Guest Thessie

på fredag

8 indlæg i dette emne

så sker det at jeg på fredag skal til scanning. NEJ jeg er ikke gravid, men efter jeg rundede de 13 kilos vægttab tilbød min kommende svigermor - der er læge - at give mig et lille tjek på om jeg sådan rent sundhedsmæssigt var ok... det var/er jeg sådan set, lige bortset fra at hun fandt en knude på min hals som hun mente kunne være en struma - det næste behøver i ikke læse... men det kunne jo være i ikke vidste hvad en struma er -

(Struma er betegnelsen for en forstørrelse af skjoldbruskkirtlen. Forstørrelse af kirtlen kan have mange forskellige årsager, men tilstanden er meget usædvanlig. Den bedst kendte årsag til struma er mangel på jod, men jodmangel er nu yderst usædvanligt på grund af forebyggende foranstaltninger. Mangel på jod medfører at skjoldbruskkirtlen ikke kan danne tilstrækkeligt med tyroxin. Det lave tyroxinindhold i blodet påvirker hypofysen til at danne mere skjoldbruskkirtelstimulerende hormon. Dette hormon påvirker skjoldbruskkirtlen så den vokser, men dens hormonproduktion kan ikke øges, så længe der er for lidt jod. Tilstanden normaliseres når man har tilsat jod til maden.

Struma viser sig som en hævelse foran på halsen. Hvis man får sådan en hævelse, bør man lade sig undersøge af en læge. Ved undersøgelsen udføres en analyse af blodet for at opdage eventuelle bagvedliggende sygdomme i skjoldbruskkirtlen. Behandlingen er helt afhængig af årsagen til at kirtlen er blevet forstørret.)

Men i alt fald bad hun mig om at tage til min egen læge, da hun ikke kan tage blodprøver eller indkalde mig til sygehuset.

det gjorde jeg så og han fandt ud af at der i alt fald ikke var cancer i den - MEGET godt - men jeg skal alligevel tage toget til Odder og scannes fredag morgen RET tidligt (læs 8:30) men det betyder at jeg skal tidligt op - bor jo i Højbjerg Århus - på fastende mave og når jeg så endelig lander i Odder - hvilket for øvrigt er fulstændig idiotisk af Århus Amt at ligge deres eneste scanner så langt mod syd... :angry1: - skal jeg med sikkerhed vente i umindelige tider hvorefter jeg bliver stukket i for at en eller anden kan fylde min krop med en "lækker" konstrastvæske så de kan se forskel på dit og datten... hvilket gør at jeg får grønne, gule, røde eller blå - eller hvad ved jeg - øjne på vej hjem... jeg kan lige se det for mig inde på Park Alle i myldretiden med 100.000 mennesker :respekt:

Sorry at det blev så langt... men lidt urolig bliver man jo altid når der muligvis kan være noget galt...

Jeg er virkelig glad for at i - sikkert få - har læst mit indlæg...

Hav en fortsat god aften

Thessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde Thessie :huh:

Hvor er det godt at høre at der ikke er cancer i knuden!

Og selvom det er tidligt, så synes jeg det er en god plan at ta' til scanning på fredag... :lol:

Du får lige en masse :respekt:-HAHA--HAHA- - og tusind gange held & lykke på vejen!

-HAHA- Khio.

0

Del dette indlæg

uha, din stakkel :respekt:-HAHA--HAHA- men godt at høre at det ikke er cancer, jeg har en veninde der nu for 2. gang har fået konstateret en knude i halsen, det har begge gange vist sig at være en cyste som hun første gang fik fjernet ved at den blev tømt med sprøjte og nu skal hun til scanning med knude 2 så de kan se om den er lidt til at 'suge ud' det lyder voldsomt, men jeg håber d anæsten det er noget lign. med dig - så er det i hvert fald ganske uskadeligt .. sender dig lige nogle -HAHA-:lol::huh::huh::hug: til opmundtring

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Thessie

Er det ikke dig, som bor i Højbjerg...

Hvorfor tager du ikke bare bussen ud til Oddervej og hopper på en 103'er der, så slipper du for 100.000 mennesker på Park Allé... Bare et forslag, så du kan spare et par minutter...

Knus

Mette - som hader Oddergrisen for at køre så laaaaaaaangsoooooomt!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer