommer så står vi ikke lige pludselig og mangler nogle penge. Men budgettet holder.

0

Del dette indlæg

Vores bliver omkring 48.000 kr med alt

33.000 for festen for 53 med alt..

5000 for kjole (var heldig og fik mens Nicolai holdt udsalg)

5000 for Hugo Boss jakkesæt, skjorte og slips til kæresten

1000 for bustransport

4000 for musik ( 2 fede DJs) :guitar:

samt nogle ekstra ting..

Vi får 10.000 af mine forældre, 15.000 kr af min morbror og tante.. og 10,000 fra min kærestes forældre..

Bryllupsrejsen er en gave fra min faster og onkel..

Resten må vi låne (jeg er stadig studerende) :hjerte:

0

Del dette indlæg

Ja..... :boohoo:

Min far siger at man bør regne med at en fest koster 1000 pr person.... Den holder ikke rigtigt i vores tilfælde :boohoo:

Vi skal være ca. 40, og lagde oprindeligt ud med at vi ville bruge 50.000 på det hele. Men det kan godt være vi kommer over det, for vi har talt om at få et band :band: Og så vil jeg gerne bruge lidt ekstra på blomster. Så det ender nok med en 65.000 - 70.000 kr. Det er uden bryllupsrejsen, som vi tager senere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver omkring 50 personer til middag - og budgettet lyder på ca. 100.000,- :cheerleader3:

Jeg forventer egentlig at det holder meget godt - jeg har forsøgt at lægge lidt "luft"ind:

Invitationer 1.000

Ringe 11.000

Kjole 15.000

Js tøj 8.000

Js sko 1.500

Brudepiger 2.000

-"- dreng 2.000

Brudebuket 1.500

Leje borde/stole 2.000

Pynt - borde m.v. 5.000

Musik 10.000

Bryllupskage 3.500

Mad v/50 pers. á 250,- 12.500

Vin/vand 5.000

Kaffe/te/hedvin 1.000

Bar 2.000

Serveringspersonale/rengøring 5.000

Fotograf 5.000

Brudesuite 3.000

Bryllupsrejse 10.000

I alt 106.000 *host*

:veiledsmile1:

0

Del dette indlæg

Vi bliver 40 og har et budget på MAX 50.000.

Indtil videre ser det sådan ud :

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Leje af selskabslokaler, servering, 4 retter mad, drikke hele natten : 14.000 GOD PRIS vi har fået her.. :cheerleader3:

(y) Musik : 7000,-

:bearhug: Personlig sang i kirken : 1500,-(From this moment on )

:bearhug: Ringe : 9000,-( Her valgte vi IKKE at spare. De skal trods alt bruges hele livet.

:bearhug: Brudekjole, slør, skørt, undertøj : 3000 (er købt, har været heldig at købe brugt )

:bearhug: Brudepigetøj : 500,-

:bearhug: Richard tøj : 1500,- ( Har købt sættet i Marcus der havde 70 % på ALT )

:bearhug: Bryllupskage : 500,- ( laver selv )

:bearhug: Fotograf : 3000

:kiss: Hår, sminke : 700,- ( Har en veninder er er frisør )

:) Pynt til lokaler : 1000,-

:) Brudebuket : 700

IALT : 42.400,-

Vi ved vi får 10.000 i bryllupsgave af min mor og stedfar, så dem bruger vi på bryllupsrejsen.. :td:

:) Lambada

Redigeret af Lambada Bamse
0

Del dette indlæg

Vi bliver omkring de 60 mennesker og uden at vide noget som helst, så håber vi at kunne holde det for omkring 30.000 kr.

Til jer som har budget på nogenlunde det samme, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om hvad I vælger mht. mad, sted at holde det osv for at holde budgettet nede.

Vi har selv planer om at holde det i et forsamlingshus hvor vi selv må medbringe maden, vi vil samtidig benytte os af venner-bekendte som kan bage bryllupskagen, hjælpe mig med sminke/hår, fotograf - musikken er vi lidt i vildrede med...

er det så urealistisk at kunne holde bryllup for 30.000 kr.???

<{POST_SNAPBACK}>

Vi bliver 35 voksne og 18 unger til vores bryllup. Alt incl. kommer det ialt til at koste max. 30.000 kr. Og det holder - iøjeblikket siger regnskaber 26.000 kr.

Det er så med havefest derhjemme med helstegt gris, hjemmelavet forret, dessert og tilbehør. Hjemmelavet bryllupkage.

Vin har vi løbende købt på tilbud og øl/vand og spiritus er købt på sommerferien i tyskland.

Manden og ungerne køber nyt tøj og jeg får syet en kjole (forholdsvis billigt 3000,00) Hår og make-up bliver også sat forholdsvis billigt.

Det er incl. natmad (Pølser og brød)

.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer