Guest Ninkaninus2000

Mad laves dagen før

10 indlæg i dette emne

Overvejer at lave rejecocktail (forret) og frugtsalat (dessert), men kan jeg lave det aftenen før brylluppet hvis det står i køleskabet ind til det skal spises, eller bliver det trist og smattet?

Det er mest rejecocktailene jeg er i tvivl om, frugtsalaten mener jeg sagtens kan laves dagen før og stå i køleskabet indtil brug.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har ikke prøvet selv at lave det dagen før, men jeg ville umiddelbart mene, at det blir noget slattent efter så lang tid i køleskab. Altså rejerne kan sagtens klare det, men jeg tvivler på at salaten kan. Hvis du blander salaten (selvom du ikke kommer dressing i) med rejerne så vil de afgive væde og gøre salaten slatten.

Mht. frugtsalaten så ville jeg nok bare gøre det at jeg skærer alt frugten ud dagen før. Æbler, pærer o.l. kan du måske give et lille pift citronsaft så det ikke bliver brunt. Men vent med at blande det hele til selve dagen.

0

Del dette indlæg

ps... Med hensyn til frugtsalaten.

Hvis du nu skal bruge nogen frugter fra dåse, kan du lægge de friske frugter ned i væden fra dåse frugterne og derved bliver de ikke brune.

Det gør vi i hvert fald ude hvor jeg arbejder.

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan lave så meget, så det ikke tager særligt lang tid, at gøre det færdigt på selve dagen.

Rejecocktail:

Snit salaten fint, og dæk det helt med koldt vand og et vådt viskestykke....så holder det sig fint unden at blive slattent eller grimt. Det skal bare dryppe godt af i en sigte inden cocktailen skal laves.

Lav dressing dagen før også.

Rejerne giver næsten sig selv, og det gør aspargesen også.........Af pynten kan du sagtens skære citroner dagen før, og dække dem godt til i et køleskab, og det samme med cherrytomater, hvis du vil have dem på som pynt.

Så er der ikke meget arbejde tilbage i at anrette dem.

Med hensyn til frugtsalaten...........

Hvis det skal være den model der er vendt i flødeskum, så skal du vente til sidste øjeblik med at vende skummet i.

Lav en sukkerlage........... kog vand op med sukker......den skal ikke være tyk, kun meget sød.

Lad den køle af, og når den er kold, kan du skære frugten dagen før, og komme den i sukkerlagen ( æbler, pærer, melon, ananas, vindruer......vent til sidste øjeblik på dagen med bananer og jordbær)

Knus Trisse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan lave så meget, så det ikke tager særligt lang tid, at gøre det færdigt på selve dagen.

Rejecocktail:

Snit salaten fint, og dæk det helt med koldt vand og et vådt viskestykke....så holder det sig fint unden at blive slattent eller grimt. Det skal bare dryppe godt af i en sigte inden cocktailen skal laves.

Lav dressing dagen før også.

Rejerne giver næsten sig selv, og det gør aspargesen også.........Af pynten kan du sagtens skære citroner dagen før, og dække dem godt til i et køleskab, og det samme med cherrytomater, hvis du vil have dem på som pynt.

Så er der ikke meget arbejde tilbage i at anrette dem.

Med hensyn til frugtsalaten...........

Hvis det skal være den model der er vendt i flødeskum, så skal du vente til sidste øjeblik med at vende skummet i.

Lav en sukkerlage........... kog vand op med sukker......den skal ikke være tyk, kun meget sød.

Lad den køle af, og når den er kold, kan du skære frugten dagen før, og komme den i sukkerlagen ( æbler, pærer, melon, ananas, vindruer......vent til sidste øjeblik på dagen med bananer og jordbær)

Knus Trisse :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ville nu nok gøre som Trissemus her forslår....hvis jeg stod i den situration..

:blush: Marie

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok heller ikke lave rejecoktailen før på selve dagen, men du kunne jo evt. gøre det hele klar til det. Altså snitte salat og hvad du nu ellers vil have i. Frugtsalaten kan du sagtens lave dagen før bare d sørger for at dække det ordentlig til for hvis det står for længe kan det nemt få køleskabssmag. Jeg har før selv prøvet at lave rejecoktail dagen før og de blir meget saltne og sådan (skal lige siges jeg er uddannet køkkenassistent) Håber du kan bruge mit svar og erfaringer til noget

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer