Guest janne christensen

Her er min sang

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Smuk sang - den skal nok bringe tårer frem  :bearhug:

Jeg synes også, at den er rigtig god, men der er lidt vrøvl med versefødderne nogle steder.

Et lille fif: tag den originale sang, tæl stavelsene i hver linje. Du skal have samme antal stavelser i det, du selv skriver. GP

Hvis du vil have rettet noget til, så vil jeg gerne hjælpe. Bare sig til :)

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes også, at den er rigtig god, men der er lidt vrøvl med versefødderne nogle steder.

Et lille fif: tag den originale sang, tæl stavelsene i hver linje. Du skal have samme antal stavelser i det, du selv skriver. GP

<{POST_SNAPBACK}>

Den er skrevet efter stavelserne og den passer helt.. man skal dog bare være klar over hvordan ordene skal deles.

Janne

0

Del dette indlæg

Et lille fif: tag den originale sang, tæl stavelsene i hver linje. Du skal have samme antal stavelser i det, du selv skriver. :)

Den er skrevet efter stavelserne og den passer helt.. man skal dog bare være klar over hvordan ordene skal deles.

Janne

Det er netop det, der ofte er problemet. Du har selv skrevet den, derfor ved du lige præcis hvordan ordene skal "stødes" ud for at passe. Den fejl lavede jeg selv, da jeg startede med at skrive sange for adskillige år tilbage.

Der er altså nogle ting, der halter helt, nu har du fået tilbudet om at få det rettet til, så kan du altid vende tilbage, hvis du ombestemmer dig.

Ps.Jeg skriver med den intention at hjælpe dig, så hvis du blver ked af det, er det bestemt ikke min mening. GP

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv vild med nogle af de gamle Kim Larsen sange, men må dog give andre ret i, at den er utrolig svær at synge. For at kunne dele ordene rigtigt og lægge trykket de rigtige steder, kræver det stor øvelse.

Jeg har selv skrevet flere sange, og har selv lavet samme fejl nogle gange i starten.

Ellers en :bearhug: sød og flot sang.

0

Del dette indlæg

Den er rigtig sød tekstmæssigt, men jeg må altså give de andre ret......

Den er svær at synge, uanset om man er Kim Larsen fan eller ej....... jeg er bange for, at det bliver noget rod, når den skal synges, og så drukner dit budskab i forvirring.......og det ville være synd. Du kan jo heller ikke løbe an på, at ALLE ved bordet kan synge Kim L....

Knus Trisse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Bettevibsen, kan du evt. hjælpe?

Jeg skal lave sangen til min kommende mand på melodien I skoven skulle være gilde. Har jeg opfattet det korrekt, at der er disse antal stavelser i sangen?

I skoven skulle være gilde ( 9 )

alt hos den gamle ørn, ( 6 )

som jo så gerne ville ( 7 )

fornøje sine børn. ( 6 )

Og alle fugle sjunge ( 7 )

og røre deres tunge, ( 7 )

så snart som lærken gi'r signal ( 8 )

af næbbets futteral, ( 6 )

af næbbets futteral. ( 6 )

VH Køge

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bettevibsen, kan du evt. hjælpe?

Jeg skal lave sangen til min kommende mand på melodien I skoven skulle være gilde. Har jeg opfattet det korrekt, at der er disse antal stavelser i sangen?

I skoven skulle være gilde ( 9 )

alt hos den gamle ørn, ( 6 )

som jo så gerne ville ( 7 )

fornøje sine børn. ( 6 )

Og alle fugle sjunge ( 7 )

og røre deres tunge, ( 7 )

af næbbets futteral, ( 6 )

af næbbets futteral. ( 6 )

VH Køge

Ja, det er korrekt. Men husk, at betoningen af ordene også har betydning....... :bearhug:

Hvis du skal have rettet lidt, kan du bare skrive til mig. Kigger gerne sangen igennem til sidst. :boohoo:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer