KarinaT

Vores fremtid...

20 indlæg i dette emne

Så har vi snakket lidt frem og tilbage og har lagt vilde planer for et år frem. Den lejlighed vi bor i nu er alt for dyr for os at bo i så vi har besluttet os at finde noget mindre at bo i så vi kan spare nogle penge og samtidig spare op.

Vi har begge en drøm om at inden vi slår os ned og stifter familie vil vi ud og se verden og opleve andre kulturer. Derfor er vi blevet enige om at vi vil spare op til at vi kan flytte til evt Australien et halvt års tid og tjene en "masse" penge der.

Lige nu er jeg så hooked på det at jeg har haft fat i ugeavisen og fundet de aktuelle udbydere af lejligheder som vi kan ringe til så vi kan få denne her opsagt så hurtig som muligt og komme ud af starthullerne...

Er vildt spændt...

Redigeret af KarinaT
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu vil jeg ikke være en lyseslukker, for det lyder da skønt, at I har lagt sådan en årsplan, men hvis i vil til Australien for at arbejde, skal i lige have tjekket deres love dernede, for de skulle være ret strenge, hvad angår "fremmed"-arbejde...

Mette

0

Del dette indlæg

Ja selvfølgelig er der mange ting vi skal have undersøgt først...og indtil videre har vi jo også kun sakket om det i grove træk...vi ska lige have styr på det med lejligheden først så vi kan begynde at spare op...og så kan vi ellers begynde at planlægge...

Men vores alternativer er USA (der ved jeg heller ikke hvordan det er) og så ville C gerne til Brasilien - for der skal man vist ikke betale skat :bearhug: (tror det var der)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

J's nevø har boet i australien i over to år nu - det er først den sidste tid, at han har "fået lov" til at arbejde... :blush:

Ellers er det bare en undskyldning for at han vil ha' tilsendt penge fra forældrene... :)

:o

Respekt for jeres beslutning!

:bearhug: Khio.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder da dejligt.. Hvis du tjekker Kilroy travels så har de noget der hedder : working holiday, en ordning danmark og australien har sammen hvor man får et arbejdsvisum til et halvt eller helt år ad gangen.. Så er alt lovligt og man er også sikker på at få et arbejde!!

Pernille, der havde samme drøm engang og måske en dag får den opfyldt!!

0

Del dette indlæg

Det lyder da dejligt.. Hvis du tjekker Kilroy travels så har de noget der hedder : working holiday, en ordning danmark og australien har sammen hvor man får et arbejdsvisum til et halvt eller helt år ad gangen.. Så er alt lovligt og man er også sikker på at få et arbejde!!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jeg har lige været inde og kigge på det og det lyder som en rigtig god mulighed da vi kun har planer om at skulle være der et halvt år...

men jeg kunne umiddelbart ikke finde nogle priser på det? er der nogen der ved hvad det koster...

0

Del dette indlæg

G´day!

Ihh, hvor lyder det dejligt! -Jeg har selv været Down Under i 3 mdr...og det er et skønt land!

Nu vil jeg ikke være en lyseslukker, for det lyder da skønt, at I har lagt sådan en årsplan, men hvis i vil til Australien for at arbejde, skal i lige have tjekket deres love dernede, for de skulle være ret strenge, hvad angår "fremmed"-arbejde...

Mette

Det er meget svært at få arbejdstilladelse i Australien.

En af mine veninder var på working holiday i Australien. -Det kunne jeg aldrig finde på! -Der var ingen penge at tjene...derimod fik hun lov til at betale penge for at få et arbejde.

Cheers mate! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man har et standpunkt til man tar et nyt - er det ikke sådan man siger...ja vi har i hvert fald lavet helt om på vore planer og nu skal jeg til at læse igen - hvis jeg altså kommer ind.

Jeg har søgt ind på mediegrafiker uddannelsen som godt nok tar 4 år i alt med skole og læreplads. Jeg er vildt glad for det job jeg har nu i butikken med for det første er jeg ikke udlært i faget for at arbejde deltid (Kan kun få fuldtid i sommermånederne) så uanset hvad skulle jeg finde noget nyt. Selvom jeg er udlært gider jeg ikke bruge resten af mit liv på at være "kassedame"...og så kunne jeg jo ligeså godt kaste mig ud i det og tage den uddannelse jeg gerne ville have oveni mens jeg var ung...

Så i må lige krydse fingre for at jeg kommer ind, tøser...

0

Del dette indlæg

Man har et standpunkt til man tar et nyt - er det ikke sådan man siger...ja vi har i hvert fald lavet helt om på vore planer og nu skal jeg til at læse igen - hvis jeg altså kommer ind.

Jeg har søgt ind på mediegrafiker uddannelsen som godt nok tar 4 år i alt med skole og læreplads. Jeg er vildt glad for det job jeg har nu i butikken med for det første er jeg ikke udlært i faget for at arbejde deltid (Kan kun få fuldtid i sommermånederne) så uanset hvad skulle jeg finde noget nyt. Selvom jeg er udlært gider jeg ikke bruge resten af mit liv på at være "kassedame"...og så kunne jeg jo ligeså godt kaste mig ud i det og tage den uddannelse jeg gerne ville have oveni mens jeg var ung...

Så i må lige krydse fingre for at jeg kommer ind, tøser...

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder virkeligt fornuftigt!! Jeg kan rigtig godt forstå dig! Og undskyld hvis jeg fornærmer nogen, men tror at man kommer længst med en uddannelse!!

Held og lykke!

KH M :bearhug:

0

Del dette indlæg

Ja det ved jeg godt...men jeg har jo allerede en uddannelse i forvejen (Er udlært som butiks/salgsassistent inden for textil)...men som sagt er det ikke det jeg vil bruge resten af mit liv på...der må godt ske nogle andre ting engang imellem...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja.. tillykke.

Hvis I på et tidspunkt overvejer Australien igen, så skal I i hvert fald undersøge, hvor mange penge, I skal have på lommen, for at få lov til at flytte derned.

Man skal nemlig kunne bevise at man kan forsørge sig selv.

Da min veninde rejste derned i ½ år, skulle hun bevise at hun havde 53.000 gode danske kroner med til sig selv. Og det var i 1999..

Men tillykke med at du er kommet ind på skolen.. Det er en fin uddannelse..

0

Del dette indlæg

Mange tak allesammen...

Ja.. tillykke.

Hvis I på et tidspunkt overvejer Australien igen, så skal I i hvert fald undersøge, hvor mange penge, I skal have på lommen, for at få lov til at flytte derned.

Man skal nemlig kunne bevise at man kan forsørge sig selv.

Da min veninde rejste derned i ½ år, skulle hun bevise at hun havde 53.000 gode danske kroner med til sig selv. Og det var i 1999..

Men tillykke med at du er kommet ind på skolen.. Det er en fin uddannelse..

<{POST_SNAPBACK}>

Ja selvfølgelig...men nu ved jeg ikke om det overhovedet bliver til noget lige foreløbigt da jeg jo starter på uddannelsen efter sommeren...men bagefter er der jo masser af nuligheder...

0

Del dette indlæg

Ja så er jeg endelig startet oppe på skolen...havde første dag i onsdags men det er først i dag vi har lavet noget...de første par dage havde vi intro...men jeg kan næsten ikke vente med at komme igang...tror det er vildt spændende -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer